Jouw f*** momentjes op vakantie

Collega tegen gekomen om nog eens na te checken speciaal voor de ongelovige oogrollende zieltjes hier.

Het klopt niet 100% met mijn oorspronkelijk verhaal. Anekdote hoorde ik oorspronkelijk zo'n 3 jaar geleden.

Normaal hadden ze de geboekte vlucht de dag voor de crash (dat niet smorgens was) en voor deze vlucht waren ze te laat en ja hebben ze ook gebeld (wat je nu eenmaal doet als je wanhopig bent zeker, het grappige er aan ontsnapt mij) maar aan de balie zeiden ze dat ze nog mee konden met de vlucht de dag er na die uiteindelijk neergestort is maar hebben ze de 2 overgebleven plaatsjes nog aan iemand anders gegeven (moeder en dochter ofzo).
Vanuit Schiphol hebben ze de beelden gezien en op enkele flitsboetes na op dag 1 hebben ze er gelukkig niks aan overgehouden.
wat daar grappig aan is, is het geloof dat een luchtvaartmaatschappij een intercontinentale vlucht met 250+ passagiers zouden gaan tegen houden, omdat gij ze anders niet gaat halen. Als je al op de luchthaven bent, misschien (als je al ingecheckt bent, moeten ze wel, want dan mag je bagage niet mee).
maar als je nog onderweg bent: jammer voor u, de kosten voor vertraging kosten énorm op, dat is echt hetzelfde als naar het weerbericht kijken, zien dat het gaat regenen, en vragen of ze toch geen zon kunnen geven voor uw vakantie.

het moet zijn dat ze iets anders gevraagd hebben, want dat je denkt dat dit zou lukken is best grappig, ja.
 
wat daar grappig aan is, is het geloof dat een luchtvaartmaatschappij een intercontinentale vlucht met 250+ passagiers zouden gaan tegen houden, omdat gij ze anders niet gaat halen. Als je al op de luchthaven bent, misschien (als je al ingecheckt bent, moeten ze wel, want dan mag je bagage niet mee).
maar als je nog onderweg bent: jammer voor u, de kosten voor vertraging kosten énorm op, dat is echt hetzelfde als naar het weerbericht kijken, zien dat het gaat regenen, en vragen of ze toch geen zon kunnen geven voor uw vakantie.

het moet zijn dat ze iets anders gevraagd hebben, want dat je denkt dat dit zou lukken is best grappig, ja.
Teveel sus en wis gelezen.
 
In Antwerpen op café/restaurant bediend worden in alles behalve Vlaams.

In De Panne ook allemaal in het Frans

Je moet hoe langzaam hoe minder ver gaan voor vakantiegevoel :unsure:
 
In Antwerpen op café/restaurant bediend worden in alles behalve Vlaams.

In De Panne ook allemaal in het Frans

Je moet hoe langzaam hoe minder ver gaan voor vakantiegevoel :unsure:
Hangt ervan af waar je heen gaat: in de Ierse pub bediend worden in het plat Iers heeft wel zijn charme.
 
In Antwerpen op café/restaurant bediend worden in alles behalve Vlaams.

In De Panne ook allemaal in het Frans

Je moet hoe langzaam hoe minder ver gaan voor vakantiegevoel :unsure:
Misschien ook ineens langs China town in Antwerpen rijden, dat spaart weer een duur ticket en 10 uur vliegen naar het oosten uit :laugh:

Vlaams verwachten en toch een andere taal horen, meestal Frans of Engels of iets dat daar op trekt is toch al lang niks nieuws meer. Laatst nog in de Ikea in Wilrijk een vraag gesteld, winkelbediende kon enkel in het Engels antwoorden. Maak ik mij allemaal niet druk om, als ze maar vriendelijk zijn.
 
Het klassieke momentje bij het opnieuw binnenrijden van België:
* F***, ik was weeral al vergeten dat de banen hier echt zó slecht lagen.
* 2km verderop: dikke ster in mijn vooruit van rondvliegende steentjes... mooie welcome back :unsure:
 
Ooit alleen gaan backpacken op Mallorca. Ik had na een lange afdaling echt een magnifieke slaapplaats ontdekt op een verlaten strand. Het was een klein baaitje ver van de bewoonde wereld (al 2 dagen geen andere mens tegengekomen) en volledig omringd door rotsen en kliffen.
De volgende ochtend ga ik naakt de zee in om me op te frissen. Tja, waarom een zwembroek of ondergoed dragen op een verlaten en moeilijk bereikbaar strand?

