Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je die expertise laten maken. Iedereen weet toch dat er gezever van komt als je 'onafhankelijke' expertise moet maken tussen 2 die ambras maken.

Ofwel is het maken, afgeven en ze moeten je met rust laten. Ofwel moet je ze niet maken.

Dat is ook hoe ik ernaar kijk. Jammer genoeg verkoop ik niet.

Mijn voorstel naar mijn hiërarchie op die incoming shit van die advocaten was dan ook: "Wij doen gewoon ons ding. Ik stel voor dat we dit gewoon negeren?".

Waarop hun reactie: "Neen, zeker niet negeren! We gaan ons standpunt verdedigen!". :sarcastic:

Iemand een onafhankelijke expertise laten maken en dan de bonen laten fretten omdat er 1 niet akkoord is (who would have thought) is a) niet onafhankelijk b) zeker niet fair en c) very unprofessional van bovenaf.

Maar vooral: wat hebben wij te winnen met ons te mengen in een eindeloos moddergevecht? Laat ze maar met kak gooien naar elkaar. Ze hebben onze mening gevraagd. Wij hebben die gegeven. Punt.
 
Maar vooral: wat hebben wij te winnen met ons te mengen in een eindeloos moddergevecht? Laat ze maar met kak gooien naar elkaar. Ze hebben onze mening gevraagd. Wij hebben die gegeven. Punt.

Dat was mijn punt exact. Waarom moet JIJ in het moddergevecht terecht komen. Dat is zoals de arbiter in elkaar kloppen, in de voetbal is dat schorsing voor paar maanden.

Dat iemand een zak geld wil verdienen, tot daar aan toe. Maar dan moet jij dat documentje aan X geven en mag X dat extern verdedigen. Indien niet, kun je beter expertises als zelfstandige maken, 10x zoveel verdienen en dan de bonen fretten.
 
Dat was mijn punt exact. Waarom moet JIJ in het moddergevecht terecht komen. Dat is zoals de arbiter in elkaar kloppen, in de voetbal is dat schorsing voor paar maanden.

Dat iemand een zak geld wil verdienen, tot daar aan toe. Maar dan moet jij dat documentje aan X geven en mag X dat extern verdedigen. Indien niet, kun je beter expertises als zelfstandige maken, 10x zoveel verdienen en dan de bonen fretten.

Klopt.

En wat moet ik nu doen? Ook opnieuw weigeren? Ik zou hier op den duur eigenlijk alle werk moeten weigeren volgens jullie. :')
 
Oprechte vraag: tevreden van het gesprek en van de opslag (buiten de index)?

Tja.

Mac-bc: "Ik ben bezorgd om x, y en z."
Werkgever: "Wat stel je voor om dat verbeteren?"
Mac-bc: "A, B en C".
Werkgever: "Dat kan zeker tot de opties behoren, we nemen dat mee."

Op het einde van het gesprek:
Mac-bc: "Ik wil opslag omwille van reden x, y en z."
Wekrgever: "Normaal proberen wij dit gesprek los te koppelen van eventuele opslag. Maar ik noteer dat je de vraag stelt. Zoals je weet kan ik daar niet zelf over beslissen, ik neem dit mee naar n+2."
Mac-bc: "Wanneer mag ik daar feedback over verwachten?"
Werkgever: "Tegen eind volgende week".

Tevreden? We zullen zien zeker. Ik zou 10 keer liever wat minder shit-opdrachten hebben en minder werk hebben dan wat opslag.
 
Tja.

Mac-bc: "Ik ben bezorgd om x, y en z."
Werkgever: "Wat stel je voor om dat verbeteren?"
Mac-bc: "A, B en C".
Werkgever: "Dat kan zeker tot de opties behoren, we nemen dat mee."

Op het einde van het gesprek:
Mac-bc: "Ik wil opslag omwille van reden x, y en z."
Wekrgever: "Normaal proberen wij dit gesprek los te koppelen van eventuele opslag. Maar ik noteer dat je de vraag stelt. Zoals je weet kan ik daar niet zelf over beslissen, ik neem dit mee naar n+2."
Mac-bc: "Wanneer mag ik daar feedback over verwachten?"
Werkgever: "Tegen eind volgende week".

