iRacing

Moet precies toch echt eens overstappen naar iRacing als ik dat allemaal zo lees.

Momenteel wel veel fun met ACC.

Zweten jullie trouwens ook zoveel bij het rijden? Gisteren 60-min race gedaan en was toch goed plakkerig :)

Er wordt wel wat afgezweet ja. Merk wel dat het ook wat aan de kleding ligt.
Heb eens van die lidl-shorten (ja, vol met lidl branding) gekocht om klusjes te doen in huis, maar gebruik die om te racen. Die nemen veel/alle zweet op en mijn stoel blijft droog.

Ga binnenkort toch wel eens een ventilator kopen, dat helpt nog meer wss.

Moet precies toch echt eens overstappen naar iRacing als ik dat allemaal zo lees.

Momenteel wel veel fun met ACC.

Zweten jullie trouwens ook zoveel bij het rijden? Gisteren 60-min race gedaan en was toch goed plakkerig :)
Ja ik ben de laatste tijd toch ook aan het kijken om wat meer naar iRacing te gaan. Maar ik amuseer mij inderdaad ook nog te veel met WRC en ACC. Denk van binnenkort eens een proefabonnement te nemen van paar maand om eens te kijken en dan eventueel extra jaar bij te kopen op BF.

Er wordt wel wat afgezweet ja. Merk wel dat het ook wat aan de kleding ligt.
Heb eens van die lidl-shorten (ja, vol met lidl branding) gekocht om klusjes te doen in huis, maar gebruik die om te racen. Die nemen veel/alle zweet op en mijn stoel blijft droog.

Ga binnenkort toch wel eens een ventilator kopen, dat helpt nog meer wss.

Het huidige weer helpt ook niet natuurlijk. :unsure:

Ondertussen eerste podium gehaald in super formula lights, mijn rondetijden gaan ook iedere race omlaag dus misschien zit een win er nog wel in

Door omstandigheden heb ik in seizoen 3 nog steeds geen endurance race gereden. Volgend weekend is het 3h op Mugello zonder kans op regen. Dus ga ik wel meedoen met de Ferrari 296 GT3 denk ik. Ik kan al wat rijden, of dat ik dat 3 uur kan is iets anders maar ik denk het wel. Moet deze week toch wat langere stints rijden om te kijken wanneer ik moet tanken en of ik in 3 of 4 (3 lange, 1 korte) stints moet rijden. Dan weten we dat onmiddelijk.
Na deze race zou ik dan License B moeten zijn aangezien mijn SR op 4,52 staat (maar ik moet ook wat Mazda rijden om genoeg officials te hebben dit seizoen en dat kan gevaarlijk zijn voor SR).

Het huidige weer helpt ook niet natuurlijk. :unsure:

Ondertussen eerste podium gehaald in super formula lights, mijn rondetijden gaan ook iedere race omlaag dus misschien zit een win er nog wel in

Het is wel wat warmer in de bureau maar in de winter is die ook gewoon 22-23 graden. Nu eerder 25-26.
Ik merk in zweet afgifte niet heel veel verschil.

Hoeveel official races rij je per week? Dat zijn er volgens mij nogal wat?

Laatst bewerkt:
Heb ook deze week geen official gereden. Enkel geoefend op Mugello met de F296 GT3 zodat ik zaterdag de Simucube Endurance GT kan meerijden.

Voel het wel in mijn polsen, dus vandaag en morgen maar rustig aan doen met rijden.
Doel is SR hoog te houden en fast promotion naar B-license te maken.

Daarna ga ik Mazda of F4 rijden denk ik (heb in Seizoen 3 nog geen open wheeler gereden).

Sebring

Heb tot nu toe altijd bijna een week nodig gehad om deftige tijden te halen op een onbekend circuit. Vorige week was het spa dat ik van buiten ken en dat was te merken, ik kon daar mee met +2k IR. Volgende week is het hungaroring, zal weer een pak beter zijn

3 wins op rij in mazda rookies. Het helpt als je het ciruit kent :hakkuh: Bijna uit rookie sportscar.

Vorige week ook wat oval races gewonnen met die old timer en uit rookies geraakt, ma daar ga ik niet in verder momenteel.

Toch al 9 wins in totaal

Edit: ben uit rookie sportcars geraakt :hakkuh:

Laatst bewerkt:
Gisteren de Simucube endurance GT gereden (180min Mugello).
Was mooi weg met de groep, tot in ronde 6 of 7 degene voor mij spinde. Kwam dus (zonder te raken) tot stilstand. Terug weg rond p25, proberen wat terug te rijden (wat met GT3’s niet makkelijk is).

Enfin, in ronde 9 goede exit uit de laatste bocht en ga voorbij. Bocht 1 remt de andere helaas te laat en auto achteraan beetje kapot. Tijdens het rijden naar de pits wordt ik nogmaals (heel hard) aangereden, 9 min repair.

Terug de baan op p51 met nog 2,5h te gaan, uiteindelijk p28 geëindigd. Ik rij niet de toptijden, maar had door netjes te rijden toch gehoopt op zijn minst top 20 te rijden.
Op 3h 10inc points, waarvan 8 van 2 aanrijdingen in ronde 9 is immers niet slecht.
Wel wat lastig met de blauwe vlag, telkens je iemand voorbij gaat die bvb 1 of meer rondes voorligt krijg je een blauwe vlag. Op de duur is het lastig om degene die je voorbij gereden hebt en degene die echt sneller zijn uit elkaar te houden. Gelukkig had ik iOverlay aanstaan met een trackmap, dat helpt wat.

