Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:
 
De laksheid waarmee ontslagnemende collega's hun werk "afronden" en overdragen. :wtf:
-> Après nous, le déluge.

Fucking egoïst. Zet ons management zoveel in 't zak zoals je wil, maar IK ben hier niet de schuldige hé. Ik moet alleen jouw stront opkuisen straks dus kun je uw laatste brokjes stront misschien nog een klein beetje in de pot mikken in plaats van tegen de muren te beginnen schijten?!
  • Een uur en een kwartier te laat (!) op een afspraak met de klant van het overgedragen project. :wtf:
  • Een rapport die hij nog moest afwerken volledig met zijn klak ernaar gesmeten.
  • Al 2 weken vraag ik om de overdracht in te plannen. Al 2 weken geen reactie. Om 11u50: "Heb je tijd om 12u?".
Op mijn vorig werk had ik het ook helemaal gehad en het management kon voor mij ook de hoogste boom in. Maar ik heb tot de laatste vrijdag om 18u daar gezeten om mijn projecten netjes over te dragen aan mijn collega's.

In before: "och mac-bc wat ben jij toch een naïef zieltje, de wereld zit vol klootzakken, word er ook eentje! YOLO!!!". :sarcastic:
 
Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:

Gewoon je eerste mail in bijlage sturen en zeggen "zie mijn mail uit 2022 en verdere communicatie de afgelopen 2 jaar".

Als klanten ervoor kiezen om met hun kop tegen de muur te lopen, mag je dat gerust hun probleem maken...
 
Een klant die ik al sinds 2022 waarschuw voor een probleem. Al minstens 4 mails teruggevonden van mij naar hem met deze waarschuwingen en wellicht evenveel telefoontjes. Maar ik moest mij geen zorgen maken want "het zou allemaal in orde komen!".

Nu, 2 maanden voor de deadline: "Godverdomme, mac-bc, kun je mij niet informeren over dat probleem?!" :unsure:
"Al gedaan 2 jaar geleden, zie emails in bijlage. Welke acties heb je ondernomen? Groeten, mac-bc"
ipv
"Ik had je inderdaad moeten informeren, honderd duizend maal sorry. Ik trek m'n broek al af en zal doorwerken tot 21u 's avonds deze week om het te redden."
De laksheid waarmee ontslagnemende collega's hun werk "afronden" en overdragen. :wtf:
-> Après nous, le déluge.

Fucking egoïst. Zet ons management zoveel in 't zak zoals je wil, maar IK ben hier niet de schuldige hé. Ik moet alleen jouw stront opkuisen straks dus kun je uw laatste brokjes stront misschien nog een klein beetje in de pot mikken in plaats van tegen de muren te beginnen schijten?!
  • Een uur en een kwartier te laat (!) op een afspraak met de klant van het overgedragen project. :wtf:
  • Een rapport die hij nog moest afwerken volledig met zijn klak ernaar gesmeten.
  • Al 2 weken vraag ik om de overdracht in te plannen. Al 2 weken geen reactie. Om 11u50: "Heb je tijd om 12u?".
Op mijn vorig werk had ik het ook helemaal gehad en het management kon voor mij ook de hoogste boom in. Maar ik heb tot de laatste vrijdag om 18u daar gezeten om mijn projecten netjes over te dragen aan mijn collega's.

In before: "och mac-bc wat ben jij toch een naïef zieltje, de wereld zit vol klootzakken, word er ook eentje! YOLO!!!". :sarcastic:
"Hey baas, fyi, collega x werkt niet mee aan de overdraging van project Y. Dat loopt helemaal in het honderd. Ik verwacht dat jij het nodige doet om dit recht te trekken? Indien niet, zal ik project X en Z niet meer kunnen opvolgen."
ipv
"Ja baas, ik zal alle projecten van alle collega's overnemen en ik meld ook niet wanneer er iets fout loopt of dat ik het niet meer aan kan want het hele bedrijf is mijn verantwoordelijkheid."

90% van jouw problemen zouden geen problemen meer zijn met wat sterker/assertiever in je schoenen te staan in het leven.
 
Verkocht als expert ... zonder ooit PowerBI in 't echt gezien te hebben, laat staan met expertise onder de riem.

