Inkomen, consumptiepatronen en sociale status

Een DEFTIGE groepsverzekering is nog altijd voor een minderheid van werknemers. Niet de meerderheid.
Hetzelfde voor KEW? (weet zelfs niet wat dat is), ecocheques is ook voor een minderheid vermoed ik, zeker als je de ambtenaren gaat mee incalculeren, federaal zelfs geen maaltijdcheques.
Jij gaat altijd uit vd beter betaalde werknemers met veel extralegale voordelen...dat is niet de norm....wat heeft een aldi kassierster aan extralegale voordelen?
En hoeveel belastingen betaalt die Aldi kassierster (ik ga hier even ervan uit dat je iemand met een laag loon bedoelt?)
Iemand bij Albert Heijn verdient blijkbaar 1900€ bruto. Dat is netto 1773€. Die betaalt dus 6,7% belastingen. Ik denk dat er weinig landen op de OESO lijst daar onder zitten?
 
dat is niet de norm....wat heeft een aldi kassierster aan extralegale voordelen?
Kerstpremie = 13e maand), premie in december en juni, geschenkcheques, ecocheques, kortingsbonnen, maaltijdcheques, aanvullend vakantiegeld, hospitalisatieverzekering, betaling woon-werkverkeer, betaling van de verplaatsingen tussen winkels of naar niet-vaste winkel aan 35cent/km, syndicale premie, kinderopvangpremie, premie voor opvang zieke kinderen,...

Deze dus.
 
Ale, subiet moeten we nog een brief sturen naar de OESO dat ze het mis hebben ivm de belastingsdruk in belgie...
Ze hebben het niet mis, mensen die claimen dat de cijfers die de OESO geeft slaan op de belastingsdruk op arbeid hebben het mis. Het gaat enkel over de belastingsdruk op belastbare arbeidsinkomens.
 
Ale, subiet moeten we nog een brief sturen naar de OESO dat ze het mis hebben ivm de belastingsdruk in belgie...
. Alleenstaand, ambtenaar, woonbonus, langetermijnsparen, pensioensparen, kinderopvang, etc (standaard shizzle dus) 1 dochter in co-ouderschap, mediaan inkomen. belastingvoet op mijn brief is iets van 13% dacht ik.
 
. Alleenstaand, ambtenaar, woonbonus, langetermijnsparen, pensioensparen, kinderopvang, etc (standaard shizzle dus) 1 dochter in co-ouderschap, mediaan inkomen. belastingvoet op mijn brief is iets van 13% dacht ik.
Samenwonend, pensioensparen, woonbonus kinderopvang, dividend aftrekposten, federale woonbonus. 42.1% at your service.
 
Welk extra legaal voordeel? Mijn maaltijdcheques? Dat maakt een groot verschil... ik Tel er dan ook btw bij.
En groepsverzekering, en hospitalisatieverzekering en ecocheques. Maar hey, een paar duizend euro verschil, wie voelt dat nou op jaarbasis? :unsure:
 
Welk extra legaal voordeel? Mijn maaltijdcheques? Dat maakt een groot verschil... ik Tel er dan ook btw bij.
Je reactie ging over belasting op loon, niet op consumptie.

Het is gewoon verkeerd om de belastingsdruk op loon te bewijzen aan de hand van cijfers die tussen landen moeilijk vergelijkbaar zijn met België wegens onze traditie om zo veel als mogelijk buiten het brutoloon te houden.
 
Samenwonend, pensioensparen, woonbonus kinderopvang, dividend aftrekposten, federale woonbonus. 42.1% at your service.
Ik heb nog meer chance: alleenstaand, pensioensparen,woonbonus, dividend aftrekposten, geen kinderen...richting 45% at your service.
Enne geen maaltijdcheques geen ecocheques geen auto...wel premie´s om s'nachts beschikbaar te zijn, als ik dan zie wat daar afgaat....:oink:
 
Kerstpremie = 13e maand), premie in december en juni, geschenkcheques, ecocheques, kortingsbonnen, maaltijdcheques, aanvullend vakantiegeld, hospitalisatieverzekering, betaling woon-werkverkeer, betaling van de verplaatsingen tussen winkels of naar niet-vaste winkel aan 35cent/km, syndicale premie, kinderopvangpremie, premie voor opvang zieke kinderen,...

Deze dus.
Rotverwend die aldi werknemers, waarom klagen die dan dat ze geen huis meer kunnen kopen met hun loon?
 
Rotverwend die aldi werknemers, waarom klagen die dan dat ze geen huis meer kunnen kopen met hun loon?
Dat gaat weet over consumptie, niet over de belasting op arbeid...
Ter info: ga eens in USA checken hoeveel mensen die in NY werken een huis kunnen kopen... Nochtans zijn daar amper belastingen.
 
Kerstpremie = 13e maand), premie in december en juni, geschenkcheques, ecocheques, kortingsbonnen, maaltijdcheques, aanvullend vakantiegeld, hospitalisatieverzekering, betaling woon-werkverkeer, betaling van de verplaatsingen tussen winkels of naar niet-vaste winkel aan 35cent/km, syndicale premie, kinderopvangpremie, premie voor opvang zieke kinderen,...

Deze dus.

Is het niet een verkeerde voorstelling om dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie tot extralegale voordelen te benoemen? In België krijgt deze Aldi meewerker zijn/haar brutojaarloon gewoon niet in 12x maar in 13.92x uitbetaald (imo is dit zelfs eerder een nadeel).

Betalingen van verplaatsing naar niet vaste winkels… wat een voordeel
Syndicale premie van EUR 145 per jaar (c65 cent per werkdag?)
“Kortingsbonnen” …

Lijkt me toch geen vetpot
 
Is het niet een verkeerde voorstelling om dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie tot extralegale voordelen te benoemen? In België krijgt deze Aldi meewerker zijn/haar brutojaarloon gewoon niet in 12x maar in 13.92x uitbetaald (imo is dit zelfs eerder een nadeel).

Betalingen van verplaatsing naar niet vaste winkels… wat een voordeel
Syndicale premie van EUR 145 per jaar (c65 cent per werkdag?)
“Kortingsbonnen” …

Lijkt me toch geen vetpot
het gebruik van extralegaal voordeel is hier idd mss niet zo correct, maar 't ging er vooral over de voordelen NAAST het brutoloon die brt niet wou mee rekenen in een vorige discussie. Van mij mag je die gerust herleiden tot 12x, maar dan gaat het brutoloon omhoog, wat net mijn bedoeling is om aan te tonen dat er meer is dan het huidige brutoloon.

Alles samen is het enkele duizenden euro's, dus zeker de moeite om mee in rekening te nemen als men het over belastbaarheid heeft.
 
Laatst bewerkt:
Je reactie ging over belasting op loon, niet op consumptie.

Het is gewoon verkeerd om de belastingsdruk op loon te bewijzen aan de hand van cijfers die tussen landen moeilijk vergelijkbaar zijn met België wegens onze traditie om zo veel als mogelijk buiten het brutoloon te houden.

OK, dan tel ik de aftrek voor woonbonus en kinderopvang weer bij de belastingen, dat is consumptie, geen arbeid. Dan zit ik vlot over de 45%.

Je kunt het licht van de zon ontkennen, maar ongeveer elke statistiek toont aan dat we hier platbelast worden (arbeid, consumptie, huisbezit). Ik weet niet welk punt je hier probeert te bereiken.
 
Terug
Bovenaan