Jouw f*** momentjes op vakantie

Right Bali, doet er mij aan denken.
November 2017 was de vulkaan Agung weer aan het uitbarsten.
30 november terugvlucht, dus was al stressy laatste dagen om te zien of vlucht dan wel/niet geannuleerd zou worden.
2 dagen ervoor natuurlijk annulatie, moet wel zeggen dat Emirates daarin wel goed bijstaat maar toch was het een heel gedoe.
Uiteindelijk vlucht omgeboekt opt laatste moment om van Jakarta te vliegen. Al de rest zelf moeten regelen.
Op de voorlaatste avond aangezet met een vré afgedankt busje met nog 2 duitsers die we leren kennen hebben voor een tripke van +- 12 uur van denpasar naar Surabaya. Complete waanzin op die wegen een hele nacht door (waarschijnlijk omdat er geen vliegverkeer was), paar keer doodsangsten uitgestaan met de rijskils van de chauffeur, maar uiteindelijk toch goed aangekomen. 1 dagje in surabaya rondgelopen (ook wel iets heel anders want toerisme is daar toch wel wat minder gekend) om dan aan de lange reis te beginnen van surabaya->jakarta->dubai->brussel.
Wel goed gedronken op de vliegers, toen in dubai om 7uur smorgens in de aperol bar gehangen, bioritme heel omzeep :love2:

Oei, hebt ge efkes? Ik ben al vaak ziek geworden op reis. Tijdens het jaar ben ik quasi nooit ziek, maar eenmaal de riem eraf gaat is het prijs bij mij. Soit, ik vergeet nog wat kleinere kwaaltjes en ziektes, maar onderstaande zijn zowat het meest bijgebleven. Eerste is natuurlijk geen ziekte maar was dan wel weer het ergste.

4 jaar oud: omvergereden door een auto in Italië. Was er bijna geweest toen, daar 2 weken in het ziekenhuis gelegen, halfweg de jaren 80 waren de Italiaanse ziekenhuizen niet meteen up to standard zoals vandaag overigens. Nu nog steeds een groot litteken op mijn voorhoofd hierdoor.

16 jaar oud: aan de Costa Brava, plots stekende pijn ergens in de buikstreek, acute appendicitis. Een uur rijden naar Gerona om daar met spoed geopereerd te worden want het ding stond echt op springen.

20 jaar oud: met vrienden in Zuid-Spanje, zware oorontsteking, 2 dagen out.

22 jaar oud: onderweg van Marrakesh naar Agadir, 3 uren vanachter in een minibusje met de ergste buikloop ooit omwille van een Tajine die ik had gegeten de dag ervoor ergens op een dakterras in Ouarzazate. En een chauffeur die natuurlijk liever niet om het kwartier stopte. 2 dagen niet goed van geweest.

29 jaar oud: 2 dagen mijn lijf uitgekotst en gescheten op skireis in Fiss (Oostenrijk) omwille van een bacterie die blijkbaar in het leidingwater zat, de helft van het dorp zat toen blijkbaar op en over de pot.

32 jaar oud: 3 dagen compleet out op skireis in Ischgl (Oostenrijk) omwille van de ergste witte angina ooit. Ik kon zelfs niet meer spreken, mijn ganse keel zat potdicht, zowat meest pijnlijke dat ik ooit heb gehad. Voordeel is wel dat ik toen ben gestopt met roken.

35 jaar oud: voorlaatste dag op vakantie in Rhodos beginnen plots mijn voetzolen heel erg rood te zien en pijn te doen. Dat begint zich plots uit te breiden naar de rest van mijn lichaam, met enorme jeuk en vermoeidheid tot gevolg. Bleek een allergische reactie te zijn, nog steeds geen idee van wat. Maar de hele terugvlucht, na 5 uur vertraging en wachten op de luchthaven, met rillingen en enorme jeuk overal, was geen pretje. Hier meteen een injectie met cortisone gekregen waardoor het gelukkig snel over was.

