Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

Ik neem gewoon alles op. Zo pik ik er de finales van het zwemmen uit, de triatlon met de Belgen, turnen hoef ik niet meteen te zien. Tegen dat het half 10 was in hun programmering waren ze al de 3e keer de triatlon aan het uitzenden. Waar dat goed voor is?
 
Ik neem gewoon alles op. Zo pik ik er de finales van het zwemmen uit, de triatlon met de Belgen, turnen hoef ik niet meteen te zien. Tegen dat het half 10 was in hun programmering waren ze al de 3e keer de triatlon aan het uitzenden. Waar dat goed voor is?
Exact hetzelfde hier. Triatlon heb ik nog live gezien en de rest neem ik dan gewoon op. Tijdens het ontbijt rustig alles overlopen en de (voor mij) oninteressante dingen spoel ik gewoon door. Dan valt het idd wel op dat er veel herhaling in zit. Ik vermoed dat ze dit doen zodat de mensen die minder interesse hebben en gewoon hun tv smorgens op hebben staan, ook de belangrijkste sporten met Belgen wel eens zien passeren.
 
Gelukkig zijn er toch meerdere livestreams op hun site. Dit was niet bij Rio 2016, vermoed ik.
Ze maken progressie. Voor Parijs 2024 beseffen ze misschien dat Canvas / Ketnet ook nog ingevuld kan geraken voor gans de dag i.p.v. kinderprogramma's. Dat doelpubliek hoeft niet binnen te zitten in de zomer.
 
Gelukkig zijn er toch meerdere livestreams op hun site. Dit was niet bij Rio 2016, vermoed ik.
Ze maken progressie. Voor Parijs 2024 beseffen ze misschien dat Canvas / Ketnet ook nog ingevuld kan geraken voor gans de dag i.p.v. kinderprogramma's. Dat doelpubliek hoeft niet binnen te zitten in de zomer.
Wat zouden ze anders moeten doen deze zomer, zwemmen in de tuin? :)
 
Het is geen ergernis van vandaag maar het feit dat de commentator van het gewichtheffen een (zelf toegegeven) leek is en daardoor ook zeer veel fouten vertelde was toch wat irritant. Wel blij dat er een livestream was, zelf voor de niche sporten!
 
Nergens het klimmen te bekijken op sporza, zelfs niet op de streams. :(
Zelfde verhaal met de baseball, dan zijn er nieuwe sporten op de spelen en laten ze er gewoon niks van zien...
 

Om een wijs man te quoten: Niveau nihil!

We weten uiteraard allemaal dat Hans Vandeweghe een aan het onwaarschijnlijke grenzende kennis en wijsheid heeft, dus hij zal zeker gelijk hebben.

Nee serieus, hij kent de Italiaan Jacobs die goud wint op 100m niet en meneer gaat dan concluderen dat er bloedarmoede heerst aan de mannelijke kant van de atletiek…

Warholm, Duplantis, Ingebrightsen, enz…
zijn inderdaad allemaal krabbers die beter een andere job zouden zoeken.
 
Waarom krijgt die Vandeweghe in godsnaam een podium bij Sporza? In Karls show ook al met zijn tweet over het tijdrijden op de fiets. Hij kent precies wat hoge piefen bij de VRT want die man doet in hun ogen niets fouts precies.
 
Zouden we niet tevreden moeten zijn met bloedarmoede in de sport :unsure:

In een wereld waar we op alle mogelijke manieren info kunnen krijgen buiten de msm om zoeken die mannen ook maar een manier om in de aandacht te komen. Zonneveld schrijft ook geregeld van die stupide dingen, zo haalt hij ook nog eens sporza. Je mening spuien op Twitter is tegenwoordig journalist zijn.
 
Heeft toch een punt dat de bedragen in die amerikaanse sporten zoals Basketball en Football zo waanzinnig hoog liggen, paar miljoen gewoon om te beginnen, vergeleken met atletiek daar moet je al goud winnen om echt dik te gaan verdienen dus waarom zou je daar dan voor kiezen.
 
Heeft toch een punt dat de bedragen in die amerikaanse sporten zoals Basketball en Football zo waanzinnig hoog liggen, paar miljoen gewoon om te beginnen, vergeleken met atletiek daar moet je al goud winnen om echt dik te gaan verdienen dus waarom zou je daar dan voor kiezen.

Akkoord, maar kijk eens naar de prestaties bij de mannen in de atletiek van de laatste maanden/jaren. Daar worden toch waanzinnige zaken gepresteerd, daar kan je toch niet naast…

Zijn punt dat je in andere disciplines meer kan verdienen volg ik uiteraard, dat is een feit. Echter om daar dan de conclusie uit te trekken wat de mannelijke atletiekwereld aan “bloedarmoede lijdt” vind ik echt de waanzin ver voorbij. Volgens mij weet die man misschien niet dat er nog andere nummer zijn dan de 100m/200m…

Dat Sporza zo’n figuren aandacht schenkt is uiteraard het triestigste aan heel het verhaal. Geef die idioten toch die aandacht niet…
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Dat Sporza zo’n figuren aandacht schenkt is uiteraard het triestigste aan heel het verhaal. Geef die idioten toch die aandacht niet…
Da's gewoon exact hetzelfde als Mulder bij VTM als voetbalanalist? Een tegendraadse stem ontlokt reacties bij mensen. Mensen praten erover. Mensen discussiëren erover. Mensen gaan het artikel lezen of gaan naar het programma kijken omdat er een of andere cassante uitspraak gebeurd is.
We zijn hier nu al enkele posts bezig over dat Sporza artikel. Exact wat de vrt wil. Clicks die inkomsten uit advertenties genereren.
 
