"Jetset"-leven in België

Er werkt ook gewoon veel volk op hun hoofdzetel in Aalst hoor. Deels arbeiders (die je dus niet kan laten thuiswerken), deels bedienden. Zou me niet verbazen dat hij zijn bedienden naar kantoor laat komen ook als het niet nodig is. Tis geen aangename mens en als ze spreken over de succesvolle ondernemer vergeten ze er altijd bij te zeggen dat hij ook veroordeeld is voor corruptie.
 
En terecht, 100% thuiswerk is de meest achterlijke situatie die ge kunt creëren. Sociaal isolement, ineffciëntie, vervagen van de work/life balans en scheiding, interactie met collegas die compleet wegvalt.
100% thuiswerk is een recept om te eindigen aan een koord.
Afhankelijk welk type job je hebt toch.
Ik zit in de sales van koelmachines, warmtepompen etc en heb echt weinig meerwaarde aan collega's rond mij.
Voor corona ging ik ook maar 1x per week naar kantoor ofzo en dat is nu vervangen door digitale teams meeting ipv elkaar in het echt aan te staren. Heeft zo zijn voor en nadelen.
Maar ik kan er zeker inkomen dat er andere jobs zijn waarbij het verre van ideaal is.
 
Er werkt ook gewoon veel volk op hun hoofdzetel in Aalst hoor. Deels arbeiders (die je dus niet kan laten thuiswerken), deels bedienden. Zou me niet verbazen dat hij zijn bedienden naar kantoor laat komen ook als het niet nodig is. Tis geen aangename mens en als ze spreken over de succesvolle ondernemer vergeten ze er altijd bij te zeggen dat hij ook veroordeeld is voor corruptie.
idd J . De Nul doet meer dan baggeren .
 
Toch ook al verhalen gehoord van werknemers die, ondanks dat thuiswerk mogelijk is, nog steeds naar kantoor moeten komen. Was zelfs een shiftensysteem, om spreiding te hebben van aanwezigen, waarbij bedienden dan soms tot 22u op kantoor zaten terwijl een groot deel van hun job maar tot 19u kon uitgeoefend worden al de arbeiders naar huis waren.

Maar hierbij gaan we iets te ver offtopic vrees ik 😜
 
Voor iemand die zijn eigen portemonnee (die al zeer goed gevuld is), belangrijker vindt dan de wet en de volksgezondheid, heb ik geen andere omschrijving.
Kom kom even serieus blijven eh.
Hoeveel uitbraken zijn er al uitgebroken binnen zijn bedrijf? Hoeveel mensen zijn er daar al besmet geraakt?
Ben je zeker dat die mensen binnen JDN van thuis kunnen werken? Want in mijn sector is het aandeel thuiswerken toch zeer minimaal. Logisch want voor onze job moet je op site zijn om het uit te voeren. Vergaderingen zijn sterk geminderd of verlopen via teams. En maskerdracht is ten alle tijde verplicht. Op 800 unieke werknemers zijn er 0 gevallen die gelinkt kunnen worden met besmetting op site. Maar echt werkelijk geen.
 
Dan spreek je nog niet over een fortuin, bij een fortuin heb je een tweede of derde generatie die op dat fortuin kan leven.
Het heeft weinig zin om bedragen te kleven op 'wat een fortuin is om 2/3 generaties mee rond te komen' aangezien het tempo waarin dat je dit kan opsmossen geen bovenlimiet kent.
In principe zou een familie vanaf een vermogen van 3 miljoen euro al generaties lang kunnen rentenieren uitgaande van een 'middenklasse' uitgavepatroon. Maar je hoeft net zo goed geen 2 generaties te wachten om een vermogen van 50 miljoen te laten verdampen.