Na enkele minuten hoor ik opeens heel veel lawaai en zie ik paracommando's in sneltempo van die rotsen naar beneden lopen. Ongeveer een groep van 25 man, volledig in gevechtsoutfit. Wanneer ze mijn tent en mij in de zee zien, doen ze teken dat ik uit het water moet komen... Ik vond het toch wel heel gênant toen om naakt dat (detail: zeer koude) water uit te komen :rofl:Het was dan ook nog eens zo'n fantastisch strand dat heel erg traag ondiep werd, waardoor ik echt veel te lang moest wandelen om eindelijk uit het water te raken.

Bleek dat ik op een militair oefendomein was terecht gekomen. Doordat ik een nogal alternatieve wandelroute langs de rotsen had genomen, was ik blijkbaar geen waarschuwingsborden ofzo tegen gekomen.
Voor de rest wel vriendelijke mannen. Nadat ik mijn verhaal had gedaan (en mezelf zo snel mogelijk had aangekleed...) hebben we nog samen ontbeten. Ze waren blijkbaar op het einde van hun nachtoefening en mochten rusten.

Voor de rest van die trektocht wel altijd braaf met kleding gaan zwemmen :biglaugh:
 
Ooit alleen gaan backpacken op Mallorca. Ik had na een lange afdaling echt een magnifieke slaapplaats ontdekt op een verlaten strand. Het was een klein baaitje ver van de bewoonde wereld (al 2 dagen geen andere mens tegengekomen) en volledig omringd door rotsen en kliffen.
De volgende ochtend ga ik naakt de zee in om me op te frissen. Tja, waarom een zwembroek of ondergoed dragen op een verlaten en moeilijk bereikbaar strand?

Na enkele minuten hoor ik opeens heel veel lawaai en zie ik paracommando's in sneltempo van die rotsen naar beneden lopen. Ongeveer een groep van 25 man, volledig in gevechtsoutfit. Wanneer ze mijn tent en mij in de zee zien, doen ze teken dat ik uit het water moet komen... Ik vond het toch wel heel gênant toen om naakt dat (detail: zeer koude) water uit te komen :rofl:Het was dan ook nog eens zo'n fantastisch strand dat heel erg traag ondiep werd, waardoor ik echt veel te lang moest wandelen om eindelijk uit het water te raken.

Bleek dat ik op een militair oefendomein was terecht gekomen. Doordat ik een nogal alternatieve wandelroute langs de rotsen had genomen, was ik blijkbaar geen waarschuwingsborden ofzo tegen gekomen.
Voor de rest wel vriendelijke mannen. Nadat ik mijn verhaal had gedaan (en mezelf zo snel mogelijk had aangekleed...) hebben we nog samen ontbeten. Ze waren blijkbaar op het einde van hun nachtoefening en mochten rusten.

Voor de rest van die trektocht wel altijd braaf met kleding gaan zwemmen :biglaugh:
Best gênant, inderdaad.

Met mijn toenmalige vriendin gaan kayakken in de archipel van Stockholm. Mooi schiereilandje gevonden waar geen mens te zien is en dan doe je met je madam wat je vaak doet als je jong en hitsig bent en ditmaal gewoon buiten aan het kampvuur omdat er toch niemand te zien is. Nadien ons gefatsoeneerd en twee minuten later komt er nog een mountainbiker voorbij gereden. Ja, hallo dan.
 
Weinig spectactulaire dingen.

Met toenmalige vriendin na nachtje stappen in Khao Sang in Bangkok - die straat vol backpackers en verlichte zielen - de naam van onze hostel niet meer weten. Wisten enkel nog dat het in Chinatown was, gsm's allebei plat en heel zat. Tuktuk ons afgezet in Chinatown en na een uur wandelen toch precies een straat herkend en zo gevonden.

Tijdens trekking in Sahara in Marokko buikgriep hebben. Drie dagen overgeven en diarree. Het begon er slecht uit te zien en één van die gidsen met auto 4 uur gereden naar dichtsbijzijnde hospitaal. Gelukkig snel kunnen herstellen.

Solo Oekraïne gereist enkele jaren geleden, net voor covid. In plaats vaan uber te gebruiken gewoon een random taxi genomen aan het treinstation. Naam van hostel en bestemming getoond op google maps. Na half uur rit en veel te veel betaald te hebben zie ik dat ik een uur wandelen van bestemming ben. Begon al donker te worden en was doodop. Dag erna simkaart gekocht en altijd uber gebruikt (wat ginder belachelijk goedkoop is). In Kiev tijdens uitgaan ook in een bar klop gekregen van een Canadees op mijn oor. Ging over een griet die ik had binnengedaan.

