Werkgever: " we nemen dat mee."
Ik weet niet waar ze dat mee naartoe nemen, maar dat moet daar al serieus volliggen met loze beloftes.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werkgever: " we nemen dat mee."
Werkgever: "Ja macske, meer pré betekent meer verantwoordelijkheden. Hier sé, nog wat projecten voor u!"Tja.
Mac-bc: "Ik ben bezorgd om x, y en z."
Werkgever: "Wat stel je voor om dat verbeteren?"
Mac-bc: "A, B en C".
Werkgever: "Dat kan zeker tot de opties behoren, we nemen dat mee."
Op het einde van het gesprek:
Mac-bc: "Ik wil opslag omwille van reden x, y en z."
Wekrgever: "Normaal proberen wij dit gesprek los te koppelen van eventuele opslag. Maar ik noteer dat je de vraag stelt. Zoals je weet kan ik daar niet zelf over beslissen, ik neem dit mee naar n+2."
Mac-bc: "Wanneer mag ik daar feedback over verwachten?"
Werkgever: "Tegen eind volgende week".
Tevreden? We zullen zien zeker. Ik zou 10 keer liever wat minder shit-opdrachten hebben en minder werk hebben dan wat opslag.
13/14" zonder externe monitoren is nutteloos voor de meeste productiviteitstaken.Nieuwe laptop gekregen van het werk, de vorige was meer dan 5 jaar oud (wellicht 7 of 8 jaar in totaal). Gaat uiteraard een stuk sneller en is ook compacter, maar daardoor ook geen numpad en ook de HDMI-toegang is anders dus ik hoop dat ik er thuis nog een heb liggen om die aan mijn scherm te koppelen. Niet handig om in verschillende omgevingen te zitten op een 14" scherm.
De monitor die ik bij de aanvang van corona heb mogen meenemen naar huis heeft een DVI-D poort, maar de kabel die erbij was heeft geen HDMI-kop. Dus ik moet een nieuwe kabel krijgen of een scherm met HDMI-poort.13/14" zonder externe monitoren is nutteloos voor de meeste productiviteitstaken.
Compact interesseert mij nu eens totaal genen bal als ik er mijn werk nauwelijks deftig mee kan uitvoeren.
Full sized keyboard + NumPad is voor mij heel belangrijk & voldoende I/O om 2 schermen aan te sluiten dus ook. Wat betekent, minimum 16".
Dunno wat je bedoelt met 'HDMI-toegang anders' weliswaar. Je hebt een HDMI port of je hebt ze niet.
Wss heb je ten minste een Thunderbolt-4 poort waarop je een Dual-4K docking kunt aansluiten zodat je daarop dan 2 DP monitoren kan aansluiten. Eventueel HDMI via dongle.
Als je dat zelfs niet hebt ... jah ... tush hebben ze u in 't zak gezet eh.
Nu, dat gezegd zijnde ... het verbaasd mij nog steeds hoeveel bedrijven dat hun werknemers lappen.
Die paar 100 EUR besparing op onkosten die ze toch kunnen aftrekken kan toch nooit niet opwegen tegen het jarenlange productiviteitsverlies van de WN's die ermee opgescheept komen te zitten.
Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.HDMI -> DVI bestaat als single kabel, maar ook als 'converter stuk' voor een klassieke HDMI kabel.De monitor die ik bij de aanvang van corona heb mogen meenemen naar huis heeft een DVI-D poort, maar de kabel die erbij was heeft geen HDMI-kop. Dus ik moet een nieuwe kabel krijgen of een scherm met HDMI-poort.
Geen numpad is inderdaad balen, maar ik kan desnoods wel een numpad of extra "klassiek" klavier aanvragen. Als ik naar het werk ga ligt er een klavier klaar.
Vriend, vertrek daar aub zo snel mogelijk. Waarom doe je dit jezelf aan?Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.
En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling.Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Klopt.
En wat moet ik nu doen? Ook opnieuw weigeren? Ik zou hier op den duur eigenlijk alle werk moeten weigeren volgens jullie. :')
Waarom enkel apart naar N+2 en niet reply all?Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.
En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling.Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Jij bent 1 van de enige 2 overblijvende senior consultants maar er zijn wel 4 niveaus boven jou?Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.
En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling.Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Jij bent 1 van de enige 2 overblijvende senior consultants maar er zijn wel 4 niveaus boven jou?
Wat doen die allemaal? Oprechte vraag.
Ik ben toch vnl bekend met vlakkere organisaties, op de mega boites na, maar daar zit jij toch niet in?
Waarom enkel apart naar N+2 en niet reply all?
Als je het nu niet kan regelen en N+2 wordt ook ter verantwoording geroepen, wat gaat gebeuren denk je?
Die gaat zichzelf veiligstellen en flikkert u onder de bus hè
Das toch altijd. Ge moet je eigen kunnen indekken.Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.
En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling.Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".
Ik stuur naar mijn n+1, n+2, n+3 en CEO (het hele laddertje omdat het een superbelangrijke klant is en het project destijds werd binnengehaald door onze CEO) mijn pogingen door om onze meerwerken gefactureerd te krijgen bij de CFO van de klant (zonder succes).
In samenspraak met mijn n+1 heb ik me dus naar de CEO gericht met de vraag of hij mee kan helpen pushen of overnemen.
En in plaats van mij te bedanken dat ik als "operations" die moeite doe, stuurt hij gortdroog terug (met opnieuw heel de hiërarchie) welke fouten ik gemaakt heb in die onderhandeling.Dat ik het maar moet regelen samen met mijn n+2.
Heb apart gestuurd naar mijn teamlead dat commerciële negotiaties niet tot mijn takenpakket horen en dat die "fouten" mij dus niet kunnen aangerekend worden. Jezus.
Ik speel nu advocaat van de duivel:
Die commerciële negotaties horen niet tot je takenpakket, Waarom probeer je ze dan te doen in de eerste plaats?
En dan de reflex erbij, waarom klaag je dat je te weinig tijd hebt als je zaken doet die niet horen tot je takenpakket?
Maar is dat niet net de allerbeste reden om te weigeren?Behoren officieel niet tot takenpakket maar het wordt wel zo opgelegd vanuit de hiërarchie.
N+2 Naar N+3: Tja ik heb het hem toen al gezegd, ik heb het hem na die mail nog eens gezegd. Ik kan hem niet blijven vasthouden bij zijn handje en hem ondersteunen..Een n+2 die een gewone werknemer onder de bus flikkert? Lijkt me niet plausibel, en als hij het zou doen: wie gelooft die n+2 dan nog? "Ik kon het niet oplossen, maar het ligt niet aan mij, het is allemaal de fout van die jongen daar beneden aan de ladder!".
Ik heb dat enkele weken geleden gedaan (open kaart spelen). Amper een weekendje later ben ik dan gewoon na bijna 4 jaar als consultant bedankt voor bewezen diensten. En dat was het dan. Stank voor dank maar als consultant weet je dat je dat risico loopt als je uw bek (correctie mond), open doet (ook al heb je mogelijks gelijk).Maar ik zou nu wel met iedereen in de keten open kaart spelen over verantwoordelijkheden en waar die liggen tov waar die horen te liggen. En dat een goeie manager die zelf opneemt waar nodig.
Ik zal in een andere sector zitten, niet echt bekend met de functie van teamlead.n+1 is een teamlead, n+2 een BU Manager en n+3 en CEO zijn eigenlijk weinig verschillend qua niveau. n+3 heeft de leiding over de hele organisatie, maar eerder uitvoerend, dagelijkse shit, ... CEO is eerder strategisch.