Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Manager op vorig werk was ook zo. Die was iets voor 6u de deur uit om van het Waasland naar hartje Brussel te rijden, alwaar hij stelselmatig tot 18-19u bleef. "Thuiswerk? Ik zal u eens een dag bij mijn vrouw zetten, je zal het dan wel snappen!"
 
Niet echt een ergernis, maar ik vind niet direct een topic waar het in past.

Er staat een vacature open in een andere politiezone. Het is hetzelfde werk als ik nu doe, alleen is het iets dichter en zijn er meer voordelen en vooral meer zekerheid naar de toekomst toe aangaande komende politiehervormingen.

Alleen is het probleem dat we ons dossier tot eind volgende week kunnen indienen en onze baas er dus niet is tot eind volgende week. Ik had hem graag persoonlijk aangesproken hierover, want ze hebben vrij veel geïnvesteerd in me qua opleidingen e.d en ik vind het nogal boertig om via mail te doen. Al zal ik niet veel keuze hebben want ik wil die mens ook niet in zijn verlof privé storen.

Ook heb ik wel wat schrik als ik het niet zou worden in de sollicitaties dat ik in de onderste schuif ga zitten bij de huidige baas en ergens 1 of ander klotejobke ga krijgen.
 
Niet echt een ergernis, maar ik vind niet direct een topic waar het in past.

Er staat een vacature open in een andere politiezone. Het is hetzelfde werk als ik nu doe, alleen is het iets dichter en zijn er meer voordelen en vooral meer zekerheid naar de toekomst toe aangaande komende politiehervormingen.

Alleen is het probleem dat we ons dossier tot eind volgende week kunnen indienen en onze baas er dus niet is tot eind volgende week. Ik had hem graag persoonlijk aangesproken hierover, want ze hebben vrij veel geïnvesteerd in me qua opleidingen e.d en ik vind het nogal boertig om via mail te doen. Al zal ik niet veel keuze hebben want ik wil die mens ook niet in zijn verlof privé storen.

Ook heb ik wel wat schrik als ik het niet zou worden in de sollicitaties dat ik in de onderste schuif ga zitten bij de huidige baas en ergens 1 of ander klotejobke ga krijgen.
Die laatste regel is voor mij dan ook absoluut een reden om het wel te doen.
Een manager moet blij zijn wanneer zijn mensen kunnen muteren en verbeteren. Dat is een onderdeel van het takenpakket van een manager.
Hier ook twee van mijn medewerkers die doorgroeien naar een nieuwe functie, de ene heb ik echt proberen te overtuigen dat dat een goede stap was, de andere heb ik ook gewoon oprecht gefeliciteerd.
Wanneer je mensen probeert te kortwieken op dat vlak, vertrekken ze gewoon naar een ander bedrijf, heb je ook niets mee gewonnen
 
Die laatste regel is voor mij dan ook absoluut een reden om het wel te doen.
Een manager moet blij zijn wanneer zijn mensen kunnen muteren en verbeteren. Dat is een onderdeel van het takenpakket van een manager.
Hier ook twee van mijn medewerkers die doorgroeien naar een nieuwe functie, de ene heb ik echt proberen te overtuigen dat dat een goede stap was, de andere heb ik ook gewoon oprecht gefeliciteerd.
Wanneer je mensen probeert te kortwieken op dat vlak, vertrekken ze gewoon naar een ander bedrijf, heb je ook niets mee gewonnen
Ja, maar van jou is het binnen hetzelfde bedrijf denk ik dan? Waardoor er niet echt een verlies is. Ik ga weg naar een andere zone dus is dat eigenlijk een verlies voor hen.
 
Ja, maar van jou is het binnen hetzelfde bedrijf denk ik dan? Waardoor er niet echt een verlies is. Ik ga weg naar een andere zone dus is dat eigenlijk een verlies voor hen.

Als mensen weten dat je carrière blokker bent, ga je enkel nog prut volk hebben dat voor je wil werken. Dat wil je als manager ook niet.

