"Jetset"-leven in België

Ik heb al is ne zatte klap gedaan tegen de Viktor, telt dat ook?
unsure.gif


Ik kwam hem tegen in Antwerpen en stonden toevallig naast elkaar op de toog en bestelde net mijne 9de baco dus ik begin tegen die kerel te lullen dat hem Marthe van K3 moet dumpen, dat ze veel te dik stond en niet kon zingen en dat hem beter zijne flieter in Klaasje zou steken.

Hij glimlachte zeer fake en zei: "drinkt ge niet beter wa water joenge"

:(
 
Ik heb al is ne zatte klap gedaan tegen de Viktor, telt dat ook?
unsure.gif


Ik kwam hem tegen in Antwerpen en stonden toevallig naast elkaar op de toog en bestelde net mijne 9de baco dus ik begin tegen die kerel te lullen dat hem Marthe van K3 moet dumpen, dat ze veel te dik stond en niet kon zingen en dat hem beter zijne flieter in Klaasje zou steken.

Hij glimlachte zeer fake en zei: "drinkt ge niet beter wa water joenge"

:(

Frappant dat je zijn glimlach als 'fake' bestempelt na dat ge zo'n praat tegen hem zit te verkopen over zijn toenmalig lief...
 
Ik heb al is ne zatte klap gedaan tegen de Viktor, telt dat ook?
unsure.gif

Ik kwam hem tegen in Antwerpen en stonden toevallig naast elkaar op de toog en bestelde net mijne 9de baco dus ik begin tegen die kerel te lullen dat hem Marthe van K3 moet dumpen, dat ze veel te dik stond en niet kon zingen en dat hem beter zijne flieter in Klaasje zou steken.
Hij glimlachte zeer fake en zei: "drinkt ge niet beter wa water joenge"
:(
Hebt gij niet geantwoord ja neen hé. Hoe moet ik anders aan de moed komen om een troostende schouder te zijn voor Marthe... daarbij men zegt toch altijd dat den appel niet ver van de boom valt. Awel, t'is tijd dat je diene appel laat vallen hé... dan hebben wij er ook nog iets aan.
 
Ons kent ons (of Hans gelijk ge het wilt bekijken) , blijkt des te meer uit deze draad :p

Ik ken alvast niemand uit de (uitgebreide) lijst, en ik denk dat dit voor de meesten wel het geval zal zijn...
Ik ben op bijzonder veel van die plaatsen geweest door bijna 15j lang rond te lopen in de event sector.
Kanten van Waregem ooit een bedrijfs & privé feest gedaan voor een fabriekseigenaar. Hij en zijn vrouw werden 50, de firma 25.
Daarom was het de ene dag feest voor vrienden en familie, de tweede dag voor de klanten en collegas.

Thema was "La Vie En Rose" want dat was het favoriete nummer van zijn vrouw
- Veldeman tent laten zetten van toch vlot 20 op 50 meter, volledig custom made zeilen in het zacht roze
- Allemaal loungemeubels laten maken in het roze
- Cassettevloer erin, volledig bekleed met roze en wit tapijt
- Al het personeel hun kleding assorti, dus in het roze of met roze accenten
- Zittend diner met alles op en aan, heel de vroege namiddag hapjes en rosé Ruinart a volonté
- Tuin volledig aangekleed met roze lopers, paaltjes met roze linten, roze verlichting overal tussen, the works
- De hobby daar was paardrijden met een span achter (nee twas niet willy naessens), dus het kado voor zijn vrouw was een antieke oud-romeinse paardenarena die hij had laten afbreken in zuid italie en laten heropbouwen bij hen in de tuin. Tribune en heel de santeboetiek bij.
- Het huis zijn we nooit binnen geweest, voor de techniek zaten wij in "het koetshuis". Huis moogt ge letterlijk nemen want het koetshuis was vlot 250 vierkante meter groot, inclusief badkamer/keuken/kleedruimtes/bar/etc...

De kostprijs van dat feest was meer dan wat de gemiddelde vlaming voor zijn woning neerlegt. Twas precies of John Hammond mocht het organiseren, "we spared no expense".