Wel license B met SR 3,95, dus zou nog fast promotie naar license A kunnen doen dit seizoen.

Ondertussen nog dr sprintversie gereden, 40 minuten race. Al aangereden voor de start… auto wel niet kapot en op p13 geëindigd. Was een zeer leuke race.
SR terug op 4,5.

Laatst bewerkt:
Wel wat lastig met de blauwe vlag, telkens je iemand voorbij gaat die bvb 1 of meer rondes voorligt krijg je een blauwe vlag.
da's ook niet relevant he. 't is geen F1, ge moet niet aan de kant. als gij sneller zijt, kunt ge gewoon blijven rijden. blauwe vlag zal dan wel verdwijnen.

da's ook niet relevant he. 't is geen F1, ge moet niet aan de kant. als gij sneller zijt, kunt ge gewoon blijven rijden. blauwe vlag zal dan wel verdwijnen.

Ja, behalve als in tussentijd toch iemand sneller die andere inhaalt. Het is niet altijd gemakkelijk om te weten.
Op de trackmap kan je dat beter volgen in die gevallen.

Voor een snellere die 3-5 rondes voorligt ga ik wel aan de kant. Ik heb bvb met het gevecht om de leiding niets te maken dan.

Daarnet mijn Ascher wheel opemgemaakt omdat een thumb encoder niet werkte (is opgelost nu). Dus daarnet nog eens 40 min race gedaan om alles te testen. Ging goed, 6de gestart, 6de geëindigd. Gevecht om p6 was leuk, tot die achter mij besloot om tijdens zijn pitstop ook de banden te vervangen (denk ik). Die was ineens ver achter.

Ah damn. Laatste race van de dag (3x40min gereden met de GT3 vandaag).
Voor mij een hoge SOF, goed mee met de groep in p8 (p10 vertrokken), tot er een achterblijver uit de pits komt en ik die meeneem in bocht 1. Ik zat er voor, maar niet helemaal helaas. Eigen schuld. Er af (zonder schade) en p11 terug weg.

Na mijn pitstop druk ik de pitlimiter net te vroeg uit en 40s stop and go. Je mag dan sneller zijn, veel zoden zet dar niet aan de dijk. Vandaag 77 irating verloren, wel A-license. Mag dus IMSA rijden nu :).

Ook -0,02SR verloren, dat was al heel lang geleden. Had thans maar 5 incident points, maar zat op SR 4,68 en dus heel moeilijk om nog bij te krijgen.

@Voidski , wat heeft ze erop tegen?
Plaatsiname, jij die alleen aant racen bent, financieel (het hoeft niet gek duur te zijn om leuk te zijn).

IMSA in iRacing is de droom voor mij.

Plaats is niet het probleem, kelder volledig vrij :smile: 't zal eerder de combinatie zijn van ik die (te veel) alleen in de kelder zit en financieel vind ze het ook te duur (Alu rig + Simagic combinatie zit toch snel aan 2.7-3k afhankelijk van de opties). Zeker rekening houdende dat mijn PC toch ook aan vervanging toe gaat zijn dit of volgend jaar.
Eerst veel beginnen praten over effectief autoracen. En vooral vaak de prijs vernoemen.
Dan wordt simracen plots de goedkope oplossing he :D

Hongarije deze week maar het is precies op ijs rijden, verlies in bepaalde bochten bijna een sec maar als ik iets sneller probeer spin ik onmiddelijk. Snap er niets van

Nu ik A-license ben, ben ik terug met de MX-5 aan het rijden. Deze week is het Tsubaka.

4 races vandaag, 6de (vergeten dat grip onbestaande is in bocht 1), 2de, 1ste en 3de.
226 ir erbij :). Ook wat SR, maar dat is nietmeer zo belangrijk.
Kan veel beter als eerst strakke rondjes rijden, dicht op iemand anders. Voorbijsteken is nog steeds lastig als degene voor je verdedigend rijdt, maar dat telt ook voor die achter jou.

Bon, gisteren een uur naar hotlaps aant kijken geweest en telemetry vergeleken. Ik ben dus veel te bruut met sturen en vernielde zo mijn banden. Vandaag 2u getest en t was al beter. Dan in race van 8 naar 2 geraakt maar na 6 ronden een foutje en de muur in :headshake:

Races de laatste dagen waren wel zo rampzalig dak ondertussen maar 1.4 SR meer heb :rolleyes: . Uitgezonderd nog een f4 race op spa met een 4de plaats

Zie dat je na week 13 op SR2.0 of hoger zit en ten alle tijden boven SR1.0. Anders zak je terug een license.

@Falc , vandaag 3x spa gereden met de F4. Ik voel je pijn. Ze rijden daar wel ‘wild’.
Resultaat is + 0 SR, -17 IR.
De 2de wedstrijd zonder incidenten was ik 4de. De laatste race was ik als 5de mee toen er ene de baan terug opreed zonder kijken. Ik had daar top 5 kunnen rijden met gemak.

Laatste race F4 weer zeer goed weg, van P10 naar P5 in ronde 1 (2 bij de start, 1 einde van recht stuk en 2 gespind). Daarna spinde er ene voor mij in 'La Source'. Ik dacht dat die ging blijven staan en blijf dus op de rijlijn, rijdt die toch niet vooruit zeker... Achter mij was plaats zat om terug te vertrekken. Voor de rest wel nog een goede inhaalrace, dat nemen we dan maar mee. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan