"Jetset"-leven in België

Ik heb het daar met haar vorig jaar nog over gehad, maar die heeft door haar "geld" veel moeilijkheden gehad om een goeie partner te vinden. Het is niet gemakkelijk om te weten te komen of men bij je is voor je geld of voor jou. Zorgde voor veel wantrouwen bij haar.
Als zij niet persé met ne rijke gast wilde huwen (rijkeluis zoontjes zijn ook niet altijd goede huisvaders hé!), en ze wilde echt ne gast huwen die gewoon van haar hield/houdt, ja dat zal zeker niet gemakkelijk geweest zijn dan om er zo ene te vinden hé.

Niet deze deze mannen niet bestaan, maar dat is zoeken naar een spelt in een berg vol met hooi.
 
Goh ja. De familie moet die “normale” gast dan ook nog willen aanvaarden hè.

Het zal wel én houden van zijn én bemiddeld worden dus.
 
Goh ja. De familie moet die “normale” gast dan ook nog willen aanvaarden hè.

Het zal wel én houden van zijn én bemiddeld worden dus.
Ba wah. Als je een stevig diploma hebt en je verdient zelf bijvoorbeeld 4000 euro bruto (maw je hebt het geld van je vrouw niet nodig om zelfstandig rond te komen), dan zie ik niet in waarom het 100% onmogelijk is, dat iemand uit de middenklasse (waarbij de ouders een afbetaald huis hebben ..) niet kan gehuwd zijn met een rijke(re) vrouw. Dat zal dan wel meestal samengaan met een huwelijkscontract zodat er bij een eventuele scheiding niets te rapen valt.

Maar ja, een echt arme sukkel zal daar niet in slagen natuurlijk ;) En natuurlijk moeten de algemene interesses ook overeenkomen hé.
 
In Knokke is 80% die er rondloopt niet rijk, dat zijn gewoon mensen met een bedrijfswagen, of wagen van de bank die daar rondlopen met een ralph Lauren hemd of zo een jas met van die ruitjesdons en nog een sjaal van de zara met het logo aan de binnenkant, eventueel alles op vinted gekocht. Hier in Nieuwpoort op de promenade is het niet veel beter. Wat is jetset, dat is zo een hol woord. Vanaf welk vermogen behoor je tot de jetset? Genoeg boerenpummels hier wiens ouders een camping hebben met stacaravans, die met een G klasse rondrijden of een Range en veel show geven, is dat jetset?
 
Een van de lolligste momenten in Parijs vond ik een groepje echte strekewijven die bij Saint Laurent het goedkoopste item kwamen vragen. Ze wouden daar dan de grootste zak bij. Buiten hebben ze dan al hun aankopen van Zara en consorten in die zak overgeladen en hebben we die ne keer of vier tegen gekomen, paraderend over de Champs Elysees.
M’as tu vu van de extreemste soort
 
Relatie van mij zit in dezelfde branche als Axel Vervoordt (antiquair/interieur).
Zijn klanten zijn te vinden onder oude industriële families.
Die zegt zelf dat die mensen in België heel low profile zijn, alleen als ze in het buitenland zijn meten ze zich iets meer jetset-allure aan (en dan nog).

“pour vivre heureux, vivons cachés”
 
Om op TS zijn vraag te antwoorden: jetset-wereldje in België is vrij klein denk ik. Op plekken zoals Knokke of in Antwerpen en Brussel zal je wel een jetset-scene hebben maar vrij beperkt. Voor de echte jetset-scene denk ik dat je eerder richting LA kan kijken, of Dubai, of Hong-Kong, ... In Europa zal het Monaco zijn zeker?

Waar mensen met kapitaal samenhokken lijkt me min of meer eenvoudig te achterhalen. Als ik naar de provincie kijk waar ik woon dan denk ik dat je eerder een euromiljonair zal tegenkomen in Sint-Genesius Rode als in Liedekerke.

Er zijn ook zo van die wijken waar je dat aan ziet: Leopoldwijk in Tervuren of Bouchout in Wemmel. En zo zijn er wel veel plaatsen in België denk ik. Maar dat is nu niet dat daar de jetset rondhangt (zijn gewoon rustige wijken met hele grote villa's).
 
Een van de lolligste momenten in Parijs vond ik een groepje echte strekewijven die bij Saint Laurent het goedkoopste item kwamen vragen. Ze wouden daar dan de grootste zak bij. Buiten hebben ze dan al hun aankopen van Zara en consorten in die zak overgeladen en hebben we die ne keer of vier tegen gekomen, paraderend over de Champs Elysees.
M’as tu vu van de extreemste soort
Dat is dan nog een dure manier om wat te showen. Nu ik vind niet dat omdat je bij Yves Saint Laurent of Louis Vuitton shopt dat je daarom meteen ook bij de jetset behoort. Jetset associeer ik eerder met hersenloze verspilling en walgelijke show-off zoals van die types in beachbars zoals Nikki beach die hun magnum Cristal ongevraagd over het publiek spuiten... Kijk naar mij, ik kap hier 1000 euro weg :oops: Of de Gumball-race: nog zo'n hersenloos show-off event voor de fils-à-papa die het nodig vindt om op de openbare weg te racen. Gaat iemand met zijn geld racen op een circuit dan is er helemaal niks op aan te merken he. Iedereen doet met zijn geld wat hij wilt maar betrek er niet ongevraagd anderen bij (zoals bij de Gumball race).
 
