Jouw f*** momentjes op vakantie

3 jaar terug in spanje een wandeling gedaan langs een rotskust met de zoon in de nek, bij terugkomst gemerkt dat mijn vrouw haar gsm verloren had. We hadden nog 15 min eer de toeristentrein ons terug oppikte (het was de laatste van die dag). Besloten om zelf terug te gaan om te zoeken en dat de vrouw en zoon al met de trein meegingen. 38km mogen teruglopen naar onze verblijfplaats (en natuurlijk snel terug willen zijn dus al joggend met hoge wandelschoenen en al 3 jaar niet echt meer gesport). De laatste 5 dagen van de reis al mankend rondgelopen en helse pijnen tijdens de terugrit naar huis. Bij thuiskomst een spierscheur gediagnosticeerd geweest. Lang leve het mannelijk ego. (En ik heb dan die gsm nog niet teruggevonden ook :sop: )

Laatst bewerkt:
Ik heb belachelijk weinig pech gehad als ik dat hier allemaal lees.

Hoogstens eens anderhalve dag verloren aan snowboarden op het einde van de vakantie door regen en wind waardoor de skiliften gesloten werden.

bleek na inchecken dat de vlucht nooit zou vertrekken i.v.m. mist. Heel die vlieger overgeboekt op de vlucht de volgende dag. Dat leek mij nogal raar, veel mist was er ook niet te zien, waarschijnlijk vlucht afgelast met drogreden omdat er te weinig volk op zat.
Mist op de bestemming gok ik dan?

Egypte is inderdaad niet leuk op dat gebied.
Continu aanspreken en blijven zagen, maar ze laten je wel doorlopen.

In die souks in Dubai (in augustus ist vrij kalm en zien ze precies nie veel toeristen) vliegen ze op u af en kunt ge geen kant meer op tenzij u fysiek wat te zetten. Mijn vriendin had al een doek op haar hoofd en zo'n rok rond haar.
Die heeft op een bepaald moment ook gezegd, als nog ene aan mij komt of mij nie doorlaat klop ik hem op zijn gezicht.

Dan daar zo'n dhow Overzet bootje genomen (kost normaal 2x niks). Week die kerel van zijn route af voor ons een tour te geven die we niet gevraagd hadden.
Veel van uw tak kunt ge nie maken op een boot int midden van de rivier hè.
Bij aankomst tot een discussie gekomen omdat mijnheer geld wou voor zijn ongevraagde tour.
Daar is altijd politie in de buurt, en die kerel bleek dan van Bangladesh. Als we wouden konden we klacht indienen en kon hij zijn werk en verblijfsvergunning verliezen ginds. Ze lachen er niet mee met touristen ambeteren.
Uiteindelijk niet gedaan, gewoon niet betaald en de dag verder gezet

Laatst bewerkt:
- Ooit aan het verkeerde station in Laos met de trein uitgestapt en toen zat ik in een stuk woestijnlandschap vast waar maar 1 trein per dag passeerde
- Ooit mijn paspoort verloren tijdens een transit op de luchthavens (en dus vluchten gemist).
- In Australië een steiger opgelopen waaronder krokodillen bleken te zitten

Momenteel Toscane met temperaturen die al heel de week tegen de 40gr aanschurken.
Dat voelt hier al 5 dagen of er iemand met een warme haardroger op u aant blazen is.
Morgen zetten we aan naar b&b met zwembad tussen Turijn en Milaan. Gaat het onweren voor 3 dagen…

6e middelbaar, schoolreis naar Barcelona. Zoals de meerderheid wel deed hadden we elk een fles drank meegesmokkeld.
1e avond ergens in Zuid-Frankrijk overnacht, en daar allemaal op 1 kamer samengehokt en beginnen zuipen. Ik had een fles vodka mee, maar quasi iedereen vond dat te straf, dus heb ik die alleen soldaat gemaakt + een hoop proevertjes van anderen hun fles.
Zolang ik daar neer zat ging het allemaal, maar toen de moment kwam om toch te gaan slapen voelde ik pas hoe zat ik was. Alles begon te draaien en ik moest naar het toilet in onze kamer spurten. Uiteindelijk met m'n benen rond de pot en hoofd op de bril ganse nacht geslapen om elk halfuur wakker te schieten om te kotsen. Kamergenoot had nog m'n deken over mij gelegd en is dan in een andere kamer gaan liggen.
Ik heb niets gehad aan da weekend Barcelona. 3 dagen met een kater rondgelopen, volgens mij op het randje van een alcoholvergiftiging gezeten. 5 jaar later kreeg ik nog steeds kotsneigingen als ik een fles vodka zag.

