Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

en toen kwam een journalist in beeld.
Potverdorie Marsu, toen ik dit las viel mijn frank plots. Die pik Ruben Van Gucht, met een eigen website met close-ups van zichzelf met een fluit in zijn mond zoals elke normale journalist natuurlijk, moet in zoveel mogelijk van zijn programma's volledig in beeld zijn! Presentaties, duopresentaties of interviews, het doet er niet toe. Minstens kniehoogte en geforceerd vooraan in beeld, anders gaat ge maar voor Demarez Eddy zijn micro hangen, die verslaat de amateursporters met afwijkingen, niet Ruben.
elewktp.jpg


gicqkcd.jpg


stlokgy.jpg


r0mkn7.jpg


vsyijck.jpg


flbcj9y.jpg


spsfja4.jpg


ekiljqm.jpg


thtzjpf.jpg


thu64jln.jpg


v1wk6w.jpg


esnj0h.jpg
Absurd. Een knie in een zoommeeting!
 
@Gavin Ruben wil er dan ook wel voor zorgen dat heel Vlaanderen zijn fenomenale lichaam voldoende kan bewonderen. Enkel zijn hoofd in beeld brengen zou het totaalplaatje geen eer aan doen. Gelukkig zijn ze zich bij Sporza wel bewust van het esthetische belang van hun programmatie. Aangezien de inhoud tegenwoordig toch van inferieur belang is, moeten ze de focus wel elders leggen.
 
Potverdorie Marsu, toen ik dit las viel mijn frank plots. Die pik Ruben Van Gucht, met een eigen website met close-ups van zichzelf met een fluit in zijn mond zoals elke normale journalist natuurlijk, moet in zoveel mogelijk van zijn programma's volledig in beeld zijn! Presentaties, duopresentaties of interviews, het doet er niet toe. Minstens kniehoogte en geforceerd vooraan in beeld, anders gaat ge maar voor Demarez Eddy zijn micro hangen, die verslaat de amateursporters met afwijkingen, niet Ruben.
elewktp.jpg


gicqkcd.jpg


stlokgy.jpg


r0mkn7.jpg


vsyijck.jpg


flbcj9y.jpg


spsfja4.jpg


ekiljqm.jpg


thtzjpf.jpg


thu64jln.jpg


v1wk6w.jpg


esnj0h.jpg
Absurd. Een knie in een zoommeeting!
Het is ook onmogelijk om het niet meer te kunnen zien nu.

In die interviews met de duivels was dat schrijnend.
 
Ook wel geweldig op de Ruub zijn site: de tourdates in het Engels zetten, maar die komt met zijn gebral nog niet eens in Nederlands Brabant aan de bak.
 
Goh ja Imke Courtois.
Sympathieke madam. Bij de voetbal vind ik ze ook nog wel leuk.

Maar nu bij de olympische spelen.... Dat was echt slecht.
 
Goh ja Imke Courtois.
Sympathieke madam. Bij de voetbal vind ik ze ook nog wel leuk.

Maar nu bij de olympische spelen.... Dat was echt slecht.
Geef ze tijd. Het is nu eenmaal zo dat er plots mensen gelanceerd moeten worden. Meestal hebben die dan al wat volgers, kennen ze iemand van de redactie maar is hun talent niet de grootste reden. Of het nu Imke, Julie van den steen of Viktor Verhulst is..
 
Geef ze tijd. Het is nu eenmaal zo dat er plots mensen gelanceerd moeten worden. Meestal hebben die dan al wat volgers, kennen ze iemand van de redactie maar is hun talent niet de grootste reden. Of het nu Imke, Julie van den steen of Viktor Verhulst is..
6 nieuwe mensen op de VRT: 3 mannen en 3 vrouwen
aantal kandidaten: 100+ mannen en 6 vrouwen

tja

Je kan al beter naar het stadhuis gaan (als man) om uw naam en geslacht te laten vervangen en je hebt ineens een pak meer kans om dezelfde job uit te voeren!
 
