Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bij ons is dat mss 5 vragen ofzo. Wat verwachten wij van jou, wat verwacht jij van ons en nog een paar dingen.
@mac-bc zeg nu nog eens dat de ambtenarij niet efficiënt is.
 
Bij ons is dat mss 5 vragen ofzo. Wat verwachten wij van jou, wat verwacht jij van ons en nog een paar dingen.
@mac-bc zeg nu nog eens dat de ambtenarij niet efficiënt is.
Het was te veel werk om zo'n formulier op te stellen :sneaky:

Hier reeds achter de rug.
Na 100 pogingen om het digitaal te ondertekenen. *Smartcard niet herkend.* *In uit in uit wrijf :sneaky: *
1 baas kreeg het niet ondertekend, wegens zijn eid niet meer compatibel.
Eindelijk alles achter de rug denk je. Bleek dat er reeds een nieuw formulier was met een totaal andere layout dat gebruikt moest worden.


Morgen evaluatiegesprek. *zucht*

25 pagina's invullen met van die kleutervragen: "Wat zijn jouw sterke/zwakke eigenschappen?", "Welke competenties uit ons HR-competenties-per-functie-lijst sluiten het best aan bij jouw persoonlijkheid?" "Welke wil je verder ontwikkelen?" "Waarom?" "Wanneer ga je tevreden zijn?" bla bla bla blablabla blablablabla blablablablablablabla.

Godverdomme toch, waarom voel ik mij hier veel te oud voor? Dat betuttelend gezeik. Kan ik niet gewoon in de sofa ploffen met mijn baas en daar eens een openhartig gesprek mee voeren, wég van het papier? Wég van de procedures? Wég van de administratie?
Die HR-trutjes moeten ook hun werk hebben he.

Niet getreurd, jij mag het echte werk doen.

1 keer in het jaar trachten die die vragen te herzien. Het u nog zuurder makend.
Elke dag opnieuw trek jij je job in twijfel.
 
Laatst bewerkt:
Acht elk jaar krijg ik ook een papier voor een evaluatie gesprek, en elk jaar krijgen ze dat terug met de melding " Geen interesse". En er wordt niet verder over gemoeft. Ze weten dat ze bij mij niet met dat nutteloos gezever moeten afkomen. Als er dingen zijn over mijn werking, moeten ze dat op dat moment zelf zeggen, en niet een jaar later, doe ik ook bij hen.
 
Hier was het via progresso. Lijst invullen en samen bespreken. Over het werk weinig opmerkingen, wel dat ik zelfstandig ben in een team.

Maar goed, voel me er ook wat een buitenstaander soms. Wel opmerkingen van houding die soms te wensen over laat. Gebrek aan motivatie en drive.

De ergernissen en frustraties over het werk heeft hij begrip, maar ' zijn ze mee bezig'
 
Ik zit met een deontologisch probleem met een leidinggevende. Wat moet ik ermee?

Meeting, waarbij men de ruimte verlaat tijdens de bespreking wegens deontologisch niet oké.
Nadien krijg ik via via dan bijkomende info die je alleen kan weten als je betrokken partij kent (als ik dan aan die via via persoon vraag van waar het komt dan bevestigd die dat het van die leidinggevende komt)

En nu.. ik wil 1. Niks met die info doen en 2. Moet ik zoiets melden?
 
Uw bericht is niet helemaal duidelijk.

Was wat er besproken werd tijdens de meeting deontologisch niet ok? Of hoe het er aan toeging?

Over welke info gaat het? Persoonlijke info over collega's?
 
Uw bericht is niet helemaal duidelijk.

Was wat er besproken werd tijdens de meeting deontologisch niet ok? Of hoe het er aan toeging?

Over welke info gaat het? Persoonlijke info over collega's?

Ik begrijp de eerste zin ook niet zo goed, de leidinggevende verlaat de meeting omdat...? Er iets deontologisch niet oke is?
Ging over een bepaald dossier van een onderneming.

