"Jetset"-leven in België

Een geniale Instagram-pagina is toch wel Knokke le zoute memes.
Nouveau Riche samengevat in simpele afbeeldingen!

Zaken dragen zoals philipp plein dat schreeuwt papa heeft geld maar ik ben de schandvlek van de familie.
Hoe sommige hier een link leggen tussen intelligentie en hoeveel vermogen er op uw papa of uw eigen bankrekening staat is toch ook wel om eens mee te lachen. Ook moeilijkheden met een geschikte partner te vinden. Precies of je moet vanaf moment 1 zeggen dat je vader schatrijk is, en werkelijk iedereen neemt u puur voor het geld. We spreken hier niet over de adel eh.
 
Hoe sommige hier een link leggen tussen intelligentie en hoeveel vermogen er op uw papa of uw eigen bankrekening staat is toch ook wel om eens mee te lachen.
Ge moet niet verstandig zijn om rijk te zijn inderdaad.
De meeste rijke mensen zijn rijk door geboorte, rijke ouders dus.
Ook moeilijkheden met een geschikte partner te vinden. Precies of je moet vanaf moment 1 zeggen dat je vader schatrijk is, en werkelijk iedereen neemt u puur voor het geld. We spreken hier niet over de adel eh.
De tweede belangrijkste bron van rijkdom is rijk trouwen. :cool:
 
Je moet maar eens de Paris-match lezen, iedere week gaat het over le tout Bruxelles.

Het echte geld in België leeft zeer teruggetrokken en is nog steeds grotendeels Franstalig. Sociale events zijn enkel op uitnodiging. Wat je wel steeds meer tegenkomt in België zijn patsers maar die leven sneller dan hun geld binnenkomt.

Via-via al in contact gekomen met zo'n franstalige rijken (adel etc). Is inderdaad een gesloten wereldje waar je amper binnen kan geraken en inderdaad op uitnodiging.
Als je dan toch er de kans toe kreeg moest je ook al een enorm chic feest organiseren waar iedereen dan was uitgenodigd etc. (denk aan feest van EUR >50K ofzo).

Er is een school in Brussel waar er veel van naartoe gaan, maar ben de naam jammer genoeg vergeten.
Op hun 16 zag je sommige van die mannekes ook naar school komen of rondrijden met een autotje à la Aixam.
 
Ge moet niet verstandig zijn om rijk te zijn inderdaad.
De meeste rijke mensen zijn rijk door geboorte, rijke ouders dus.
En dan krijg je zulke verhalen hé :)

+

Nu zijn dit verhalen uit de VS, in de Belgische media lees je zo'n zaken minder, maar ze gebeuren hier ook hé. De ouders die géén tijd hebben voor zoon of dochterlief. De opvoeding overlaat aan anderen. Als dochter of zoonlief dan vrij dom is en niet geleerd wordt om met geld om te gaan, dan kan dat gewoon slecht aflopen hé. Of ze vinden 800€ zakgeld te weinig :D

Via-via al in contact gekomen met zo'n franstalige rijken (adel etc). Is inderdaad een gesloten wereldje waar je amper binnen kan geraken en inderdaad op uitnodiging.
Als je dan toch er de kans toe kreeg moest je ook al een enorm chic feest organiseren waar iedereen dan was uitgenodigd etc. (denk aan feest van EUR >50K ofzo).
Ja dat is bijvoorbeeld ook het gevaar van bijvoorbeeld de euromillions te winnen. Je wil erbij horen. Moet dan miljoenen spenderen om 'binnen te geraken' in die wereld. Er staan elke dag bedelaars voor je deur en je kan die sukkels toch niet zomaar wandelen sturen. Je familielid die nooit op bezoek kwam is plots je beste vriend ...

Enzovoorts (ik noem maar wat random zaken op) .. Je weet wel wat ik bedoel .. véél geld helpt misschien wel maar als je plots van niks véél geld hebt .. dat is toch ook niet zo simpel daarmee te leren omgaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel dat je een bepaalde "stand" gaat hebben als je over zoveel geld beschikt. Als je dat van kleinsafaan kent, is dat iets heel vanzelfsprekend omdat €10.000 voor een rijke gelijk is aan €10 voor iemand met een mediaan loon. Dan is een handtas van Louis Vuitton normaal of als je een kostuum wil kopen ga je geen confectiekostuum in H&M kopen maar laat je die op maat maken. Sommige mensen gaan daarin wel in overdrive en dan vraag ik me af of die mensen vanbinnen niet extreem leeg en verveeld zijn, omdat ze zoveel uitgeven aan uiterlijk vertoon. Hetzelfde met kinderen die rotverwend worden: wegens gebrek aan aandacht en liefde krijgen die maar wat geld toegegooid, maar ik betwijfel of de band tussen kind en ouder daarmee grondig is gesmeed.

Mensen die van niets naar 200 miljoen gaan door de lotto te winnen is een ander paar mouwen. Ik denk dat je de mentale impact van zo'n gigantische geldtoename niet mag onderschatten. We dromen allemaal wel van peperdure suites in vijfsterrenhotels of het gemak om jaarlijks 5 keer op reis te gaan zonder dat je moet gaan tellen, maar niet iedereen kan om met die mogelijkheden. Echtscheidingen, cocaïne en hoeren. In een notendop. Op een jacht.
 
