"Jetset"-leven in België

Volgens de John Hopkins University waren er in januari 2021 in totaal ongeveer 755.000 geregistreerde Covid19 cases sinds het begin van de pandemie. De vermogensverdeling in België toont aan dat 10% van Belgische gezinnen tot de meest vermogenden behoren met een vanaf vermogen van 1 MIO. Als je dan miljonair definieert als minimum 1 miljoen (sic) dan is de kans groot dat - net zoals we allemaal van ver of dichtbij wel iemand kennen die Covid heeft gehad - iedereen wel iemand kent die aan die definitie voldoet.

De curve gaat wel exponentieel de hoogte in dus de 1% zwaar vermogenden is een andere zaak. De multi-miljonairs zijn de zeldzame soort :)
 
Ik vraag mij af op basis van wat ze dat bepalen dat vermogen..
alleszins buiten de werkgever is er hier wat achterfamilie dat in de lijs staat, maar zelfs geen top 500 ofzo.
zijn dat toffe mensen? goh.. het geld heeft ze alleszins niet plezanter gemaakt denk ik.

De klein mannen van mijne werkgever.. ja als ge nooit moet nadenken over het nieuw gerief da ge koopt is da wss wel gemakkelijker, iphone links en rechts, macbooks, interieurdesign voor het kot.
Worde daar betere mensen van? da denk ik echt niet.
De generatie van het familiebedrijf dat écht hard gewerkt heeft komt nog gewoon is mee en pint drinken en word nog steeds het meest gerespecteerd.
De lijst is samengesteld op basis van gegevens die in het Staatsblad zijn gepubliceerd. Dat gaat dan over vennootschappen die hun jaarresultaten moeten publiceren. Dat is het enige publieke dat die journalist kan raadplegen. Iedereen kan het Staatsblad raadplegen dus zoek gerust op, als bestuurder van vennootschap staat je naam en adres op de jaarrekening en die is terug te vinden in dat Staatsblad. Men kan, moest het iemand interesseren, dan ook het adres van de bestuurders in Google maps ingeven en via streeview een blik werpen op de diverse stulpjes.

Het is dus geen schatting van wat pakweg Bourlon in zijn spaarvarken heeft zitten. Het is immers niet omdat je veel geld hebt dat je vermogen daarom zomaar publiek kan worden gemaakt. Privacy is een heilig recht. Van jou en mij weet ook niemand hoeveel vermogen we bezitten tenzij we het zelf zouden vermelden. Moest je een vennootschap hebben dan is het vermogen daarvan wel publiekelijk toegankelijk.
 
De Goudkust en Zilverkust in Lanaken. Er is daar ook een paardenevent Zangersheide waar het meer pronken is dan dat er ene komt voor de paarden.
Het zijn wel vooral Hollanders die daar gigantische complexen hebben. Toch zaten er een paar ervan op school bij ons en die hebben toch hun eigen weg moeten gaan. Gingen uiteenlopende carrièrewegen op en zullen zeker niet even luxueus leven als hun ouders. Vakanties naar Ibiza, de wereld rond, komen halen aan school met de Ferrari, ...

Steunen met de X-Mos ho maar :unsure:
 
De Goudkust en Zilverkust in Lanaken. Er is daar ook een paardenevent Zangersheide waar het meer pronken is dan dat er ene komt voor de paarden.
Het zijn wel vooral Hollanders die daar gigantische complexen hebben. Toch zaten er een paar ervan op school bij ons en die hebben toch hun eigen weg moeten gaan. Gingen uiteenlopende carrièrewegen op en zullen zeker niet even luxueus leven als hun ouders. Vakanties naar Ibiza, de wereld rond, komen halen aan school met de Ferrari, ...

Steunen met de X-Mos ho maar :unsure:
Ik heb heel mijn jeugd in Lanaken gewoond, had enkele vrienden in de goudkust, maar heb nog nooit iemand met ne ferrari opgepikt zien worden aan school...
Dus ofwel schelen wij wat in jaren en had gij wat meer showers bij u zitten, ofwel klopt het niet.

En veel van de rijkdom aan de goudkust (en daar zit inderdaad serieus wat geld) verbleekte bij Melchior (die met zijn paarden dus :p).
 
Familie Kuzelj, Goedmaekers, Kallen, Lansink aan SVM en HHC.
Ben van '94 dus zat tot 2012 op de middelbaar. Jij?
 
Naast Zangersheide hebt ge ook nog SenTower Park, das qua infrastructuur en show nog een streep hoger
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130806_00683443

De foto bij het artikel doet anders vermoeden maar dat was in 2013 dus de 'jetset' van Limburg ;)

Verbazend ook dat je toen nog een huis aan de Goudkust kon kopen voor 300.000 euro. Zeg nu nog 's dat vastgoed niet overpriced is :)

Edit: anno 2021 blijken de prijzen nog steeds good value for money... Al is het vandaag 'aan de rand van de goudkust': https://www.erikbessems.com/aanbod/woningaanbod/lanaken/koop/huis-3920739-Reistraat-50-/

Ter vergelijking: in Asse spring je met hetzelfde budget iets minder ver en woon je (in dit voorbeeld) zeker niet aan de rand van iets dat ook maar van ver lijkt op een goudkust: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/asse/1730/9048123?searchId=60353f0d1e56f

"Jetsetters" en wannabe rijken weten dus waarheen.
 
Laatst bewerkt:
Net met drie aan de Kleine Nete gezeten met een paar pintjes en een snackske, in corona tijden gaat het niet veel meer jetset worden :love:
 
Kweenie, wat vond de Nete ervan? Of is dat geen moeilijke?
Geen idee, ik kom er nochtans regelmatig (itt de grote Nete, het Neetje, de zwarte Nete of eender welke variant je daar nog op hebt die ik niet ken ) :unsure: .
Toch niet in de "keizerstede" Hértals zekers? ;)
Toch wel :). Aan "de hut" en omgeving, zalig om daar op de ligstoelen de zon zien onder te gaan met wat voorbijvliegende, zwemmende of lopende natuur en t juiste gezelschap :) .
 
Terug
Bovenaan