Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

Wat een onzin...

Ik ben er zeker van dat op iedere werkplaats waar alleen mannen zitten van dat soort praat wordt gemaakt. Leg daar eens ne microfoon neer zonder dat ze het weten.

Opgeblazen tot en met.
Dat maakt het nog niet goed natuurlijk. En al helemaal niet op een sportredactie waar ze objectief commentaar moeten geven.

Het is zoals sommige mensen binnen de vrt al gezegd hebben, een etterbuil die opengebarsten is. Nu dat is was niet zoveel anders dan in andere bedrijven, maar net zoals we niet moeten doorslaan naar de andere (woke) kant, hoeven we dit soort idiote/ranzige praat niet meer te tolereren.
 
Wat een onzin...

Ik ben er zeker van dat op iedere werkplaats waar alleen mannen zitten van dat soort praat wordt gemaakt. Leg daar eens ne microfoon neer zonder dat ze het weten.

Opgeblazen tot en met.
Dus omdat overal platte seksistische en homofobe praat verkocht wordt moet het zomaar op TV ook kunnen?
Hoe kan je nu zo dom zijn om niet te beseffen hoe verkeerd dat is.

Allez, stel nu voor dat die aan boord blijft. Welke vrouw wil daar nu nog mee in de studio zitten? Welke vrouw wil daar nog rond werken?
Het is op die redactie blijkbaar schering en inslag. Zolang zo'n shit blijft getolereerd worden gaat er nooit iets veranderen.
 
Dus omdat overal platte seksistische en homofobe praat verkocht wordt moet het zomaar op TV ook kunnen?
Hoe kan je nu zo dom zijn om niet te beseffen hoe verkeerd dat is.

Allez, stel nu voor dat die aan boord blijft. Welke vrouw wil daar nu nog mee in de studio zitten? Welke vrouw wil daar nog rond werken?
Het is op die redactie blijkbaar schering en inslag. Zolang zo'n shit blijft getolereerd worden gaat er nooit iets veranderen.
Niemand zegt dat dat zomaar op tv moet kunnen. Maar dat de man hier zijn job voor zou kwijtspelen, is er ook gewoon schromelijk over. En je wint er, als je dit probleem echt wil aanpakken, letterlijk niets mee. Behalve dan dat Demarez zijn leven zowat naar de knoppen is.
 
En ik stel mij ook wel vragen bij de reactie van de Cats daaromtrent. Alsof er in die kleedkamer ook niet regelmatig van die opmerkingen passeren over kennissen of tegenstanders.
 
Misschien een beetje minder hypocriet doen over uitspraken waar de man ondertussen zijn excuses voor heeft aangeboden. Mans genoeg is om te zeggen van kijk ik wil via een gesprek met jullie over deze zaken aan gaan. Dat men dan zo kleinzielig is bij de Cats om daar niet op in te gaan spijtig voor hen dan.

Er zijn wel ergere zaken als het gaat over homofobe en racistische zaken, stap de VRT buiten en wandel hand in hand als man over straat. Pak dat misschien eerst eens aan en sluit daar de rangen maar als dat heilig huisje wordt aangeraakt kan het niet meer want dan ben je een basher van bepaalde religie. Al die journalisten die hem nu afvallen, ze zitten al jaren in die cultuur waar hebben ze dan op gewacht om dit aan te klagen? Dat hun mede presentatoren daar in hun blote flikker stonden, vind ik nog zo waar ergelijker maar dan wordt er ipv een verontwaardiging voor de actie zelf, naar de kijker gewezen.

Demarez heeft gedurende jaren telkens goede expertises en vaak goed verslaggevingen voor de vrt, als je dat dan opweegt tegen over 1 grote blunder om hem eruit te smijten ben je ook echt fout bezig. Die bedenking zullen toch ook wel gemaakt kunnen worden door een weldenkende vrouw.

Als ik mij trouwens niet vergis, gaan ze dan wel basketten in Rusland voor het grote geld maar denk nu niet dat het land zo bekend staat om hun aanprijzen van LGBQT.
 
Laatst bewerkt:
Op tv moet dat niet komen nee.
Dat was ook niet de bedoeling.


