"Jetset"-leven in België

D

Deleted member 1888

Guest
Voor haar sweet sixteen kreeg ze een privé-optreden van Regi, feesten voor haar 18de deed ze met vriendinnen op Ibiza. Reisjes naar Dubai? Standaard. Ze leeft een jetsetdroom

Artikel gaat nu specifiek over "Sarah Puttemans", maar wat ik mij eigenlijk afvraag: zijn er hier mensen die nog andere "Sarah Puttemans" kennen? Wie zijn ze, wat doen ze? Waar hangen ze rond? Ik denk niet dat er een plek is in België waar zulke types samenhokken of uithangen? Of vergis ik mij? Enlighten me pls.

We hadden wel programma's als "The sky is the limit", maar daar gaat het meestal om 50 plussers die wat lullen over hun zaak en hun villa showen. Veel "Sarah Puttemans" ga je in zulke programma's niet tegenkomen.
 
Er zijn wel wat gemeentes waar rijken samenhokken, type Knokke, Sint-Martens-Latem, Brasschaat, wat Brusselse randgemeentes. Die hangen daar samen of in de clubs/discotheken zie je toch ook geregeld zo'n types rondhangen. Nu is Regi boeken of een 18de verjaardag op Ibiza vieren nu ook niet zó duur, denk dat er genoeg kinderen van rijke ouders die zo'n cadeaus/feestjes krijgen.
 
Op instagram kan je ze meestal ook wel vinden. 😆
Sarah Puttemans deze zomer nog in St-Tropez zien lopen.
Mooie verschijning maar geld zoekt geld is hier nogmaals duidelijk.
 
Ik ben afkomstig uit de “invloedssfeer” van Brasschaat, en ik ken er wel een paar, en heb er ook met een paar in de klas/jaar gezeten.

Je hebt daar eigenlijk twee uitersten in, en amper een middengrond. Aan de ene kant heb je keiharde werkers die amper tot niets “meekrijgen” van de rijke ouders buiten de naam, en zelf hun weg moeten zoeken (die naam opent wel wat deuren natuurlijk). En aan de andere kant heb je nageslacht die bij wijze van spreken zelfs te lomp is om het te helpen donderen, en waar de mama/papa zorgen dat kindlief ergens een positie krijgen waar ze weinig schade kunnen aanrichten.

Is wel een vrij afgesloten wereldje van “ons kent ons”, als niet kapitaalkrachtige stakker kom je ook in die kringen niet in, want het is geven en nemen qua cadeautjes daar. Ze hokken wel samen hoor, maar dat is niet in België (tenzij dan in Brasschaat of Latem), die nemen gewoon de jet naar Monaco of Saint Tropez.

De dikkenekken ken ik, maar ik ken ook iemand wiens familie zo rijk is dat die een héél comfortabel leven kan lijden zonder ook maar 1 dag te moeten werken, maar die iedere dag met de fiets naar school kon, en in het weekend kon gaan opdienen in een restaurant om zijn studies te betalen. Goeie kerel, heel down to earth ook.

De BV-wereld (een typische Vlaams product, zo iets bestaat niet echt in Wallonië) is daar redelijk mee gelinkt. Of je hebt geld, of je hebt exposure (of toegang daartoe)... en gelijk BV’s en hun gezinnen gecultiveerd worden door “de boekskes” is exposure heel wat waard intussen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben afkomstig uit de “invloedssfeer” van Brasschaat, en ik ken er wel een paar, en heb er ook met een paar in de klas/jaar gezeten.

Je hebt daar eigenlijk twee uitersten in, en amper een middengrond. Aan de ene kant heb je keiharde werkers die amper tot niets “meekrijgen” van de rijke ouders buiten de naam, en zelf hun weg moeten zoeken (die naam opent wel wat deuren natuurlijk). En aan de andere kant heb je nageslacht die bij wijze van spreken zelfs te lomp is om het te helpen donderen, en waar de mama/papa zorgen dan kindlief ergens een positie krijgen waar ze weinig schade kunnen aanrichten.

Is wel een vrij afgesloten wereldje van “ons kent ons”, als niet kapitaalkrachtige stakker kom je ook in die kringen niet in, want het is geven en nemen qua cadeautjes daar. Ze hokken wel samen hoor, maar dat is niet in België (tenzij dan in Brasschaat of Latem), die nemen gewoon de jet naar Monaco of Saint Tropez.

De dikkenekken ken ik, maar ik ken ook iemand wiens familie zo rijk is dat die een héél comfortabel leven kan lijden zonder ook maar 1 dag te moeten werken, maar die iedere dag met de fiets naar school kon, en in het weekend kon gaan opdienen in een restaurant om zijn studies te betalen. Goeie kerel, heel down to earth ook.

De BV-wereld (een typische Vlaams product, zo iets bestaat niet echt in Wallonië) is daar redelijk mee gelinkt.
Bedankt je voor je post. Ik merk ook dat het een vrij afgesloten wereldje is. Vandaar m'n topic. België is mss te klein? Succes wordt hier niet echt gegund?

