Jouw f*** momentjes op vakantie

Ook al paar keer verbrand. Nu doe ik altijd een surf shirt aan met SPF 50... Gemakkelijk voor later. De kindjes zullen dat ook moeten aandoen net zoals de papa 😅.

Als ik ga sporten in de volle zon is het ook met lange mouwen.
Een keer een paar uur gesnorkeld op een naaktstrand met alleen m'n witte billen boven het water. De volgende dagen was zitten een heel aparte belevenis.
 
Momenteel op reis in Ierland en begin de dure prijzen voor alles strontmoe te worden. Het weer is slecht, maar zo slecht dat het regent om het uur, daar is niks charmants meer aan. Voor iedere steen wat een kasteel wordt genoemd betalen. Eten is gewoon fastfood van lagere kwaliteit. Alcohol is veel te duur voor wat het is.
Dat links rijden en achterlijk smalle straten om nog over te zwijgen.

Misschien is m'n Engels gewoon niet goed genoeg, maar ik versta de mensen bizar slecht, de radio wel. Dat m´n compagnon steen en been klaagt over het vele wandelen en pijn dat hij heeft...

Alles wat hier is, heeft een Frankrijk, Duitsland en Spanje ook.
Ik ben benieuwd; ik ga binnenkort voor 2 weken naar Ierland. Voorlopig zijn de weersvoorspellingen voor de komende weken positief 🤞
 
Ik ben benieuwd; ik ga binnenkort voor 2 weken naar Ierland. Voorlopig zijn de weersvoorspellingen voor de komende weken positief 🤞
Stel vooraf iets samen en blijf vooral weg van de Temple Bar Street. Het Iers bier is eerder matig (maximaal 5,5% en Heineken heeft daar serieus invloed op )en 7 euro en meer is er normaal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: math
Rhodos 2001: tweede graads verbrand door de zon.
Had blaren op mijn schouders en rug, laatste dag van de reis.


Ik en mn zus hadden aan zwembad zo'n spelletje gespeeld waar we iets erin smeten en dan er om het snelst erachter doken. Ik had nog 1/3 fles richard gedronken, een fles die ik niet wou mee doen op vliegtuig en heb ze dan leeggedronken vlak ervoor. (alcohol opent de poriën zodat je sneller verbrand zei de dokter later) en door da constant in en uit zwembad was m'n zonnecreme direct afgewassen.
Da alles was natuurlijk op heetst van de dag, s'middags 35 graden of zo...
Toen wouden ze nog een stapke doen nr stad, ik voelde dak verbrand was want m'n rugzak sneed in schouders en deed echt pijn. M'n ouders zeiden stop met trunten...

Toen dat we gedaan hadden met wandeling, vertrekken naar luchthaven, ik was compleet uitgeput van die constante pijn.
Tijdens aanschuiven op de luchthaven heb ik flauwgevallen, kon zelfs niet meer op mn benen staan, heel stuk buiten bewustzijn dak me nt meer herrinner. Herrinner me nog dat ik bij ne dokter v luchthaven zat, maar enkel nog flarden... Ze hebben me dan van voor in vliegtuig gezet naast de stewardessen.
Toen we thuis kwamen zag ik in de spiegel hele reeks blaren op mijn schouders en rug. Die blaren piekten constant en er kwam ether/vocht uit, da duurde non-stop 3 dagen. Daarna werd het beter, na een week was het voorbij. Wel wat puntjes als litteken heb ik nog op mn rug en schouders, maar je ziet dat niet echt goed, tzijn gelijk sproetjes.

Sindsdien ga ik zelden lang zonder t-shirt in de zon, ook nooit een korte broek.
Nu dacht ik dat uw moraal was "Sindsdien drink ik niet meer voor ik in de volle zon ga spelen" :laugh:
 
Zelf nog niks heel erg tegengekomen maar heb toch een zotte anekdote van een collega haar zus die kan tellen als f*** momentje.

