Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Alleh mijn laatste werkweek en nummer 4 van de 12 is uitgevallen. Hij spreekt ons toe in teamsmeeting vanuit het ziekenhuis. Zal ook maanden uit zijn.
Dus na mijn vertrek en het vertrek van een andere collega die eveneens aan laatste week bezig is, blijft men met 6 van de 12 over 😅.
Maw, binnen het jaar verkocht :)
 
Updates...eens een laptopje afsluiten of opstarten zonder tig updates te ondergaan ...

>1 uur geklooi. Herstarten duurde onwezenlijk lang telkens.

Dan paswoord wijzigen, wat ik ook probeerde, bizarre meldingen...maar lag dus blijkbaar niet aan mij.
Men heeft zoveel security systemen op elkaar, dat het ene het andere dus verhindert.

Nu iets moet sterven hiervoor vandaag, maar ik weet nog niet wat.
 
En hop, daar gaan we weer hoor.

Teamleader komt weer af met een hele hoop extra administratief gezever.
  • We gaan een grote masterfile maken waar iedereen zijn workload moet bijhouden zodat we snel een overzicht hebben van iedereen en bla bla bla.
  • Ah mac-bc, kun je aangeven voor project x hoeveel uur je nog zal nodig hebben tussen datum A en datum B?
  • Ah mac-bc, kun je aangeven voor project y hoeveel uur je nog zal nodig hebben tussen datum bla en bla, exclusief die taken, inclusief die taken.
  • Ah mac-bc, voor project z zijn we over budget aan het gaan, kan jij aan de klant extra uren verkopen? * Klant wil niet* . Ah mac-bc, hoe ga JIJ dat oplossen?! :wtf: Euh... :wtf:

Ik reageer niet meer op zijn chats. Zal vanavond nog eens kijken als ik tijd over heb, door al dat extra werk dat in mijn nek geduwd wordt van andere projecten, nog los van alle administratieve zever.
Flashbacks naar uw afstudeerfuif.
De wereld aan uw voeten, stiekem toch wel neerkijkend op anderen, jij met zo'n diploma.

Inmiddels zoveel jaren verder. Mentaal breken van 's morgens tot 's avonds.

Kijk, gelukkige mensen:

---
One-liner chats / mails.
Ben ik alvast toch van verlost sinds ik van werk veranderde.
De hele tijd:
-kan dat?
-hoe kan?
-klant verwacht toch een oplossing!
-hoe voorkom je dit?

(Dat ze zelf eens voor 1 meter meedachten. Ho neen.)

(Nu is men hier bezig met permanent te denken, eindeloze zeverbarak in het theoretische, met beperkt resultaat.)
 
Laatst bewerkt:
Maw, binnen het jaar verkocht :)
Nene ze maken zelf deel uit van 1 van de grotere. Ze doen zelf aan de lopende band overnames. Ze hebben recent nog een kantoor overgenomen waar normaal iemand van bij ons in Brussel de leiding van ging overnemen maar dien is vorige maand al vertrokken.
Brussel is het hoofdkantoor van de groep, maar het draait regelrecht vierkant :). De kleine lokale kantoortjes doen het veel beter, die groeien net.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Is er geen Afrikaans gezegde dat luidt: S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.
 
Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.
Maar waarom geef je dat als PM aan de persoon die net zijn ontslag heeft ingediend ?
Als ondersteuning of hulp van uw onderzoek, ok. Maar je weet toch op voorhand dat je uw eigen opzet om ontgoocheld te worden.

De enige uitzondering is als je die persoon goed kent, en die voor u zijn best nog wil doen. Maar anders... nope nope nope...
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Heb ooit een advocaat die toch wel wat stevige dossiers heeft en ook in de voetbal een bepaalde functie bekleedt horen zeggen "Als we niks doen lost 2/3e zichzelf op", moet daar ook nog vaak aan terugdenken :)
 
Maar waarom geef je dat als PM aan de persoon die net zijn ontslag heeft ingediend ?
Als ondersteuning of hulp van uw onderzoek, ok. Maar je weet toch op voorhand dat je uw eigen opzet om ontgoocheld te worden.

De enige uitzondering is als je die persoon goed kent, en die voor u zijn best nog wil doen. Maar anders... nope nope nope...

Was al doorgegeven, was al ingepland, ... Daarna komt hij met zijn ontslag.
Hij heeft daar bovendien ook de meeste expertise voor in huis. Expertise die nu allemaal wegvalt en er is niet het minste signaal van onze hiërarchie dat daar een oplossing voor gezocht wordt.
 
Heb ooit een advocaat die toch wel wat stevige dossiers heeft en ook in de voetbal een bepaalde functie bekleedt horen zeggen "Als we niks doen lost 2/3e zichzelf op", moet daar ook nog vaak aan terugdenken :)

Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Is er geen Afrikaans gezegde dat luidt: S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.

Allemaal leuke blabla voor tegeltjes aan de muur, maar die enkel kunnen komen van mensen in een bepaalde luxepositie.

Als we geen rapport afleveren die die klant dringend nodig heeft om de ander in gebreke te kunnen stellen, dan lost zich hier exact NIETS op. Dan wordt het probleem alleen maar groter.
 