Dat gaat dan zoals ugar ook aangeeft niet over de jetset en superrijken hé. Die gaan wanneer ze mislukken echt geen loonbeslag hebben, in die categorie teren de komende generaties nog op dat vermogen.
Zolang de ouders nog rondlopen, en die kinderen geen frank geërfd hebben, staat het moeder&vaderlief vrij om te beslissen of ze de schulden van hun kind uitkopen of .... om dat niet te doen en dat loonbeslag te zien als educatieve straf (en met alle schrijnende dingen die daar voorgevallen zijn, zou ik dat zelf ook gedaan hebben ... ). Na x jaar loonbeslag heeft die eindelijk wel de waarde van geld geleerd.
Nu, dat kind leeft zeker niet in armoede want rentfree living + zodra de schulden afbetaald waren kreeg die alsnog een woonst onder het gat geschoven.

Als je 400 miljoen hebt, is dure wagens kopen en beentjes in de lucht nu niet bepaald "boven je stand", maar bon. :tongue:
Dat hangt er vanaf welke wagens. Onder 'boven je stand leven' versta ik dat je uitgavepatroon >>> inkomsten waardoor je totaalvermogen krimpt . En zelfs met 400 miljoen bedragen is dat perfect mogelijk.
 
Kom kom even serieus blijven eh.
Hoeveel uitbraken zijn er al uitgebroken binnen zijn bedrijf? Hoeveel mensen zijn er daar al besmet geraakt?
Ben je zeker dat die mensen binnen JDN van thuis kunnen werken? Want in mijn sector is het aandeel thuiswerken toch zeer minimaal. Logisch want voor onze job moet je op site zijn om het uit te voeren. Vergaderingen zijn sterk geminderd of verlopen via teams. En maskerdracht is ten alle tijde verplicht. Op 800 unieke werknemers zijn er 0 gevallen die gelinkt kunnen worden met besmetting op site. Maar echt werkelijk geen.
Ik rijd ook altijd gewoon door het rood licht, gewoon goed links en rechts kijken dat er niks komt. Nog nooit geen accident gehad zo. Laten we dat allemaal doen :sarcastic:
 
Ik rijd ook altijd gewoon door het rood licht, gewoon goed links en rechts kijken dat er niks komt. Nog nooit geen accident gehad zo. Laten we dat allemaal doen :sarcastic:
Het is makkelijk schieten op een firma die zogezegd de regels zou overtreden zonder dat je enig inzicht hebt op waarom work at home niet toegepast wordt.
Een belangrijk punt is dat het maximaal moet toegepast worden. Maar het mag de goede werking van uw bedrijf niet in het gedrang brengen.

En indien je dus niet thuis werkt dan pas je maximaal de regels toe om verspreiding te minimaliseren. Als je dan aantoonbaar kan zeggen dat er tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden geen besmetting voorvallen, wat is dan uiteindelijk het probleem?
 
Het is makkelijk schieten op een firma die zogezegd de regels zou overtreden zonder dat je enig inzicht hebt op waarom work at home niet toegepast wordt.
Een belangrijk punt is dat het maximaal moet toegepast worden. Maar het mag de goede werking van uw bedrijf niet in het gedrang brengen.

En indien je dus niet thuis werkt dan pas je maximaal de regels toe om verspreiding te minimaliseren. Als je dan aantoonbaar kan zeggen dat er tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden geen besmetting voorvallen, wat is dan uiteindelijk het probleem?
Ik werk in een multinational waar we 99.9% van het personeel al quasi een jaar thuiswerkt. Dat is zeker niet altijd gemakkelijk, maar men doet dat om het personeel te beschermen en omdat het nog steeds _verplicht_ is hè. En ik zie ook wel hoe er bij anderen vaak de kantjes afgelopen worden (bij de KMO waar men vrouw werkt, moeten de bedienden toch 50% naar kantoor komen, niet omdat het niet anders kan maar omdat de baas het zo wil). En zo zie ik er toch velen in mijn omgeving.

Dat heeft verder niets te maken met of het veilig is of niet. Als het niet absoluut moet, mag het momenteel niet. Heeft niets te maken met makkelijk schieten.
 