Reis met de familie (ong 40 personen) naar Turkije. Daar een gids geboekt om in de bergen een rondleiding te krijgen. Samen met ons was er een groep Nederlanders die dezelfde rondleiding kregen. Probleem was dat wij een Franstalige gids hadden, want ja, in België spreekt iedereen Frans e. We waren met een 15-tal kinderen waarvan de oudste 15j of zo was. Wij gingen dus constant naar die gids van de Nederlanders om toch een beetje te verstaan wat die zei. Onze Franstalige gids werd met de minuut kwader en kwader, tot ze tegen een van de ouders uitvloog. Dan hebben ze ons verplicht te doen alsof we haar verstonden :unsure:

Reis Fuerteventura met dezelfde familie een paar jaar later. Er was een zwembad met 2 waterglijbanen aan. 1 ervan was afgesloten bovenaan met een lintje en er liep geen water langs.
Na een tijdje werd die 1e glijbaan toch wat eentonig en besloten we om zelf water over te scheppen in die andere en langs daar ook naar beneden te glijden.
Nog wat later werd ook dat saai, en begonnen we ons broek af te steken omdat het sneller ging op ons blote kont.
De laatste dag alle valiezen ingepakt, en nog een laatste keer naar dat zwembad. Een uurtje voor we moesten vertrekken besloten we elk nog 1x af die afgesloten glijbaan te gaan. Ik als laatste dus een enorme aanloop genomen en op m'n blote kont naar beneden. In de laatste bocht vlieg ik net niet uit die glijbaan door m'n snelheid en kwak met m'n hoofd op de zijkant. Toen ik beneden uit het zwembad klauterde stond iedereen mij paniekerig aan te kijken. Ik veegde het water uit mijn ogen, en zag dat m'n handen vol bloed hingen.
Blijkbaar door die kwak tegen die rand mijn wenkbrauw gescheurd.
Daar aan het strand was een verpleegpost, die heeft dat toegeplakt en gezegd dat ik in de luchthaven naar de medische post moest om nog eens te laten nakijken. Daar hadden mijn ouders veel overtuigingskracht nodig om me mee op dat vliegtuig te krijgen.
Thuisgekomen naar de huisarts geweest, en die zei dat het eigenlijk genaaid moest geweest zijn, was blijkbaar echt een heel diepe wonde.

Dat vind ik hatelijk in Turkije, dat ze u daar nooit gerustlaten in de winkel. Laat mij gewoon rondkijken ffs.
Of soms spreken ze u op straat gewoon aan. Op den duur loopt ge er gewoon voorbij zonder er aandacht aan te schenken.
Ganse kledingwinkels met allemaal namaak, dat is daar wel typisch :)
Ooit zelf naar Turkije geweest met mijn ouders en inderdaad... Die konden dus ook gewoon Nederlands hé. :eek: "Móie prijzen! Móie prijzen!"... maar die prijzen stonden nergens genoteerd en we moesten elke keer afbieden. Op den duur zeiden we dat we uit pakweg Zweden kwamen, en ze zwegen. :')

In Turkije zijn hun plannetjes altijd hetzelfde. Ze zien u kijken en ze zijn daar: where are you from? En als jij dan antwoord Belgium beginnen ze ofwel voetbalploegen op te noemen ofwel steden ofwel hebben ze daar nog een tijd gewoond, of hebben ze daar familie wonen. En zo kunnen ze dat voor elk land wel, maar intussen kennen ze uw land en weten ze al ongeveer hoe "goed" je er financieel voorstaat en weten ze hun prijs al dat ze gaan vragen.

Wij antwoordden op de duur altijd China. Dan zag je ze in de knoop slaan want toeristen uit China zagen ze (bijna) nooit, dus niet gekend. En jij zag er niet uit als een chinees. Hoe kan dat? Dan lieten ze u wel gerust :rofl:

als ze de chinezen gaan beginnen kennen, gaat ge dat niet meer kunnen gebruiken, die mannen komen puur naar hier voor te shoppen.

De namaak dat ze ginder in Turkije verkopen hebben ze in China zelf ook he, sterker nog ze maken hem zelf :rofl:

Met mijn ouders pas 1 dag in Mallorca aangekomen had iedereen siesta, jeej, zwembad voor mij alleen!
2de graads brandwonden met mijn gevoelige sproetenhuid.
Toen was het zo heet dat een jonge vrouw op strand gestorven was nadat ze in slaap was gevallen.
Verder wel prachtige locatie.

lastminute vlucht geboekt voor een weekendje.
totale Chaos aan de Security, was kort na 9/11. was nochtans ruim 3 uur op voorhand aan t aanschuiven ...

just te laat aan de gate, en ze sturen mij naar de transfer desk.
waar een Lufthansa werkneemster mijn boarding pass/ticket kapot scheurt ("no changes allowed") en zegt dat ik voor een fortuin wel op de volgende vlucht kan.

heb jarenlang LH geboycot en indien enigszins mogelijk, nog steeds.