Jah ... typisch sales zeker. De klant weet toch van ni beter tot je daar zit.
Ik ben ooit verkocht als expert terwijl ik 'below' junior level was wanneer ik er startte en waar ik dan jaren "den expert van zaken" was.
Ik ben ook ooit verkocht als Junior terwijl ik eigenlijk 'senior' was en waarna ik na enkele maanden mocht oprotten met als reden :'niet voldoen aan de functie eisen en onvoldoende kennis van zaken'. :unsure:

Ik heb altijd de indruk dat als externe, als je goed overeenkomt met het team en met uw baas --> Dan mag je blijven
Indien dat niet zo is --> Dan mag je het vergeten

Soms als de budgetten onder druk staan dan kan het ook wel eens gebeuren dat je baas beslist dat jij moet gaan (ook al is de sfeer met het team goed) om het team te beschermen (of zich / haarzelf).

Ik heb toch meestal de indruk dat uw 'kennis' zelden het belangrijkste is of je al dan niet mag blijven.
Het is gewoon 'één van de vele puntjes'.

Hogerhand weet toch niet wat er speelt op de werkvloer. Dus als iedereen 'positief' is over jou en de budgettaire druk / druk voor harde deadlines valt mee, dan blijf je gewoon.
 
Verkocht als expert ... zonder ooit PowerBI in 't echt gezien te hebben, laat staan met expertise onder de riem.

Jah ... typisch sales zeker. De klant weet toch van ni beter tot je daar zit.
Gewoon aan ChatGPT vragen denkt die van sales.

"Zijn/haar kinderen zouden dat kunnen met de vingers in de neus hoor."
 
Collega heeft vandaag met een voertuig van de firma achteruit tegen een paal gereden waardoor de hele achterkant naar de klote is. Raam kapot, bumper kapot en de paal z'n afdruk kan je zo uit de carrosserie halen.

Werd dan een rapport van opgesteld met zijn versie van de feiten, lees je dan het volgende: "Ik had een slecht zicht vanwege de reclame op de achterruit". De zijspiegels waren ook afgeplakt met reclame zeker? :unsure:
 
Toch wel even gefoeterd vandaag. Had een vergadering in Hasselt. Ieper-Hasselt, niet de meest frequente verbinding en Ik wist dat ik een korte marge had van slechts 6 minuten om over te stappen in Berchem, en natuurlijk de pech om die overstap te missen (had de afgelopen maand wel die overstap regelmatig gechecked en het zag er positief uit).

Dan maar via Aarschot naar Hasselt om daar ook vertraging te hebben. Gelukkig (lichtpuntje van de dag) gemakkelijk een deelfiets naar mijn bestemming aan de ring van Hasselt.

Uiteindelijk in Hasselt van een vergadergenoot de mogelijkheid gekregen om tot in Vilvoorde mee te rijden met zijn auto. Kwam ik daar toe, was er nét een trein naar Brussel vertrokken en had de volgende trein ook vertraging. Dan toch voor de tweede vergadering in Brussel nog een tiental minuutjes kunnen volgen.

Een uur later terug naar huis, om weer wat vertraging te hebben naar Gent én naar Ieper.

Uiteindelijk 8 uur onderweg geweest voor zo'n 3,5 uur effectieve vergadering. Nu, had ik geprobeerd om dat volledig met de auto te doen, ging het wss nog erger geweest zijn.

en dan hadden ze verdomme nog het lef om in de frituur in Hasselt geen lange hamburger te serveren, ik wou dat nu eens zo bestellen!!!!!
 
Toch wel even gefoeterd vandaag. Had een vergadering in Hasselt. Ieper-Hasselt, niet de meest frequente verbinding en Ik wist dat ik een korte marge had van slechts 6 minuten om over te stappen in Berchem, en natuurlijk de pech om die overstap te missen (had de afgelopen maand wel die overstap regelmatig gechecked en het zag er positief uit).

Dan maar via Aarschot naar Hasselt om daar ook vertraging te hebben. Gelukkig (lichtpuntje van de dag) gemakkelijk een deelfiets naar mijn bestemming aan de ring van Hasselt.

Uiteindelijk in Hasselt van een vergadergenoot de mogelijkheid gekregen om tot in Vilvoorde mee te rijden met zijn auto. Kwam ik daar toe, was er nét een trein naar Brussel vertrokken en had de volgende trein ook vertraging. Dan toch voor de tweede vergadering in Brussel nog een tiental minuutjes kunnen volgen.

Een uur later terug naar huis, om weer wat vertraging te hebben naar Gent én naar Ieper.