Je moet een beetje verder dan je neus lang is kijken.

Wil je ambitieloze jos die 9-5h werkt en het daarna standaard afbolt en altijd de kantjes er af loopt? Of wil je ambitieuze mensen die weten dat je ze later een duwtje in de rug kunt/zult geven?
 
Manager op vorig werk was ook zo. Die was iets voor 6u de deur uit om van het Waasland naar hartje Brussel te rijden, alwaar hij stelselmatig tot 18-19u bleef. "Thuiswerk? Ik zal u eens een dag bij mijn vrouw zetten, je zal het dan wel snappen!"
Voila.

Veel mensen dachten wsl weer dat ik niet serieus was :sneaky:
 
Niet mijn huidige werk, maar een gesprek gehad voor een Belux rol.

Eerste gesprek met de recruiter goed, job ligt in lijn van wat ik nu doe, nieuwe werkgever lijkt me wel iets, dus gesprek ingepland met de manager.

Alles goed tot ik vraag waar het hoofdkantoor is.
"Aja, da's in Amsterdam. Is dat een probleem?"
't is sales, dus soit, als dat sporadisch voorvalt geen probleem
"Aja nee, we verwachten u twee keer per week daar aanwezig" --> een rit van drie uur enkel. Da's twee werkdagen in de wagen zitten bovenop de vijf die ge moogt werken.
Ik vond het al raar dat die vacature drie maand openstond, want 't is wel een heel mooi bedrijf, maar ze mogen het toch hebben :p zet dat dan gewoon in de sollicitatie denk ik dan.
 
Niet mijn huidige werk, maar een gesprek gehad voor een Belux rol.

Eerste gesprek met de recruiter goed, job ligt in lijn van wat ik nu doe, nieuwe werkgever lijkt me wel iets, dus gesprek ingepland met de manager.

Alles goed tot ik vraag waar het hoofdkantoor is.
"Aja, da's in Amsterdam. Is dat een probleem?"
't is sales, dus soit, als dat sporadisch voorvalt geen probleem
"Aja nee, we verwachten u twee keer per week daar aanwezig" --> een rit van drie uur enkel. Da's twee werkdagen in de wagen zitten bovenop de vijf die ge moogt werken.
Ik vond het al raar dat die vacature drie maand openstond, want 't is wel een heel mooi bedrijf, maar ze mogen het toch hebben :p zet dat dan gewoon in de sollicitatie denk ik dan.

Dan komt er niemand op af. Nu hopen ze die ene zot ter plekke nog te kunnen overtuigen.
 
Niet mijn huidige werk, maar een gesprek gehad voor een Belux rol.

Eerste gesprek met de recruiter goed, job ligt in lijn van wat ik nu doe, nieuwe werkgever lijkt me wel iets, dus gesprek ingepland met de manager.

Alles goed tot ik vraag waar het hoofdkantoor is.
"Aja, da's in Amsterdam. Is dat een probleem?"
't is sales, dus soit, als dat sporadisch voorvalt geen probleem
"Aja nee, we verwachten u twee keer per week daar aanwezig" --> een rit van drie uur enkel. Da's twee werkdagen in de wagen zitten bovenop de vijf die ge moogt werken.
Ik vond het al raar dat die vacature drie maand openstond, want 't is wel een heel mooi bedrijf, maar ze mogen het toch hebben :p zet dat dan gewoon in de sollicitatie denk ik dan.
Of, ik zeg maar iets, recruit lokaal ?
 
Tsjah, ze hebben geen Belgische salesafdeling blijkbaar. Daar kan ik nog inkomen, maar om ne zot te vinden die dan telkens op en afbolt snap ik niet in deze tijden van remote werken 🤷‍♂️
Geen optie om 1 nacht per week te overnachten dan?
Zo wel, lijkt het mij geen abnormale regeling. Mits goede verloning uiteraard.