en er een trauma aan overgehouden: inchecken zorgt nog altijd voor extra zenuwen.

interne vlucht in Afrika. aftandse Boeing.

mocht opschuiven naar business, weet niet meer waarom.

naast mij zit ne kerel in een soort van piloten uniform.

die is heel zenuwachtig en slaakt diepe, verontruste zuchten als de piloot vertraging aankondigt, wegens een brandstof klep.
kerel kijkt door het raampje en is zichtbaar, hoofdschuddend, van streek.

als we in de lucht zijn, begint die een gesprek en vraagt wat ik voor werk doe.
"engineer"
zegt ie, "I'm also engineer, flight engineer on this flight. but your type of engineering is better, it keeps you alive".

hij werd dan een paar keer weggeroepen naar de cockpit, en toen ie terugkwam wist ie te melden dat hij liever niet wist wat er allemaal fout was aan dat vliegtuig.

Toestel is twee weken later op dezelfde eindbestemming gecrasht (door het landingsgestel gezakt tijdens de landing, geen doden).

en een maand later zijn drie ex-collegas van me omgekomen bij een crash met dezelfde maatschappij, maar met een veel beter toestel.
Pilotenfout.

Ne keer een rondreis gemaakt door Java en Bali. Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om een heuptasje aan te schaffen deze keer ipv een portefeuille zo in mijn achterzak te houden zoals ik altijd gewoon ben. Nou, we zitten in de taxi en ik wil betalen, dus ik haal mijn geld uit het heuptasje en leg het tasje even naast me op de achterbank. Ik betaal en stap uit, loop naar de koffer om de koffers te pakken. Klap de kofferbak dicht en ik zie de taxi vertrekken. Meteen besef ik dat mijn heuptasje nog op de achterbank ligt, met dus álles in. Cash, bankkaarten, paspoort, ..
Het was een redelijk drukke straat dus de taxi kon niet snel rijden, dus ik zet het op een spurtje, op mijn flipflops achte die taxi aan. Hij had een voorsprong van een 50 a 100 meter. Het was in die straat ook wat file dus de taxi stopt voor het verkeer. Ik kom korter bij, maar net op het moment dat ik er bijna was loopt het weer vlot en vertrekt die kerel terug. Uiteindelijk niet meer bij kunnen halen.

Paniek dus ! Na veel vijven en zessen kunnen achterhalen wie de taxi was, die vent komt aan in het hotel en zit bij hoog en laag te beweren dat er niks meer in die auto lag. Hij had ook nog andere klanten gehad zei ie dus ja ... vies gescheten.

Mijn vriendin op dat moment had zelf ook geen bankkaarten mee (vraag me nog steeds af hoe dat zit want das ook niet meer van deze tijd) dus we zaten daar echt zonder geld, bankkaarten of paspoort.

Om een nieuw paspoort te verkrijgen moest ik naar de Belgische ambassade, en hoe raar het ook mag klinken, op Bali was er geen. Wel op Java (Surabaya) een 400 km verder. Ik moest dus een vliegtuigticket kopen. Op zich viel die prijs nog mee (120€) heen en terug, maar zonder geld was dat niet simpel. Mijn vriendin begint daar in de lobby van het hotel te bleiten. Het hotel stelt voor dat familie van ons een overschrijving doet, het hotel zou ons dan uitbetalen, maar dat zou een paar dagen duren en onze terugvlucht was al voor binnen een dag of 3. Zat dus haast achter.

Opeens merkt er een koppel het drama op dat zich afspeelt in de lobby, blijken dat ook Belgen te zijn. Zij stellen voor om ons 500€ te lenen, we zouden hun maar terug betalen eens we terug in Belgie zijn. Ja amai, gered dus hé, wat een mooie geste. Die kenden ons van haar of pluim, gaven zomaar 500€ met het risico dat geld nooit nog terug te zien.

Ik een vlucht geboekt naar Surabaya dan, op het vliegveld is de chauffeur van de Belgische consul me komen oppikken en heeft me naar het bedrijf van die consul gebracht. Die had daar ergens een sigaren-fabriek. Heb daar dan tijdens het in orde brengen van mijn documenten een rondleiding gekregen, en een paar dozen sigaren om mee naar huis te nemen als cadeau. Die chauffeur heeft me dan naar de consul zijn thuis gevoerd en heb daar dan de dag mogen doorbrengen aan het zwembad (terugvlucht was pas heel laat). Zijn huisvrouw heeft nog een schitterende maaltijd klaargemaakt ook. Al bij al een zeer toffe ervaring en eind goed al goed :)