Bevat ongepast taalgebruik en is off topic.
Geperciepieerde veiligheid eerder. Dat er mensen nog altijd geloven in die absurde en overdreven regels trek ik echt mijn haar van uit.
Toen de horeca nog open was zijn er nul niks de botten besmettingen geweest in restaurants, met de data van de contact tracing hebben ze niks gedaan, maar toch moet heel die sector gewoon toe omdat dikke marx graag de economie nog wat verder de dieperik in rijdt. Kwestie dat hij kan stoppen met masturberen op posters van Hugo Chavez & Nicolas Maduro en gewoon zelf kan oprijzen als de volgende communistische leider.

Als ge morgen naar kantoor gaat en daar staan overal van die plastieken wandjes tussen de mensen en ze doen hun onderdrukkingsdoekje aan tijdens het bewegen, van wat gaan ze dan nog besmet worden? Den airco? De fabeltjeskrant?
Moest Jan De Nul aan de inkom een geinfecteerd persoon zetten en iedereen moest die verplicht 2 minuten muilen voor hij naar zijn bureau mocht, ge zou hem mogen uitkafferen. Maar dit soort viruswaanzin is écht wat er mis is met de maatschappij momenteel. De overheid is al sinds het begin een totaal onbetrouwbare beslissingsnemer gebleken, gevoed door een panel van manipulatieve leugenaars (het heel circus over het wel & niet werken van maskertjes bv). Maar hey, laten we gewoon van hun gekke wil maar de wet maken. En iedereen die nog een beetje zijn verstand durft gebruiken die duwen we wel in een failissement of beboeten we tot ze plooien. Minderjarigen inclus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geperciepieerde veiligheid eerder. Dat er mensen nog altijd geloven in die absurde en overdreven regels trek ik echt mijn haar van uit.
Toen de horeca nog open was zijn er nul niks de botten besmettingen geweest in restaurants, met de data van de contact tracing hebben ze niks gedaan, maar toch moet heel die sector gewoon toe omdat dikke marx graag de economie nog wat verder de dieperik in rijdt. Kwestie dat hij kan stoppen met masturberen op posters van Hugo Chavez & Nicolas Maduro en gewoon zelf kan oprijzen als de volgende communistische leider.

Als ge morgen naar kantoor gaat en daar staan overal van die plastieken wandjes tussen de mensen en ze doen hun onderdrukkingsdoekje aan tijdens het bewegen, van wat gaan ze dan nog besmet worden? Den airco? De fabeltjeskrant?
Moest Jan De Nul aan de inkom een geinfecteerd persoon zetten en iedereen moest die verplicht 2 minuten muilen voor hij naar zijn bureau mocht, ge zou hem mogen uitkafferen. Maar dit soort viruswaanzin is écht wat er mis is met de maatschappij momenteel. De overheid is al sinds het begin een totaal onbetrouwbare beslissingsnemer gebleken, gevoed door een panel van manipulatieve leugenaars (het heel circus over het wel & niet werken van maskertjes bv). Maar hey, laten we gewoon van hun gekke wil maar de wet maken. En iedereen die nog een beetje zijn verstand durft gebruiken die duwen we wel in een failissement of beboeten we tot ze plooien. Minderjarigen inclus.

Zie vetgedrukt woordje -> Genoeg gelezen. Next.

Mijn klootzak van een werkgever is dan toch met meer aanhangers dan gedacht precies. Zijn eigen portefeuille eerst, laat de rest van de maatschappij het intussen maar oplossen en inperken. Op mijn vrouw haar werk alles superprofessioneel aangepakt, niets aan het toeval overgelaten, veel tijd en moeite ingestoken, creatief geweest, ... En dan moet ik op mijn amateuristisch werk verplicht tussen (in hun handen) niezende) collega's zitten en een risico vormen voor mij en mijn omgeving. Omdat er eentje paranoïa en gierig is. Degoutante, egoïstische mentaliteit die het verprutst voor de rest.

Zeker als men er nog een sausje conspiracy overgiet, zoals hier.

Terug naar de jetset dan maar?
 