Ken er via via zo een paar die in Parijs of Lux zitten een paar dagen per week, maar wel in België wonen.
Dat niet iedereen zo’n setup fijn vindt, is uiteraard ook begrijpelijk.
 
Geen optie om 1 nacht per week te overnachten dan?
Zo wel, lijkt het mij geen abnormale regeling. Mits goede verloning uiteraard.

Ken er via via zo een paar die in Parijs of Lux zitten een paar dagen per week, maar wel in België wonen.
Dat niet iedereen zo’n setup fijn vindt, is uiteraard ook begrijpelijk.
Waarschijnlijk wel, al ontgaat het nut mij nog steeds om een Belgisch/Luxemburgse rol te gaan verplichten om zoveel office based vanuit Nederland te werken. Dat zijn uiteindelijk gigantisch veel verloren uren, hoe je het ook draait of keert.
En de verloning is (afgaand op de range) niet navenant, dusja. Soit, het is in elk geval niets voor mij, maar ik vond het wat jammer dat het niet direct aangegeven was.
 
Waarschijnlijk wel, al ontgaat het nut mij nog steeds om een Belgisch/Luxemburgse rol te gaan verplichten om zoveel office based vanuit Nederland te werken. Dat zijn uiteindelijk gigantisch veel verloren uren, hoe je het ook draait of keert.
En de verloning is (afgaand op de range) niet navenant, dusja. Soit, het is in elk geval niets voor mij, maar ik vond het wat jammer dat het niet direct aangegeven was.
En nochtans zou je er financieel echt beter kunnen worden, op voorwaarde dat dat bedrijf ook een Belgische vestiging heeft. Je moet dan wel drie dagen per week in NL werken.
Je zet een salary split op:
  • 3/5 van je loon wordt in NL uitbetaald, en belast aan het Nederlandse belastingstarief op dat bedrag.
  • 2/5 van je loon wordt in BE uitbetaald, en belast aan de gemiddelde belastingsvoet op je theoretisch totaal loon, maar die belastingsvoet wordt alleen maar toegepast op je Belgische inkomsten.
Maw 3/5 van je loon wordt belast aan het belastingstarief dat geldt voor 3/5 van je totale loon, en in de meeste landen zijn de aanslagvoeten ook lager dan in B.
Ik heb zo drie jaar gewerkt vanuit Parijs, dat was gewoon vanuit financieel standpunt een erg lucratief systeem. Nu ken ik de belastingtarieven in NL niet, in Frankrijk worden lage inkomens vrij bescheiden belast. Volgens mijn neef (dé absolute referentie in arbeidsrecht in België), had ik er nog veel meer kunnen uithalen door me te laten ontslaan in Frankrijk, het bruto bedrag werd dan volgens Belgische regels bepaald (dus toen nog formule Claeys) maar in Frankrijk uitbetaald, en daar zijn ontslagvergoedingen quasi onbelast. Maar dat heb ik toch maar niet gedaan.

Nu los van het financiële, zou ik het je aanraden? Neen, het is de domste beslissing die ik in mijn leven heb genomen. Ik heb 4 jaar 3 dagen per week in Parijs geleefd en mijn kinderen niet zien opgroeien. Een "leuke job met een zeer goede vergoeding" is dat echt niet waard.
 
Manager op vorig werk was ook zo. Die was iets voor 6u de deur uit om van het Waasland naar hartje Brussel te rijden, alwaar hij stelselmatig tot 18-19u bleef. "Thuiswerk? Ik zal u eens een dag bij mijn vrouw zetten, je zal het dan wel snappen!"
De stelselmatigheid waarmee ik zo een uitspraken hoor van getrouwde mensen, daar schrik ik toch wel van. Hun echtgenote als demoon wegzetten. Ik begrijp dan toch iets niet van het huwelijk. 😅
 
De stelselmatigheid waarmee ik zo een uitspraken hoor van getrouwde mensen, daar schrik ik toch wel van. Hun echtgenote als demoon wegzetten. Ik begrijp dan toch iets niet van het huwelijk. 😅
Thuis praten ze vermoedelijk helemaal anders...