Net of gij nooit eens tegen uw kameraden hebt gezegd : "Hebt ge die juist gezien, die had nogal dikke ....'. of "Dat is toch echt een lelijk w**f"

Dit is gewoon hetzelfde. Wat zever onder collega's. Of dat nu in de bouw is, of op een sportredactie, ik zie het verschil niet. Is per ongeluk opgenomen hé.


Ik begrijp ook dat homofoob verhaal niet.
Hetero of homo maakt toch geen fluit uit? Mag toch gewoon gezegd worden. Is toch niks negatief aan.
 
En ik stel mij ook wel vragen bij de reactie van de Cats daaromtrent. Alsof er in die kleedkamer ook niet regelmatig van die opmerkingen passeren over kennissen of tegenstanders.
Het slachtoffer dat zich na al die jaren van klappen incasseren eens kan revancheren en zelf de dominante stem kan spelen op hun terrein. Zij en die hoge piefen voelen ook wel dat ze gesteund worden door onder andere de stuiptrekkingen van de VRT zelf hieromtrent, en zo eens kunnen doorduwen. Ook de groepsdynamiek niet onderschatten, Demarez staat alleen en is één van de schermgezichten waar toch al jaren mee gelachen wordt als een kneusje, hij bengelt daar onderaan de lijst en heeft nul komma nul charisma of intelligentie. En aan de andere kant een ploeg, en zelfs merk, dat de laatste vijf jaar of zo enorm succesvol op de kaart is gezet ... niet in het minst door Sporza.

Het blijft wel onnozel, uiteraard. Hoe kunt ge uw eigen perfectie positie (opkomende sympathieke speelsters, net een goede prestatie op de OS geleverd waar iedereen meeleefde op sportgebied, beschimpt door een kleurloos vettig mannetje zonder dat het grappig was, ...) zo ondergraven door deze dwaze communicatie van ontslag en juridische stappen?

Net of gij nooit eens tegen uw kameraden hebt gezegd : "Hebt ge die juist gezien, die had nogal dikke ....'. of "Dat is toch echt een lelijk w**f"
Dit is gewoon hetzelfde. Wat zever onder collega's. Of dat nu in de bouw is, of op een sportredactie, ik zie het verschil niet. Is per ongeluk opgenomen hé.
Maar nu geeft ge slechts een deel van de context, he Knarf. Ge moet er dan ook bijzetten dat ik hier het bedrijf dat die lelijke kutwijven mee heeft uitgebouwd op een zeer publiekelijke manier vertegenwoordig en dat dat bedrijf die slachtoffers op een manier omkadert die ingaat tegen wat ik tegen de kameraden zeg. En kijkers hoorden mij dat zeggen in de hoedanigheid die ik heb bij dat bedrijf op televisie een seconde nadat ik op precies dezelfde plaats in dezelfde functie ze heb opgehemeld, niet op café na drie Duvels. Het gaat hier toch om die best ingewikkelde relaties tussen mijzelf, mijn werkgever en die ploeg in plaats van wat ik op zich zei. Als ik iemand anders waarmee ik niets professioneel te maken heb een lelijk wijf had genoemd op café, was er sowieso veel minder aan de hand net door die context.

Ontslaan hoeft nu ook weer niet. Een maandje schorsen omdat het naast ongepast en dom ook niet grappig was en daarna geen vrouwensporten meer laten doen, want dat gaat echt niet meer goedkomen na deze rel, zeker gezien de aard van de functie. Dat lijkt me genoeg voor dit. We zullen dan wel zien hoe het publiek reageert verder, want dat is ook een factor in die ingewikkelde relatie.
 
Op tv moet dat niet komen nee.
Dat was ook niet de bedoeling.


Net of gij nooit eens tegen uw kameraden hebt gezegd : "Hebt ge die juist gezien, die had nogal dikke ....'. of "Dat is toch echt een lelijk w**f"
Dit is gewoon hetzelfde. Wat zever onder collega's. Of dat nu in de bouw is, of op een sportredactie, ik zie het verschil niet. Is per ongeluk opgenomen hé.


