Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

D

Deleted member 14

Guest
Aangezien ergernissenthreads het zo goed doen, dacht ik er aan eens eentje aan te maken voor de Sporzaredactie.
Iedereen heeft wel eens (dagelijks) gezucht bij het openen van die website. De verzinsels, het misplaatste chauvenisme, het LEUK doen, journalistieke miskleunen etc.

Post dus hier je ergernis van de dag en wie weet ontstaat er wel een discussie en anders sterft het gewoon een stille dood.

(bericht van PieterJan94)

Hou het wel deftig aub ;)

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een gans artikel op Sporza over hoe je Refaelov zijn naam moet uitspreken. :rolleyes:
 
Een gans artikel op Sporza over hoe je Refaelov zijn naam moet uitspreken. :rolleyes:
Niemand heeft er blijkbaar aan gedacht bij Sporza om hem gewoon via Skype ofzo op te bellen en het te vragen.
unsure.gif
Neenee, we hebben een taaladviseur nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Israel Start-up Nation haalt Sep Vanmarcke & Michael Woods bij EF...
Toffe collage! Except die dude rechts is Hugh Carthy op de Angliru en niet Michael Woods.
unsure.gif


pUgyAh.jpg
 
Gelinkt daaraan iets dat mij opviel tijdens de live uitzending van het BK veldrijden vorige zondag:

Ze waren de eerdere titels van Wout Van Aert aan het overlopen, met telkens beelden van het podium toen.
Dus Karl dan terwijl die beelden lopen "Hier zien we Wout Van Aert op het podium van Oostende, met Kevin Pauwels toen nog als tweede, en het brons was voor Laurens Sweeck."

Na 2016 en 2017 kwamen ze bij het BK in Koksijde, en dan begint het: "Hier zien we Wout naast Laurens Sweeck, en als derde hadden we toen...." kleine vertwijfeling, en dan vliegensvlug naar de studiogasten alsof het een test is: "Ja, zeg het maar he".

Het ging over Daan Soete. Eerlijk is eerlijk ik zou die gast ook niet herkennen, maar als journalist heb je toch iet of wat contact met die mensen, of desnoods zoek je dat toch even op als je dan toch die beelden gaat tonen? Dat kwam toch een klein beetje respectloos over.
 
Dat bij het veldrijden bepaalde B-coureurs flagrant over het hoofd gezien worden, stoort me de laatste tijd ook wel meer. Als een Diether Sweeck of een David van der Poel een heuse inhaalbeweging hebben gemaakt, wordt er niets van gezegd terwijl Tim Merlier, Gianni Vermeersch en Thijs Aerts niet moeten klagen over de aandacht.
 
Hahaha weet je nog die uitspraak van de Tiegemberg dat was toch lachen he, en leute dat we hadden!
 

Iemand die weet wat een zijs is? 🙄

Magere hein?

magere-hein.png
 
https://sporza.be/nl/2021/04/15/3-e...el-de-beste-doelman-ter-wereld~1618483990167/

Laten we het aan Janneke en Mieke vragen, die gaan zeker een zinnig antwoord geven :wallbash:
Belgisch Janneke & Mieke dan nog, precies of die durven iets anders zeggen :laugh:

Maar toch liever dit dan dat ze aan zo'n random buitenlandse sporter gaan vragen: "wat vond je van <insert random Belg>???" of pakweg Gent komt uit tegen Manchester United in de poulefase van de Europa League vragen wat ze van Gent vinden... volgens mij is er onder (sport)journalisten elk jaar een goed gevulde pot voor diegene die het meest awkward interview van het jaar afneemt.
 
Op dat gebied ben ik wel fan van de Amerikaanse stijl van sportverslaggeving, waar ze echt gaan kijken naar de cijfers.
Pas op, daar kan je ook te ver in gaan, maar je krijgt wel een ietwat objectieve weergave.
 
Belgisch Janneke & Mieke dan nog, precies of die durven iets anders zeggen :laugh:

Maar toch liever dit dan dat ze aan zo'n random buitenlandse sporter gaan vragen: "wat vond je van <insert random Belg>???" of pakweg Gent komt uit tegen Manchester United in de poulefase van de Europa League vragen wat ze van Gent vinden... volgens mij is er onder (sport)journalisten elk jaar een goed gevulde pot voor diegene die het meest awkward interview van het jaar afneemt.
Da's al hetzelfde als elke radiopresentator of muziekjournalist die aan een buitenlandse band vraagt: "Do you like Belgium?" :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Da's al hetzelfde als elke radiopresentator of muziekjournalist die aan een buitenlands bands vraagt: "Do you like Belgium?" :laugh:
Stubru had indertijd de gewoonte van aan internationale sterren wat Belgische bands te laten horen en dan hun mening te vragen...
 
Over stubru gesproken, na Cav zijn zege in Turkije hadden ze het daar over zijn overwinningen in het verleden. Wereldkampioen, Milaan San Remo, en 48 ritten in de tour :biglaugh:
 
Is jaren geleden dat ik Sportweekend heb gekeken.
Zet het een keer op en bij de overwinning van Merlier, zien we in de studio op de achtergrond een foto van een winnende Philipsen...
En dan gans die show rond de Giro (net als de samenvatting elke dag tegen acht uur). Vorige jaren niets van dat. Berichtje in het nieuws en klaar.
Nu hebben we Remco en direct er heel wat bij verzinnen. Ze gaan die nog uitnodigen voor een interview als die 35e eindigt in een rit.
 

VRT heeft eindelijk een artikel over de belangrijkste autosport-competitie van het land. omdat Tom Boonen wint. ze moeten dan nog specifiëren dat hij hier autocoureur is :wallbash:

en dan zetten ze het niet onder "autosport" maar onder "opvallend"
 
Terug
Bovenaan