Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

Wat is er homofoob aan wat Eddy zegt? Dat is gewoon platte cafépraat. Dat het dom is staat buiten kijf maar je hoeft hem daarom niet homofoob te noemen. Een keer op de vingers tikken, excuses geven, tijd bezinnen. Ontslag zou echt veel te extreem zijn. Bijvoorbeeld nog wel wat verschil met die Duitse coach die geschorst is tot einde jaar wegens racisme.

Ik heb deze spelen ook wel hetzelfde gedacht of eens gezegd. zie https://www.hln.be/time-out/vrouwel...vinden-dat-ze-er-als-mannen-uitzien~a0f900d4/. Ik zeg zeker niet dat dat bij de cats zo extreem is (helemaal niet zelfs) maar in de kern is dat gewoon hetzelfde.
Platte cafépraat is echt een belachelijk zwak excuus. Dit kan gewoon niet klaar.

Het feit dat je dit ok vind en de kamelendrijvers niet snap ik al helemaal niet. Ik begrijp dat ook daar de rasistische ondertoon écht niet door de beugel kan maar dat is dan nog iets wat die man in the heat of the moment roept. Een beetje hetzelfde alsof Vanthourenhout naar Van Aert zou roepen "peuzel die Pizzabakker (Ganna) op!"

Hier deze topsporters reduceren tot objecten is iets wat je mag verwachten van een gemiddelde voetbalsupporter die na een paar pinten niet meer verder komt dan het IQ van een garnaal maar die hoeft de openbare omroep dan ook niet te betalen.

VRT heeft hier maar één optie. Je kan niet én weken verontwaardigd doen over Hongarije en dan dit laten passeren.
 
Eddy Demarez, de stem van het volk. Ge moet niet vragen wat die allemaal achter de rug van Aster zegt hahaha.


Verder is dat simpelweg de zoveelste blunder van Sporza qua omkadering de voorbije twee weken. Hopelijk krijgen we terug sport te zien in plaats van de Grote Journalistenshow die een groot deel van het VRT budget opslurpt gewoon omdat egobommen daar zoveel te zeggen hebben en elk hun eigen en grotendeels hetzelfde samenvattingsshowtje willen. Ik heb neefjes die niet kunnen lezen maar hun nieuwjaarsbrief met meer flair voordragen dan dat Imke kan presenteren en toch krijgt zo iemand uren zendtijd en babbelmomenten in plaats van live sport ... enkel omdat het een vrouwtje is dat de redactie wil lanceren. De Olympische spelen en andere sportevenementen draaien om sporters, niet om ex-sporters en andere talentloze mediafiguren die hun merk willen uitbouwen op dezelfde zenders als waar de herhalingen van FC De Kampioenen goedkoop kijkcijfers van een miljoen halen.
 
Daar zie ik nu persoonlijk niet de racistische ondertoon die bepaalde Cercle mensen er van maken.
Gewoon lomp geschreven en vooral kwetsend.
Vooral, dit is bewust gepubliceerd. Toen hij dat schreef had hij toch al moeten voelen dat dit serieus op het randje was. Dit is niet één of andere obscure site waar hij voor schrijft, maar het Nieuwsblad.

Don't post articles when you are drunk
 
Ik zie niet meteen wat er exact geschreven is, maar als het echt misplaatst is moet de eindredacteur (bestaat dat nog tegenwoordig? :S) dat toch ook zien?
 
Ja, laat ons eerlijk zijn, hoeveel van die hnb en hln journalisten/watchers zijn eigenlijk iets?
Populistisch gezever over het algemeen, lees ik echt al jaren niet meer.
 
Ik zie niet meteen wat er exact geschreven is, maar als het echt misplaatst is moet de eindredacteur (bestaat dat nog tegenwoordig? :S) dat toch ook zien?
Het is een live verslag dus dat is typen en klaar.

De spits struikelt meer over zijn eigen voeten als wat anders. Heet Denkey, doet denken aan donkey. Het zal ook wel zijn omdat die spits zwart is dat het een probleem is zeker.

Niet zijn finest moment maar als we daarover al gaan vallen?
 
Excuses hoeven voor mij part zelfs ook niet, het is gewoon heel cynisch geschreven en heel subjectief. Trouwens wie heeft der de vergelijking nog niet gemaakt als je zijn naam leest of een paar keer hoort? Ik had de eerste keer iets van, wat zegt de comentator nu?
Zo kan je echt alles in een bepaalde hoek gaan duwen, mag ook wel stoppen.
De journalist zou eerder columns moeten schrijven dan wordt dit allemaal wel gedoogd of zou zo maar een carbaretier moeten worden want dan zouden bovenstaande uitspraken en die van Demarez ook als omslachtig en grappig zijn.
Nu bij Cercle denk ik niet dat men dit moet opblazen want ene Y. Vanderhaege presteerde vorig seizoen ook in de media te komen met te zeggen dat Afrikaanse types geen bot hebben in hun neus waardoor dat geen zeer doet als ze koppen. Maar toen sloot de club de rangen met het feit Y.V. geen racist was...
 
