iRacing

Je zou het van boven moeten zien. Er is rechts plaats zat, en hij rejoined, maar blijft die bocht goed rechts.
De volgende bocht laat hij genoeg ruimte voor 1 wagen en dat is in principe genoeg. Jij mag zeker niet naar rechts komen in dat geval, want je bent er nog niet helemaal voorbij. Maar het is echt lastig te zeggen en zou het houden op een race incident.

Dat 2de... dat kan echt echt niet. Het is zeer kleingeestig voor iets dat uiteindelijk een spel is en blijft.

de mr meeseeks helm geef ik toch niet af ze

Heb gelijk gekregen voor protest. Das 3/4

Laatst bewerkt:
Wrs voor het 2de gedeelte dan, want aant eerste is imo niets aan de hand.

Dat eerste is een racing incident, a; dan niet geholpen met netcode... Hij laat voldoende plaats voor je en je zou zelf ook dichter of op de curb hebben kunnen rijden... Het 2de is idd wat echt niet kan.

Ik ga vandaag na 2 weken nog eens wat rondjes rijden, mijn enkel voelt na gescheurde enkelbanden te hebben redelijk goed (het is rechts). Heb vandaag ook in Hasselt rondgewandeld en voel niets, dus...

Laatst bewerkt:
ben momenteel express achteraan aant starten en zorgen dat ik na T1 laatste ben zodat ik de gegarandeerde ongevallen kan vermijden. zit nu op 3.88 SR, hopelijk morgen eindelijk in C. ben de driving standards in F4 stilaan beu

Wat ga je daarna rijden? Want je wil eigenlijk rijden met hogere ir. Als je nog steeds F4 rijdt zal dat niet veranderen.

Ik heb al 2 weken niet gereden, sta op 4,55 SR, moet nog 1 race doen voor B-license. Maar heb ook geen haast. Eerst er wat terug inkomen.

Wat ga je daarna rijden? Want je wil eigenlijk rijden met hogere ir. Als je nog steeds F4 rijdt zal dat niet veranderen.

waarom zou je IR niet veranderen in F4? heeft niks te maken met uw SR he, er zijn mensen die vooral D-klasse rijden, die toch een IR van 3-4k hebben.

waarom zou je IR niet veranderen in F4? heeft niks te maken met uw SR he, er zijn mensen die vooral D-klasse rijden, die toch een IR van 3-4k hebben.
Hij bedoel meer (denk ik) als je een hogere SR hebt, en je blijft F4 rijden. dat je tegen de zelfde clowns blijft rijden. Dat je IR omhoog moet ipv je SR.

normaal kom je in een hogere split, waardoor je minder clowns hebt.
maar iirc zijn er nu wel verschillende F4 series, waardoor er misschien minder splits zijn?
't is misschien een idee om te zoeken naar een afgesproken timeslot voor die races, zoals ze bvb doen met de classic GP-wagens: om dat er daar niet veel mensen mee rijden, spreken die op de forums af om op een bepaald moment in de week 1 race te rijden. daarmee hebben ze wel een full grid, en meerdere splits.

maar iirc zijn er nu wel verschillende F4 series, waardoor er misschien minder splits zijn?
't is misschien een idee om te zoeken naar een afgesproken timeslot voor die races, zoals ze bvb doen met de classic GP-wagens: om dat er daar niet veel mensen mee rijden, spreken die op de forums af om op een bepaald moment in de week 1 race te rijden. daarmee hebben ze wel een full grid, en meerdere splits.

Uw SR heeft niets met de split te maken, dat gaat op IR.
Dus die wil je eerst omhoog en dan je SR als je de ‘clowns’ wil vermijden.

F4 fixed eu heeft wel wat deelnemers.

Zoals @HUSKE zegt. IR zorgt voor hogere splits, niet je SR. SR is een indicatie van hoe "proper" je rijd. Dat kan een indicatie in race zijn dat je zelf weet van "oei, voor den deze moet ik mss een beetje oppassen".
Dus je kan als een "pussy" gaan rijden tussen de "clowns" heb je niets aan. Dan ben je een "pussy" tussen de "clowns".
Race om te winnen, duik gewoon niet meteen een gat in als er 1 is. Haal in wanneer je "zeker" bent, en zo het risico beperkt.
Niet teveel bezig zijn met SR of IR. gewoon racen.

