Strijkijzer
Event Crew
Zou die reviews ook laten voor wat het is eigenlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet als het onstslag in onderling overleg is.Op een ander solliciteren is geen reden voor dringend ontslag. Als ze dat heeft gedaan gaat ze de volle pot moeten betalen.
Dan is het geen ontslag, ontslag is per definitie éénzijdig.Niet als het onstslag in onderling overleg is.
Hoe dan ook. Geen vaarwel gaan zeggen tegen de CEO's. Die kunnen den boom in.
Ik heb wel nog redelijk wat logins van mn werkgever in mn hoofd geprint...
En ne review gaan ze ook krijgen op Glassdoor. En wss ook een anoniem op Google
Hoezo is dit naschoppen?Niet bezig zijn met reviews. Gewoon afsluiten en niet meer aan denken.
Naschoppen in voetbal is een rode kaart.
Naschoppen in het leven is ook een rode kaart.
Het zou enkel zijn om feiten te vertellen. Uiteraard geen onwaarheden. Gewoon om potentieel werkvolk te waarschuwenHoezo is dit naschoppen?
Als hij de waarheid vertelt in het review, dan kan dat nooit als naschoppen beschouwd worden.
Dit gaat over waarschuwen van andere potentiële werknemers.
Als jij een grote brand ergens ziet ga jij toch ook mensen waarschuwen die in de richting van de brand aan het gaan zijn?
Beschouw jij ook reviews van producten die negatief zijn ook als naschoppen?
Het zou enkel zijn om feiten te vertellen. Uiteraard geen onwaarheden. Gewoon om potentieel werkvolk te waarschuwen
Zie mijn post hierboven. Om andere potentiële werknemers te waarschuwen. Is zeker geen waste of energy om een medemens te helpen. En 't is niet dat het zo veel moeite kost...A quel bon? Om wat te bereiken? Wat heb je er aan?
Geen hol. Waste of energy.
Ik heb wel nog redelijk wat logins van mn werkgever in mn hoofd geprint...
Denk dat het gewoon eerder frustratie was van die dagIk denk dat het problematische niet de reviews is:
Snap wel dat je de ervaring wil delen, het is niet fijn om ergens gemotiveerd te starten om dan enkele maanden later uitgeblust te gaan lopen. Dat wens je niemand toe.Het zou enkel zijn om feiten te vertellen. Uiteraard geen onwaarheden. Gewoon om potentieel werkvolk te waarschuwen
Imo is de enige reden dat zulke reviews geschreven worden het uiten van frustraties dus vraag ik mij ook af hoeveel mensen daar effectief naar kijken.Een verklaring van een ex-werknemer kan niet vergeleken worden aan de verklaring van een restaurantbezoek. Een restaurantbezoek is iets wat gemiddeld een 2 uur zal duren, een arbeidscontract aanzienlijk meer. Iemand die niet meer bij een werkgever werkt is oftewel zelf ontslagen of heeft zelf de stap gezet om weg te gaan, die zal per definitie quasi altijd wel "iets" slechts kunnen vertellen van de werkgever, tenzij ze hun job graag deden, gelukkig waren, goed verdienden maar er nog een andere oorzaak is dat ze weggegaan zijn (wat de minderheid zal zijn). De positieve reviews zouden dus al moeten komen van het huidig personeel, wat natuurlijk belachelijk is.
Dus neen, online slechte reviews gaan posten heeft geen zin, steek daar je tijd niet in...
Imo is de enige reden dat zulke reviews geschreven worden het uiten van frustraties dus vraag ik mij ook af hoeveel mensen daar effectief naar kijken.
Op de homepage in de top 5 meteen:Bij Glassdoor bv. had ik over het algemeen wel de indruk dat dat een realistisch beeld schetste, met zowel positieve als minder positieve reviews van ex-werknemers bij grotere bedrijven; en de gemiddelde tevredenheidsscore gaf ook wel iets aan (bedrijf met bv. 2,5 tegenover 3,5 of meer dan 4)
Op de homepage in de top 5 meteen:
1. Deloitte (4*)
3. PWC (3,9*)
4. EY (3.8*)
Dan neem ik dat al met een korrel zout, nu niet dat ik al tientallen (ex-)werknemers heb gesproken maar degene die ik ken die er gewerkt hebben of nu werken zijn toch niet bepaald lovend...
Jah.... Dat zal er dus wel mee te maken hebben (en vind ik op zich al behoorlijk problematisch/vreemd)Bij een paar van die bedrijven heeft HR / management trouwens in het verleden nog actief gevraagd aan werknemers om ook positieve evaluaties op Glassdoor te zetten, geen idee in welke mate dat gezorgd heeft voor een positieve bias?