Leidinggevende verlaat de bespreking omdat ze betrokkene kent.
De reden om de ruimte te verlaten was: ik ken hen persoonlijk, ik kan het deontologisch niet maken om hierbij aanwezig te zijn of informatie te delen

Om dan erna inside info door te spelen via een ander persoon (ondergeschikte)
 
Ging over een bepaald dossier van een onderneming.

Leidinggevende verlaat de bespreking omdat ze betrokkene kent.
De reden om de ruimte te verlaten was: ik ken hen persoonlijk, ik kan het deontologisch niet maken om hierbij aanwezig te zijn of informatie te delen

Om dan erna inside info door te spelen via een ander persoon (ondergeschikte)
Speciale situatie maar als ge officieel geen info hebt gekregen, zou ik doen alsof mijn neus bloedt.
 
Hangt af van uw bedrijf en uw eigen code zeker? Er is een reële kans dat als je dat meldt jij het op middellange termijn te stekken hebt. Maar het zou wel het juiste zijn om zoiets te doen.
 
Evaluaties zijn toch heerlijk? Lekker jezelf verkopen en tegenwoordig met die AI tools kan je pagina's vol zeveren met corporate bullshit.
En die evaluaties worden ook gebruikt om opslag en promoties te bepalen dus ik steek daar echt massa's tijd in.
 
Hier al 2 keer na elkaar dat mijn Teamlead ontslag neemt een maand voor de jaarlijkse evaluaties :unsure:
Dus dat gesprek is altijd heel snel gedaan aangezien die persoon mij dan van haar noch pluimen kent en zelf niks voorbereid heeft.
Deze keer is er zelfs nog geen vervanger dus ik vraag me af of er zelfs een evaluatie gaat zijn.
 
Hier al 2 keer na elkaar dat mijn Teamlead ontslag neemt een maand voor de jaarlijkse evaluaties :unsure:
Dus dat gesprek is altijd heel snel gedaan aangezien die persoon mij dan van haar noch pluimen kent en zelf niks voorbereid heeft.
Deze keer is er zelfs nog geen vervanger dus ik vraag me af of er zelfs een evaluatie gaat zijn.
Waarom ga je zelf niet op zoek naar betere oorden? Als ze u niet naar waarde kunnen schatten, ga je ook geen opslag krijgen. Met wat ik hier allemaal lees van uw situatie lijkt uw huidige job gewoon een doodlopende straat.
 
Waarom ga je zelf niet op zoek naar betere oorden? Als ze u niet naar waarde kunnen schatten, ga je ook geen opslag krijgen. Met wat ik hier allemaal lees van uw situatie lijkt uw huidige job gewoon een doodlopende straat.
Ben ik volop mee bezig hoor. Morgen een gesprek bij een cloud-only bedrijf waar net een andere collega ook getekend heeft. Dus ik vermoed dat het daar wel in orde zal komen en dan kan ik binnenkort mijn ontslag geven.
 
Laatst bewerkt:
Evaluaties zijn toch heerlijk? Lekker jezelf verkopen en tegenwoordig met die AI tools kan je pagina's vol zeveren met corporate bullshit.
En die evaluaties worden ook gebruikt om opslag en promoties te bepalen dus ik steek daar echt massa's tijd in.
Maar het idee dat die zever die je er zelf insteekt veel invloed heeft daarop lijkt me ook wel utopisch. In de bedrijven waar ze de corporate bullshit doen gaan ze niet luisteren naar wat random werknemer X toetert.
 
Morgen evaluatiegesprek. *zucht*

25 pagina's invullen met van die kleutervragen: "Wat zijn jouw sterke/zwakke eigenschappen?", "Welke competenties uit ons HR-competenties-per-functie-lijst sluiten het best aan bij jouw persoonlijkheid?" "Welke wil je verder ontwikkelen?" "Waarom?" "Wanneer ga je tevreden zijn?" bla bla bla blablabla blablablabla blablablablablablabla.