6 nieuwe mensen op de VRT: 3 mannen en 3 vrouwen
aantal kandidaten: 100+ mannen en 6 vrouwen

tja

Je kan al beter naar het stadhuis gaan (als man) om uw naam en geslacht te laten vervangen en je hebt ineens een pak meer kans om dezelfde job uit te voeren!
euhm alsof de recente mannelijke gezichten bij Spoza van een hoog niveau zijn?
 
Geef ze tijd. Het is nu eenmaal zo dat er plots mensen gelanceerd moeten worden. Meestal hebben die dan al wat volgers, kennen ze iemand van de redactie maar is hun talent niet de grootste reden. Of het nu Imke, Julie van den steen of Viktor Verhulst is..
Mjah Julie van den Steen heeft nog wel wat talent voor lullen en praten kan ze ook wel. Heeft ook een aangename stem. Ze is gewoon niet bijster sympathiek. Die Viktor is dan weer gewoon uit de juiste balzak gegleden. Dat is helemaal geen foute kerel maar in een gemiddeld groepje gasten is hij nooit de grappigste, noch de slimste. Het is ook redelijk schaamtelijk dat hij na 3-4 jaar fake meespelen met de familie nog steeds niet geloofwaardig een van de getelefoneerde grapjes tegoei kan deliveren.

Veel van die mensen worden gelanceerd vanwege een plotse populariteit, vanwege hun uiterlijk of het potentieel dat sommige mensen in die mix zien. En een Viktor wordt gewoon door het medialandschap getrokken door de behemoth die Gert Verhulst is. Imke zegt inhoudelijk niet veel verkeerd imo en brengt het aangenaam, zij is geen storende factor aan een tafel. Maar presenteren gaat die nooit kunnen imo. Zo een Peter Van De Veire is een kwal eerste klas en zijn stijl is niet de mijne, maar presenteren kan hij wel uitstekend. Dat is grotendeels een aangeboren talent.
 
Mjah Julie van den Steen heeft nog wel wat talent voor lullen en praten kan ze ook wel. Heeft ook een aangename stem. Ze is gewoon niet bijster sympathiek. Die Viktor is dan weer gewoon uit de juiste balzak gegleden. Dat is helemaal geen foute kerel maar in een gemiddeld groepje gasten is hij nooit de grappigste, noch de slimste. Het is ook redelijk schaamtelijk dat hij na 3-4 jaar fake meespelen met de familie nog steeds niet geloofwaardig een van de getelefoneerde grapjes tegoei kan deliveren.

Veel van die mensen worden gelanceerd vanwege een plotse populariteit, vanwege hun uiterlijk of het potentieel dat sommige mensen in die mix zien. En een Viktor wordt gewoon door het medialandschap getrokken door de behemoth die Gert Verhulst is. Imke zegt inhoudelijk niet veel verkeerd imo en brengt het aangenaam, zij is geen storende factor aan een tafel. Maar presenteren gaat die nooit kunnen imo. Zo een Peter Van De Veire is een kwal eerste klas en zijn stijl is niet de mijne, maar presenteren kan hij wel uitstekend. Dat is grotendeels een aangeboren talent.
Den Karl zijn presentaties bij de lokale westvlaamse televisie waren in het begin ook niet top hoor.

Probleem is vooral dat mensen zoals Imke niet 'groeien' binnen zo'n redactie maar direct voor de leeuwen worden gegooid. Talent ok, maar métier is toch ook belangrijk.
 
Den Karl zijn presentaties bij de lokale westvlaamse televisie waren in het begin ook niet top hoor.

Probleem is vooral dat mensen zoals Imke niet 'groeien' binnen zo'n redactie maar direct voor de leeuwen worden gegooid. Talent ok, maar métier is toch ook belangrijk.
Mjah Karl presenteert nu dan ook gelijk de enge oom die zijn nichtje van 16 vraagt om op zijn schoot te komen zitten op een manier waar ge van zegt: "Ik mag de kamer niet verlaten." Die is 'tolereerbaar' op zijn beste dagen.
 