38 jaar oud: vlak voor ons vertrek naar Kreta met de kindjes zowel mijn vrouw en ik een zware angina. Dokter van wacht hier die geen antibiotica wou geven want ze was "niet zeker of het viraal dan wel bacterieel was". Tot overmaat van ramp waren de bagagebanden op Zaventem defect waardoor onze bagage op Kreta pas de dag nadien is toegekomen. Daar zelf een auto gehuurd om die te gaan halen (1u rijden) aan de luchthaven want anders hadden we ze pas na 2 of 3 dagen gekregen. Uiteindelijk daar bij een dokter gegaan die ons wel meteen antibiotica voorschreef, pas na 4 dagen eindelijk wat pijnvrij en kunnen genieten.

Dit jaar blijf ik thuis. :eviltongue:

Edit/ was er nog eentje vergeten in Rhodos, net toegevoegd.
And the saga continues...

2 nachtjes Brugge met mijn schoonbroer, word ik eergisterenavond plots zo mottig als een krab. Koud zweet, stramme spieren en pezen overal, rillingen, hoofdpijn, liggen ijlen in mijn bed, the whole shebang. Ik had het kunnen denken, het was begonnen met mijn kindjes, dan mijn vrouw, ik moest wel volgen. Allemaal getest op Covid en allemaal negatief, één of andere virale infectie.

Loop hier al 2 dagen rond in Brugge op een combinatie van een overdosis Afebryl en alcohol, loop hier wel op wolkjes zo. :crazy:

Eind jaren 90 met mijn liefje op vakantie naar zuidfrankrijk. Op een dag reden we met de auto een paar km verder naar een leuk strand dat ik kende van een paar vakanties eerder. Wij daar heen met de auto en een hele namiddag waterplezier. Tegen de late namiddag waren we ook ver door onze saffen door dus ik naar de auto nieuw pak sigaretten gaan halen.
Teruggekomen, safke gesmoord en weer gaan snorkelen.
Tegen 18u krijgen we een hongerke en besluiten van terug te keren. Probleem... waar zijn mijn autosleutels? Die zaten dus in mijn zwemshort nog.. fuuuck.
En nu? Beide geen gsm mee want we konden toch niet bellen met ons abo dus lieten we die in BE. Te voet was echt te ver.
Heb tot 21u nog liggen snorkelen. En da begon koud te worden he.
En net als ik het wou opgeven zag ik het plastiek van mijn startonderbreker-jeton tussen het zeewier omhoog piepen.

Heb wel serieus beeld zonder klank gehad die terugrit :lol:

And the saga continues...

2 nachtjes Brugge met mijn schoonbroer, word ik eergisterenavond plots zo mottig als een krab. Koud zweet, stramme spieren en pezen overal, rillingen, hoofdpijn, liggen ijlen in mijn bed, the whole shebang. Ik had het kunnen denken, het was begonnen met mijn kindjes, dan mijn vrouw, ik moest wel volgen. Allemaal getest op Covid en allemaal negatief, één of andere virale infectie.

Loop hier al 2 dagen rond in Brugge op een combinatie van een overdosis Afebryl en alcohol, loop hier wel op wolkjes zo. :crazy:
Al beter intussen?

Momenteel op reis in Ierland en begin de dure prijzen voor alles strontmoe te worden. Het weer is slecht, maar zo slecht dat het regent om het uur, daar is niks charmants meer aan. Voor iedere steen wat een kasteel wordt genoemd betalen. Eten is gewoon fastfood van lagere kwaliteit. Alcohol is veel te duur voor wat het is.
Dat links rijden en achterlijk smalle straten om nog over te zwijgen.

Misschien is m'n Engels gewoon niet goed genoeg, maar ik versta de mensen bizar slecht, de radio wel. Dat m´n compagnon steen en been klaagt over het vele wandelen en pijn dat hij heeft...

Alles wat hier is, heeft een Frankrijk, Duitsland en Spanje ook.

Maar dan misschien minder de negatieve punten die je aanbrengt?
Constant regen vind ik persoonlijk toch ook wel een domper ...
Ierland weet zich vooral goed te adverteren. Het zijn geen echte bergen, het zijn overal wat heuvels met gras op. Kliffen heeft ieder land met kust buiten België. Mooiere (kust)dorpjes zal je niet vinden dan in de Mediterranee. Iedere steen of wat ervan overblijft is hier een kasteel.

Bespaar u de moeite en vooral geld. 7 euro voor bier en dan te zwijgen over andere dingen. Iedere dag tussen 15 en 18 graden met regen om het uur, dat is gewoon onaangenaam.