Een goede 8 jaar geleden ging ze op huwelijksreis met het vliegtuig vanuit Amsterdam. Het koppel ging die dag van het vertrek beiden nog gaan werken en kwamen veel te laat aan om het vliegtuig nog te halen die niet wachtte ondanks wat telefoontjes onderweg. Bij aankomst was het vliegtuig al weg. Nuja, misschien maar best dat ze hun vlucht hebben gemist want dat was de befaamde MH17 die werd neergeschoten.
 
Zelf nog niks heel erg tegengekomen maar heb toch een zotte anekdote van een collega haar zus die kan tellen als f*** momentje.

Een goede 8 jaar geleden ging ze op huwelijksreis met het vliegtuig vanuit Amsterdam. Het koppel ging die dag van het vertrek beiden nog gaan werken en kwamen veel te laat aan om het vliegtuig nog te halen die niet wachtte ondanks wat telefoontjes onderweg. Bij aankomst was het vliegtuig al weg. Nuja, misschien maar best dat ze hun vlucht hebben gemist want dat was de befaamde MH17 die werd neergeschoten.
Zat toen op reis in Afrika, met een KLM-piloot in onze groep. Die mens kreeg het ook koud toen dat nieuws binnenkwam.
 
Dat was in Schotland ook zo, de lokale keuken was gewoon triestig (ze eten daar precies allemaal fish & chips). In Engeland is het ook vaak triestig, het beste kan je nog gewoon naar een Indiër of een Thai gaan.
In Schotland kan je Mars (zo van die chocoladerepen) gefrituurd (met zo’n deegkorstje rond) eten. Geen kritiek dus op de Schotse keuken!
 
Wel al een paar keer zodanig slechte hotels gehad dat ik het moeilijk vond om er te slapen. Ik hoef niet veel te hebben maar het moet proper zijn. Da’s alles wat ik vraag. Afgeleefd, bescheiden, alles van plastiek, whatever, als de kamer maar gekuist is.

In Java bij de Bromokrater, niet veel opties, een kamer bij dat hotel vlak daarbij waar de slakken in de kamer slopen. Zijn toen de hele avond in de lobby gaan zitten tv kijken omdat we geen zin hadden op die kamer te zitten terwijl we rond 3u moesten opstaan of zo.

En ooit in de VS tussen de voor de rest goeie hotels ook 1 heel slecht. Op zo’n verlaten hoekje parking naast de autoweg. Drugsnaalden op de parking, een amper Engels sprekende lobbygast, de dag erna bierblikjes op je auto, en ik was blij dat ik er geen blacklight had op de kamer, je kon dat ook per uur huren. Elke zaak in de buurt die je zocht om iets te gaan eten bestond al niet meer en was in een ander fastfood-kot getransformeerd. Maar het was deel van een keten waar de reisagent voorts wel goeie ervaringen mee had dus ja.

Nadien zie je dan dat die zaak op booking 4/10 of zo scoort. Daar laat ik me niet meer aan vangen.
 
In Schotland kan je Mars (zo van die chocoladerepen) gefrituurd (met zo’n deegkorstje rond) eten. Geen kritiek dus op de Schotse keuken!
dipfa mahsbah
ooit ne schot leren kennen da op hotel werkte waar wij zaten, en da heeft toch lang geduurd voor ik verstond wa nen deepfried marsbar was.
het staat sindsdien wel absoluut op mijnen to-do list!
 
dipfa mahsbah
ooit ne schot leren kennen da op hotel werkte waar wij zaten, en da heeft toch lang geduurd voor ik verstond wa nen deepfried marsbar was.
het staat sindsdien wel absoluut op mijnen to-do list!
Ik vond het lekker, mijn vrouw vond het er zwaar over.
 
Zelf nog niks heel erg tegengekomen maar heb toch een zotte anekdote van een collega haar zus die kan tellen als f*** momentje.

Een goede 8 jaar geleden ging ze op huwelijksreis met het vliegtuig vanuit Amsterdam. Het koppel ging die dag van het vertrek beiden nog gaan werken en kwamen veel te laat aan om het vliegtuig nog te halen die niet wachtte ondanks wat telefoontjes onderweg. Bij aankomst was het vliegtuig al weg. Nuja, misschien maar best dat ze hun vlucht hebben gemist want dat was de befaamde MH17 die werd neergeschoten.
Hoewel er genoeg fantasten in deze wereld rondlopen die maar al te graag interessant willen doen heb ik geen directe reden om te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal.

