Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Is er geen Afrikaans gezegde dat luidt: S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.
 
Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.
Maar waarom geef je dat als PM aan de persoon die net zijn ontslag heeft ingediend ?
Als ondersteuning of hulp van uw onderzoek, ok. Maar je weet toch op voorhand dat je uw eigen opzet om ontgoocheld te worden.

De enige uitzondering is als je die persoon goed kent, en die voor u zijn best nog wil doen. Maar anders... nope nope nope...
 
Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Heb ooit een advocaat die toch wel wat stevige dossiers heeft en ook in de voetbal een bepaalde functie bekleedt horen zeggen "Als we niks doen lost 2/3e zichzelf op", moet daar ook nog vaak aan terugdenken :)
 
Maar waarom geef je dat als PM aan de persoon die net zijn ontslag heeft ingediend ?
Als ondersteuning of hulp van uw onderzoek, ok. Maar je weet toch op voorhand dat je uw eigen opzet om ontgoocheld te worden.

De enige uitzondering is als je die persoon goed kent, en die voor u zijn best nog wil doen. Maar anders... nope nope nope...

Was al doorgegeven, was al ingepland, ... Daarna komt hij met zijn ontslag.
Hij heeft daar bovendien ook de meeste expertise voor in huis. Expertise die nu allemaal wegvalt en er is niet het minste signaal van onze hiërarchie dat daar een oplossing voor gezocht wordt.
 
Heb ooit een advocaat die toch wel wat stevige dossiers heeft en ook in de voetbal een bepaalde functie bekleedt horen zeggen "Als we niks doen lost 2/3e zichzelf op", moet daar ook nog vaak aan terugdenken :)

Ik heb ooit iets geleerd van mij afdelingshoofd in het begin van mijn carrière: "Als je lang genoeg wacht dan lost het probleem zichzelf wel op". En dat was toch van toepassing binnen onze organisatie. Top creëert allerlei problemen met paniek als gevolg. Iedereen moet van alles doen om het probleem op te lossen. Hij zei letterlijk: "We wachten even af, doe maar iets anders"
:oi22:
Is er geen Afrikaans gezegde dat luidt: S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.

Allemaal leuke blabla voor tegeltjes aan de muur, maar die enkel kunnen komen van mensen in een bepaalde luxepositie.

Als we geen rapport afleveren die die klant dringend nodig heeft om de ander in gebreke te kunnen stellen, dan lost zich hier exact NIETS op. Dan wordt het probleem alleen maar groter.
 
Als we geen rapport afleveren die die klant dringend nodig heeft om de ander in gebreke te kunnen stellen, dan lost zich hier exact NIETS op. Dan wordt het probleem alleen maar groter.
Gaat die ingebrekestelling jou persoonlijk raken?

Neen sorry, grow some balls.

Af en toe is het beter om het is tot boven te laten ontploffen (of expres fout laten lopen) zodat ze het door hebben.

Heb je je 8h vandaag al gepresteerd? Dan kan je je laptop toedoen en genieten van de avond en je gezin!

Morgen een nieuwe dag en nieuwe prioriteiten.
 
Af en toe is het beter om het is tot boven te laten ontploffen (of expres fout laten lopen) zodat ze het door hebben.
Dat is altijd wel een risico dat je dan moet incalculeren (zeker als externe) Meestal wordt wel geluisterd naar mij maar ik heb ook uitzonderlijk wel eens gehad in mijn 20+ jaar carrière dat ze dan botweg mijn contract ontbonden als 'oplossing' voor alle problemen (het eigen postje indekken noem ik dit). :tongue:

Maar goed ik heb daar nooit spijt van gehad. Het vertrouwen is dan ook gewoon weg en dan is het beter andere paden te bewandelen.
Als men u niet apprecieert dan stopt het.
 
Een van mijn werkaccounts is geblokkeerd nadat ik het wachtwoord verplicht moest wijzigingen (vind ik sowieso al irritant en belachelijk).

Ik stuur deze morgen dus een mail naar iemand van IT voor een reset van dat specifieke account. Enkele uren later kon ik niet meer op m'n werkmail. Ik zag dat het password daarvan enkele uren geleden gereset is geweest. Pipo heeft dus mijn werkmail gereset en dus een mail gestuurd naar m'n werkmail met het nieuwe wachtwoord. :laugh: :unsure:

Gelukkig had ik al snel door wat hij uitgestoken had waardoor ik 'm dus opnieuw gemaild hebt, dit keer met m'n privémail dan maar. Werkmail terug in orde, maar werkaccount dus nog niet.

