Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

@Silence Dat zijn dan die mensen die allerlei dure managementcursussen volgen, maar nog niet eens de basis beheren van hoe omgaan met mensen.

Ik vergelijk het als willen meedoen aan de Olympische Spelen, maar 25 seconden doen over de 100 meter sprint.
 
Scherm delen terwijl ge aan het rijden zijt. Waar sommige mensen zich toe willen permitteren :rofl:

Scherm delen in auto is toch ook 1e klas interessant willen doen. Sjeezes.

Dat zijn dus allemaal managers die eens moeten leren werk plannen of takenlijstjes maken. Als je a aan het doen bent en je zit vast, ga naar b. Ipv alles en iedereen te forceren zodat je a kunt afwerken. De berg staat er morgen ook nog, jij kunt terugkeren...
 
Scherm delen in auto is toch ook 1e klas interessant willen doen. Sjeezes.

Dat zijn dus allemaal managers die eens moeten leren werk plannen of takenlijstjes maken. Als je a aan het doen bent en je zit vast, ga naar b. Ipv alles en iedereen te forceren zodat je a kunt afwerken. De berg staat er morgen ook nog, jij kunt terugkeren...
Dat is geen manager, dat is een controlefreak en micromanagement
In principe moet die zich niet inhoudelijk bezig houden, maar gewoon zorgt dat de boel blijft draaien

Maar van zodra die iets hoort begint die alles te herbekijken en uiteraard ziet die dingen anders/verkeerd en wil die wat interessant gaan doen
Het is dat iedereen wat zijn ding doet en afblokt.

Haar weg of geen weg, met die aan het stuur en die knalt ogen open en vol overtuiging dat ze juist is de ravijn in.
 
Nieuwe laptop gekregen van het werk, de vorige was meer dan 5 jaar oud (wellicht 7 of 8 jaar in totaal). Gaat uiteraard een stuk sneller en is ook compacter, maar daardoor ook geen numpad en ook de HDMI-toegang is anders dus ik hoop dat ik er thuis nog een heb liggen om die aan mijn scherm te koppelen. Niet handig om in verschillende omgevingen te zitten op een 14" scherm.
 
Haar weg of geen weg, met die aan het stuur en die knalt ogen open en vol overtuiging dat ze juist is de ravijn in.
Ah het klassieke "we are at the edge of a cliff, but with my plan we'll take one step forward!".


Wij zijn momenteel ne CEO aan het begeleiden voor een serieuze reorganisatie. Die probeert altijd metaforen te gebruiken en zei dit effectief in zijne state of business:
  1. I know we are currently staring down a cliff, but don't worry, I'm always one step ahead.
  2. Ge ziet hem effe pauzeren en denken shit dees klopt niet.
  3. "What I mean is we are in the process of turning around, and then we will start stepping back
  4. <Lachende geluiden uit het publiek>
  5. En dan begon hij een metafoor te maken met slavenschepen, dat iedereen moet werken" to the beat of the drum", maar dat er wel ballast overboord moet.

Ik heb echt het gevoel alsof ik de kruising tussen David Brent, Elon Musk en Donald Trump heb gevonden. Die waant zich ook ne militaire generaal ofzo.
Mijn eerste suggestie (na 2 dagen) was dan ook om zijn presentaties en speeches door iemand anders te laten doen, en zelf wat communicatielessen te nemen.
Zo heb Ik nog kunnen schrappen uit zijn presentatie voor de shareholders meeting: With my strategic plan we will tactically anally rape the competition by operationly attacking them on all fronts. :wtf:
 
Je kan ook gewoon zeggen "nope sorry gaat niet geen tijd. En als dit prioriteit heeft , welke van deze x dingen laat ik vallen. Gelieve te bevestigen voor ik er aan begin"

Je bent mentaal al weg, dus who cares.

edit: alsook als je zelfstandige gaat worden moet je die mentaliteit toch hebben. Dus je kan gewoon oefenen in een omgeving waar er weinig tot geen consequenties zijn.