Laatst bewerkt:
Je moet maar eens de Paris-match lezen, iedere week gaat het over le tout Bruxelles.

Het echte geld in België leeft zeer teruggetrokken en is nog steeds grotendeels Franstalig. Sociale events zijn enkel op uitnodiging. Wat je wel steeds meer tegenkomt in België zijn patsers maar die leven sneller dan hun geld binnenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Blijven duren is iets anders.
De echte rijken verhuren hun gronden en zullen dus rijk blijven. Bekijk anders maar eens de film over de ceo van McDonalds


ps: als je rijk bent, ben je gewoon dom als je hier nog in België woont, de wereld heeft veeeeeel mooiere plekken om te vertoeven
 
Ik bezit 3 woningen en voor een kempens boerke zit ik er goed voor.

Als ik dan naar een werf rij => Voshollei Brasschaat besef ik wat een schooier ik ben. (Zelfs al had ik een loon van 10K netto zou ik daar niets kunnen betalen.)

Wij hebben meerdere echte rijke klanten, veel van die kinderen gaan nooit werken, die houden zich wat bezig met paarden, of een sport die ze in een warm land beoefenen, of pretenderen een succesvol bedrijfje te hebben dat gewoon een moneypit is.
Die knopen ook relaties aan met mensen van gewone komaf, rondneuken a volonte, tegen hun 30 trouwen ze uiteindelijk toch met iemand uit de "juiste kring"

Ik begrijp vaak ook niet waarom de ene met 100 miljoen euro 60 uur per week blijft werken (sukkelaar), terwijl een iemand met 1 miljoen zich gedraagt alsof hij god is... (grotere sukkelaar)

Pas meegewerkt aan een renovatie van een villa voor een bekende dj. 800K gerenoveerd om dan te zeggen "zet maar terug te koop ik heb nog iets groter gekocht" Iets als een bouwvergunning voor verbouwing is in die kringen ook vaak niet aanwezig. (Bepaalde klant reed gewoon met de plannen naar brussel om effe te laten handtekenen) dat moeten wij als gepeupel eens proberen.
 
Is dat echt zo? Iets zegt me toch dat ze in Wallonië een equivalent gaan hebben nee?
Zeer overroepen die bv's, ze hokken dan samen in the villa, wat eigenlijk ook maar een ordinaire discotheek is. Omringd door een hoop meelopers, semi bv's. Velen verdienen ook niet de grote vetpotten hoor.
Dat is dan nog een dure manier om wat te showen. Nu ik vind niet dat omdat je bij Yves Saint Laurent of Louis Vuitton shopt dat je daarom meteen ook bij de jetset behoort. Jetset associeer ik eerder met hersenloze verspilling en walgelijke show-off zoals van die types in beachbars zoals Nikki beach die hun magnum Cristal ongevraagd over het publiek spuiten... Kijk naar mij, ik kap hier 1000 euro weg :oops: Of de Gumball-race: nog zo'n hersenloos show-off event voor de fils-à-papa die het nodig vindt om op de openbare weg te racen. Gaat iemand met zijn geld racen op een circuit dan is er helemaal niks op aan te merken he. Iedereen doet met zijn geld wat hij wilt maar betrek er niet ongevraagd anderen bij (zoals bij de Gumball race).
Gumball is semi jetset. Een echte rijke gaat zich niet bezig houden met zulke belachelijke zaken.
 
Gumball is semi jetset. Een echte rijke gaat zich niet bezig houden met zulke belachelijke zaken.
Dan zou ik toch eens research doen over de profielen die daar aan meedoen.
Daar zitten erbij die je in België zelfs niet zal vinden, en dat is eigenlijk puur iets gebasseerd op interesses.
Eenmaal die iets ouder zijn evolueren ze wel naar de Mille Miglia, daar kom je dan ook weer heel uiteenlopende klasses van rijkdom tegen.
 
Ge hebt rijke stinkers die er mee te koop lopen en ge hebt er die dat niet doen.
Maar er zijn méér dan genoeg rijke stinkers in België.
En veel die er mee te koop lopen, hebben soms geen nagel om aan hun gat te krabben als ze thuiskomen.
Familie hier in de buurt, kasteel, grond etc. Adelijke afkomst (Baron).
Ze mogen hun grond stelselmatig verkopen om de mazouttank te vullen voor de winter. (i kid you not)
Soit, die rijden dan ook niet met een dikke wagen enzovoort rond.