Maar bon, af en toe leer ie zo wat je niet wilt.

Momenteel op reis in Ierland en begin de dure prijzen voor alles strontmoe te worden. Het weer is slecht, maar zo slecht dat het regent om het uur, daar is niks charmants meer aan. Voor iedere steen wat een kasteel wordt genoemd betalen. Eten is gewoon fastfood van lagere kwaliteit.
Dat was in Schotland ook zo, de lokale keuken was gewoon triestig (ze eten daar precies allemaal fish & chips). In Engeland is het ook vaak triestig, het beste kan je nog gewoon naar een Indiër of een Thai gaan.

Toen ik in Schotland was had ik twee weken lang 25 graden en veel zon. "Vertel het niet aan jullie Marokkanen, want dan komen die naar hier!" werd ons gezegd. Prachtige bestemming wel maar continu regen verkloot iedere vakantie, hoe mooi ook.

Schoolreis eerste middelbaar naar de Ardennen: ik geef ne maat van mij nen duw en hij valt recht op zijn voeten 2 a 3 meter naar beneden int water, voet gebroken.

Cambodja 2017: overstap in Doha moest normaal een uur zijn maar vlucht werd van savonds naar sochtends verzet. Kon dus op de dag van het offerfeest helemaal alleen in Doha airport zitten ronddwalen en zelfs de burger king had door het offerfeest niet alles. Dan op de nachtvlucht wou de francaise naast mij perse aan het raam zitten maar moest wel om het half uur plassen. Van miserie maar naar La La land gekeken.

UK trip 2018: teveel in de rugzak en mijn schouder overbelast, serieus afgezien.

Alles wat hier is, heeft een Frankrijk, Duitsland en Spanje ook.

Eum, dat zou ik toch niet durven zeggen. In mei heb ik een trekking gedaan op het schiereiland van Dingle (Dingle Way) en dat is toch niet een landschap dat ik eerder heb aangetroffen. Misschien dat Bretagne in de buurt komt, maar ik vond het toch wel zwaar de moeite. Ook heel anders als Schotland bijvoorbeeld. Het weer is wel hit or miss. Toch wel veel regen gezien (veel meer dan in Schotland), maar dikwijls buien die relatief kort zijn. Wel één dag gehad die volledig was uitgeregend.

Dublin vond ik wel een tegenvaller: het hotel was belachelijk duur, net zoals de pinten en veel gezellige buurten zijn er niet. Er is wel het één en ander te zien, maar zeker geen wauw-erlebnis.

Laatst bewerkt:
Rhodos 2001: tweede graads verbrand door de zon.
Had blaren op mijn schouders en rug, laatste dag van de reis.

Ik en mn zus hadden aan zwembad zo'n spelletje gespeeld waar we iets erin smeten en dan er om het snelst erachter doken. Ik had nog 1/3 fles richard gedronken, een fles die ik niet wou mee doen op vliegtuig en heb ze dan leeggedronken vlak ervoor. (alcohol opent de poriën zodat je sneller verbrand zei de dokter later) en door da constant in en uit zwembad was m'n zonnecreme direct afgewassen.
Da alles was natuurlijk op heetst van de dag, s'middags 35 graden of zo...
Toen wouden ze nog een stapke doen nr stad, ik voelde dak verbrand was want m'n rugzak sneed in schouders en deed echt pijn. M'n ouders zeiden stop met trunten...

Toen dat we gedaan hadden met wandeling, vertrekken naar luchthaven, ik was compleet uitgeput van die constante pijn.
Tijdens aanschuiven op de luchthaven heb ik flauwgevallen, kon zelfs niet meer op mn benen staan, heel stuk buiten bewustzijn dak me nt meer herrinner. Herrinner me nog dat ik bij ne dokter v luchthaven zat, maar enkel nog flarden... Ze hebben me dan van voor in vliegtuig gezet naast de stewardessen.
Toen we thuis kwamen zag ik in de spiegel hele reeks blaren op mijn schouders en rug. Die blaren piekten constant en er kwam ether/vocht uit, da duurde non-stop 3 dagen. Daarna werd het beter, na een week was het voorbij. Wel wat puntjes als litteken heb ik nog op mn rug en schouders, maar je ziet dat niet echt goed, tzijn gelijk sproetjes.