Maar, wie gaat er nu nog werken als je vlucht om 12u vertrekt? Er van uitgaande dat je minimum twee uur op voorhand op de luchthaven hoort te zijn en daar zit dan nog niet eens de tijd bij van uw thuis/werk richting de luchthaven. Pakt dat je dan maximaal tot pak 'm beet 9 uur kunt werken? :unsure:

Enfin, kvind het toch maar vreemd. Ik neem toch aan dat normale mensen toch minstens verlof nemen vanaf de dag dat je effectief op reis gaat vertrekken.
 
Hoewel er genoeg fantasten in deze wereld rondlopen die maar al te graag interessant willen doen heb ik geen directe reden om te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal.

Maar, wie gaat er nu nog werken als je vlucht om 12u vertrekt? Er van uitgaande dat je minimum twee uur op voorhand op de luchthaven hoort te zijn en daar zit dan nog niet eens de tijd bij van uw thuis/werk richting de luchthaven. Pakt dat je dan maximaal tot pak 'm beet 9 uur kunt werken? :unsure:

Enfin, kvind het toch maar vreemd. Ik neem toch aan dat normale mensen toch minstens verlof nemen vanaf de dag dat je effectief op reis gaat vertrekken.

DC3D7C47-ADDD-4C4F-A930-1D82A144401C.jpeg


Dan kunt ge inderdaad moeilijk nog ervoor gaan werken, als ge nog naar Schiphol moet rijden.
 
Hoewel er genoeg fantasten in deze wereld rondlopen die maar al te graag interessant willen doen heb ik geen directe reden om te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal.

Maar, wie gaat er nu nog werken als je vlucht om 12u vertrekt? Er van uitgaande dat je minimum twee uur op voorhand op de luchthaven hoort te zijn en daar zit dan nog niet eens de tijd bij van uw thuis/werk richting de luchthaven. Pakt dat je dan maximaal tot pak 'm beet 9 uur kunt werken? :unsure:

Enfin, kvind het toch maar vreemd. Ik neem toch aan dat normale mensen toch minstens verlof nemen vanaf de dag dat je effectief op reis gaat vertrekken.
Misschien hadden ze het ticket verkeerd gelezen en het aankomstuur voor het vertrekuur aanzien?
Heb ik eens voorgehad met de eurostar. Al een geluk had ik het nog net op tijd door ‘s ochtends en dan maar met auto naar Brussel ipv trein. Wel dure parkingkosten erbij en nen hoop extra stress.
 
Hoewel er genoeg fantasten in deze wereld rondlopen die maar al te graag interessant willen doen heb ik geen directe reden om te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal.

Maar, wie gaat er nu nog werken als je vlucht om 12u vertrekt? Er van uitgaande dat je minimum twee uur op voorhand op de luchthaven hoort te zijn en daar zit dan nog niet eens de tijd bij van uw thuis/werk richting de luchthaven. Pakt dat je dan maximaal tot pak 'm beet 9 uur kunt werken? :unsure:

Enfin, kvind het toch maar vreemd. Ik neem toch aan dat normale mensen toch minstens verlof nemen vanaf de dag dat je effectief op reis gaat vertrekken.
Ja pas op, ge zegt daar zoiets. De broer van een collega zijn tante vertelde mij ooit eens dat de neef van de moeder van zijn buurvrouw haar nonkel diezelfde vlucht gemist heeft! Dat kan toch geen toeval meer zijn! Hoeveel geluk kan je wel niet hebben! 🙄

On-topic: ook nog niet zoveel pech gehad op reis maar wel 2 jaar na elkaar panne met de auto onderweg naar het Zuiden van Frankrijk. De eerste keer platte band achteraan. Beide banden moeten laten vervangen bij een plaatselijke garagist.
Het jaar erop bobine kapot in de motor. Laten herstellen maar niet goed hersteld en dan nog een tweede maal moeten laten herstellen bij dezelfde garagist aangezien dat de enige in de buurt was. Het was dat of niet terug geraken met de auto.
Beide jaren waren de defecten wel vlakbij de einbestemming dus dat was nog een geluk bij een ongeluk.
 
