"Jetset"-leven in België

Mijn nicht is getrouwd met iemand uit een familie die net buiten de top 50 valt. Ja, dat trouwfeest was indrukwekkend, maar niks echt decadent. Sympathieke gast ook. Mensen met zoveel geld doen uiteindelijk gewoon wat ze willen. Of je dan al dan niet decadent gaat gedragen heeft alles met opvoeding te maken.
Wanneer was dat trouwfeest? :unsure:
 
M'n dochter(4jaar oud) ging gaan paardrijden tijdens krokusvakantie. Wat zie ik staan op de parking van de paardrijkamp? Tesla, Range Rover Jeep, Mercedes C klasse, CLA klasse, BMW 5 reeks, BMW X5, Mercedes GLE hybride...En ik kom daar toe met m'n volkswagen golf waar er nog een ferme deuk aan is. Ik behoor overduidelijk niet tot de jetset
 
M'n dochter(4jaar oud) ging gaan paardrijden tijdens krokusvakantie. Wat zie ik staan op de parking van de paardrijkamp? Tesla, Range Rover Jeep, Mercedes C klasse, CLA klasse, BMW 5 reeks, BMW X5, Mercedes GLE hybride...En ik kom daar toe met m'n volkswagen golf waar er nog een ferme deuk aan is. Ik behoor overduidelijk niet tot de jetset
Doet me denken aan de auto's op de parking van een hockeyveld: ouders die met hun dikke bakken komen pralen terwijl hun "kids" zich uitleven op het veld. Niet echt jetset, maar ook al is de Belg met een baksteen in de maag geboren, toch blijft de auto een belangrijk statussymbool.
 
M'n dochter(4jaar oud) ging gaan paardrijden tijdens krokusvakantie. Wat zie ik staan op de parking van de paardrijkamp? Tesla, Range Rover Jeep, Mercedes C klasse, CLA klasse, BMW 5 reeks, BMW X5, Mercedes GLE hybride...En ik kom daar toe met m'n volkswagen golf waar er nog een ferme deuk aan is. Ik behoor overduidelijk niet tot de jetset
Wordt ne CLA tegenwoordig al als “jetset” gepercipieerd, terwijl dat gewoon de pauper klasse van Mercedes is?
 
Doet me denken aan de auto's op de parking van een hockeyveld: ouders die met hun dikke bakken komen pralen terwijl hun "kids" zich uitleven op het veld. Niet echt jetset, maar ook al is de Belg met een baksteen in de maag geboren, toch blijft de auto een belangrijk statussymbool.
Vele jan met de pets willen de jetset uithangen dus.

Wordt ne CLA tegenwoordig al als “jetset” gepercipieerd, terwijl dat gewoon de pauper klasse van Mercedes is?
ja klopt. Mss was de Tesla ook ene van 30k euro, ik dacht dat er ook goedkopere modellen waren. Bottom line is: geef die mensen nog een extra 50 a 100k jaarsalaris en dat stapt in privéjets etc.
 
Triest om te zien, al die lege hautaine mensen die durven rondrijden met hun dure auto's. Ze zouden beter allemaal een extra auto kopen die wat goedkoper is. Zo kunnen ze hun kinderen naar de sportclub te voeren zonder iemand de ogen uit te steken.
 
Triest om te zien, al die lege hautaine mensen die durven rondrijden met hun dure auto's. Ze zouden beter allemaal een extra auto kopen die wat goedkoper is. Zo kunnen ze hun kinderen naar de sportclub te voeren zonder iemand de ogen uit te steken.
Ik zie dat eerder als een bewijs dat we niet "kapotbelast" worden, integendeel er mogen precies enkele percentjes bij. Zeker in coronatijden met ontspoorde begrotingen
 
+ kunnen we anders nog meer overdrijven? Jetset is echt nog wel iets anders dan met een Tesla of BMW 5 rijden hoor ...
Dat zijn dure autos, en niet iedereen kan dat betalen, maar jetset it is not.
 
+ kunnen we anders nog meer overdrijven? Jetset is echt nog wel iets anders dan met een Tesla of BMW 5 rijden hoor ...
Dat zijn dure autos, en niet iedereen kan dat betalen, maar jetset it is not.
Dat is inderdaad wel een belangrijk onderscheid. Er zijn zeer veel mensen die pronken met hun hebben en houden, maar jetset is nog een wereldje apart.
 
Het kan best zijn dat sommige jetsetters met ne 5 of Tesla rijden, maar niet iedereen die met ne 5 of Tesla rijdt behoort tot de jetset. Dat was het punt dat ik wou maken. Want erboven waren ze bezig over de "jetset" bij de hockeyclub, omdat daar wat duurdere autos staan ... ja hallo.
 
Het kan best zijn dat sommige jetsetters met ne 5 of Tesla rijden, maar niet iedereen die met ne 5 of Tesla rijdt behoort tot de jetset. Dat was het punt dat ik wou maken. Want erboven waren ze bezig over de "jetset" bij de hockeyclub, omdat daar wat duurdere autos staan ... ja hallo.
Als ik al verwees naar de jetset bij de hockey was dat met de nodige korrel zout gezegd. De auto blijft een statussymbool hé, maar 't is niet omdat je met een dure BMW (mét pinkers) rijdt dat je automatisch een rijke jetsetter bent. Rijden die trouwens niet met golfkarrekes rond?
 
Terug
Bovenaan