Ik begin steeds meer en steeds harder terug te duwen. Het is echt van moetens nu.
Ook naar klanten trouwens. Taakjes aan de rand van mijn scope die niet veel tijd kosten, deed ik er vroeger "graag" bij. Graag in de zin van: klant tevreden en eigenlijk kost het mij meer tijd om een regiebudget aan te maken dan om simpelweg het taakje uit te voeren. Maar nu duw ik echt alles terug.
Jammer dat het zo moet blijkbaar.


Maar bon, wat is er intussen nog gebeurd deze week?
  • Nu ook een junior die de organisatie verlaat.
  • De laatste overblijvende senior met wie ik een vertrouwensband heb en met wie ik goed kan praten over de situatie op mijn werk, die heeft een blaam gekregen van mijn werkgever. Hij wou een (zeer relevante) opleiding maar kreeg die niet. En ook andere beslissingen van het management was hij niet mee akkoord. En hij durfde daarover al eens kritiek geven tegen andere collega's. Dit is ter ore gekomen bij het management. Het management vindt deze houding niet loyaal en heeft hem daar formeel op aangesproken. Als zijn gedrag niet verandert, vliegt hij buiten. Ik weet van hem dat hij intussen ook elders heeft gesolliciteerd. :headshake:
    • Is dit eigenlijk normaal van het management? Ik vind van niet. Mocht hij naar buiten toe kritiek geven, waar klanten, leveranciers, ... bij zijn. Akkoord. Maar puur tussen collega's wat klagen over beslissingen van het management? Is dat niet normaal af en toe?
    • Naast het principiële is het ook praktisch echt een idiote zet van het management. Net zoals ikzelf doet die kerel allerlei projecten waar ze geen onmiddellijke vervanger voor hebben. Zo'n persoon, op zo'n manier onder druk zetten om te stoppen met klagen in een arbeidsmarkt waar ze smeken om dergelijke profielen? Zijn die zot geworden?! Hun houding is op het arrogante af. Hoeveel (belangrijke) mensen moeten nog het bedrijf verlaten vooraleer ze de ernst inzien?!
Bovenstaande 2 punten doen mij opnieuw vrezen voor nog meer shit die verdeeld zal moeten worden over het team.
 
Tof projectje erbij gekregen hier.

Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.

En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.

Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.

"Confrator". :sarcastic: Doe niet belachelijk.

Iedereen moet zijn rol spelen natuurlijk. Jij als onafhankelijk expert. De advocaten i.f.v. de belangen van hun cliënten.

Het is logisch dat men dit soort expertises volledig tracht uit elkaar te trekken. Finaal zal het de rechtbank zijn die zijn oordeel gaat baseren op dit rapport. Indien verwerende partij niet akkoord gaat met de expertise dienen zij maar een tegenexpertise te vragen, maar daarvoor zullen zij toch al goede argumenten moeten aanhalen voor dat de rechtbank daar mee zal instemmen.

Ik heb nooit anders geweten. Procedures waarbij de rechtbank een deskundige gaat aanstellen is altijd miserie en deze duren en blijven duren. Het opmaken van basic expertiseverslagen (niet in uw geval, maar in andere echt basic zaken) dat echt gemakkelijk 10 maanden kan duren voor het bij de rechtbank neerligt. Om nog maar te zwijgen van de overdreven kosten die aangerekend worden door de expert.
 
Ah het klassieke "we are at the edge of a cliff, but with my plan we'll take one step forward!".


Wij zijn momenteel ne CEO aan het begeleiden voor een serieuze reorganisatie. Die probeert altijd metaforen te gebruiken en zei dit effectief in zijne state of business:
  1. I know we are currently staring down a cliff, but don't worry, I'm always one step ahead.
  2. Ge ziet hem effe pauzeren en denken shit dees klopt niet.
  3. "What I mean is we are in the process of turning around, and then we will start stepping back
  4. <Lachende geluiden uit het publiek>
  5. En dan begon hij een metafoor te maken met slavenschepen, dat iedereen moet werken" to the beat of the drum", maar dat er wel ballast overboord moet.