En ja de rijken zitten in Knokke of Sint martens latem, maar daar zitten vooral dure huizen. Zijn er in Latem restaurants/bars/clubs waar jan modaal met een mediaan inkomen(2000 euro netto per maand) niet binnen kan terwijl de kinderen van die rijke ouders wel binnen kunnen? Die reis naar Ibiza als 18-jarige van Sarah Puttemans is wellicht ook maar éénmalig.

Op instagram heb je heel veel "rich kids of...."pagina's. Vb rich kids of instagram, rich kids of russia,... Dat is rijkdom van een héél ander niveau.
Rich kids of belgium is niet bepaald een succespagina. Niet dat er geen snobs rondlopen, maar ze houden zich verborgen.
 
Ik ben ook van Brasschaat en veel hangt af van de opvoeding.

in’t middelbaar vroeger kwam de mama of de papa zoonlief ophalen in de Ferrari die 150m verder geparkeerd stond omdat er nergens plaats was, ipv uw benen te gebruiken belt dat manneke redelijk kwaad om te zeggen dat hem “hier” staat en niet tot daar wilt wandelen. 5 seconden later stond de Ferrari voor zijne neus.

Andere kerel pakte elke keer de bus van Brasschaat naar Wuustwezel en die hadden nog meer geld dan hierboven.

Opvoeding is alles.
 
Een van mijn beste kameraden zijn familie staat ergens in de bovenste helft van de rijkste Belgen. Die leven op zich goed maar dat zijn doodnormale mensen en lopen daar niet mee te koop. De ouders hebben die wel goed gesponsord toen ze hun eerste woning kochten maar dat zal het zowat zijn, tis niet dat die het geld int rond lopen te strooien want ze zouden verdorie een lap rond hun oren krijgen.
Ook heel dankbare mensen, ik ben zowel hem als zijn zus al mee gaan verhuizen en zijn moeder had elke keer koffiekoeken en pateekes mee en zei tien keer oprecht merci.
Andere vrienden zitten er ook goed in, ouders hebben hun bedrijf heel goed verkocht en de grootmoeder heeft nog bakken vastgoed en beleggingen. Zij even goed gewoon joviale mensen, die vinden dat super plezant om al hun vrienden thuis te inviteren voor een brunch en veel te lachen.
Ik heb er ook al gekend die wél met alles te koop liepen en altijd beter moesten zijn als een ander, op het einde van de rit hadden die veel luxe maar geen vrienden meer.
 
Een van mijn beste kameraden zijn familie staat ergens in de bovenste helft van de rijkste Belgen.
Nu ja, De Roel (Michiels) was mijn beste vriend in het lager middelbaar. Das ook een down to earth kerel die helemaal niet graag in de schijnwerpers staat (zoals bijvoorbeeld zijn vader). Als ik die nog eens tegenkom (zoals bij de bakker hier in Hallaar) dan zeveren we nog wel eens over vroeger :D

Rijk of niet, quasi iedereen hier, heeft wel vrienden of kennissen van goeie afkomst denk ik ..
 
Bwa, er is rijk als in “de ouders zitten er warmpjes in” en rijk als in “die kunnen met de hele familie van enkel de rente op hun kapitaal leven” :D

ik vind ook wel dat ge dat ergens goed ziet. Als ze écht rijk zijn is dat meestal al tweede of derde generatie en dan lopen ze daar niet zo rap mee te koop.
 
Een ex van mij was steenrijk. Allez ja, ex, we spendeerden af en toe een nachtje samen toen we op de unief zaten. :)
Haar vader had indertijd denk ik een half % van de hele groep Mc Donalds en een zitje in de raad van bestuur van het Gemeentekrediet (nu Dexia) Huis, landgoed, binnen -en buitenzwembad, tennisvelden, basketbalveld you name it.
Zijzelf was een gewoon iemand en liep er niet specifiek mee te koop. Ik bedoel daarmee in de stijl van het strekewijf uithangen of met een Louis Vuiton naar school komen, maar ze had wel een Merc cabrio en van die zaken.

Zij is nog steeds een kennis van ons. Ze woont ook in de gemeente waar wij wonen en haar kind gaat naar dezelfde school.
Ik heb het daar met haar vorig jaar nog over gehad, maar die heeft door haar "geld" veel moeilijkheden gehad om een goeie partner te vinden. Het is niet gemakkelijk om te weten te komen of men bij je is voor je geld of voor jou. Zorgde voor veel wantrouwen bij haar.
 
Ne Louis Vuitton is nu ni speciaal streken verkopen, das gewoon kwaliteit :p
 
Dan is op uw +- 20ste rondrijden met een Mercedes cabrio die je gekregen hebt meer het strekewijf uithangen :unsure:
 
Dan is op uw +- 20ste rondrijden met een Mercedes cabrio die je gekregen hebt meer het strekewijf uithangen :unsure:
In mijn klas had in het 6de iemand een gloednieuwe vw passat gekregen voor haar 18de verjaardag.
Van verschillende klasgenoten commentaar dat dat een bejaardenauto was en geen klasse uitstraalde... Precies alsof je wél klasse uitstraalt als je zo een commentaar geeft op een cadeautje van minimum 20.000 euro 🙄
 
Ik ken ook iemand die hier in de buurt in een kasteel woont. Maar ik heb dat jarenlang niet geweten, dus er zijn zeker extreem rijke mensen die even "gewoon" zijn als anderen...
 
Terug
Bovenaan