/conclusie: ge hebt van alle soorten
 
@oxbow1 : das zoals de Zilverkust in Lanaken. Ben daar paar jaar terug eens bij Mourmans binnen geweest. Daar liep al permanent 4 man rond, dag in dag uit, puur om hun japanse tuin te onderhouden. Gewoon de upkeep van die hun huis & tuin moet vlot 10k per maand gekost hebben aan personeel.
 
Nu ja, De Roel (Michiels) was mijn beste vriend in het lager middelbaar. Das ook een down to earth kerel die helemaal niet graag in de schijnwerpers staat (zoals bijvoorbeeld zijn vader). Als ik die nog eens tegenkom (zoals bij de bakker hier in Hallaar) dan zeveren we nog wel eens over vroeger :D

Rijk of niet, quasi iedereen hier, heeft wel vrienden of kennissen van goeie afkomst denk ik ..
Wil jij nu zeggen dat je Pollepap tot de jetset rekent? 🤪 😂
 
Wil jij nu zeggen dat je Pollepap tot de jetset rekent? 🤪 😂
Het is in ieder geval iemand die hard gewerkt heeft, om van zijn hobby zijn beroep te maken. ;)
Ik heb het wel altijd jammer gevonden, dat het zijn eerste huwelijk gekost heeft. Maar ja dat is het leven zeker?

Neen De Polle is niet echt het type dat véél ligt te feesten op één of andere rijketisten locatie, hij heeft andere interesses :D
 
Laatst bewerkt:
In Knokke is 80% die er rondloopt niet rijk, dat zijn gewoon mensen met een bedrijfswagen, of wagen van de bank die daar rondlopen met een ralph Lauren hemd of zo een jas met van die ruitjesdons en nog een sjaal van de zara met het logo aan de binnenkant, eventueel alles op vinted gekocht. Hier in Nieuwpoort op de promenade is het niet veel beter. Wat is jetset, dat is zo een hol woord. Vanaf welk vermogen behoor je tot de jetset? Genoeg boerenpummels hier wiens ouders een camping hebben met stacaravans, die met een G klasse rondrijden of een Range en veel show geven, is dat jetset?

Definieer je uw "80% die er rondloopt" letterlijk in de zin van wie er rondloopt op de Knokse zeedijk op een toeristische dag als vandaag? Akkoord.
Maar het is nogal raar om een gemeente te beoordelen op zijn toeristen en niet op zijn inwoners. Heb jij enig idee van de vastgoedprijzen in Knokke? Hoe kopen die dat dan? Ook op Vinted? :p

Ik ben quasi opgegroeid in Knokke, er naar school geweest en een groot deel van mijn jeugd doorgebracht. Ik denk dat je nog zou verschieten hoeveel "oud geld" daar zit, wat dan op zijn beurt ook weer het "nieuw geld" aantrekt. Indertijd nog goed bevriend geweest met de zoon van een diamantair. Regelmatig daar gaan spelen, zijn ouders nooit gezien want altijd aan het werk of op zakenreis. Hij werd opgevoed door 2 au pairs. Hun villa in het Zoute had een garage voor 4 auto's waaronder Ferrari, Porsche, ... Dat huis was volledig ontdubbeld: benedenverdieping was louter voor formele aangelegenheden (vleugelpiano, kristallen glazen, ...), het eerste verdiep had exact dezelfde indeling maar daar werd er geleefd (ook in alle luxe uiteraard). Badkamers ter grootte van mijn living. Ongezien afwerkingsniveau. Overal veiligheidsmaatregelen en panic buttons. Impressive.
Dat was eigenlijk een heel bescheiden kerel maar hij kon niet wegsteken dat hij uit een gegoed milieu kwam. Zijn kleren waren duidelijk een stuk klassieker dan de andere jeugd, hij sprak mooi AN, verzorgd taalgebruik, perfect tweetalig ook, ... Dat viel wel op.

Samen met nog wat andere connecties daar in de streek weet ik hoe het er een beetje aan toegaat tussen oude rijken (genre BEL20 bedrijven, industriëlen, ...) en nieuwe rijken (bekende projectontwikkelaar), zonder namen te willen noemen. En ik moet zeggen dat er toch een serieus stijlverschil en klasseverschil bestaat tussen beide wereldjes.
- Oude rijken: bescheidener, minder streken, leven en laten leven, hun geld rationeel gebruiken voor de beste investeringen, ... Rijden vaak in een middenklasse-wagen genre Audi A6 (Allroad) en hoogstens op zondag een ritje in hun oldtimer.
- Nieuwe rijken: patserig, veel streken, rancuneus, hun geld gebruiken om machtsspelletjes te spelen en anderen stokken in de wielen te steken, ... Rijden vaak in een opvallende sportwagen, genre oranje lamborghini.
Dat is althans mijn ervaring. Veel Vlamingen geraken echter niet verder dan "oude rijken praten vaak Frans dus moeten het wel snobs zijn met streken". Je kunt er niet verder naast zitten.
 
Terug
Bovenaan