Tevreden? We zullen zien zeker. Ik zou 10 keer liever wat minder shit-opdrachten hebben en minder werk hebben dan wat opslag.
Werkgever: "Ja macske, meer pré betekent meer verantwoordelijkheden. Hier sé, nog wat projecten voor u!"
 
Nieuwe laptop gekregen van het werk, de vorige was meer dan 5 jaar oud (wellicht 7 of 8 jaar in totaal). Gaat uiteraard een stuk sneller en is ook compacter, maar daardoor ook geen numpad en ook de HDMI-toegang is anders dus ik hoop dat ik er thuis nog een heb liggen om die aan mijn scherm te koppelen. Niet handig om in verschillende omgevingen te zitten op een 14" scherm.
13/14" zonder externe monitoren is nutteloos voor de meeste productiviteitstaken.
Compact interesseert mij nu eens totaal genen bal als ik er mijn werk nauwelijks deftig mee kan uitvoeren.

Full sized keyboard + NumPad is voor mij heel belangrijk & voldoende I/O om 2 schermen aan te sluiten dus ook. Wat betekent, minimum 16".
Dunno wat je bedoelt met 'HDMI-toegang anders' weliswaar. Je hebt een HDMI port of je hebt ze niet.
Wss heb je ten minste een Thunderbolt-4 poort waarop je een Dual-4K docking kunt aansluiten zodat je daarop dan 2 DP monitoren kan aansluiten. Eventueel HDMI via dongle.
Als je dat zelfs niet hebt ... jah ... tush hebben ze u in 't zak gezet eh.

Nu, dat gezegd zijnde ... het verbaasd mij nog steeds hoeveel bedrijven dat hun werknemers lappen.
Die paar 100 EUR besparing op onkosten die ze toch kunnen aftrekken kan toch nooit niet opwegen tegen het jarenlange productiviteitsverlies van de WN's die ermee opgescheept komen te zitten.
 
13/14" zonder externe monitoren is nutteloos voor de meeste productiviteitstaken.
Compact interesseert mij nu eens totaal genen bal als ik er mijn werk nauwelijks deftig mee kan uitvoeren.

Full sized keyboard + NumPad is voor mij heel belangrijk & voldoende I/O om 2 schermen aan te sluiten dus ook. Wat betekent, minimum 16".
Dunno wat je bedoelt met 'HDMI-toegang anders' weliswaar. Je hebt een HDMI port of je hebt ze niet.
Wss heb je ten minste een Thunderbolt-4 poort waarop je een Dual-4K docking kunt aansluiten zodat je daarop dan 2 DP monitoren kan aansluiten. Eventueel HDMI via dongle.
Als je dat zelfs niet hebt ... jah ... tush hebben ze u in 't zak gezet eh.

Nu, dat gezegd zijnde ... het verbaasd mij nog steeds hoeveel bedrijven dat hun werknemers lappen.
Die paar 100 EUR besparing op onkosten die ze toch kunnen aftrekken kan toch nooit niet opwegen tegen het jarenlange productiviteitsverlies van de WN's die ermee opgescheept komen te zitten.
De monitor die ik bij de aanvang van corona heb mogen meenemen naar huis heeft een DVI-D poort, maar de kabel die erbij was heeft geen HDMI-kop. Dus ik moet een nieuwe kabel krijgen of een scherm met HDMI-poort.

Geen numpad is inderdaad balen, maar ik kan desnoods wel een numpad of extra "klassiek" klavier aanvragen. Als ik naar het werk ga ligt er een klavier klaar.
 
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
 
De monitor die ik bij de aanvang van corona heb mogen meenemen naar huis heeft een DVI-D poort, maar de kabel die erbij was heeft geen HDMI-kop. Dus ik moet een nieuwe kabel krijgen of een scherm met HDMI-poort.

