Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Enkele consultants die ons straks weer verlaten, nadat ze nog maar recent zijn ingewerkt.

Gaan blijkbaar naar een groter project elders. Komt voor iedereen blijkbaar weer als een verrassing aan, idem dus voor die consultants zelf.

Jeetje, nog van die ondingen, consultants.

Ze plaatsen zo'n consultantorganisme naast u.

Organisme is amper van iets op de hoogte, begrijpelijk.
Dus organisme spamt u voortdurend met vragen.
Organisme heeft ineens zin in een andere uitdaging, of het wordt hem/haar +- opgelegd vanuit het consultancybedrijf omdat ze elders meer geld hebben geroken.
Organisme weer weg en laat een hoop brol achter voor de internen.
Repeat.

--
Of hoe eigenlijk alles zit vastgereden.
1 meter vooruit kruipen, 2 meter achteruit gestampt worden, terug kruipen.
De consultants zullen wsl eerder weg zijn dan eerst werd gedacht.

Maar geen probleem, vandaag werd reeds een vers consultantorganisme voorgesteld.

Ene met een algemeen diploma, geschiedenis meen ik, en omdat hij er geen werk mee vond, uiteraard maar in de IT gegaan.
Reeds wat cursusjes gevolgd, en heeft nog geen enkele werkervaring.

Jeetje, krijg ik dat weer op mijn kas geduwd.

Dus de hele tijd weer *stoor stoor stoor*.
Binnen zoveel maanden bolt die het ook af, mag ik alle shit erven.

Dit tot mijn 67, no way. Ik geraak nooit uit die cirkel in deze positie.
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.

Dat is geen consulting meer, dat is pure bodyshopping :confused2:

Ze hadden die 1 dag per week beter verkocht als structuur en processen opzetten bij die universiteit ipv je te vragen van te dweilen met de kraan open.
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
Wat doe je nu eigenlijk precies? Want ik kan er eigenlijk kop noch staart aan krijgen. :unsure:

Soms doe je cloud, dan plots support. Dan word je op een project gezet waarvoor je eigenlijk nog niet genoeg ervaring hebt. En dan ben je plots hoofdverantwoordelijke van een deel van een project.

Niet slecht bedoeld eh, is een oprechte vraag. Of hoeveel projecten doe jij dan tegelijk?
 
Wat doe je nu eigenlijk precies? Want ik kan er eigenlijk kop noch staart aan krijgen. :unsure:

Soms doe je cloud, dan plots support. Dan word je op een project gezet waarvoor je eigenlijk nog niet genoeg ervaring hebt. En dan ben je plots hoofdverantwoordelijke van een deel van een project.

Niet slecht bedoeld eh, is een oprechte vraag. Of hoeveel projecten doe jij dan tegelijk?

Azure Cloud Engineer. Maar er zijn amper Azure projecten bij ons waardoor ze het junior gedeelte van het team sturen naar waar er vraag is. Ze verpakken dat dan als interessant project maar in de realiteit… Nu zat ik 5 dagen per week op een on-prem migratie van 2 bedrijven niks te doen, ineens ben ik dan on-site “lead” van de client migraties, dan ineens die dag support bij de universiteit erbij.

Collega van het Azure team heeft net 2 maanden elke dag gsm’s zitten updaten en screenprotectors zitten plakken bij een klant dus het kan nog erger.

Vaag allemaal. Maar ik moet zeggen nu ik wat mag doen op die migratie dat het best nog plezant is. Leuke collega’s ook, dat doet veel.
 
Werken naast mijn bureau, constant lawaai van machines op 2 meter van mijn bureau met enkel wat flutglas ertussen. Dan maar verhuisd naar andere werkplek maar laptop heeft kapotte USB-C poort dus docking daar is onbruikbaar. Nieuwe laptop is besteld, nog een weekje geduld.

Dan maar de rest van de week thuiswerk.
 
Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:
 
De laksheid waarmee ontslagnemende collega's hun werk "afronden" en overdragen. :wtf:
-> Après nous, le déluge.

Fucking egoïst. Zet ons management zoveel in 't zak zoals je wil, maar IK ben hier niet de schuldige hé. Ik moet alleen jouw stront opkuisen straks dus kun je uw laatste brokjes stront misschien nog een klein beetje in de pot mikken in plaats van tegen de muren te beginnen schijten?!
  • Een uur en een kwartier te laat (!) op een afspraak met de klant van het overgedragen project. :wtf:
  • Een rapport die hij nog moest afwerken volledig met zijn klak ernaar gesmeten.
  • Al 2 weken vraag ik om de overdracht in te plannen. Al 2 weken geen reactie. Om 11u50: "Heb je tijd om 12u?".
Op mijn vorig werk had ik het ook helemaal gehad en het management kon voor mij ook de hoogste boom in. Maar ik heb tot de laatste vrijdag om 18u daar gezeten om mijn projecten netjes over te dragen aan mijn collega's.