Ik begrijp ook dat homofoob verhaal niet.
Hetero of homo maakt toch geen fluit uit? Mag toch gewoon gezegd worden. Is toch niks negatief aan.
Zeggen dat al die vrouwen lesbisch zijn en dat die het "manneke" is en dat er niet gaat gepoept zijn. Da's gewoon kinderachtig, seksistisch en homofoob. Dat veel mensen het willen afdoen als cafépraat is gewoon part of the problem.

Denk je nu echt niet dat je op uw werk zou buiten vliegen moest je zo'n praat over pakweg een belangrijke klant verkopen na een meeting waarbij uw micro nog op staat? Denk je dat die klant nog bij uw firma zou blijven na zoiets? Nee, en ik denk niet dat nog veel vrouwen zin gaan hebben in een interview met Demarez.

Feit alleen al dat zoveel mannen dat een fait divers vinden toont gewoon aan hoe dom en plat de gemiddelde Vlaming is.
 
Zeggen dat al die vrouwen lesbisch zijn en dat die het "manneke" is en dat er niet gaat gepoept zijn. Da's gewoon kinderachtig, seksistisch en homofoob. Dat veel mensen het willen afdoen als cafépraat is gewoon part of the problem.

Denk je nu echt niet dat je op uw werk zou buiten vliegen moest je zo'n praat over pakweg een belangrijke klant verkopen na een meeting waarbij uw micro nog op staat? Denk je dat die klant nog bij uw firma zou blijven na zoiets? Nee, en ik denk niet dat nog veel vrouwen zin gaan hebben in een interview met Demarez.

Feit alleen al dat zoveel mannen dat een fait divers vinden toont gewoon aan hoe dom en plat de gemiddelde Vlaming is.
Het feit dat er zoveel aanstoot aan wordt genomen toont gewoon aan hoe hard de slinger is doorgeslagen naar de andere kant.
Zijn vooral domme mopjes, net zoals oudjes uit lachen door Thomas Huyghe maar dat mag dan wel bewust uitgezonden worden elke avond
 
Zeggen dat al die vrouwen lesbisch zijn en dat die het "manneke" is en dat er niet gaat gepoept zijn. Da's gewoon kinderachtig, seksistisch en homofoob. Dat veel mensen het willen afdoen als cafépraat is gewoon part of the problem.

Denk je nu echt niet dat je op uw werk zou buiten vliegen moest je zo'n praat over pakweg een belangrijke klant verkopen na een meeting waarbij uw micro nog op staat? Denk je dat die klant nog bij uw firma zou blijven na zoiets? Nee, en ik denk niet dat nog veel vrouwen zin gaan hebben in een interview met Demarez.

Feit alleen al dat zoveel mannen dat een fait divers vinden toont gewoon aan hoe dom en plat de gemiddelde Vlaming is.
Dat ge zo reageert toont gewoon aan hoe homofoob ge zelf zijt. Homo zijn is de voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Voor mij is er geen verschil tussen wat hij nu heeft gezegd of als hij gezegd zou hebben : Daar zal wel serieus gepoept zijn, want op één na allemaal hetero. Maakt toch niks uit of die lesbisch zijn of hetero?



En nee, voor wat achterklap vliegen wij hier niet buiten nee....
Dat dat op microfoon staat is gewoon een zeer jammer toeval.


Ge doet bijna of die gast heeft een moord gepleegd.
 
Het feit dat er zoveel aanstoot aan wordt genomen toont gewoon aan hoe hard de slinger is doorgeslagen naar de andere kant.
Zijn vooral domme mopjes, net zoals oudjes uit lachen door Thomas Huyghe maar dat mag dan wel bewust uitgezonden worden elke avond
Of Herman Brusselmans... Die mag dan wel op TV zeggen dat x het meest lelijke wijf ooit is dat enkel maar gepoept wordt met ne zak over haar hoofd...
 
Dat ge zo reageert toont gewoon aan hoe homofoob ge zelf zijt.
What? :unsure:

First of all hebt gij als hetero geen recht van spreken over wat wel en niet homofoob is. Dat het voor u zo niet overkomt wil letterlijk niks zeggen.
Second of all is die discussie waarschijnlijk meer voer voor het homohaat topic.