Geen numpad is inderdaad balen, maar ik kan desnoods wel een numpad of extra "klassiek" klavier aanvragen. Als ik naar het werk ga ligt er een klavier klaar.
HDMI -> DVI bestaat als single kabel, maar ook als 'converter stuk' voor een klassieke HDMI kabel.
Als men u die van het bedrijf uit wilt bestellen zoveel te beter dan.

Als je een modernere monitor van kantoor mee naar huis krijgt nog beter.

Uiteraard, ne laptop vinden met een DVI poort anno 2024 is uiteraard onmogelijk.
 
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Vriend, vertrek daar aub zo snel mogelijk. Waarom doe je dit jezelf aan?
 
Klopt.

En wat moet ik nu doen? Ook opnieuw weigeren? Ik zou hier op den duur eigenlijk alle werk moeten weigeren volgens jullie. :')

Ja, weigeren. Djeezes.

Ik heb hier 1 die 7000/mnd verdient. Die weigert 80% van het werk dat ze krijgt. Wat ze doet is alles halverwege afwerken en naar iemand anders smijten om de shit op te lossen. Ik kom er onnozel van. Die loopt hier al 4y rond en ik mag ze niet dumpen van mgmt omdat we niet kunnen vervangen. "we don't care about overpaid people"
 
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Waarom enkel apart naar N+2 en niet reply all?

Als je het nu niet kan regelen en N+2 wordt ook ter verantwoording geroepen, wat gaat gebeuren denk je?

Die gaat zichzelf veiligstellen en flikkert u onder de bus hè
 
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Jij bent 1 van de enige 2 overblijvende senior consultants maar er zijn wel 4 niveaus boven jou?
Wat doen die allemaal? Oprechte vraag.

Ik ben toch vnl bekend met vlakkere organisaties, op de mega boites na, maar daar zit jij toch niet in?
 
Jij bent 1 van de enige 2 overblijvende senior consultants maar er zijn wel 4 niveaus boven jou?
Wat doen die allemaal? Oprechte vraag.

Ik ben toch vnl bekend met vlakkere organisaties, op de mega boites na, maar daar zit jij toch niet in?

n+1 is een teamlead, n+2 een BU Manager en n+3 en CEO zijn eigenlijk weinig verschillend qua niveau. n+3 heeft de leiding over de hele organisatie, maar eerder uitvoerend, dagelijkse shit, ... CEO is eerder strategisch.
 
Waarom enkel apart naar N+2 en niet reply all?

Als je het nu niet kan regelen en N+2 wordt ook ter verantwoording geroepen, wat gaat gebeuren denk je?

Die gaat zichzelf veiligstellen en flikkert u onder de bus hè

Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".
 
Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".
Das toch altijd. Ge moet je eigen kunnen indekken.
Zelfs ik als simpele logistiek bediende moet dat doen naar bu managers van andere diensten.
Chance dat mijn teamlead mij af en toe verdedigd.
 
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.

Allez naar uw opslag mag je dan al fluiten. Want waarom zouden ze u belonen met een opslag als je fouten gemaakt hebt in die onderhandeling.

Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".

Die gaat zijne n+3 niet onder de bus gooien... en zeer zeker zichzelf niet. Er is een reden waarom men stelt dat shit rolls downhill.
De uitdrukking is, het is de fout van die jongen daar beneden aan de ladder die mijn instructies niet opvolgt en cavalier seul speelt in de onderhandelingen waardoor hij ze verkeerd uitvoert in de hoop om op een wit voetje te komen voor opslag.

nu bon, afwachten wat het wordt. Hopelijk krijg je uw ontslag met een zak geld. En kun je dan iets deftig en anders zoeken. Al zie ik dan eerder een blaam in het verschiet (als ze het durven natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.

En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling. :wtf: Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.

Ik speel nu advocaat van de duivel:

Die commerciële negotaties horen niet tot je takenpakket, Waarom probeer je ze dan te doen in de eerste plaats?

En dan de reflex erbij, waarom klaag je dat je te weinig tijd hebt als je zaken doet die niet horen tot je takenpakket?
 
Terug
Bovenaan