Sindsdien ga ik zelden lang zonder t-shirt in de zon, ook nooit een korte broek.

Dat vind ik hatelijk in Turkije, dat ze u daar nooit gerustlaten in de winkel. Laat mij gewoon rondkijken ffs.
Of soms spreken ze u op straat gewoon aan. Op den duur loopt ge er gewoon voorbij zonder er aandacht aan te schenken.
Ganse kledingwinkels met allemaal namaak, dat is daar wel typisch :)

In 2018 naar Kusadasi geweest en dat was mijn eerste keer naar Turkije. We hadden een dag uitgekozen om rustig te gaan shoppen en dergelijke, dus wij gaan naar het centrum. Ik denk dat wij voor de middag of net op het middaguur al terug in ons hotel waren. :laugh: Van rustig shoppen is daar geen sprake, dat was echt vervelend tot op het bot. Eerst proberen ze je overal binnen te praten en te halen, bij momenten kwam er zelfs fysiek contact aan te pas waarvan mijn kameraad en ik écht niet moeten weten. :unsure: En als je dan toch ergens beslist om een winkel binnen te gaan, staan ze direct achter uw gat om u proberen alles aan te smeren. Paar keer vriendelijk proberen uit te leggen dat we daar niet echt gediend mee zijn en we liever rustig willen rondkijken, geen avance helaas. Dan zijn we 'm dus maar gebold.

Paar dagen later ontmoeten we een Antwerps koppel en die man zei dat ze 'm letterlijk hebben willen binnentrekken in een winkel en dat hij die 'verkoper' van zich af moest duwen. :unsure: Nooit meer en ik raad het iedereen af.

Bekend verhaal, ik heb dat ook meegemaakt in Turkije in Istanboel en Budrum. Is wel al meer dan 10 jaar geleden.
Erg opdringerige verkopers, je kunt nergens eens stil staan en op uw gemak kijken.
De meeste touristen dragen dan zonnebril en doen alsof ze doof zijn.

Ook dat afdingen constant, als je wat ziet da je wilt en je vraag how much?
"20 euro nice price" :)
"Watte so much?" :oops:
"eh okay for you 14 euro" :)
"huh no thank you" :cautious:
en dan wandel je weg en klampen ze je aan "for you 8 euro". :)
"NO! laat me gerust." :mad:
"okay okay, 5 euros? Final price just for you.... Because I like you..." :cry2:

Jongens toch.

Laatst bewerkt:
Één goede week geleden had ik nog rap een paar dagen geboekt in de Oost kantons om met de motor wat te gaan toeren.
Ondertussen dag 3 en ik zit hier al een paar uur naast mijn motor die in panne staat, net over de grens in Duitsland.

Pechdienst is al langs geweest, de alternator is kapot maar aangezien JM Pfaff nog beter Duits spreekt dan ik en die technieker zijn Engels ook niet dat is, zit ik hier al een stuk langer dan nodig.
De bedoeling was dat hij de motor en mezelf ging meenemen naar zijn depot, hij zei dat hij nog nooit iemand had mee genomen en dan zei iets van de motor vandaag of morgen op te halen.
Dus ik dacht dat hij de motor nog ging komen ophalen en dat de verzekering wel iemand naar hier zouden sturen.

Half uur later telefoon terug van de verzekering dat zij hadden door gekregen dat de motor daar zou blijven staan en dat niet de bedoeling was. Ze gingen ook een huurauto regelen voor mij, maar ik zou met mijn Mastercard een 'voorschot' moeten geven. Natuurlijk had ik die vorige week nog maar uitgehaald omdat ik die niet wou mee nemen naar dat festival en had ik die nog niet terug in mijn portefeuille gestoken. Ze gingen dit proberen te regelen met een schuldbekentenis of zo.
Maar het is ondertussen bijna een uur geleden dat ik nog iemand heb gehoord 🤬

To be continued

Kheb op verlof al veel mijn arm uit de kom gehaald, waaronder bovenaan op een 20m klimmuur op Sziget Festival, maar de minst handige plek was toch 100m onder de grond in het midden van een 7km lange grot in Nieuw Zeeland enkele jaren terug.
Was op deze tour: https://www.waitomo.co.nz/adventure/lost-world-epic-all-day-adventure
Bekijk de link en het filmpje onderaan en je kan het wel zowat inschatten.