In before: "och mac-bc wat ben jij toch een naïef zieltje, de wereld zit vol klootzakken, word er ook eentje! YOLO!!!". :sarcastic:
 
Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:

Gewoon je eerste mail in bijlage sturen en zeggen "zie mijn mail uit 2022 en verdere communicatie de afgelopen 2 jaar".

Als klanten ervoor kiezen om met hun kop tegen de muur te lopen, mag je dat gerust hun probleem maken...
 
Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:
"Al gedaan 2 jaar geleden, zie emails in bijlage. Welke acties heb je ondernomen? Groeten, mac-bc"
ipv
"Ik had je inderdaad moeten informeren, honderd duizend maal sorry. Ik trek m'n broek al af en zal doorwerken tot 21u 's avonds deze week om het te redden."
De laksheid waarmee ontslagnemende collega's hun werk "afronden" en overdragen. :wtf:
-> Après nous, le déluge.

Fucking egoïst. Zet ons management zoveel in 't zak zoals je wil, maar IK ben hier niet de schuldige hé. Ik moet alleen jouw stront opkuisen straks dus kun je uw laatste brokjes stront misschien nog een klein beetje in de pot mikken in plaats van tegen de muren te beginnen schijten?!
  • Een uur en een kwartier te laat (!) op een afspraak met de klant van het overgedragen project. :wtf:
  • Een rapport die hij nog moest afwerken volledig met zijn klak ernaar gesmeten.
  • Al 2 weken vraag ik om de overdracht in te plannen. Al 2 weken geen reactie. Om 11u50: "Heb je tijd om 12u?".
Op mijn vorig werk had ik het ook helemaal gehad en het management kon voor mij ook de hoogste boom in. Maar ik heb tot de laatste vrijdag om 18u daar gezeten om mijn projecten netjes over te dragen aan mijn collega's.

In before: "och mac-bc wat ben jij toch een naïef zieltje, de wereld zit vol klootzakken, word er ook eentje! YOLO!!!". :sarcastic:
"Hey baas, fyi, collega x werkt niet mee aan de overdraging van project Y. Dat loopt helemaal in het honderd. Ik verwacht dat jij het nodige doet om dit recht te trekken? Indien niet, zal ik project X en Z niet meer kunnen opvolgen."
ipv
"Ja baas, ik zal alle projecten van alle collega's overnemen en ik meld ook niet wanneer er iets fout loopt of dat ik het niet meer aan kan want het hele bedrijf is mijn verantwoordelijkheid."

90% van jouw problemen zouden geen problemen meer zijn met wat sterker/assertiever in je schoenen te staan in het leven.
 
Verkocht als expert ... zonder ooit PowerBI in 't echt gezien te hebben, laat staan met expertise onder de riem.

Jah ... typisch sales zeker. De klant weet toch van ni beter tot je daar zit.
Ik ben ooit verkocht als expert terwijl ik 'below' junior level was wanneer ik er startte en waar ik dan jaren "den expert van zaken" was.
Ik ben ook ooit verkocht als Junior terwijl ik eigenlijk 'senior' was en waarna ik na enkele maanden mocht oprotten met als reden :'niet voldoen aan de functie eisen en onvoldoende kennis van zaken'. :unsure:

Ik heb altijd de indruk dat als externe, als je goed overeenkomt met het team en met uw baas --> Dan mag je blijven
Indien dat niet zo is --> Dan mag je het vergeten

Soms als de budgetten onder druk staan dan kan het ook wel eens gebeuren dat je baas beslist dat jij moet gaan (ook al is de sfeer met het team goed) om het team te beschermen (of zich / haarzelf).

Ik heb toch meestal de indruk dat uw 'kennis' zelden het belangrijkste is of je al dan niet mag blijven.
Het is gewoon 'één van de vele puntjes'.

Hogerhand weet toch niet wat er speelt op de werkvloer. Dus als iedereen 'positief' is over jou en de budgettaire druk / druk voor harde deadlines valt mee, dan blijf je gewoon.
 
Verkocht als expert ... zonder ooit PowerBI in 't echt gezien te hebben, laat staan met expertise onder de riem.