Woon hier in Brussel. Viavia toch al met mensen in aanraking gekomen met "oud" geld. Kom je aan in hun ouderlijk huis, is het praktisch een art nouveau hortahuis, vleugelpiano inclusief en geschilderde familieportretten in een sjieke wijk. Zou er nooit in willen wonen, maar dat het veel geld kostte, dat zeker.

Maar je zou het de kinderen helemaal niet geven als je ze op straat zou zien. Het zijn doodnormale mensen die ook hard werken. Leven nu wel in een huis met tuin (& sauna :ROFLMAO:) in Brussel.

Hun trouwfeest was ook een decadent event betaald door de ouders, maar daardoor konden ze naar't schijnt niet iedereen uitnodigen moesten ze alles zelf betaald hebben.

Problemen van de rijken zeker
 
Het is weinig families gegeven om een fortuin vast te houden en een transgenerationeel imperium uit te bouwen.
De man die ik ken die een fortuin heeft weten op te bouwen, kon dit omdat die beschikte over een zeer specifieke skillset combinatie van hoge intelligentie + workaholic+ risico’s durven nemen. En dat zijn de uiteindelijke topondernemers die het maken.

Maar zijn kinderen? Beide hadden uiteraard een zeer goede startbasis genoten van topscholen (en herkansingen wanneer het misliep), maar waren desondanks toch gedoemd om terug af te zakken naar de ‘middenklasse’.
Waarom?
Het ene kind was intelligent + durfde risico’s te nemen maar was geen ijverige … Resultaat: University dropout, eigen zaak opstarten, faiet gaan en daarna loonbeslag.
Het andere kind was ook intelligent + workaholic maar dan weer zeer risicoavers. Die haalde diploma's tot op het hoogste niveau, maar koos uiteindelijk voor een doorsnee job + loon.
Dat klopt niet helemaal. Rijkdom verwerven door afkomst is de voornaamste factor om in België rijk te zijn. Als je naar de top 500 kijkt is de overgrote meerderheid van die vermogens net door afkomst (dus generaties terug gestart met opbouwen). De minderheid van die top 500 zijn rijkdommen vergaart binnen één generatie zoals bvb. Coucke of Verhulst&Bourlon. Waarmee ik niet wil zeggen dat degenen die het door afkomst verkrijgen hun tijd jetsettend doorbrengen he... Dat zullen voornamelijk ook wel harde werkers zijn.
 
Dat klopt niet helemaal. Rijkdom verwerven door afkomst is de voornaamste factor om in België rijk te zijn. Als je naar de top 500 kijkt is de overgrote meerderheid van die vermogens net door afkomst (dus generaties terug gestart met opbouwen). De minderheid van die top 500 zijn rijkdommen vergaart binnen één generatie zoals bvb. Coucke of Verhulst&Bourlon. Waarmee ik niet wil zeggen dat degenen die het door afkomst verkrijgen hun tijd jetsettend doorbrengen he... Dat zullen voornamelijk ook wel harde werkers zijn.
Welke top 500? De site die hier gepost is, bevat volgens mij enkel de gekende rijke families en is vrij onvolledig.
Het hangt er ook vanaf tot hoe ver je kijkt als over rijken spreekt.

Cijfers uit Nederland bijvoorbeeld komen uit op 39% en geen grote meerderheid:

Volgens een onderzoek van ABN Amro MeesPierson zou vier van de tien Nederlanders die als ‘rijk’ kunnen worden gecategoriseerd zijn geld hebben geërfd. Volgens het onderzoek behoor je tot de categorie ‘rijk’ als je minimaal €500.000 aan activa bezit.

‘Bij 39% van de ondervraagden is het vermogen geheel of gedeeltelijk afkomstig uit een erfenis,’ aldus het onderzoek. ‘Een eigen bedrijf is bij 31% de belangrijkste herkomst van het vermogen. Onder miljonairs is dit overigens 37%. Ruim een kwart (26%) van de rijken heeft zijn of haar vermogen vergaard via beleggingen, investeringen of onroerend goed.’
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan