Je portie dagelijkse ergernissen op Sporza.be

Eergisteren wou ik even naar de teamfinale van het WK gymnastiek zien.
De uitzending op NOS vond ik niet direct dus onder druk van mijn wederhelft maar even Sporza opgezet.

Binnen de 2 minuten had Inge Van Meensel al 3 keer de Belgen en Derwael vernoemd in totaal ongerelateerde zaken en dan ben ik maar een fijne wandeling gaan maken.

Vind ik die nog hatelijker dan Vannieuwkerke? Best mogelijk.
 
België won ook een gouden medaille, op de OS 1920.
Zo eentje...
Voor de rest verloren ze alles rond die periode.
Wonnen pas een eerste wedstrijd in 1970 op een internationaal kampioenschap.

Wat 1920 betreft:
Toen België 2-0 voorstond en een Tsjecho-Slowaakse verdediger van het veld gestuurd werd, verlieten zijn teamgenoten het veld en werd België tot winnaar uitgeroepen.
:rofl:.
 

Vaelen knap zesde op de sprong​

Eerder op de dag had Lisa Vaelen voor ons land de finaledag geopend op de sprong. Het 18-jarige talent had zich als achtste geplaatst voor de finale, elk gewonnen plekje zou bonus zijn.

Met haar eerste sprong zette Vaelen meteen de toon: met een score van 14.266 zou ze zelfs de derde beste sprong van de finale afleveren. Maar bij haar tweede sprong zou ze zichzelf moeten overtreffen om kans te maken op de top vijf.

Dat lukte uiteindelijk net niet: met een tweede sprong van 13.200 en een gemiddelde van 13.733 werd ze knap zesde. Een bevestiging van haar progressie op het nummer.


Wat boeit de winnaar ook? Deze Belgische was 6de!

Zelfs in de live-feed eronder wordt er met geen woord over gerept 🤣
 
In die brugfinale zorgde de Amerikaanse Shilese Jones meteen voor een richtscore. Met een knappe oefening en een score van 14.766 deed ze een gooi naar goud, Derwael was gewaarschuwd.
Zilver was zo plots het hoogst haalbare, maar de Chinese Xiaoyuan Wei verblufte iedereen nog met een fenomenale oefening: met een score van 14.966 greep ze het goud. Derwael - die nog tevergeefs haar score zou hebben aangevochten - veroverde brons.

1 Xiaoyuan Wei
2 Shilese Jones
3 Nina Derwael

🤷‍♂️
 
Die quote die ik post komt gewoon uit het gelinkte artikel. Derwael of brug is hier helemaal niet relevant.
 

4: "In België loopt niemand warm voor een WK in de winter"

In eigen land stond de beleving in schril contrast met de taferelen die we zagen tijdens de voorbije EK's en WK's. Veel minder dan voorheen zagen we grote pleinen met enorme schermen, die volstroomden met fans van de Rode Duivels.

Enkele fandorpen werden zelfs nog voor het WK al geannuleerd wegens een gebrek aan belangstelling. Ook de vroege exit van de Rode Duivels heeft de beleving in ons land ongetwijfeld niet in de kaart gespeeld.

Toch was het WK qua kijkcijfers wél een voltreffer. De WK-finale tussen Argentinië en Frankrijk trok ruim 1,6 miljoen kijkers, goed voor een marktaandeel van meer dan 80 procent. Alleen de WK-finale van 2014 lokte met bijna 1,9 miljoen meer kijkers.

Argentinië-Frankrijk noteerde wel het hoogste piekcijfer: nooit eerder keken meer mensen op hetzelfde moment naar de ontknoping van een WK. Daar zat het ultraspannende wedstrijdverloop uiteraard ook voor iets tussen. Het WK in Qatar heeft de tv-kijker dus absoluut kunnen bekoren.

Euh, de finale werd druk bekeken ergo het WK was een voltreffer qua kijkcijfers. Wie verzint dit toch?

Het kan goed zijn dat het WK een voltreffer was maar staaf dat dan met cijfers. Nu krijg ik eerder het gevoel dat ze tegenvallende kijkcijfers willen maskeren.
 
Per ongeluk ook eens een artikeltje over de Belgian Cats opengeklikt:


Carl Berteele braakt daar de volgende parel uit:

"Misschien was Meesseman zelfs al een beetje geblesseerd begonnen aan het WK, al zal ze dat zelf nooit toegeven als het zo was."

Wat ben je hier nu mee???
 
Per ongeluk ook eens een artikeltje over de Belgian Cats opengeklikt:


Carl Berteele braakt daar de volgende parel uit:

"Misschien was Meesseman zelfs al een beetje geblesseerd begonnen aan het WK, al zal ze dat zelf nooit toegeven als het zo was."

Wat ben je hier nu mee???
"Meesseman is een heel intelligente vrouw. Je zoekt iemand die op haar niveau kan praten over basketbal. Tegelijk moet je haar soms eens een training laten overslaan en in de plaats tekeningen laten maken als ontspanning. Meesseman maakt heel mooie tekeningen."

:unsure:
 

22 opmerkelijke foto's.

Het was een onmogelijke opdracht voor de redactie om foto's te vinden die nog meer doorsnee zijn.
Als het dan nog enkel sportfoto's zouden zijn. Ook nog foto's van Wouter Vandenhaute die zijn tong heeft uitgestoken en Roberto Martinez die zat te kakken tijdens de persconferentie (het geeft wel een andere dimensie aan het woord "persconferentie").
 
Newsflash van Sporza: "Uw gids voor het BK veldrijden: programma, uitzendingen en deelnemers"
Met daarin een link naar een artikel van januari 2022: "Middelkerke vormt dit weekend het strijdtoneel voor het BK veldrijden." :unsure:

:unsure:
 
Geen letter verspillen aan een verslag(je) over de rally van Haspengouw :sarcastic:

als ge iets moet leren van sporza is dat ge om 10u30 op dag na het evenement niet moet verwachten dat er al een uitgebreid verslag over een nationaal autosport-kampioenschap gaat klaar zijn.

een video-verslag van een kwartier vind ik niet mis, ook niet als dat wat later komt.
 

als ge iets moet leren van sporza is dat ge om 10u30 op dag na het evenement niet moet verwachten dat er al een uitgebreid verslag over een nationaal autosport-kampioenschap gaat klaar zijn.

een video-verslag van een kwartier vind ik niet mis, ook niet als dat wat later komt.

Dan nog kan er minstens een klein update bericht zijn over het evenement op de dag zelf.
Gewoon al een bericht van de top drie kan al voldoende zijn.
Schrijf er dan bij,uitgebreid verslag komt later.
Simpel.
Als het verslag dan kwalitatief is heb ik er ook geen problemen mee om daar op te wachten,maar laat tenminste iets weten.

Als bv de heren Evenepoel,VanAert etc... een welriekende wind uit hun zitvlak in een fles laten wordt dat meteen gemeld en is dat hoofdartikel.
Net zoals bij die personen die overbetaald worden om tegen een bal te stampen.

Waarschijnlijk het verhaal van de vergelijking tussen appels en peren zeker.
 

Allé die titel, kom zeg. "Eerste ronde is een wandeling in het park". Ik snap dat ze gewoon de Engelse uitdrukking hebben vertaald, maar dat heeft toch letterlijk 0,0 betekenis in het Nederlands behalve effectief een wandeling gaan doen :wallbash:
 
Terug
Bovenaan