Allez, ik weet niet hé, maar dit komt naar mij toe over als amateurisme pur sang. Ik heb toch geen reset van mijn werkmail nodig als ik je net hebt gemaild daarmee. :crazy:
 
Sales die weer iets onmogelijks heeft verkocht met een heel rare scope.
Ik als PM geef die opdracht aan een kerel die net zijn ontslag heeft ingediend. Intussen stel ik de planning op en geef ik deadline van rapport aan de klant.
Kerel die zijn ontslag heeft gegeven smijt er natuurlijk met zijn klak naar.
Komt terug naar mij. Voldoet totaal niet aan scope.

Wie mag de stront weer opkuisen? Wie mag de klant teleurstellen?

Wat een ongelofelijke strontjob. Ik walg elke dag meer en meer van deze strontjob.

Ik heb daar een woord voor. "SpaceX rocket". Goes up all the way and massive explosion.

1) epic fail om aan kerel in ontslag te geven. Ook al geeft hij ontslag nadien. Je moet dat onmiddellijk flaggen en naar boven smijten
2) Gebruik je hiërarchie eens om shit op te lossen ipv te proberen, te failen en dan te ranten.

Tip van het huis. Smijt mgmt onder de bus en laat ze er zelf van onder kruipen.

"Ik ga er vanuit dat je dit oplost. Zonder tegenbericht werk ik hier niet meer aan want geen resources". En hou je been stijf en dump je schuldgevoel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
 
Laatst bewerkt:
People care too much.

Ik kies bewust voor mijn relatieve kak job. Gewoon al de nonsense negeren en thanks for the money. Ik start 3-4d/w om 9h in mijn home office en stop om 17-18h. Daarna meestal nog een avond slot van 20.00 tot 21.00 22.00. Als ik 's avonds eens om de 3-4d een half uur kan puzzelen of een comp spel spelen, ben ik al content.


Ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik nog een tijdje in dit apenbedrijf blijf werken. Elke dag wel spektakel om te observeren. Sociaal leven zal nog een tijdje onbestaand zijn en sporten is voorlopig ook niet aan de orde. Ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen. Ik heb een puzzeltafel in mijn bureau. Om de zoveel tijd blijf ik daar eens 5 of 10 min hangen. Een puzzel raakt op een paar weken ook af op die manier. Dat is voorlopig mijn zelfzorg :laugh: Binnenkort is er s avonds licht tot 21 22h. Dan kan ik af en toe nog eens mijn gras afrijden als ontspanning.

Ik heb één jaar geleden de stap gezet van een buitenfunctie naar een binnen(support)functie.
Ik verdien een stuk meer, ik moet veel minder werken (heb nog nooit zoveel kunnen sporten), ik kan veel meer van het bedrijf zien.
Maar de collega's en werksfeer zijn klote.
Waar er in mijn vorige job 'gewoon gewerkt' werd, gebeurt alles nu omfloerst, met dubbele bodems, onduidelijke communicatie, etc. Er zijn veel meer valstrikken, mogelijke problemen waardoor ik nog nooit zoveel messen in de rug heb gekregen. De meer corporate omgeving vermoed ik.😆

Ik heb het daar lang lastig mee gehad. Geen plek kunnen vinden in het team etc. Nu is er bij mij duidelijkheid dat ik er weg wil, en dat geeft rust. "I cared too much" zou cege zeggen. Laat ondertussen de eurootjes maar binnenkomen :giggle:
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
Zeg dan dat ze iemand anders mogen zoeken voor een IT dienst uit de grond te stampen bij die unief? Zeker als je al bij die andere klant voet aan de grond hebt. Je kan het diplomatisch doen en zeggen dat je nog 4 weken naar daar wilt gaan maar dan is het gedaan.
Sorry, ik weet dat hier mensen hun ergernissen komen ventileren maar dit is soms zo frustrerend om te lezen. Zeg gewoon nee Guido
 
Enkele consultants die ons straks weer verlaten, nadat ze nog maar recent zijn ingewerkt.

Gaan blijkbaar naar een groter project elders. Komt voor iedereen blijkbaar weer als een verrassing aan, idem dus voor die consultants zelf.

Jeetje, nog van die ondingen, consultants.

Ze plaatsen zo'n consultantorganisme naast u.

Organisme is amper van iets op de hoogte, begrijpelijk.
Dus organisme spamt u voortdurend met vragen.
Organisme heeft ineens zin in een andere uitdaging, of het wordt hem/haar +- opgelegd vanuit het consultancybedrijf omdat ze elders meer geld hebben geroken.
Organisme weer weg en laat een hoop brol achter voor de internen.
Repeat.