Jah ... typisch sales zeker. De klant weet toch van ni beter tot je daar zit.
Gewoon aan ChatGPT vragen denkt die van sales.

"Zijn/haar kinderen zouden dat kunnen met de vingers in de neus hoor."
 
Collega heeft vandaag met een voertuig van de firma achteruit tegen een paal gereden waardoor de hele achterkant naar de klote is. Raam kapot, bumper kapot en de paal z'n afdruk kan je zo uit de carrosserie halen.

Werd dan een rapport van opgesteld met zijn versie van de feiten, lees je dan het volgende: "Ik had een slecht zicht vanwege de reclame op de achterruit". De zijspiegels waren ook afgeplakt met reclame zeker? :unsure:
 
Toch wel even gefoeterd vandaag. Had een vergadering in Hasselt. Ieper-Hasselt, niet de meest frequente verbinding en Ik wist dat ik een korte marge had van slechts 6 minuten om over te stappen in Berchem, en natuurlijk de pech om die overstap te missen (had de afgelopen maand wel die overstap regelmatig gechecked en het zag er positief uit).

Dan maar via Aarschot naar Hasselt om daar ook vertraging te hebben. Gelukkig (lichtpuntje van de dag) gemakkelijk een deelfiets naar mijn bestemming aan de ring van Hasselt.

Uiteindelijk in Hasselt van een vergadergenoot de mogelijkheid gekregen om tot in Vilvoorde mee te rijden met zijn auto. Kwam ik daar toe, was er nét een trein naar Brussel vertrokken en had de volgende trein ook vertraging. Dan toch voor de tweede vergadering in Brussel nog een tiental minuutjes kunnen volgen.

Een uur later terug naar huis, om weer wat vertraging te hebben naar Gent én naar Ieper.

Uiteindelijk 8 uur onderweg geweest voor zo'n 3,5 uur effectieve vergadering. Nu, had ik geprobeerd om dat volledig met de auto te doen, ging het wss nog erger geweest zijn.

en dan hadden ze verdomme nog het lef om in de frituur in Hasselt geen lange hamburger te serveren, ik wou dat nu eens zo bestellen!!!!!
 
Toch wel even gefoeterd vandaag. Had een vergadering in Hasselt. Ieper-Hasselt, niet de meest frequente verbinding en Ik wist dat ik een korte marge had van slechts 6 minuten om over te stappen in Berchem, en natuurlijk de pech om die overstap te missen (had de afgelopen maand wel die overstap regelmatig gechecked en het zag er positief uit).

Dan maar via Aarschot naar Hasselt om daar ook vertraging te hebben. Gelukkig (lichtpuntje van de dag) gemakkelijk een deelfiets naar mijn bestemming aan de ring van Hasselt.

Uiteindelijk in Hasselt van een vergadergenoot de mogelijkheid gekregen om tot in Vilvoorde mee te rijden met zijn auto. Kwam ik daar toe, was er nét een trein naar Brussel vertrokken en had de volgende trein ook vertraging. Dan toch voor de tweede vergadering in Brussel nog een tiental minuutjes kunnen volgen.

Een uur later terug naar huis, om weer wat vertraging te hebben naar Gent én naar Ieper.

Uiteindelijk 8 uur onderweg geweest voor zo'n 3,5 uur effectieve vergadering. Nu, had ik geprobeerd om dat volledig met de auto te doen, ging het wss nog erger geweest zijn.

en dan hadden ze verdomme nog het lef om in de frituur in Hasselt geen lange hamburger te serveren, ik wou dat nu eens zo bestellen!!!!!
Als werkgever zou ik al overwegen om je in Hasselt woensdagavond te laten overnachten (moest je dat zelf willen), 8u op een dag is wel dik overdreven, toen ik al eens van Antwerpen naar Wenen moest was ik van huisdeur tot kantoordeur slechts 4,5u onderweg :eek:

Alé, terug naar de frustraties omdat er gevraagd wordt om iets te doen en dit moet afgewezen worden :oi22:
 
Als werkgever zou ik al overwegen om je in Hasselt woensdagavond te laten overnachten (moest je dat zelf willen),
Als ik dat zou vragen, zou dat wss wel mogen. Maar ik hou de woensdag vrij voor kinderen, die hebben voorrang, ook 's avonds.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
1h40 file vanmorgen. 1h file vanavond.

8h vertrokken. 9.40 op werk. 18.05 vertrokken, 19.05 thuis.

Ik ben al blij dat ik de andere job met kutwegen en 4d on site geweigerd heb...
 
Terug
Bovenaan