Als we geen rapport afleveren die die klant dringend nodig heeft om de ander in gebreke te kunnen stellen, dan lost zich hier exact NIETS op. Dan wordt het probleem alleen maar groter.
Gaat die ingebrekestelling jou persoonlijk raken?

Neen sorry, grow some balls.

Af en toe is het beter om het is tot boven te laten ontploffen (of expres fout laten lopen) zodat ze het door hebben.

Heb je je 8h vandaag al gepresteerd? Dan kan je je laptop toedoen en genieten van de avond en je gezin!

Morgen een nieuwe dag en nieuwe prioriteiten.
 
Af en toe is het beter om het is tot boven te laten ontploffen (of expres fout laten lopen) zodat ze het door hebben.
Dat is altijd wel een risico dat je dan moet incalculeren (zeker als externe) Meestal wordt wel geluisterd naar mij maar ik heb ook uitzonderlijk wel eens gehad in mijn 20+ jaar carrière dat ze dan botweg mijn contract ontbonden als 'oplossing' voor alle problemen (het eigen postje indekken noem ik dit). :tongue:

Maar goed ik heb daar nooit spijt van gehad. Het vertrouwen is dan ook gewoon weg en dan is het beter andere paden te bewandelen.
Als men u niet apprecieert dan stopt het.
 
Een van mijn werkaccounts is geblokkeerd nadat ik het wachtwoord verplicht moest wijzigingen (vind ik sowieso al irritant en belachelijk).

Ik stuur deze morgen dus een mail naar iemand van IT voor een reset van dat specifieke account. Enkele uren later kon ik niet meer op m'n werkmail. Ik zag dat het password daarvan enkele uren geleden gereset is geweest. Pipo heeft dus mijn werkmail gereset en dus een mail gestuurd naar m'n werkmail met het nieuwe wachtwoord. :laugh: :unsure:

Gelukkig had ik al snel door wat hij uitgestoken had waardoor ik 'm dus opnieuw gemaild hebt, dit keer met m'n privémail dan maar. Werkmail terug in orde, maar werkaccount dus nog niet.

Allez, ik weet niet hé, maar dit komt naar mij toe over als amateurisme pur sang. Ik heb toch geen reset van mijn werkmail nodig als ik je net hebt gemaild daarmee. :crazy:
 
Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.

Ik heb daar een woord voor. "SpaceX rocket". Goes up all the way and massive explosion.

1) epic fail om aan kerel in ontslag te geven. Ook al geeft hij ontslag nadien. Je moet dat onmiddellijk flaggen en naar boven smijten
2) Gebruik je hiërarchie eens om shit op te lossen ipv te proberen, te failen en dan te ranten.

Tip van het huis. Smijt mgmt onder de bus en laat ze er zelf van onder kruipen.

"Ik ga er vanuit dat je dit oplost. Zonder tegenbericht werk ik hier niet meer aan want geen resources". En hou je been stijf en dump je schuldgevoel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
 
Laatst bewerkt:
People care too much.

Ik kies bewust voor mijn relatieve kak job. Gewoon al de nonsense negeren en thanks for the money. Ik start 3-4d/w om 9h in mijn home office en stop om 17-18h. Daarna meestal nog een avond slot van 20.00 tot 21.00 22.00. Als ik 's avonds eens om de 3-4d een half uur kan puzzelen of een comp spel spelen, ben ik al content.


Ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik nog een tijdje in dit apenbedrijf blijf werken. Elke dag wel spektakel om te observeren. Sociaal leven zal nog een tijdje onbestaand zijn en sporten is voorlopig ook niet aan de orde. Ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen. Ik heb een puzzeltafel in mijn bureau. Om de zoveel tijd blijf ik daar eens 5 of 10 min hangen. Een puzzel raakt op een paar weken ook af op die manier. Dat is voorlopig mijn zelfzorg :laugh: Binnenkort is er s avonds licht tot 21 22h. Dan kan ik af en toe nog eens mijn gras afrijden als ontspanning.

Ik heb één jaar geleden de stap gezet van een buitenfunctie naar een binnen(support)functie.
Ik verdien een stuk meer, ik moet veel minder werken (heb nog nooit zoveel kunnen sporten), ik kan veel meer van het bedrijf zien.
Maar de collega's en werksfeer zijn klote.
Waar er in mijn vorige job 'gewoon gewerkt' werd, gebeurt alles nu omfloerst, met dubbele bodems, onduidelijke communicatie, etc. Er zijn veel meer valstrikken, mogelijke problemen waardoor ik nog nooit zoveel messen in de rug heb gekregen. De meer corporate omgeving vermoed ik.😆

Ik heb het daar lang lastig mee gehad. Geen plek kunnen vinden in het team etc. Nu is er bij mij duidelijkheid dat ik er weg wil, en dat geeft rust. "I cared too much" zou cege zeggen. Laat ondertussen de eurootjes maar binnenkomen :giggle:
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
Zeg dan dat ze iemand anders mogen zoeken voor een IT dienst uit de grond te stampen bij die unief? Zeker als je al bij die andere klant voet aan de grond hebt. Je kan het diplomatisch doen en zeggen dat je nog 4 weken naar daar wilt gaan maar dan is het gedaan.
Sorry, ik weet dat hier mensen hun ergernissen komen ventileren maar dit is soms zo frustrerend om te lezen. Zeg gewoon nee Guido
 
Terug
Bovenaan