Laatst bewerkt:
Ne keer een rondreis gemaakt door Java en Bali. Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om een heuptasje aan te schaffen deze keer ipv een portefeuille zo in mijn achterzak te houden zoals ik altijd gewoon ben. Nou, we zitten in de taxi en ik wil betalen, dus ik haal mijn geld uit het heuptasje en leg het tasje even naast me op de achterbank. Ik betaal en stap uit, loop naar de koffer om de koffers te pakken. Klap de kofferbak dicht en ik zie de taxi vertrekken. Meteen besef ik dat mijn heuptasje nog op de achterbank ligt, met dus álles in. Cash, bankkaarten, paspoort, ..
Het was een redelijk drukke straat dus de taxi kon niet snel rijden, dus ik zet het op een spurtje, op mijn flipflops achte die taxi aan. Hij had een voorsprong van een 50 a 100 meter. Het was in die straat ook wat file dus de taxi stopt voor het verkeer. Ik kom korter bij, maar net op het moment dat ik er bijna was loopt het weer vlot en vertrekt die kerel terug. Uiteindelijk niet meer bij kunnen halen.

Paniek dus ! Na veel vijven en zessen kunnen achterhalen wie de taxi was, die vent komt aan in het hotel en zit bij hoog en laag te beweren dat er niks meer in die auto lag. Hij had ook nog andere klanten gehad zei ie dus ja ... vies gescheten.

Mijn vriendin op dat moment had zelf ook geen bankkaarten mee (vraag me nog steeds af hoe dat zit want das ook niet meer van deze tijd) dus we zaten daar echt zonder geld, bankkaarten of paspoort.

Om een nieuw paspoort te verkrijgen moest ik naar de Belgische ambassade, en hoe raar het ook mag klinken, op Bali was er geen. Wel op Java (Surabaya) een 1200 km verder. Ik moest dus een vliegtuigticket kopen. Op zich viel die prijs nog mee (120€) heen en terug, maar zonder geld was dat niet simpel. Mijn vriendin begint daar in de lobby van het hotel te bleiten. Het hotel stelt voor dat familie van ons een overschrijving doet, het hotel zou ons dan uitbetalen, maar dat zou een paar dagen duren en onze terugvlucht was al voor binnen een dag of 3. Zat dus haast achter.

Opeens merkt er een koppel het drama op dat zich afspeelt in de lobby, blijken dat ook Belgen te zijn. Zij stellen voor om ons 500€ te lenen, we zouden hun maar terug betalen eens we terug in Belgie zijn. Ja amai, gered dus hé, wat een mooie geste. Die kenden ons van haar of pluim, gaven zomaar 500€ met het risico dat geld nooit nog terug te zien.

Ik een vlucht geboekt naar Surabaya dan, op het vliegveld is de chauffeur van de Belgische consul me komen oppikken en heeft me naar het bedrijf van die consul gebracht. Die had daar ergens een sigaren-fabriek. Heb daar dan tijdens het in orde brengen van mijn documenten een rondleiding gekregen, en een paar dozen sigaren om mee naar huis te nemen als cadeau. Die chauffeur heeft me dan naar de consul zijn thuis gevoerd en heb daar dan de dag mogen doorbrengen aan het zwembad (terugvlucht was pas heel laat). Zijn huisvrouw heeft nog een schitterende maaltijd klaargemaakt ook. Al bij al een zeer toffe ervaring en eind goed al goed :)
Dat lijkt me een nachtmerrie-scenario. Ik heb een tijdlang een smal tasje gedragen dat ik rond mijn buik kon binden, onder mijn t-shirt. Dat was dun, dus dat viel niet op. Ik heb één keer voorgehad dat ik bijna mijn camera was kwijtgeraakt en dat was in San Diego toen ik van Old Town naar het centrum reed. Die lag nog op de stoel toen ik uitstapte, maar gelukkig was het de eindhalte van de bus.

Wat flipflops betreft: ik ben in Thailand een van mijn sneakerschoenen kwijtgeraakt op een busrit van Phang Nga Bay naar Bangkok. Dan heb ik drie weken lang moeten rondlopen op flipflips maar dat viel al bij al gelukkig wel mee. In de modder ploeteren bij Angkor Wat was soms wel een uitdaging met flip flops. Nieuwe schoenen kopen was geen optie, want probeer maar eens maat 46 te vinden in Zuid-Oost Azië.

Amai ja. Kan me wel voorstellen dat als ge, op grote voet levende persoon, een avontuurlijk reisje gepland hebt in Azie uw schoenen een onmisbaar item zijn :D

Maat 48-49 hier en heb ook bredere modellen nodig. Ik vind in België zelfs bijna geen schoenen :laugh:.

In Tromso ooit door het ijs gezakt waardoor mijn wandelschoenen kletsnat waren. Zo stom geweest om die (te kort) bij de verwarming te leggen om te drogen. Resultaat: Kromgetrokken schoenen om nog 4 dagen door de sneeuw te ploeteren.

Terug
Bovenaan