Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Scherm delen terwijl ge aan het rijden zijt. Waar sommige mensen zich toe willen permitteren![]()
Dat is geen manager, dat is een controlefreak en micromanagementScherm delen in auto is toch ook 1e klas interessant willen doen. Sjeezes.
Dat zijn dus allemaal managers die eens moeten leren werk plannen of takenlijstjes maken. Als je a aan het doen bent en je zit vast, ga naar b. Ipv alles en iedereen te forceren zodat je a kunt afwerken. De berg staat er morgen ook nog, jij kunt terugkeren...
Ah het klassieke "we are at the edge of a cliff, but with my plan we'll take one step forward!".Haar weg of geen weg, met die aan het stuur en die knalt ogen open en vol overtuiging dat ze juist is de ravijn in.

Je kan ook gewoon zeggen "nope sorry gaat niet geen tijd. En als dit prioriteit heeft , welke van deze x dingen laat ik vallen. Gelieve te bevestigen voor ik er aan begin"
Je bent mentaal al weg, dus who cares.
edit: alsook als je zelfstandige gaat worden moet je die mentaliteit toch hebben. Dus je kan gewoon oefenen in een omgeving waar er weinig tot geen consequenties zijn.

Tof projectje erbij gekregen hier.
Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.
En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.
Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.
"Confrator".Doe niet belachelijk.
Ah het klassieke "we are at the edge of a cliff, but with my plan we'll take one step forward!".
Wij zijn momenteel ne CEO aan het begeleiden voor een serieuze reorganisatie. Die probeert altijd metaforen te gebruiken en zei dit effectief in zijne state of business:
- I know we are currently staring down a cliff, but don't worry, I'm always one step ahead.
- Ge ziet hem effe pauzeren en denken shit dees klopt niet.
- "What I mean is we are in the process of turning around, and then we will start stepping back
- <Lachende geluiden uit het publiek>
- En dan begon hij een metafoor te maken met slavenschepen, dat iedereen moet werken" to the beat of the drum", maar dat er wel ballast overboord moet.
Ik heb echt het gevoel alsof ik de kruising tussen David Brent, Elon Musk en Donald Trump heb gevonden. Die waant zich ook ne militaire generaal ofzo.
Mijn eerste suggestie (na 2 dagen) was dan ook om zijn presentaties en speeches door iemand anders te laten doen, en zelf wat communicatielessen te nemen.
Zo heb Ik nog kunnen schrappen uit zijn presentatie voor de shareholders meeting: With my strategic plan we will tactically anally rape the competition by operationly attacking them on all fronts.![]()
10 man iets tussen lachen en verwonderd voor zich uit staren.Ik heb ooit met de CEO en HR van een vorige werkgever samengezeten over het verloop/recruiteringsmoeilijkheden in mijn team door de te hoge werkdruk. HR maakte toen ook twee memorabele uitspraken:
- Is dit eigenlijk normaal van het management? Ik vind van niet. Mocht hij naar buiten toe kritiek geven, waar klanten, leveranciers, ... bij zijn. Akkoord. Maar puur tussen collega's wat klagen over beslissingen van het management? Is dat niet normaal af en toe?
- Naast het principiële is het ook praktisch echt een idiote zet van het management. Net zoals ikzelf doet die kerel allerlei projecten waar ze geen onmiddellijke vervanger voor hebben. Zo'n persoon, op zo'n manier onder druk zetten om te stoppen met klagen in een arbeidsmarkt waar ze smeken om dergelijke profielen? Zijn die zot geworden?! Hun houding is op het arrogante af. Hoeveel (belangrijke) mensen moeten nog het bedrijf verlaten vooraleer ze de ernst inzien?!
(Mompelt iets over mac-bc die onder de bus geflikkerd is)
)Heu niet?
- Hoeveel (belangrijke) mensen moeten nog het bedrijf verlaten vooraleer ze de ernst inzien?!
In welke context?
Dat doet mij denken aan het volgende 13 jaar geledenIk heb ooit met de CEO en HR van een vorige werkgever samengezeten over het verloop/recruiteringsmoeilijkheden in mijn team door de te hoge werkdruk. HR maakte toen ook twee memorabele uitspraken:
1) 'We hebben een strategie van understaffing! '
2) 'Mensen die vertrekken is niet erg, extra ruimte voor de bonus voor diegene die blijven'
In mijn hoofd zag ik ExCom al voor mij
HR: Mannen ik heb een nieuwe strategie! We vinden niemand, laat is ons 'operation Understaffing' implementeren, alle problemen opgelost!
ExCom: Approved! Luid handgeklap
Heb de maandag erop mijn ontslag ingediend....

Je die expertise laten maken. Iedereen weet toch dat er gezever van komt als je 'onafhankelijke' expertise moet maken tussen 2 die ambras maken.
Ofwel is het maken, afgeven en ze moeten je met rust laten. Ofwel moet je ze niet maken.
Iemand een onafhankelijke expertise laten maken en dan de bonen laten fretten omdat er 1 niet akkoord is (who would have thought) is a) niet onafhankelijk b) zeker niet fair en c) very unprofessional van bovenaf.
Maar vooral: wat hebben wij te winnen met ons te mengen in een eindeloos moddergevecht? Laat ze maar met kak gooien naar elkaar. Ze hebben onze mening gevraagd. Wij hebben die gegeven. Punt.
Oprechte vraag: tevreden van het gesprek en van de opslag (buiten de index)?evaluatiegesprek
Dat was mijn punt exact. Waarom moet JIJ in het moddergevecht terecht komen. Dat is zoals de arbiter in elkaar kloppen, in de voetbal is dat schorsing voor paar maanden.
Dat iemand een zak geld wil verdienen, tot daar aan toe. Maar dan moet jij dat documentje aan X geven en mag X dat extern verdedigen. Indien niet, kun je beter expertises als zelfstandige maken, 10x zoveel verdienen en dan de bonen fretten.
Oprechte vraag: tevreden van het gesprek en van de opslag (buiten de index)?