Ik zie niet meteen wat er exact geschreven is, maar als het echt misplaatst is moet de eindredacteur (bestaat dat nog tegenwoordig? :S) dat toch ook zien?
"De enige keer dat Denkey werd aangespeeld in de box, liet hij zich knullig de bal uit de voeten halen. Het is soms moeilijk aan de verleiding te weerstaan op basis van van zijn familienaam de vergelijking met een weinig elegant hoefdier te maken."

Het is niet alleen een slechte mop, en eentje die Demarezstyle allicht al aardig achter de schermen geoefend is alvorens eindelijk te brengen, denk ik. Het is ook zeer slecht geschreven, zowel het Nederlands als de mop op zich. Er ontbreekt een woord terwijl er ook een paar te veel staan om de impact te verzachten, en de clou van de mop heeft hij al uitgelegd in de zin ervoor. Slechte journalistiek.

Om even een andere toppost van u te citeren:
Wat humor betreft is het nochtans simpel imo.
Een mop heeft een zender, een ontvanger, en een context. Als er aan één van die zaken iets schort, is er een probleem.
De zender is een sportjournalist, geen grappenmaker. De context is een normaal gezien vrij droog sportverslag, geen zaalshow. En het publiek zijn (defensieve) voetbalvolgers, niet iemand die wil lachen.

IMO gewoon weer een voorbeeld van iemand die zichzelf professioneel interessanter probeert te maken dan de professionele sporter. Ik (en al de rest hier uiteraard) kan zoiets typen op dit forum zonder probleem, hij niet. Verder dan "excuses en nooit meer doen" hoeft het nu ook weer niet te gaan, tik op de vingers en grenzen van het beroep afbakenen, en weer door. Racisme is dit ook niet, slechts een overbodige woordspeling die een blanke speler genaamd Azel ook te beurt kan vallen, of dat hoop ik toch.
 
Op den duur gaat men "live" commentaar moeten geven met een delay van 30min zodanig dat een extern iemand alle eventueel kwetsende uitspraken er kan uithalen. Wuyts zegt soms ook dat een renner "te dik" staat. Stel u voor dat hij dat eens zou zeggen tijdens het dames wielrennen :eek: . Meteen een paar organisaties op zijn dak. In onze butthurtmaatschappij zal er wel altijd iemand zich gekwetst voelen. (en dan heb ik het niet over den Eddy zijn uitspraken).
 
De zender is een sportjournalist, geen grappenmaker. De context is een normaal gezien vrij droog sportverslag, geen zaalshow. En het publiek zijn (defensieve) voetbalvolgers, niet iemand die wil lachen..
De sociale media van sporza dient ook quasi enkel nog om bedenkelijke mopjes te maken. Dat heeft ook nog weinig te maken met de sport zelf.

Daar zijn héél veel bedenkelijke commentaren bij.
 
De sociale media van sporza dient ook quasi enkel nog om bedenkelijke mopjes te maken. Dat heeft ook nog weinig te maken met de sport zelf.

Daar zijn héél veel bedenkelijke commentaren bij.
Is enkel nog mopjes maken of volgers (al dan niet terecht ) proberen in het belachelijke te trekken.
Het werkt wel denk ik of ze zouden het niet blijven doen op die manier.
 
Ik denk ook wel dat het werkt. Je moet je op 1 of andere manier proberen onderscheiden, clicks rapen. Sommige media doen dat door volledig misleidende titels te gebruiken.
"Club Brugge verliest sterkhouder", met daar dan een foto bij van noa lang. En als je op het artikel klikt blijkt het over een speler te gaan die al 6 maand in de b kern zit. Dat zijn dan van die obscure sites als voetbalkrant. Maar ze halen wel lezers weg natuurlijk.

Hoe kan je daar als Het Nieuwsblad tegen op? Er is simpelweg nog amper plaats voor goede journalistiek. Als je dagen steekt in een uitgebreid artikel over een bepaald onderwerp dan staat het een uur na publicatie al op 101 andere sites in licht herschreven vorm.
 
@Gavin wie noemt nu Azel :p
Geen nood, ik breng altijd backup mee om onzekerheden weg te nemen. Van bij de VRT zelf en nog makkelijker:
d8ekgs.jpg
En gij twijfelde aan Azel???
 
Laatst bewerkt:
Kan toch enkel maar een ontslag volgen? Dat seksisme en die homofobie moeten er echt uit.
Wat een onzin...

Ik ben er zeker van dat op iedere werkplaats waar alleen mannen zitten van dat soort praat wordt gemaakt. Leg daar eens ne microfoon neer zonder dat ze het weten.

Opgeblazen tot en met.
 
Terug
Bovenaan