--
Of hoe eigenlijk alles zit vastgereden.
1 meter vooruit kruipen, 2 meter achteruit gestampt worden, terug kruipen.
De consultants zullen wsl eerder weg zijn dan eerst werd gedacht.

Maar geen probleem, vandaag werd reeds een vers consultantorganisme voorgesteld.

Ene met een algemeen diploma, geschiedenis meen ik, en omdat hij er geen werk mee vond, uiteraard maar in de IT gegaan.
Reeds wat cursusjes gevolgd, en heeft nog geen enkele werkervaring.

Jeetje, krijg ik dat weer op mijn kas geduwd.

Dus de hele tijd weer *stoor stoor stoor*.
Binnen zoveel maanden bolt die het ook af, mag ik alle shit erven.

Dit tot mijn 67, no way. Ik geraak nooit uit die cirkel in deze positie.
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.

Dat is geen consulting meer, dat is pure bodyshopping :confused2:

Ze hadden die 1 dag per week beter verkocht als structuur en processen opzetten bij die universiteit ipv je te vragen van te dweilen met de kraan open.
 
Mijn project bij die ene klant was eindelijk onder stoom aan het komen afgelopen anderhalve week. Ik had na een gesprek wat grote verantwoordelijkheden gekregen en had dat volgens de PM al heel goed gedaan. Ook al van mijn baas een telefoontje gekregen dat ze onder de indruk waren en dat ik heel goed bezig was. Wat wel motiverend was, zeker omdat ik voor een stuk van het project voor het eerst de hoofdverantwoordelijke was.

Maar bij de start van dat project hebben ze mij ook voor de een of andere reden verkocht voor 1 dag in de week als support bij een Universiteit. Nu is vandaag hier de eerste dag en ja, hier is echt niks van IT-dienst of verantwoordelijke. Geen ticketsysteem, geen Teams-channel, geen documentatie ofzo. Gewoon wat doctoraatsstudenten die dat blijkbaar tussendoor op de rails probeerden te houden. Nu kom ik hier toe en mag ik ergens in het rommelkot gaan zitten met een shared mailbox vol mails van de voorbije maanden. Welke mails zijn al gedaan? Nobody knows. Echt nul structuur.

Terwijl ik hier zit zijn er voor het andere project natuurlijk allemaal meetings en tests gaande, waar ik graag bij had geweest en waar ze mij ook bij wilden.

En ja consultancy, ja.
Wat doe je nu eigenlijk precies? Want ik kan er eigenlijk kop noch staart aan krijgen. :unsure:

Soms doe je cloud, dan plots support. Dan word je op een project gezet waarvoor je eigenlijk nog niet genoeg ervaring hebt. En dan ben je plots hoofdverantwoordelijke van een deel van een project.

Niet slecht bedoeld eh, is een oprechte vraag. Of hoeveel projecten doe jij dan tegelijk?
 
Wat doe je nu eigenlijk precies? Want ik kan er eigenlijk kop noch staart aan krijgen. :unsure:

Soms doe je cloud, dan plots support. Dan word je op een project gezet waarvoor je eigenlijk nog niet genoeg ervaring hebt. En dan ben je plots hoofdverantwoordelijke van een deel van een project.

Niet slecht bedoeld eh, is een oprechte vraag. Of hoeveel projecten doe jij dan tegelijk?

Azure Cloud Engineer. Maar er zijn amper Azure projecten bij ons waardoor ze het junior gedeelte van het team sturen naar waar er vraag is. Ze verpakken dat dan als interessant project maar in de realiteit… Nu zat ik 5 dagen per week op een on-prem migratie van 2 bedrijven niks te doen, ineens ben ik dan on-site “lead” van de client migraties, dan ineens die dag support bij de universiteit erbij.

Collega van het Azure team heeft net 2 maanden elke dag gsm’s zitten updaten en screenprotectors zitten plakken bij een klant dus het kan nog erger.

Vaag allemaal. Maar ik moet zeggen nu ik wat mag doen op die migratie dat het best nog plezant is. Leuke collega’s ook, dat doet veel.
 
Werken naast mijn bureau, constant lawaai van machines op 2 meter van mijn bureau met enkel wat flutglas ertussen. Dan maar verhuisd naar andere werkplek maar laptop heeft kapotte USB-C poort dus docking daar is onbruikbaar. Nieuwe laptop is besteld, nog een weekje geduld.

Dan maar de rest van de week thuiswerk.
 
Terug
Bovenaan