Ik heb echt het gevoel alsof ik de kruising tussen David Brent, Elon Musk en Donald Trump heb gevonden. Die waant zich ook ne militaire generaal ofzo.
Mijn eerste suggestie (na 2 dagen) was dan ook om zijn presentaties en speeches door iemand anders te laten doen, en zelf wat communicatielessen te nemen.
Zo heb Ik nog kunnen schrappen uit zijn presentatie voor de shareholders meeting: With my strategic plan we will tactically anally rape the competition by operationly attacking them on all fronts. :wtf:

Hier was het deze week. "There is so much austerity in this company and cutting off good pieces. Might as well cut your own dick off. Don't put it in the meeting notes" :laugh: 10 man iets tussen lachen en verwonderd voor zich uit staren.
 
  • Is dit eigenlijk normaal van het management? Ik vind van niet. Mocht hij naar buiten toe kritiek geven, waar klanten, leveranciers, ... bij zijn. Akkoord. Maar puur tussen collega's wat klagen over beslissingen van het management? Is dat niet normaal af en toe?
  • Naast het principiële is het ook praktisch echt een idiote zet van het management. Net zoals ikzelf doet die kerel allerlei projecten waar ze geen onmiddellijke vervanger voor hebben. Zo'n persoon, op zo'n manier onder druk zetten om te stoppen met klagen in een arbeidsmarkt waar ze smeken om dergelijke profielen? Zijn die zot geworden?! Hun houding is op het arrogante af. Hoeveel (belangrijke) mensen moeten nog het bedrijf verlaten vooraleer ze de ernst inzien?!
Ik heb ooit met de CEO en HR van een vorige werkgever samengezeten over het verloop/recruiteringsmoeilijkheden in mijn team door de te hoge werkdruk. HR maakte toen ook twee memorabele uitspraken:
1) 'We hebben een strategie van understaffing! '
2) 'Mensen die vertrekken is niet erg, extra ruimte voor de bonus voor diegene die blijven'

In mijn hoofd zag ik ExCom al voor mij
HR: Mannen ik heb een nieuwe strategie! We vinden niemand, laat is ons 'operation Understaffing' implementeren, alle problemen opgelost!
ExCom: Approved! Luid handgeklap

Heb de maandag erop mijn ontslag ingediend....
 
Ik stuur vorige week enkele datums door naar collega's om gezamenlijk iets te doen (geen Doodle 😅)

2 datums krijgen even veel voorkeuren
Ik kies de datum die nu het snelst aankomt (anders zijn we nog 2 weken verder)

Collega die nu verontwaardigd een chatje stuurt wat er mis is en waarom ik niet de datum kies die hij ook kan (lees de latere)

Mag ik dat nu gvd nog zelf beslissen ja?
Organiseert dan eens zelf iets
 
  • Hoeveel (belangrijke) mensen moeten nog het bedrijf verlaten vooraleer ze de ernst inzien?!
Heu niet?

De reactie van hogerhand (die alleen maar het geld zien binnenstromen en niks afweten van de werkvloer) zal zijn: "Het zijn besparingen. Het budget is op. Ah 2 man weg? Voila! Het probleem is toch opgelost? Er is géén enkel probleem. Mac-bc neemt al het werk over."
 
In welke context?

Je die expertise laten maken. Iedereen weet toch dat er gezever van komt als je 'onafhankelijke' expertise moet maken tussen 2 die ambras maken.

Ofwel is het maken, afgeven en ze moeten je met rust laten. Ofwel moet je ze niet maken.

Iemand een onafhankelijke expertise laten maken en dan de bonen laten fretten omdat er 1 niet akkoord is (who would have thought) is a) niet onafhankelijk b) zeker niet fair en c) very unprofessional van bovenaf.
 
Ik heb ooit met de CEO en HR van een vorige werkgever samengezeten over het verloop/recruiteringsmoeilijkheden in mijn team door de te hoge werkdruk. HR maakte toen ook twee memorabele uitspraken:
1) 'We hebben een strategie van understaffing! '
2) 'Mensen die vertrekken is niet erg, extra ruimte voor de bonus voor diegene die blijven'

In mijn hoofd zag ik ExCom al voor mij
HR: Mannen ik heb een nieuwe strategie! We vinden niemand, laat is ons 'operation Understaffing' implementeren, alle problemen opgelost!
ExCom: Approved! Luid handgeklap