We zijn in totale duisternis met 8 man aan het waden door zwart water wanneer ineens de bodem onder mij verdwijnt. Ik had me vastgeklampt aan de rotswand maar die schouder kon dus niet m'n hele lichaam houden waardoor die voor de zoveelste keer uit de kom schoot.
Gezien de locatie en positie waar we zaten moest die er of terug in, of ik moest 3,5km verder door een vrij wilde grot met een dislocated schouder. Meestal moet ik in het ziekenhuis onder verdoving eer ze die er terug inkrijgen dus ik werd al lijkbleek van de gedachte.

Gelukkig hadden we topgidsen die me op m'n buik op een grote rots hebben gelegd, arm naar beneden laten hangen en er een klein zakje met gewicht aan gehangen hebben> Miraculeurs plopte de schouder er weer in en kon de tour verder gaan.

Ook ooit eens met een bedrijfsuitje naar Marokko geweest, waaronder Marrakech. 1 van onze gidsen bracht ons (uiteraard) naar vooraf uitgestippelde winkeltje, en het viel ons ineens op dat we in een winkeltje stonden waar Axel Daeseleire ooit buitengejaagd werdt in z'n programma Axel Opgelicht. Mijne collega riep dat dan nogal luid naar een andere collega die wat verder stond en vanaf die naam Axel Daeseleire viel sloeg de sfeer in de winkeltje razendsnel om. Binnen de 5 minuten stonden we daar terug buiten met een zeer sketchy gevoel.

Laatst bewerkt:
Één goede week geleden had ik nog rap een paar dagen geboekt in de Oost kantons om met de motor wat te gaan toeren.
Ondertussen dag 3 en ik zit hier al een paar uur naast mijn motor die in panne staat, net over de grens in Duitsland.

Pechdienst is al langs geweest, de alternator is kapot maar aangezien JM Pfaff nog beter Duits spreekt dan ik en die technieker zijn Engels ook niet dat is, zit ik hier al een stuk langer dan nodig.
De bedoeling was dat hij de motor en mezelf ging meenemen naar zijn depot, hij zei dat hij nog nooit iemand had mee genomen en dan zei iets van de motor vandaag of morgen op te halen.
Dus ik dacht dat hij de motor nog ging komen ophalen en dat de verzekering wel iemand naar hier zouden sturen.

Half uur later telefoon terug van de verzekering dat zij hadden door gekregen dat de motor daar zou blijven staan en dat niet de bedoeling was. Ze gingen ook een huurauto regelen voor mij, maar ik zou met mijn Mastercard een 'voorschot' moeten geven. Natuurlijk had ik die vorige week nog maar uitgehaald omdat ik die niet wou mee nemen naar dat festival en had ik die nog niet terug in mijn portefeuille gestoken. Ze gingen dit proberen te regelen met een schuldbekentenis of zo.
Maar het is ondertussen bijna een uur geleden dat ik nog iemand heb gehoord 🤬

To be continued
Eerst en vooral een kleine correctie: Dus eerst had ik gebeld naar de verzekering en daarna werd ik terug gebeld door de VAB.

Maar dus nog een uur later gebeld naar het nummer van KBC. Daar alles uitgelegd en die persoon ging mijn dossierbeheerder aanspreken. Maar deze was in gesprek dus had ze een bericht na gelaten bij hem om me zo dringend mogelijk op te bellen.
Nog een uur later nog maar eens gebeld en dan toch mijn dossierbeheerder aan de lijn gekregen. Zo te horen klopte er daar een hoop niet aan mijn dossierbeheer. Deze ging kijken om een Belgische pechdienst te laten komen. Half uur later belde hij terug om door te geven dat alles was geregeld, dus een Belgische pechdienst (van KBC zelve) kwam me oppikken en had in hun depot een vervangwagen voor me klaar staan.

Dus omstreeks 11u30 in panne gevallen en omstreeks 20u30 was ik terug in het hotel. :puke:
Gelukkig zat ik daar ergens in een dorpje en heb ik van verschillende mensen drank en eten aan geboden gekregen terwijl ik zat te wachten. :love:

Terug
Bovenaan