Vorig jaar in de zomer zat ik met een vriendin op een terrasje en we waren het gesprek van de twee mannen naast ons wat aan't volgen. Continu "die van ons dit", "die van ons dat", "ja jong, de wijven...".
Beetje later kreeg er ene telefoon van de madam en toen ging het als volgt "tuurlijk schatje", "uiteraard schatje", "zeg shoe, moet'k ineens ook al efkes bij de beenhouwer stoppen zodat je dat niet meer moet doen".

We lagen wel efkes strijk van't lachen toen.
 
Thuis praten ze vermoedelijk helemaal anders...
Tegen onze CWO* zijn we altijd vriendelijk heh

*Chief Wife Officer

🤡

De enige reden waarom wij iets in huis te zeggen hebben, is omdat we met de grote baas slapen. Dat is ook de reden waarom we personeel hebben.
:cool: :cool:
 
Niet mijn huidige werk, maar een gesprek gehad voor een Belux rol.

Eerste gesprek met de recruiter goed, job ligt in lijn van wat ik nu doe, nieuwe werkgever lijkt me wel iets, dus gesprek ingepland met de manager.

Alles goed tot ik vraag waar het hoofdkantoor is.
"Aja, da's in Amsterdam. Is dat een probleem?"
't is sales, dus soit, als dat sporadisch voorvalt geen probleem
"Aja nee, we verwachten u twee keer per week daar aanwezig" --> een rit van drie uur enkel. Da's twee werkdagen in de wagen zitten bovenop de vijf die ge moogt werken.
Ik vond het al raar dat die vacature drie maand openstond, want 't is wel een heel mooi bedrijf, maar ze mogen het toch hebben :p zet dat dan gewoon in de sollicitatie denk ik dan.
Hangt van je exacte woonplaats af, maar Antwerpen Centraal-Amsterdam Centraal is een geweldige treinverbinding, je kan dan 5u per week vanop de trein werken, dus op zich niet onoverkomelijk ook, toch?
 
Hangt van je exacte woonplaats af, maar Antwerpen Centraal-Amsterdam Centraal is een geweldige treinverbinding, je kan dan 5u per week vanop de trein werken, dus op zich niet onoverkomelijk ook, toch?
Klopt, heb ik ook voorgesteld, maar "if you have a company car we expect you to come with the car". Tsjah..
 
Klopt, heb ik ook voorgesteld, maar "if you have a company car we expect you to come with the car". Tsjah..

Ah, dat is zoals bij mijn vrouw de afgelopen jaren. Ze heeft al jaren recht op een bedrijfswagen. Maar als enige op deze planeet neemt ze deze niet in ruil voor een (zwaarbelaste) bruto-vergoeding en komt ze liever met de fiets werken. Ook aan het mobiliteitsbudget doet haar werkgever niet mee omdat de bevoegde beslissingsnemer op HR zélf een gedecentraliseerde fermette-Vlaming is die op 150 km afstand woont en mordicus aan zijn wagen blijft vastkleven. Hij oordeelt dan maar in naam van àlle werknemers dat er "wellicht te weinig mensen zouden op instappen en het dus niet interessant is voor het bedrijf". 🤡
Wat zeg je? Fietsvergoeding? Neen, je hebt een bedrijfswagen of vervangende looncomponent, dus dan kom je niet meer in aanmerking voor een fietsvergoeding. 🤡

Maar hoe komt het toch dat we zoveel files hebben in dit land? Hoe komt het toch dat die betonstop niet lukt? Van waar komt die luchtvervuiling toch?
Moeilijk moeilijk moeilijk! Zware problemen! Ingewikkelde oplossingen! Gohoho. Daarvoor gaan we toch eerst nog een studie'tje of 36 moeten bestellen, vooraleer we daar beslissingen kunnen in nemen hoor!
*irony mode off*
 
Terug
Bovenaan