Midden oktober vertrek ik solo naar India voor drietal weken. Vrij spontaan geboekt. Zie wel een beetje op tegen de onoverkomelijke frustraties met hitte, drukte, vuiligheid en het niet deftig kunnen regelen van transport maar eh. Part of the adventure. Denk eraan om eventueel ginder een tour te doen met g adventures.
 
Op een korte vakantie met mijn vriendin waren bij de terugvlucht aan de late kant waardoor we onze bagage als handbagage moesten meenemen. Bij de security werd mijn vriendin haar koffer eruit gelicht, waren we vergeten dat daar handboeien en ander speelgoed in zat... Vrij gênant toen dat veiligheidspersoneel die koffer opende aan de scanners.

Enfin, ze waren wel zo vriendelijk om iemand van de luchtvaartmaatschappij te roepen die de koffers alsnog heeft ingecheckt. We mochten die toys niet aan boord nemen, waarschijnlijk uit angst dat we de piloten zouden boeien of zo? :rolleyes::p
Doet me denken aan m'n vlucht paar maand geleden vanuit Portugal, toen ze m'n verloren mes terug gevonden hebben in m'n handbagage dat ik al een hele tijd kwijt was :p

sidenote: was er dat jaar al 6x mee op een vlucht gestapt :unsure:. 't was niet dat je er naast kon kijken als ik de beelden zag van de scan.
 
Eentje van 25+ jaar geleden. Met mijn ouders naar de Ardennen. 2.5h rijden of wat is het. Daar toekomen, de lobby van het hotel binnen wandelen en recht aan de inkom de ziel uit mijn lijf kotsen. We gingen 2 weken op vakantie en de 1e week lag ik zo ziek als een hond in bed.

Ook zo rond die leeftijd eens bijna omver gereden op de fiets door van een oprit te knallen zonder te kijken. Ik heb toen alles in slowmotion zien gebeuren en de auto heeft nog mijn achterwiel geraakt zelfs. Die mens is toen zo bleek als een laken komen vragen wiens kleine hij bijna dood reed.
 
Doet me denken aan m'n vlucht paar maand geleden vanuit Portugal, toen ze m'n verloren mes terug gevonden hebben in m'n handbagage dat ik al een hele tijd kwijt was :p

sidenote: was er dat jaar al 6x mee op een vlucht gestapt :unsure:. 't was niet dat je er naast kon kijken als ik de beelden zag van de scan.

Ik vind het raar dat ik met mijn titanium heup ook geen alarm geef in de detector. Terwijl een vriendin van ons wel telkens prijs heeft met haar knie.
 
Ti is niet magnetisch, en zal door de meeste systemen (die werken met een magnetisch veld) niet opgemerkt worden. Mogelijk heeft die vriendin een implantaat van een ander metaal (halve knie-protheses zijn meestal van kobalt-chroom, en kobalt is ferromagnetisch)...
 
Ti is niet magnetisch, en zal door de meeste systemen (die werken met een magnetisch veld) niet opgemerkt worden. Mogelijk heeft die vriendin een implantaat van een ander metaal (halve knie-protheses zijn meestal van kobalt-chroom, en kobalt is ferromagnetisch)...

Dus eigenlijk kan iemand een groot titanium mes bij zich hebben en door de controle geraken?
 
Dus eigenlijk kan iemand een groot titanium mes bij zich hebben en door de controle geraken?
vaak zit daar een ergens een stuk ijzer in verwerkt, zodat dat toch opgemerkt wordt.
en als je het in de handbagage hebt, zal het ook wel herkend worden. (er zit effectief iemand om de beelden te bekijken he)
 
vaak zit daar een ergens een stuk ijzer in verwerkt, zodat dat toch opgemerkt wordt.
en als je het in de handbagage hebt, zal het ook wel herkend worden. (er zit effectief iemand om de beelden te bekijken he)

Ja maar ik bedoelde in je zakken hebben, niet in de handbagage.
 
Ik heb bitter weinig horror verhalen eigenlijk.

Ben is op de Dominicaanse gaan wandelen beetje buiten het strand bij valavond, zonder geld of gsm mee (ja waarom wie zal het zeggen), kom ik in t begin van zo'n tropisch woud een donkerder gekleurde medemens van 2 meter op 2 tegen met een enorme machete. Ja lap dacht ik, zelfs als hij mij wil beroven kan ik hem niks geven buiten een long of een ander orgaan.

Bleek ne super vriendelijke kerel te zijn die vroeg of ik geen kokosnoot wou, toen ik zei dat ik effectief niks bij had van geld zei hij met een enorme glimlach geen enkel probleem en gaf hij mij alsnog een uitgesneden kokosnoot met rietje bij :D .
 
Terug
Bovenaan