Godverdomme toch, waarom voel ik mij hier veel te oud voor? Dat betuttelend gezeik. Kan ik niet gewoon in de sofa ploffen met mijn baas en daar eens een openhartig gesprek mee voeren, wég van het papier? Wég van de procedures? Wég van de administratie?

Dan belt mijn teamlead mij op vanmorgen om het evaluatiegesprek vroeger te laten doorgaan. Dan zeg ik dat dat moeilijk zal zijn omdat ik nog wat voorbereidingswerk heb (ik zit nog maar aan pagina 16 van de 25), "tenzij dat je er ok mee bent dat ik niet alles invul?". *Please zeg ja*

Antwoord: "Ah neen, dat gaat niet hé, dan gaan we het naar achter verschuiven!". -> *zucht*
Waarop hij verder gaat: "Oei oei, dat is wel héél last minute hé, dat je dat gesprek voorbereid". -> :wtf: Euh... Sorry, mama? Ik zal het nooit meer doen?

Dus:
1) Mij schaamteloos tot over mijn oren in het werk steken
2) Dan nog eisen dat je 25 nutteloze pagina's invult voor uw evaluatiegesprek
3) En dan nog verbaasd zijn en verwijten dat ik het geen weken op voorhand al netjes heb klaar liggen alsof ik niets anders te doen heb?!
:wtf: :wtf:

Het enige wat ik uit hun strot wil horen komen is: "1000x sorry dat we u overladen met werk, hier is opslag, en ongelofelijk dat je dan nog tijd vrijmaakt om het evaluatiegesprek enigszins voor te bereiden. We vragen ons soms af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt."
 
@mac-bc probleem is dan ook vaak dat je dat waarschijnlijk niet zegt zeker?

Ik hoop dat je de uren voor dat in te vullen ergens registreert en er niet gewoon van tussen laat vallen? Mss ook eens een meeting weigeren omdat je dat soort admin moet doen en duidelijk maken dat het daarom is. Niet grof of onbeleefd ofzo, gewoon "ik moet dit tegen morgen invullen dus die meeting zal niet passen"
 
Bij ons is (was?) het nog zo erg niet, maar die idiote vraagskes ben ik persoonlijk ook totaal gene fan van. Mijn antwoord is pretty much altijd hetzelfde 'same as usual'.
En op al die filosofische zever kan ik maar weinig op antwoorden over 't algemeen. Dus da's er mij oftewel proberen uit lullen of gewoon hun proberen een non-answer te doen aanvaarden.
Tot op heden altijd ca va geweest, die mensen die dat doen kennen mij ondertussen al bijna 15j, dus veel te discussiëren is er niet.

Evaluaties fine. Doe dat o.b.v. behaalde resultaten & gepresteerde taken, capaciteiten, etc.
Waarvoor is al die quatch nog van doen wete.

Maar, in die zelfde presentatie van de verloning strategie te horen gekregen dat men 'double down' gaat op al die toestanden, dus 'k hou nu al mijn adem in voor eindejaar.
 
@mac-bc probleem is dan ook vaak dat je dat waarschijnlijk niet zegt zeker?

Ik hoop dat je de uren voor dat in te vullen ergens registreert en er niet gewoon van tussen laat vallen? Mss ook eens een meeting weigeren omdat je dat soort admin moet doen en duidelijk maken dat het daarom is. Niet grof of onbeleefd ofzo, gewoon "ik moet dit tegen morgen invullen dus die meeting zal niet passen"

Grappig, want mijn teamlead heeft onlangs nog gezegd dat ik minder admin-uren moet boeken. 🤡
 
Grappig, want mijn teamlead heeft onlangs nog gezegd dat ik minder admin-uren moet boeken. 🤡
Ok, heb je hem dan daarnet gezegd dat hij u zelf gezegd heeft minder admin te doen?

Als ze zich als kippen gedragen dan is er niks mis met wat moeilijk doen, zeker als je gelijk hebt en zeker als je toch al van plan bent te vertrekken.
 
Terug
Bovenaan