We hadden die mens enkel gesproken ter voorbereiding, die is twee keer tot bij ons geweest met wat plannen en ideeën en buiten dat die met een 911 Turbo reed van wat leeftijd was daar eigenlijk niks speciaal aan te zien. Was wel een kleine verrassing toen we daar den oprit op reden. Ook super vriendelijke en dankbare mensen,
 
En zijn er hier ook mensen die geen miljonairs kennen? :unsure:
De boeren op het einde van ons straat zijn naart schijnt ook miljonair. Denk wel niet dat ze met hun '100 uur werken per week, 52 weken per jaar'-mentaliteit en vuile werkkleren onder de noemer jetset vallen.
 
In een ander topic was er toch een discussie over de vermogensbelasting van 1% boven het miljoen.
Als je dat volgde dan was dat toch de doorsnee gemiddelde Belg die daar zou onder vallen :unsure:
 
Ik ben op bijzonder veel van die plaatsen geweest door bijna 15j lang rond te lopen in de event sector.
Kanten van Waregem ooit een bedrijfs & privé feest gedaan voor een fabriekseigenaar. Hij en zijn vrouw werden 50, de firma 25.
Daarom was het de ene dag feest voor vrienden en familie, de tweede dag voor de klanten en collegas.

Thema was "La Vie En Rose" want dat was het favoriete nummer van zijn vrouw
- Veldeman tent laten zetten van toch vlot 20 op 50 meter, volledig custom made zeilen in het zacht roze
- Allemaal loungemeubels laten maken in het roze
- Cassettevloer erin, volledig bekleed met roze en wit tapijt
- Al het personeel hun kleding assorti, dus in het roze of met roze accenten
- Zittend diner met alles op en aan, heel de vroege namiddag hapjes en rosé Ruinart a volonté
- Tuin volledig aangekleed met roze lopers, paaltjes met roze linten, roze verlichting overal tussen, the works
- De hobby daar was paardrijden met een span achter (nee twas niet willy naessens), dus het kado voor zijn vrouw was een antieke oud-romeinse paardenarena die hij had laten afbreken in zuid italie en laten heropbouwen bij hen in de tuin. Tribune en heel de santeboetiek bij.
- Het huis zijn we nooit binnen geweest, voor de techniek zaten wij in "het koetshuis". Huis moogt ge letterlijk nemen want het koetshuis was vlot 250 vierkante meter groot, inclusief badkamer/keuken/kleedruimtes/bar/etc...

De kostprijs van dat feest was meer dan wat de gemiddelde vlaming voor zijn woning neerlegt. Twas precies of John Hammond mocht het organiseren, "we spared no expense".

We hadden die mens enkel gesproken ter voorbereiding, die is twee keer tot bij ons geweest met wat plannen en ideeën en buiten dat die met een 911 Turbo reed van wat leeftijd was daar eigenlijk niks speciaal aan te zien. Was wel een kleine verrassing toen we daar den oprit op reden. Ook super vriendelijke en dankbare mensen,
Bij welk bedrijf heb je gewerkt? Ik heb ook een aantal jaar in de event sector gewerkt :)
Ging er normaal terug beginnen, had mijn contractonderhandeling gepland op de eerste dag van de lockdown. Needless to say, dat is niet doorgegaan.
 
Mijn nicht is getrouwd met iemand uit een familie die net buiten de top 50 valt. Ja, dat trouwfeest was indrukwekkend, maar niks echt decadent. Sympathieke gast ook. Mensen met zoveel geld doen uiteindelijk gewoon wat ze willen. Of je dan al dan niet decadent gaat gedragen heeft alles met opvoeding te maken.
 
- De hobby daar was paardrijden met een span achter (nee twas niet willy naessens), dus het kado voor zijn vrouw was een antieke oud-romeinse paardenarena die hij had laten afbreken in zuid italie en laten heropbouwen bij hen in de tuin. Tribune en heel de santeboetiek bij.

Lol, I call bullshit.
 