@Marsu : niet helemaal eens met je betoog. Vroeger was er ook al een soort personencultus en zeker op de sport redactie: Carl huybrechts en Marc Uytterhoeve zijn hier de twee bekendste voorbeelden. Al is dat ook weer niet helemaal correct: die mannen deden dat niet persé om in de belangstelling te staan, het was eerder een gevolg van hun kunnen dat ze zelf in het middelpunt van de belangstelling kwamen te staan.
 
@Marsu : niet helemaal eens met je betoog. Vroeger was er ook al een soort personencultus en zeker op de sport redactie: Carl huybrechts en Marc Uytterhoeve zijn hier de twee bekendste voorbeelden. Al is dat ook weer niet helemaal correct: die mannen deden dat niet persé om in de belangstelling te staan, het was eerder een gevolg van hun kunnen dat ze zelf in het middelpunt van de belangstelling kwamen te staan.
Hangt er van af waar je exact op inpikt op mijn post. Puur op hoe personen aandacht naar zich toe trekken/alles rond hen bouwen zeg je het zelf al een beetje :

Carl Huybrechts molesteerde mijn scherm minder dan dat hij in het echte leven mensen molesteerde en de grote jan uithing. Ik twijfel er echter niet aan dat Carl had geprobeerd om een Ruben te zijn in dit tijdperk natuurlijk. Carl ging hooguit zich belachelijk maken door in Nederland de expert van het Belgische voetbal te gaan uithangen, elk talent te bekritiseren daar om vervolgens hopeloos door de mand te vallen.

Marc Uytterhoeve is een ander paar mouwen. Dat is een journalist die opviel door humor te gebruiken en uiteindelijk uitgroeide tot een rasechte programmamaker en presentator met enkel successen achter zijn naam en die er ook niet voor terugdeinsde om nadrukkelijk de spotlight te vermijden af en toe. Die is er gekomen door zijn talent te etaleren, hij werd niet in onze keel geduwd tot onze oren begonnen te bloeden zoals bij bijvoorbeeld Kat Kerkhofs.

Ik heb het minder over de cultus, maar vooral het gepush. Er is altijd een overduidelijke agenda. Elke journalist heeft een slecht boek geschreven dat ze nog net niet in de ether roepen bij elke mogelijkheid. Ongetalenteerde mensen die worden opgedrongen om quotas te vullen (en andere dingen), dat is meer aanwezig. En één ding hebben ze gemeen: hun gezicht moet voor de camera komen.
 
Aster is om te huilen vind ik.. vooral dan voor de live verslaggeving van voetbalwedstrijden. In het journaal de sport presenteren dat gaat nog

Niet iedereen is het met u eens :p
 
@Gavin Ruben wil er dan ook wel voor zorgen dat heel Vlaanderen zijn fenomenale lichaam voldoende kan bewonderen. Enkel zijn hoofd in beeld brengen zou het totaalplaatje geen eer aan doen. Gelukkig zijn ze zich bij Sporza wel bewust van het esthetische belang van hun programmatie. Aangezien de inhoud tegenwoordig toch van inferieur belang is, moeten ze de focus wel elders leggen.
Mijne frank begint te vallen!

T'is gewoon den Ruben die 'per ongeluk' bewust de micro heeft laten aanstaan toen Eddy over de Cats mopjes aan het tappen was.
Ruben is de mol!
 

Niet iedereen is het met u eens :p
Ik kan die nochtans ook wel smaken hoor.
Al is dat eerder omdat het merendeel van de rest van de commentatoren eigenlijk ook nooit iets nuttig te vertellen heeft en ik dan liever wat onzin ertussen hoor over een hamburgerkraam, sfeer op de tribunes etc. dan droogweg steeds de namen vd spelers te blijven herhalen...
 
Goh ja Imke Courtois.
Sympathieke madam. Bij de voetbal vind ik ze ook nog wel leuk.

Maar nu bij de olympische spelen.... Dat was echt slecht.
Beetje Sabine Appelmans vibes wel inderdaad. :D

Aster Nzeyimana kon ik ook wel smaken op het EK, het pleit vooral voor hem dat hij zichzelf niet zo serieus neemt. In tegenstelling tot bepaalde anderen.
 
Terug
Bovenaan