Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

Gewoon Fabrizio Romano gossip zonder zelfs iets toe te voegen.

“Maar Juventus wil absoluut Chelsea betrekken in de deal:”
Hij staat onder contract bij Chelsea, hoe zouden ze hen niet betrekken? :/

 
Volgens de Belgische staf is Glasgow een kruising van de WK's in Leuven en Richmond.

Die Amerikaanse link zal de selectie van de States misschien een boost geven, maar Matteo Jorgenson (vermoeid) en Quinn Simmons (val) haalden Parijs niet.

Neilson Powless leek dan weer uit te doven in de Tour, maar kwam in San Sebastian toch degelijk voor de dag. Niet vergeten: in Leuven was hij 5e.
Magnus Sheffield zou je ook altijd met stip noteren, maar is de Amerikaan fysiek en mentaal hersteld na zijn val in Zwitserland? Sheffield was helaas ooggetuige van wat er gebeurd is met de betreurde Gino Mäder.


Sporza zit gewoon deelnemers te verzinnen
Jorgenson, Sheffield en Simmons doen niet mee
 
Volgens de Belgische staf is Glasgow een kruising van de WK's in Leuven en Richmond.

Die Amerikaanse link zal de selectie van de States misschien een boost geven, maar Matteo Jorgenson (vermoeid) en Quinn Simmons (val) haalden Parijs niet.

Neilson Powless leek dan weer uit te doven in de Tour, maar kwam in San Sebastian toch degelijk voor de dag. Niet vergeten: in Leuven was hij 5e.
Magnus Sheffield zou je ook altijd met stip noteren, maar is de Amerikaan fysiek en mentaal hersteld na zijn val in Zwitserland? Sheffield was helaas ooggetuige van wat er gebeurd is met de betreurde Gino Mäder.


Sporza zit gewoon deelnemers te verzinnen
Jorgenson, Sheffield en Simmons doen niet mee
Late reactie, maar de bevestiging dat die mensen niet meedoen, kwam maar op zaterdag.

De post op dat moment was dus correct.
 
Late reactie, maar de bevestiging dat die mensen niet meedoen, kwam maar op zaterdag.

De post op dat moment was dus correct.

Was al bijna een week bekend hoor dat ze niet deelnamen.
Feit dat ik vrijdag meteen zelf al reageerde dat het artikel fout was zegt genoeg.

Ik verwacht niet dat iedereen dat gezien/gevolgd heeft en een foutje kan altijd.
Maar van een nationaal wielerjournalist onder een belangrijk artikel die waarschijnlijk veel gelezen zal worden.
Daarnaast hopelijk gecontroleerd door een collega is dit toch een vrij grote fout.
Dan kunnen we misschien net iets strenger zijn.

Net zoals Karl moet weten dat Skjelmose en Jensen dezelfde renner is.
 
Was al bijna een week bekend hoor dat ze niet deelnamen.
Feit dat ik vrijdag meteen zelf al reageerde dat het artikel fout was zegt genoeg.

Ik verwacht niet dat iedereen dat gezien/gevolgd heeft en een foutje kan altijd.
Maar van een nationaal wielerjournalist onder een belangrijk artikel die waarschijnlijk veel gelezen zal worden.
Daarnaast hopelijk gecontroleerd door een collega is dit toch een vrij grote fout.
Dan kunnen we misschien net iets strenger zijn.

Net zoals Karl moet weten dat Skjelmose en Jensen dezelfde renner is.
Op 2 augustus ('s avonds dan nog) staat nog de bevestiging dat ze deelnemen op de officiële site. https://www.teamusa.com/news/2023/august/02/what-to-watch-at-the-uci-cycling-world-championships

Bovendien verwacht je teveel van de bezetting van Sporza hoor. Toen ik daar nog werkte waren we in de week vaak met 2, max (weekend) met 4. Om alle sporten te coveren. Er is dus geen specifieke journalist die zich bezighoudt met 1 sport. Dat is nu wel wat veranderd (ik spreek over 2006) omdat ze meer kruisbestuiving tussen TV, radio en site wilden (toen werd info nog afgeschermd om toch geen scoop kwijt te zijn), maar de kans dat nét voor publicatie voor het artikel nog volledig de tijd hadden om alles na te lezen en te checken, is quasi nihil. Het artikel dateert trouwens ook van 31/07 en is pas geplaatst op 4 augustus. Er waren mss al geruchten dat ze alle 3 er niet bij gingen zijn, maar absoluut geen zekerheid.
 
Vreemd, van die team usa.

Want hoe in godsnaam weet ik het dan wel al.
en een Bondscoach die dan 3 renners meepakt die last heeft van blessures zou ook vreemd zijn.
Ik denk dat ze zelf niet zijn afgereisd waren naar glasgow btw.

Misschien een foutje van die persverantwoordelijke van team usa want was echt al bekend, stond ook zo op first cycling bvb

Als ik het zo hoor ben ik dan misschien te streng voor sporza ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Vreemd, van die team usa.

Want hoe in godsnaam weet ik het dan wel al.
en een Bondscoach die dan 3 renners meepakt die last heeft van blessures zou ook vreemd zijn.
Ik denk dat ze zelf niet zijn afgereisd waren naar glasgow btw.

Misschien een foutje van die persverantwoordelijke van team usa want was echt al bekend, stond ook zo op first cycling bvb
Da's ene beetje het probleem van journalisten: als ze afwachten tot iets officieels wordt, zijn ze vaak te laat, maar als ze zich baseren op geruchten/niet altijd betrouwbare sites, dan slaan ze vaak nét iets meer flaters (zeker omdat niet iedere journalist kan weten welke sites betrouwbaar zijn en welke niet). Er is ook gewoon véél meer info dan vroeger (en zelfs véél meer sporten te coveren) en véél meer te vullen, wat selectie van nieuws moeilijker maakt.

Niks mis met kritisch te zijn op journalisten hoor, maar héél vaak merk ik dat de fouten overdreven worden of dat er een goeie reden is (zoals hier) waarom men bepaald nieuws mss nog niet gemeld had. Zélfs al stond het op first cycling, als Team USA het daarna nog bevestigd had (geen idee wanneer FC dit gepubliceerd heeft), dan moeten ze zich houden aan wat Team USA zegt, denk ik.
 

Wat een absolute bagger. Het gaat hier ook maar over een Vuelta-rit die hij mocht winnen vanuit de ontsnapping.
Al die triestige tweets over "de haters", belachelijke stropop.

Deze zege zal meer inpakt hebben dan het winnen van een tweede Vuelta!
Shoot me
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet Sporza, maar het Journaal deze keer. In het verslag van de Vuelta zat dit profiel:
aTfSQh.jpg


Da's inderdaad het profiel van de rit van vandaag, maar de Alto de Colladiella en Alto del Cordal werden gisteren beklommen. :laugh:

Dit was de rit van vandaag:
vuelta-a-espana-2023-stage-18-profile-b33fbb6a84.jpg

En dit die van gisteren:
vuelta-a-espana-2023-stage-17-profile-daa232cae6.jpg
 
Vooral erg voor Serge moest het waar zijn.

Die zijn toch al lang uit elkaar?

Een van de weinige roddels die ik ooit opving :D. Nu bij zowat elke ex-renner mag je er prat op gaan dat ze niet meer bij hun vrouw zijn. (Boonen, Museeuw, Boogerd, Gilbert, Van Summeren, Amstrong,... om maar een paar vb te noemen, heb blijkbaar toch al meerdere roddels opgevangen :S nochtans geen abo op DA).
 
Terug
Bovenaan