Misschien staat er in Zuid-Italië een fabriek van replica Oud-Romeinse paardenarena's en had hij het toonzaalmodel gekocht?
Ge krijgt dezer dagen amper een antieke kast geëxporteerd uit Italië, laat staan een volledig Romeins circus voor een verjaardagsfeestje.

Op de kunstmarkt wordt de herkomst Romeinse koppen zeer bewust als "Romeinse Rijk" beschreven, en niet als "Italië". De reden is dat de Romeinen zowat overal zaten, en zolang een ander niet kan bewijzen dat het uit een bepaald land afkomstig is hoeft ge dus geen rekening moet houden met Italiaanse, Franse, Spaanse, ... wetgeving. Jammer genoeg is een paardenrenbaan net iets immobieler, dus hang je daar wel vast aan de wetten van het land in kwestie. No way dat Italië zoiets zou toelaten.
 
Ge krijgt dezer dagen amper een antieke kast geëxporteerd uit Italië, laat staan een volledig Romeins circus voor een verjaardagsfeestje.

Op de kunstmarkt wordt de herkomst Romeinse koppen zeer bewust als "Romeinse Rijk" beschreven, en niet als "Italië". De reden is dat de Romeinen zowat overal zaten, en zolang een ander niet kan bewijzen dat het uit een bepaald land afkomstig is hoeft ge dus geen rekening moet houden met Italiaanse, Franse, Spaanse, ... wetgeving. Jammer genoeg is een paardenrenbaan net iets immobieler, dus hang je daar wel vast aan de wetten van het land in kwestie. No way dat Italië zoiets zou toelaten.
't Zal dan wel een replica geweest zijn van een filmstudio.
 
Hier heeft men pa ook nog goed contact met zen achterneef. Die staan in de top 350 zie ik net met een vermorgen van bijna 70 mill...

Toen ik zelf nog klein was hadden die een fietsclubke en gingen wij gewoon als simpel mensen een weekendje naar de ardennen.

heel goede vriend van men ouders zit er ook goed bij. Zen ouders bedrijf met vermogen van 3 mill volgens laatste jaarrekening. Die kerel is echt heel simpel. Wel gene uil... heeft een bedrijf in luchtfilters, nog een neven activiteit waar geld binnen komt dat wordt recht gehouden door zen vrouwke. ge ziet dat die mens het goed heeft, E klasse AMG, rolex, koopt 2 koersfietsen op 12 maand tijd van 12000€ t stuk enz. Knap huis tegen een meer waar k in de zomer eens ga zwemmen enz. Maar opvallen met zen geld, never :)
 
Ik vraag mij af op basis van wat ze dat bepalen dat vermogen..
alleszins buiten de werkgever is er hier wat achterfamilie dat in de lijs staat, maar zelfs geen top 500 ofzo.
zijn dat toffe mensen? goh.. het geld heeft ze alleszins niet plezanter gemaakt denk ik.

De klein mannen van mijne werkgever.. ja als ge nooit moet nadenken over het nieuw gerief da ge koopt is da wss wel gemakkelijker, iphone links en rechts, macbooks, interieurdesign voor het kot.
Worde daar betere mensen van? da denk ik echt niet.
De generatie van het familiebedrijf dat écht hard gewerkt heeft komt nog gewoon is mee en pint drinken en word nog steeds het meest gerespecteerd.
 
Het ding staat er alleszins nog altijd, maar ik heb hem geen papieren gevraagd om de herkomst te bewijzen :)
Feest zal toch een goeie 10-12j geleden zijn ondertussen.
Dat klein cirkeltje wat lager van de arena is een toren in dezelfde stijl.
Zijn huis is die grijze domeinwoning die tegen de waregemstraat ligt, die vierkanshoeve is het koetshuis + stallen en de weide links van die arena hoort ook nog bij het domein, is volledig omheind met tropisch hardhout.


Maar of het helemaal onmogelijk is... onze vloerder heeft aan zijn huis een oud-franse kasteeltoren aangebouwd, ook ginder laten afbreken en laten overkomen. Daar waren alleszins papieren van herkomst bij.

@Meerkat: eigen firma toen. Deden toursupport voor een coverband uit de betere middenklasse.
 
Terug
Bovenaan