Uiteindelijk 8 uur onderweg geweest voor zo'n 3,5 uur effectieve vergadering. Nu, had ik geprobeerd om dat volledig met de auto te doen, ging het wss nog erger geweest zijn.

en dan hadden ze verdomme nog het lef om in de frituur in Hasselt geen lange hamburger te serveren, ik wou dat nu eens zo bestellen!!!!!
Als werkgever zou ik al overwegen om je in Hasselt woensdagavond te laten overnachten (moest je dat zelf willen), 8u op een dag is wel dik overdreven, toen ik al eens van Antwerpen naar Wenen moest was ik van huisdeur tot kantoordeur slechts 4,5u onderweg :o

Alé, terug naar de frustraties omdat er gevraagd wordt om iets te doen en dit moet afgewezen worden :oi22:
 
Als werkgever zou ik al overwegen om je in Hasselt woensdagavond te laten overnachten (moest je dat zelf willen),
Als ik dat zou vragen, zou dat wss wel mogen. Maar ik hou de woensdag vrij voor kinderen, die hebben voorrang, ook 's avonds.
 
1h40 file vanmorgen. 1h file vanavond.

8h vertrokken. 9.40 op werk. 18.05 vertrokken, 19.05 thuis.

Ik ben al blij dat ik de andere job met kutwegen en 4d on site geweigerd heb...
 
1h40 file vanmorgen. 1h file vanavond.

8h vertrokken. 9.40 op werk. 18.05 vertrokken, 19.05 thuis.

Ik ben al blij dat ik de andere job met kutwegen en 4d on site geweigerd heb...
Ik flip nu al bij een enkele rit van 20-30 min.

En dat is dan richting een middelgrote stad, en een heel stuk autostrade.

Maar alles slipt toe.
Kruispunten die het niet meer trekken. Jij hebt groen, maar ze staan voor u geblokkeerd en laten u niet door.
De autostrade is pure focus houden.

Goed dat ik veel thuis werk. (En dat ik vrij laat begin, >= 9 uur, dan is een deel van het ergste verkeer al wat voorbij.)

Diegenen die zo dagelijk 2-3 uur moeten rijden, ze mogen het hebben.
8 uur achter een schermpje zitten, en dan nog eens 2-3 uur in een auto zitten. (Of via het OV, is ook niet beter.)
 
Ik flip nu al bij een enkele rit van 20-30 min.

En dat is dan richting een middelgrote stad, en een heel stuk autostrade.

Maar alles slipt toe.
Kruispunten die het niet meer trekken. Jij hebt groen, maar ze staan voor u geblokkeerd en laten u niet door.
De autostrade is pure focus houden.

Goed dat ik veel thuis werk.

Diegenen die zo dagelijk 2-3 uur moeten rijden, ze mogen het hebben.
8 uur achter een schermpje zitten, en dan nog eens 2-3 uur in een auto zitten. (Of via het OV, is ook niet beter.)
Onlangs verhuisd en de dochter gaat nog naar de crèche in de vorige woonplaats, dus ik zit nu 's ochtends en 's avonds ook 1u15 in de wagen ipv 20 à 25 min. En dan nog de eerste en laatste 50 minuten met sinterklaasliedjes.

Gelukkig is dit tijdelijk tot ze naar school gaat (volgende maand) want ik weet niet of ik er aan zou kunnen wennen zo lang pendelen.
 
Die consultants die hier nu weggaan.

Ene moet naar een grootstad aan de rand, van bij hem thuis een uur rijden, los van de spits dan nog.
Dus pakt maar eerder 1,5 uur enkel.

Thuiswerk zou maar beperkt zijn.

Hoe dat die dat volhouden...

Uren pendelen, een dag achter een schermpje zitten.

Dikwijls van project tot project overleven, voor korte periodes. Steeds maar verandering ondergaan.

(Die hebben dan nog veel van die teamevents, maar na de uren, of in het weekend. Uiteraard nooit dicht bij de deur.)

Enigste voordeel dat die hebben, is dat ze op tijd kunnen wegspringen en shit achter te laten voor de internen. :cautious:
 
Die consultants die hier nu weggaan.

Ene moet naar een grootstad aan de rand, van bij hem thuis een uur rijden, los van de spits dan nog.
Dus pakt maar eerder 1,5 uur enkel.

Thuiswerk zou maar beperkt zijn.

Hoe dat die dat volhouden...

Uren pendelen, een dag achter een schermpje zitten.

Dikwijls van project tot project overleven, voor korte periodes. Steeds maar verandering ondergaan.

(Die hebben dan nog veel van die teamevents, maar na de uren, of in het weekend. Uiteraard nooit dicht bij de deur.)

Enigste voordeel dat die hebben, is dat ze op tijd kunnen wegspringen en shit achter te laten voor de internen. :cautious:

Misschien zijn ze niet graag thuis ?
 
Terug
Bovenaan