Ondertussen eerste ronde gereden met super formula lights, die auto ligt mij veel beter dan de F4.

edit, eindelijk in C geraakt

Laatst bewerkt:
Moet precies toch echt eens overstappen naar iRacing als ik dat allemaal zo lees.

Momenteel wel veel fun met ACC.

Zweten jullie trouwens ook zoveel bij het rijden? Gisteren 60-min race gedaan en was toch goed plakkerig :)

Moet precies toch echt eens overstappen naar iRacing als ik dat allemaal zo lees.

Momenteel wel veel fun met ACC.

Zweten jullie trouwens ook zoveel bij het rijden? Gisteren 60-min race gedaan en was toch goed plakkerig :)
imo is iracing het beste. Vooral als je van competitief houd.
Je betaald er wel iets voor, maar dan heb je ook wel iets.
Moest ik er meer tijd voor hebben, begon ik ook terug. Maar heb andere hobby's waar ook veel tijd in kruipt.

Uw SR heeft niets met de split te maken, dat gaat op IR
Dus die wil je eerst omhoog en dan je SR als je de ‘clowns’ wil vermijden.

F4 fixed eu heeft wel wat deelnemers.
ik zeg toch nergens dat uw split met SR te maken heeft?
Zoals @HUSKE zegt. IR zorgt voor hogere splits, niet je SR. SR is een indicatie van hoe "proper" je rijd. Dat kan een indicatie in race zijn dat je zelf weet van "oei, voor den deze moet ik mss een beetje oppassen".
Dus je kan als een "pussy" gaan rijden tussen de "clowns" heb je niets aan. Dan ben je een "pussy" tussen de "clowns".
Race om te winnen, duik gewoon niet meteen een gat in als er 1 is. Haal in wanneer je "zeker" bent, en zo het risico beperkt.
Niet teveel bezig zijn met SR of IR. gewoon racen.
bedankt voor de les, maar ik heb mijn eerste races in iracing 10 geleden jaar al gereden. ik weet hoe het werkt.
ik rij weinig open wheelers, daarmee dat ik niet weet hoeveel volk F4 rijdt. als daar effectief veel volk zit, zal uw IR wel stijgen hoor.

SR is eigenlijk vrij nutteloos. het bepaalt in hoofdzaak welke races je mag rijden.
IR bepaalt in grote mate welke split je gaat zitten, dat klopt. het iracing algoritme houdt ook wel rekening met andere factoren. zeker als er veel splits zijn, kan SR ook een kleine rol spelen. (maar da's dan weer afhankelijk hoeveel vergelijkbar IR's er zijn, etc. etc.)

SR is zelfs niet zo'n goeie aanwijzing van hoe "safe" een piloot is. iemand die elke race clean rijdt, maar in de laatste bocht zijn tegenstander divebombt, zodat ze er beide uit liggen, gaat elke race over een hele afstand maar 4x hebben.
iemand die diezelfde race heel de race fair racet, maar bijna elke ronde een off-track heeft, gaat over diezelfde afstand 16x hebben.

zeker in de lagere reeksen gaat die eerste zijn SR hoger zijn, want je hebt minder nodig om je SR te doen stijgen daar.
maar die eerste zijn IR gaat serieus laag zijn, want die haalt nooit een resultaat.

ik gebruik nu overlays, en 't valt echt op. iemand met goeie SR/lage IR zet pole met meer dan een seconde voorsprong, 8/10 keer haalt die de finish niet. hotlap na hotlap na hotlap, dan komen ze in verkeer en weten ze niet wat te doen. raceje met 4x vroegtijdig gedaan. SR stijgt, IR daalt.

Ik heb mij voornamelijk op SR gefocussed omdat ik uit de F4 wilde, de kans op een startcrash en schade in T1/T2 is daar 90%. Nu in SF lights zijn de driving standards in het algemeen een stuk beter

Terug
Bovenaan