Heeft toch een punt dat de bedragen in die amerikaanse sporten zoals Basketball en Football zo waanzinnig hoog liggen, paar miljoen gewoon om te beginnen, vergeleken met atletiek daar moet je al goud winnen om echt dik te gaan verdienen dus waarom zou je daar dan voor kiezen.
Geldt dat niet voor immens veel sporten? Derwael verdient €1350. Je moet al een vijs los hebben om voor zo'n hongerloon zo hard te trainen :).
In Het Nieuwsblad stond daarover een artikel alvorens de Spelen begonnen: "Kevin De Bruyne zou met één maandloon alle 71 Vlaamse topsporters een heel jaar kunnen betalen"
 
Da's gewoon exact hetzelfde als Mulder bij VTM als voetbalanalist? Een tegendraadse stem ontlokt reacties bij mensen. Mensen praten erover. Mensen discussiëren erover. Mensen gaan het artikel lezen of gaan naar het programma kijken omdat er een of andere cassante uitspraak gebeurd is.
We zijn hier nu al enkele posts bezig over dat Sporza artikel. Exact wat de vrt wil. Clicks die inkomsten uit advertenties genereren.

Bij mij werkt dat averechts, als ik zie dat Vandeweghe gast is in een programma (zoals deze avond), kijk ik keer, idem met Mulder. Echter heb je wel gelijk dat dat voor velen waarschijnlijk niet zo is. Mulder zal VTM ongetwijfeld kijkers opleveren, good for them.

Ik verwacht van onze vrienden bij de VRT echter wel een zeker niveau en objectiviteit. Helaas compleet onterecht als je ziet wat daar de laatste tijd allemaal mag opdraven.

Ik herhaal, niveau nihil.
 
Bedoelt hij niet eerder: Bolt is een naam die quasi iedereen kent. Zelfs m'n ma kent die naam en weet (ongeveer) wie dat is.
Die mens zijn bekendheid oversteeg de sport. En dat lijkt in de huidige generatie te mankeren. Neem Duplantis: een absoluut beest imo maar die zijn bekendheid draagt een pak minder ver.
 
Bedoelt hij niet eerder: Bolt is een naam die quasi iedereen kent. Zelfs m'n ma kent die naam en weet (ongeveer) wie dat is.
Die mens zijn bekendheid oversteeg de sport. En dat lijkt in de huidige generatie te mankeren. Neem Duplantis: een absoluut beest imo maar die zijn bekendheid draagt een pak minder ver.
Moest hij enkel dat bedoelen heeft hij idd een punt. Maar hij zegt letterlijk "die Jacobs loopt wel snel maar toch nog trager dan Bolt". Tja, als dat uw enige criterium is, doek de sprint voor de komende 20 jaar dan maar op.. Hoewel met 9"80 ge ook in de tijd van Bolt meedeed voor de medailles. In Rio won Bolt zelfs goud in 9"81, dus Jacobs loopt zelfs sneller dan Bolt bij zijn laatste Olympische goud. Tot zover die vergelijking. (natuurlijk zijn er nu de superspikes die een serieuze invloed hebben op de tijd, maar hij vergelijkt ook maar 1 op 1 Jacobs met Bolt).
Met die superspikes zal het wsl zelfs niet zo gek lang duren vooraleer Bolt zijn tijden terug geëvenaard worden denk ik. Want de huidige toppers hebben idd niet hetzelfde talent.

Hij vergelijkt dan ook met de vrouwen waar die 'bloedarmoede' er niet zou zijn. Ik ben akkoord dat op de vrouwen sprint er inderdaad een bredere en imho ook betere top is op dit moment. Maar als het hem gaat om bekendheid op wereldniveau zoals Bolt.. Bij ons aan de keukentafel gaat het alleszins ook nooit over Elaine Thompson of Shelly-Ann Fraser-Pryce, hoewel hun palmares ook Bolt-proporties begint aan te nemen. Maar zij raken voorlopig niet elk kampioenschap aan een WR zoals Bolt, zelfs met de superspikes.

Dus als dat zijn punt was, heeft hij het slecht gemaakt imho
 
Wat zouden ze anders moeten doen deze zomer, zwemmen in de tuin? :)
Was bedoeld op 2024. Tenzij we dan aan de sigma-variant zitten of drie weken +40°C, dan steek je een kind best buiten gedurende de OS of verplicht je ze om mee te kijken. Er zijn belangrijkere zaken dan hersenloos te staren naar tiktak en nijntje op twintig centimeter afstand.
Nergens het klimmen te bekijken op sporza, zelfs niet op de streams. :(
Zelfde verhaal met de baseball, dan zijn er nieuwe sporten op de spelen en laten ze er gewoon niks van zien...
Daarnet klimmen op de BBC. Is wel gedaan op acht seconden, maar goed, dat is de 100m sprint ook min of meer.
 
Terug
Bovenaan