Hoewel er genoeg fantasten in deze wereld rondlopen die maar al te graag interessant willen doen heb ik geen directe reden om te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal.

Maar, wie gaat er nu nog werken als je vlucht om 12u vertrekt? Er van uitgaande dat je minimum twee uur op voorhand op de luchthaven hoort te zijn en daar zit dan nog niet eens de tijd bij van uw thuis/werk richting de luchthaven. Pakt dat je dan maximaal tot pak 'm beet 9 uur kunt werken? :unsure:

Enfin, kvind het toch maar vreemd. Ik neem toch aan dat normale mensen toch minstens verlof nemen vanaf de dag dat je effectief op reis gaat vertrekken.
Er bestaat nog zoiets als de nacht shift...

Maar dat je naar de luchthaven gaat bellen omdat je te laat gaat zijn voor je vlucht, en of ze die voor jou willen laten wachten::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Collega tegen gekomen om nog eens na te checken speciaal voor de ongelovige oogrollende zieltjes hier.

Het klopt niet 100% met mijn oorspronkelijk verhaal. Anekdote hoorde ik oorspronkelijk zo'n 3 jaar geleden.

Normaal hadden ze de geboekte vlucht de dag voor de crash (dat niet smorgens was) en voor deze vlucht waren ze te laat en ja hebben ze ook gebeld (wat je nu eenmaal doet als je wanhopig bent zeker, het grappige er aan ontsnapt mij) maar aan de balie zeiden ze dat ze nog mee konden met de vlucht de dag er na die uiteindelijk neergestort is maar hebben ze de 2 overgebleven plaatsjes nog aan iemand anders gegeven (moeder en dochter ofzo).
Vanuit Schiphol hebben ze de beelden gezien en op enkele flitsboetes na op dag 1 hebben ze er gelukkig niks aan overgehouden.
 
Collega tegen gekomen om nog eens na te checken speciaal voor de ongelovige oogrollende zieltjes hier.

Het klopt niet 100% met mijn oorspronkelijk verhaal. Anekdote hoorde ik oorspronkelijk zo'n 3 jaar geleden.

Normaal hadden ze de geboekte vlucht de dag voor de crash (dat niet smorgens was) en voor deze vlucht waren ze te laat en ja hebben ze ook gebeld (wat je nu eenmaal doet als je wanhopig bent zeker, het grappige er aan ontsnapt mij) maar aan de balie zeiden ze dat ze nog mee konden met de vlucht de dag er na die uiteindelijk neergestort is maar hebben ze de 2 overgebleven plaatsjes nog aan iemand anders gegeven (moeder en dochter ofzo).
Vanuit Schiphol hebben ze de beelden gezien en op enkele flitsboetes na op dag 1 hebben ze er gelukkig niks aan overgehouden.
Nog altijd wel geluk gehad dan. Zo zie je trouwens hoe een verhaal "van horen zeggen" wel eens kan wijzigen van persoon tot persoon en na verloop van tijd. Dat geldt trouwens ook voor je eigen ervaringen. Sommige kutsituaties vergroot je uit, net als topmomenten op vakanties. Het menselijke geheugen is soms misleidend.
 
Op een korte vakantie met mijn vriendin waren bij de terugvlucht aan de late kant waardoor we onze bagage als handbagage moesten meenemen. Bij de security werd mijn vriendin haar koffer eruit gelicht, waren we vergeten dat daar handboeien en ander speelgoed in zat... Vrij gênant toen dat veiligheidspersoneel die koffer opende aan de scanners.

Enfin, ze waren wel zo vriendelijk om iemand van de luchtvaartmaatschappij te roepen die de koffers alsnog heeft ingecheckt. We mochten die toys niet aan boord nemen, waarschijnlijk uit angst dat we de piloten zouden boeien of zo? :rolleyes::p
 
Terug
Bovenaan