Maar dat jullie denken dat een journalist nog serieus gaat genomen worden na het beledigen van een nationaal elftal...
Moest het Imke Courtois over de Rode Duivels geweest zijn werd er waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd.
 
@Knarf:
Demarez is sportjournalist bij de openbare omroep, da's een wezenlijk verschil tov jijzelf die aan het koffiemachine dezelfde achterlijke praat verkondigt.
Ik vraag mij af of iedereen hier wel het volledige audiofragment beluisterd heeft?? Ik denk dat de Cats zelfs er ook totaal geen probleem mee hebben dat iemand hen lesbisch noemt, maar hoe Demarez daar lacht met uiterlijk van die laatste basketbalspeelster dat is gewoon schaamtelijk en de Cats hebben 200% gelijk dat zijn excuses flauw zijn en niet de kern van de zaak raken -> Demarez verontschuldigt zich dat zijn micro nog open stond en dat iedereen zijn gezever kon horen terwijl hij zich zou moeten verontschuldigen voor zijn denigrerende opmerkingen zelf.

Het feit dat er hier nog enkelingen op het forum zijn die het probleem niet inzien is mss nog triestiger dan de uitspraken zelf?
 
Demarez was als analist/journalist/commentator best ok, maar voor de rest was het tijdens het EK en de OS soms echt wel tenenkrullend slecht bij Sporza.

Waar ik me ook rot aan ergerde -> sinds wanneer is het de standaard geworden om effe de uitslag te verklappen vooraleer het beeldfragment te starten?
"dan gaan we nu kijken naar de finale van het roeien waar de Belgen X & Y het niet gehaald hebben en 6e zijn geworden" ... pff....

Edit Crew: stuk over de Cats verwijderd, die discussie loopt in P&A
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn andere ergernis is Karl Vannieuwkerke die dit gebruikt als extra springplankje. Scharrel u gewoon achter de redactie en hou uw klep. Ge komt al genoeg in beeld.

Wat @Gavin hier en daar al heeft aangekaart met betrekking tot journalisten die te prominent in beeld willen komen is iets dat me al een jaar of 8-9 stoort. Ik herinner mij nog dat ik bij vrienden zat en het journaal stond op en toen kwam een journalist in beeld. Toen viel me dat plots op. En dat was niet zo courant in België 10 jaar geleden. Toen was het gewoon beelden met een voiceover en een interview ter plaatse zonder dat de journalist zelf herkenbaar in beeld kwam. Het ging iets meer over het nieuws zelf. Hooguit mocht Greet De Keyser vanop haar vakantieparadijs iets vertellen wat ge prima vanuit België kon concluderen.

Nu staat bij elke scheet één of andere Romina Van Camp zoals in Amerika live wat rond te springen. In de sportwereld hebben we het zelf wat in de hand gewerkt met Extra Time en dergelijke meer, waar Raes en Joos boven alles en iedereen uitstegen als 'household names'. Niet per se slecht mits de nodige mate. Maar hoe zo een Ruben Van Gucht absoluut niets bijdraagt tot de journalistiek en tegelijk zoveel airtime krijgt is waanzin. Aster van hetzelfde laken een pak. Dat is niet eens een journalist te noemen tbh. Dat is gewoon een gemiddelde forummer met een lekker vriendin, inclusief met voorliefde om zijne marcassou te laten zien aan (vreemde) vrouwen. Ik kan zelf van die klap verkopen én beter. Imke Courtois wordt ook énorm hard gepusht terwijl ze vooral van goede wil is, maar ze heeft niet het talent om te presenteren. Zij is een beetje te 'volks', zonder de intensiteit van een Luc Alloo te hebben om het platte met het interessante te kunnen verbinden. En ze heeft ook één van de minst aangename stemmen die ik in heel mijn leven al heb gehoord.

Ik vind dat ge op die manier wel de integriteit van journalisten in het algemeen te grabbel gooit. Terwijl sportjournalistiek in België nog redelijk meeviel op dat vlak. Nu zijn we ons er op aan het richten om een algemene HLN-sfeer na te streven. Liever niet.

Edit Crew: Onderwerp Demarez zit in P&A.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan