Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hoe dan ook. Geen vaarwel gaan zeggen tegen de CEO's. Die kunnen den boom in.
Ik heb wel nog redelijk wat logins van mn werkgever in mn hoofd geprint..😏.
En ne review gaan ze ook krijgen op Glassdoor. En wss ook een anoniem op Google

Niet bezig zijn met reviews. Gewoon afsluiten en niet meer aan denken.

Naschoppen in voetbal is een rode kaart.
Naschoppen in het leven is ook een rode kaart.
 
Niet bezig zijn met reviews. Gewoon afsluiten en niet meer aan denken.

Naschoppen in voetbal is een rode kaart.
Naschoppen in het leven is ook een rode kaart.
Hoezo is dit naschoppen?

Als hij de waarheid vertelt in het review, dan kan dat nooit als naschoppen beschouwd worden.

Dit gaat over waarschuwen van andere potentiële werknemers.
Als jij een grote brand ergens ziet ga jij toch ook mensen waarschuwen die in de richting van de brand aan het gaan zijn?

Beschouw jij ook reviews van producten die negatief zijn ook als naschoppen?
 
Hoezo is dit naschoppen?

Als hij de waarheid vertelt in het review, dan kan dat nooit als naschoppen beschouwd worden.

Dit gaat over waarschuwen van andere potentiële werknemers.
Als jij een grote brand ergens ziet ga jij toch ook mensen waarschuwen die in de richting van de brand aan het gaan zijn?

Beschouw jij ook reviews van producten die negatief zijn ook als naschoppen?
Het zou enkel zijn om feiten te vertellen. Uiteraard geen onwaarheden. Gewoon om potentieel werkvolk te waarschuwen
 
A quel bon? Om wat te bereiken? Wat heb je er aan?

Geen hol. Waste of energy.
Zie mijn post hierboven. Om andere potentiële werknemers te waarschuwen. Is zeker geen waste of energy om een medemens te helpen. En 't is niet dat het zo veel moeite kost...
 
Het zou enkel zijn om feiten te vertellen. Uiteraard geen onwaarheden. Gewoon om potentieel werkvolk te waarschuwen
Snap wel dat je de ervaring wil delen, het is niet fijn om ergens gemotiveerd te starten om dan enkele maanden later uitgeblust te gaan lopen. Dat wens je niemand toe.

Maar eigenlijk zijn ze hun eigen graf al aan het graven hoor. Bij een sollicitatie kan je best altijd de jaarrekeningen van de laatste jaren raadplegen, iedereen heeft daar vrij toegang toe. In de sociale balans is het personeelsverloop zeer goed zichtbaar, wordt weergegeven op basis van effectieve in- en uitschrijvingen in het dimonaregister. Als het gemiddeld aantal fte’s gelijk blijft maar je continu een evengroot aantal starters en leavers ziet of zelf een daling in FTE’s en groter aantal leavers tegenover starters met een groot aantal openstaande vacatures, dan weet je als potentiële kandidaat eigenlijk al genoeg ;). Bij grotere bedrijven wordt ook de reden van vertrek verplicht vermeld (vrijwillig vertrek/ gekregen ontslag of pensionering).
 
Een verklaring van een ex-werknemer kan niet vergeleken worden aan de verklaring van een restaurantbezoek. Een restaurantbezoek is iets wat gemiddeld een 2 uur zal duren, een arbeidscontract aanzienlijk meer. Iemand die niet meer bij een werkgever werkt is oftewel zelf ontslagen of heeft zelf de stap gezet om weg te gaan, die zal per definitie quasi altijd wel "iets" slechts kunnen vertellen van de werkgever, tenzij ze hun job graag deden, gelukkig waren, goed verdienden maar er nog een andere oorzaak is dat ze weggegaan zijn (wat de minderheid zal zijn). De positieve reviews zouden dus al moeten komen van het huidig personeel, wat natuurlijk belachelijk is.

Dus neen, online slechte reviews gaan posten heeft geen zin, steek daar je tijd niet in...
 
Een verklaring van een ex-werknemer kan niet vergeleken worden aan de verklaring van een restaurantbezoek. Een restaurantbezoek is iets wat gemiddeld een 2 uur zal duren, een arbeidscontract aanzienlijk meer. Iemand die niet meer bij een werkgever werkt is oftewel zelf ontslagen of heeft zelf de stap gezet om weg te gaan, die zal per definitie quasi altijd wel "iets" slechts kunnen vertellen van de werkgever, tenzij ze hun job graag deden, gelukkig waren, goed verdienden maar er nog een andere oorzaak is dat ze weggegaan zijn (wat de minderheid zal zijn). De positieve reviews zouden dus al moeten komen van het huidig personeel, wat natuurlijk belachelijk is.

Dus neen, online slechte reviews gaan posten heeft geen zin, steek daar je tijd niet in...
Imo is de enige reden dat zulke reviews geschreven worden het uiten van frustraties dus vraag ik mij ook af hoeveel mensen daar effectief naar kijken.
 
Imo is de enige reden dat zulke reviews geschreven worden het uiten van frustraties dus vraag ik mij ook af hoeveel mensen daar effectief naar kijken.

Bij Glassdoor bv. had ik over het algemeen wel de indruk dat dat een realistisch beeld schetste, met zowel positieve als minder positieve reviews van ex-werknemers bij grotere bedrijven; en de gemiddelde tevredenheidsscore gaf ook wel iets aan (bedrijf met bv. 2,5 tegenover 3,5 of meer dan 4)
 
Bij Glassdoor bv. had ik over het algemeen wel de indruk dat dat een realistisch beeld schetste, met zowel positieve als minder positieve reviews van ex-werknemers bij grotere bedrijven; en de gemiddelde tevredenheidsscore gaf ook wel iets aan (bedrijf met bv. 2,5 tegenover 3,5 of meer dan 4)
Op de homepage in de top 5 meteen:

1. Deloitte (4*)
3. PWC (3,9*)
4. EY (3.8*)

Dan neem ik dat al met een korrel zout, nu niet dat ik al tientallen (ex-)werknemers heb gesproken maar degene die ik ken die er gewerkt hebben of nu werken zijn toch niet bepaald lovend...
 
Op de homepage in de top 5 meteen:

1. Deloitte (4*)
3. PWC (3,9*)
4. EY (3.8*)

Dan neem ik dat al met een korrel zout, nu niet dat ik al tientallen (ex-)werknemers heb gesproken maar degene die ik ken die er gewerkt hebben of nu werken zijn toch niet bepaald lovend...

Dat is precies wel hoger dan een aantal jaar terug, toen zaten die typisch in België rond de 3,3 - 3,5 voor zover ik me herinner, wat me wel realistisch leek als ik oordeel aan de hand van de tientallen (ex-)werknemers die ik daar ken/kende.
Bij een paar van die bedrijven heeft HR / management trouwens in het verleden nog actief gevraagd aan werknemers om ook positieve evaluaties op Glassdoor te zetten, geen idee in welke mate dat gezorgd heeft voor een positieve bias?

Je moet het als groot bedrijf trouwens al serieus slecht doen om onder de 3 te duiken qua score. 3,5 is zo redelijk "gemengde gevoelens" met een behoorlijk aantal mensen die maar een '2' als score geven. Richting de 4 verbaast me ook wel voor die bedrijven - voor België zitten ze alle 3 trouwens op 3.8.
 
Het ding met Glassdoor is dat er waarschijnlijk bedrijven zijn waar je positieve reviews in bulk kan kopen. Dat zal bovenstaande wel verklaren...
 
  • Wow
Waarderingen: Vega
Bij een paar van die bedrijven heeft HR / management trouwens in het verleden nog actief gevraagd aan werknemers om ook positieve evaluaties op Glassdoor te zetten, geen idee in welke mate dat gezorgd heeft voor een positieve bias?
Jah.... Dat zal er dus wel mee te maken hebben (en vind ik op zich al behoorlijk problematisch/vreemd) :tongue:
 
En hop, daar gaan we weer hoor.

Teamleader komt weer af met een hele hoop extra administratief gezever.
  • We gaan een grote masterfile maken waar iedereen zijn workload moet bijhouden zodat we snel een overzicht hebben van iedereen en bla bla bla.
  • Ah mac-bc, kun je aangeven voor project x hoeveel uur je nog zal nodig hebben tussen datum A en datum B?
  • Ah mac-bc, kun je aangeven voor project y hoeveel uur je nog zal nodig hebben tussen datum bla en bla, exclusief die taken, inclusief die taken.
  • Ah mac-bc, voor project z zijn we over budget aan het gaan, kan jij aan de klant extra uren verkopen? * Klant wil niet* . Ah mac-bc, hoe ga JIJ dat oplossen?! :wtf: Euh... :wtf:

Ik reageer niet meer op zijn chats. Zal vanavond nog eens kijken als ik tijd over heb, door al dat extra werk dat in mijn nek geduwd wordt van andere projecten, nog los van alle administratieve zever.
 
Terug
Bovenaan