Ik begrijp wel dat je een bepaalde "stand" gaat hebben als je over zoveel geld beschikt. Als je dat van kleinsafaan kent, is dat iets heel vanzelfsprekend omdat €10.000 voor een rijke gelijk is aan €10 voor iemand met een mediaan loon. Dan is een handtas van Louis Vuitton normaal of als je een kostuum wil kopen ga je geen confectiekostuum in H&M kopen maar laat je die op maat maken. Sommige mensen gaan daarin wel in overdrive en dan vraag ik me af of die mensen vanbinnen niet extreem leeg en verveeld zijn, omdat ze zoveel uitgeven aan uiterlijk vertoon. Hetzelfde met kinderen die rotverwend worden: wegens gebrek aan aandacht en liefde krijgen die maar wat geld toegegooid, maar ik betwijfel of de band tussen kind en ouder daarmee grondig is gesmeed.

Mensen die van niets naar 200 miljoen gaan door de lotto te winnen is een ander paar mouwen. Ik denk dat je de mentale impact van zo'n gigantische geldtoename niet mag onderschatten. We dromen allemaal wel van peperdure suites in vijfsterrenhotels of het gemak om jaarlijks 5 keer op reis te gaan zonder dat je moet gaan tellen, maar niet iedereen kan om met die mogelijkheden. Echtscheidingen, cocaïne en hoeren. In een notendop. Op een jacht.

Dit vat uw comment dan ook samen in een notendop, lmao

Bunch of hookers and cocaine... :ROFLMAO:
 
Via-via al in contact gekomen met zo'n franstalige rijken (adel etc). Is inderdaad een gesloten wereldje waar je amper binnen kan geraken en inderdaad op uitnodiging.
Ik ben er in mijn jeugd mee in contact gekomen via studentenwerk. Opvallend was dat die (vooral mannen dan) toch uiterlijke incestkenmerken hadden.
Onlangs nog ene tegengekomen die op zijn 16de al overduidelijk gay was. 2 kindjes, knappe vrouw aan zijn zijde. maar nog even gay als 20j geleden:)
 
Ge moet dat niet onderschatten wat een impact dat heeft om “buiten” uwe stand te trouwen.
voor te beginnen moet uw vriendin/vrouw er al tegen kunnen dat ze zelden iets mee zal bezitten dat gekocht is met geld van de familie, gezien dat door de band genomen beheerd wordt via een vaste overeenkomst.
Daarnaast loopt ge er altijd bij als de persoon die mee mag leven maar niet mee kan doen. Tis lief dat uw schoonfamilie er niet mee in zit om ook voor u te betalen, waar het is wel zuur dat ge steeds weet dat het moet omdat ge het zelf niet kunt.
Ook interfamiliaal is dat niet altijd simpel. Pakt dat uw ouders 250.000€ budgetteren voor uw trouwfeest en haar ouders 10.000€. Voelt dat fijn aan voor beide kanten?

(verhaal uiteraard omgedraaid voor de jongen die een rijke vriendin zoekt)
 
Ge moet dat niet onderschatten wat een impact dat heeft om “buiten” uwe stand te trouwen.
voor te beginnen moet uw vriendin/vrouw er al tegen kunnen dat ze zelden iets mee zal bezitten dat gekocht is met geld van de familie, gezien dat door de band genomen beheerd wordt via een vaste overeenkomst.
Daarnaast loopt ge er altijd bij als de persoon die mee mag leven maar niet mee kan doen. Tis lief dat uw schoonfamilie er niet mee in zit om ook voor u te betalen, waar het is wel zuur dat ge steeds weet dat het moet omdat ge het zelf niet kunt.
Ook interfamiliaal is dat niet altijd simpel. Pakt dat uw ouders 250.000€ budgetteren voor uw trouwfeest en haar ouders 10.000€. Voelt dat fijn aan voor beide kanten?

(verhaal uiteraard omgedraaid voor de jongen die een rijke vriendin zoekt)
Dat is zeker niet simpel: als de rijke kant van de familie laat weten dat zij alles wel willen betalen voor een trouwfeest komt dat ook behoorlijk neerbuigend over voor de "arme" kant van de familie die een bijdrage wil doen. Die oneerlijke verdeling van budget is zeer delicaat.
 
Enzovoorts (ik noem maar wat random zaken op) .. Je weet wel wat ik bedoel .. véél geld helpt misschien wel maar als je plots van niks véél geld hebt .. dat is toch ook niet zo simpel daarmee te leren omgaan.