Heb de maandag erop mijn ontslag ingediend....
Dat doet mij denken aan het volgende 13 jaar geleden

(Ter info: Een aantal collega's hadden identiek hetzelfde gedaan de dagen / weken daarvoor en hadden allemaal opslag gekregen)

Makila: Hey manager ik heb een beter aanbod van de concurrentie, wat stelt het bedrijf daar tegen over?
Manager: Oh Ok! Dan stopt uw verhaal hier. Succes bij de concurrentie.
*Handjes schudden, Makila begeleiden tot aan zijn deur. Deurke dicht.* :unsure:

Dus ik heb toen in die tijd dan maar mijn ontslag ingediend zeker? :tongue:
 
Je die expertise laten maken. Iedereen weet toch dat er gezever van komt als je 'onafhankelijke' expertise moet maken tussen 2 die ambras maken.

Ofwel is het maken, afgeven en ze moeten je met rust laten. Ofwel moet je ze niet maken.

Dat is ook hoe ik ernaar kijk. Jammer genoeg verkoop ik niet.

Mijn voorstel naar mijn hiërarchie op die incoming shit van die advocaten was dan ook: "Wij doen gewoon ons ding. Ik stel voor dat we dit gewoon negeren?".

Waarop hun reactie: "Neen, zeker niet negeren! We gaan ons standpunt verdedigen!". :sarcastic:

Iemand een onafhankelijke expertise laten maken en dan de bonen laten fretten omdat er 1 niet akkoord is (who would have thought) is a) niet onafhankelijk b) zeker niet fair en c) very unprofessional van bovenaf.

Maar vooral: wat hebben wij te winnen met ons te mengen in een eindeloos moddergevecht? Laat ze maar met kak gooien naar elkaar. Ze hebben onze mening gevraagd. Wij hebben die gegeven. Punt.
 
Maar vooral: wat hebben wij te winnen met ons te mengen in een eindeloos moddergevecht? Laat ze maar met kak gooien naar elkaar. Ze hebben onze mening gevraagd. Wij hebben die gegeven. Punt.

Dat was mijn punt exact. Waarom moet JIJ in het moddergevecht terecht komen. Dat is zoals de arbiter in elkaar kloppen, in de voetbal is dat schorsing voor paar maanden.

Dat iemand een zak geld wil verdienen, tot daar aan toe. Maar dan moet jij dat documentje aan X geven en mag X dat extern verdedigen. Indien niet, kun je beter expertises als zelfstandige maken, 10x zoveel verdienen en dan de bonen fretten.
 
Dat was mijn punt exact. Waarom moet JIJ in het moddergevecht terecht komen. Dat is zoals de arbiter in elkaar kloppen, in de voetbal is dat schorsing voor paar maanden.

Dat iemand een zak geld wil verdienen, tot daar aan toe. Maar dan moet jij dat documentje aan X geven en mag X dat extern verdedigen. Indien niet, kun je beter expertises als zelfstandige maken, 10x zoveel verdienen en dan de bonen fretten.

Klopt.

En wat moet ik nu doen? Ook opnieuw weigeren? Ik zou hier op den duur eigenlijk alle werk moeten weigeren volgens jullie. :')
 
Oprechte vraag: tevreden van het gesprek en van de opslag (buiten de index)?

Tja.

Mac-bc: "Ik ben bezorgd om x, y en z."
Werkgever: "Wat stel je voor om dat verbeteren?"
Mac-bc: "A, B en C".
Werkgever: "Dat kan zeker tot de opties behoren, we nemen dat mee."

Op het einde van het gesprek:
Mac-bc: "Ik wil opslag omwille van reden x, y en z."
Wekrgever: "Normaal proberen wij dit gesprek los te koppelen van eventuele opslag. Maar ik noteer dat je de vraag stelt. Zoals je weet kan ik daar niet zelf over beslissen, ik neem dit mee naar n+2."
Mac-bc: "Wanneer mag ik daar feedback over verwachten?"
Werkgever: "Tegen eind volgende week".

Tevreden? We zullen zien zeker. Ik zou 10 keer liever wat minder shit-opdrachten hebben en minder werk hebben dan wat opslag.
 
Terug
Bovenaan