Bullshit imo. Zet het desnoods even opzij en doe verder met uw leven als je er niet mee om kan :unsure: zo moeilijk is het niet lol


Ik snap ook helemaal niets van die hogere kringen & adelheid. Slechts een klein deel ervan verdient de titel & rijkdom en kan ermee leven in bescheidenheid leven. Veel ervan vind ik echt marginaal, decadent en zo fake :unsure:

Al die rijke mensen die ijskreem eten met bladgoud, truffels en kaviaar bijvoorbeeld... zum kotsen :puke:
 
Bullshit imo. Zet het desnoods even opzij en doe verder met uw leven als je er niet mee om kan :unsure: zo moeilijk is het niet lol


Ik snap ook helemaal niets van die hogere kringen & adelheid. Slechts een klein deel ervan verdient de titel & rijkdom en kan ermee leven in bescheidenheid leven. Veel ervan vind ik echt marginaal, decadent en zo fake :unsure:

Al die rijke mensen die ijskreem eten met bladgoud, truffels en kaviaar bijvoorbeeld... zum kotsen :puke:
Als je plots in een je favoriete winkel staat met onbeperkt budget wordt het al zeer moeilijk om naar buiten te gaan zonder iets te kopen.
 
truffels zijn nochtans lekker. zo ne steak met een streep foie gras en wat wintertruffel over... delish.
 
Conrad Janssens, de zoon van Glenn Janssens, past wel in dat plaatje.

Kreeg voor zijn 17de verjaardag een Bentley ter waarde van 180.000 euro en op zijn Sweet 16 kwam Lil Kleine spelen. En die kost 3x de prijs van Regi 😅Die is intussen 18 maar door corona zal er geen extravagant feestje in gezeten hebben helaas.
 
Bullshit imo. Zet het desnoods even opzij en doe verder met uw leven als je er niet mee om kan :unsure: zo moeilijk is het niet lol
Voor jou en mij ga ik hiermee akkoord. Maar ik hoor toch regelmatig van mensen die na een jaar al alles kwijt zijn sé.
Niet iedereen die het groot lot wint heeft een IQ groter dan 100 sé. Plus je hebt ook slimme maar naïeve mensen.

Als je dan véél geld in je handen krijgt, dan is dat gewoon snel op.
 
Voor jou en mij ga ik hiermee akkoord. Maar ik hoor toch regelmatig van mensen die na een jaar al alles kwijt zijn sé.
Niet iedereen die het groot lot wint heeft een IQ groter dan 100 sé. Plus je hebt ook slimme maar naïeve mensen.

Als je dan véél geld in je handen krijgt, dan is dat gewoon snel op.

Mensen die een groot bedrag winnen, worden wel begeleid door professionelen in hun eerste weken na hun winst. 't Is niet zo van "hier, veel geluk ermee." Maar ik weet niet hoe lang dat al het geval is, misschien is dat juist omdat de vorige winnaars het na een jaar volledig uitgegeven hadden 😅
 
Mensen die een groot bedrag winnen, worden wel begeleid door professionelen in hun eerste weken na hun winst. 't Is niet zo van "hier, veel geluk ermee." Maar ik weet niet hoe lang dat al het geval is, misschien is dat juist omdat de vorige winnaars het na een jaar volledig uitgegeven hadden 😅
En wat als die mensen die hulp weigeren? Ze zijn niet verplicht die professionelen toe te laten in hun leven hé.

En ik ben daar zeker van: Niet iedereen gaat pottekijkers -correctie professionele hulp- aanvaarden. Persoonlijk denk ik dan: Je bent gek die hulp niet te aanvaarden maar ja das gewoon zo.
 
Conrad Janssens, de zoon van Glenn Janssens, past wel in dat plaatje.

Kreeg voor zijn 17de verjaardag een Bentley ter waarde van 180.000 euro en op zijn Sweet 16 kwam Lil Kleine spelen. En die kost 3x de prijs van Regi 😅Die is intussen 18 maar door corona zal er geen extravagant feestje in gezeten hebben helaas.
Nouveau riche poserboy eerste klas dus. Hij is al "professioneel model" ondertussen, die zijn broodje is sowieso gebakken
 
Conrad Janssens, de zoon van Glenn Janssens, past wel in dat plaatje.

Kreeg voor zijn 17de verjaardag een Bentley ter waarde van 180.000 euro en op zijn Sweet 16 kwam Lil Kleine spelen. En die kost 3x de prijs van Regi 😅Die is intussen 18 maar door corona zal er geen extravagant feestje in gezeten hebben helaas.
Doet me denken aan dat programma van MTV; Sweet Sixteen
"Oh maaj God daddy, I wanted a pink Mercedes and you give me a black Jaguar? You don't love me. Ur such a moron. My whole life is ruined :cry::cry::cry::cry: "

:puke:
 
Hier 2 leden uit de familie die in de top 100 rijkste Belgen staan. 1 oud geld, 1 nieuw geld. Beide even bescheiden. Veel zal van de opvoeding afhangen IMO. Die lopen ook niet rond met LV handtassen ofzo zoals de vriendin van de lokale drugsdealer. Ga maar eens kijken wat voor volk in de wachtrij staat aan LV in Antwerpen of BXL, daar zie je zelfs niemand onder de 35.
 
Het gaat hier misschien niet geapprecieerd worden, maar bij dat soort verwende snotjong is er ook altijd een beetje natuurlijke selectie. Wanneer je je 18-jarige zoon een pk-bom onder zijn gat schuift, durven die nog wel eens tegen een boom te 'parkeren'
 
Terug
Bovenaan