In welk land zie je je eventueel wonen in de toekomst?

Beffer

Well-known member
Steeds maar dat gevloek dat we teveel belastingen betalen, het grijze weer, teveel criminele vreemdelingen, onze absurde politiek systeem met z'n 6 regeringen, het leven die te duur is geworden, enz. We horen allemaal wel eens dat (al dan niet terecht) geklaag. Waar is er volgens u het gras groener dan in België? Zou je er effectief willen gaan wonen?
 
De Walen waarschijnlijk. Wil gewoon wat minder volk/km.
Noord Frankrijk is eigenlijk ook nog tof. Maar mijn frans is gruwelijk.
Betere frieten wel dan in Vlaanderen.
 
Ergens waar het rustig is, en liefst niet te warm.
Aan de rand van een klein dorpje, buren niet te dicht bij, maar wel dicht bij de natuur.
In Vlaanderen niet echt meer te vinden, want bijna overal teveel lawaai, (snel)wegen of hordes toeristen die het verpesten. Wel elders in Europa nog te vinden. Bijv. Vorig jaar vakantie in de Vogezen was zalig. Buiten enkele toeristische trekpleisters kom je daar weinig toeristen tegen in de dorpen of natuur. Je kan daar nog letterlijk een hele dag hiken zonder iemand tegen te komen.
Verder weg denk ik aan Canada of Nieuw-Zeeland.
 
Interessante vraag. Ik denk dat als ik geen kinderen had, ik misschien al wel in Zwitserland (omgeving Zürich) of Oostenrijk had gewoond. Zwitserland heeft natuurlijk wel alles: een rijk land met uitstekende voorzieningen, en een prachtige natuur. Maar als ik naar de toekomst kijk, denk ik eerder aan landen waar je na je pensioen goed kan leven met niet teveel geld, waar het leven dus niet zo duur is als in Zwitserland, zoals in Thailand, de Filipijnen...
Maar waarschijnlijk zal ik wel altijd in België blijven...
 
Oostenrijk, gewoon wegens jeugd sentiment en de mentaliteit. We hebben er ook een woning op quasi de top van een berg.

Rustig naar beneden tuffen om wat boodschappen te halen, beetje wandelen en pitstops maken in de vele hutjes voor een schnaps of strudel.

Sign me up.
 
Er is nog Spanje buiten Benidorm ook :p

Ierland of Wales zouden me waarschijnlijk nog het meest bevallen qua mentaliteit. Niet dat ik mezelf snel zie verhuizen naar het buitenland.
Al veel geweest? Ken veel volk dat er werkt en die zweren nooit meer terug te keren naar Ierland.
 
Al veel geweest? Ken veel volk dat er werkt en die zweren nooit meer terug te keren naar Ierland.

Vroeger wel vaker op reis geweest maar nooit daar gewerkt buiten eens een week. Mijn beeld zal dus wel heel anders zijn dan bv. iemand die in Dublin werkt, met de vreselijk hoge vastgoedprijzen en in het algemeen sterk gestegen prijzen.

Waarom hadden de mensen die je kent er zo'n slechte ervaring?
 
Kroatië. Al enkele keren geweest en het blijft ons toch aantrekken.
Er wonen quasi evenveel Kroaten buiten Kroatië (3.2 miljoen) als in Kroatië zelf (3.6 miljoen). Veel jongeren verlaten het land omdat het onmogelijk is om er met een startersloon leuk te kunnen leven. Dat land is blijkbaar een ramp qua bestuur en verloning. Als toerist is het daar heel leuk, als inwoner niet zozeer. Enkel in Zagreb zou je eventueel deftige lonen kunnen krijgen, maar zelfs dan nog is dat niets tegenover de lonen in naburige Westerse landen.

Supermarkten waren er inderdaad niet significant goedkoper dan hier. Als je loon slechts een fractie van het onze bedraagt, kan je je daar weinig veroorloven.
 
Er wonen quasi evenveel Kroaten buiten Kroatië (3.2 miljoen) als in Kroatië zelf (3.6 miljoen). Veel jongeren verlaten het land omdat het onmogelijk is om er met een startersloon leuk te kunnen leven. Dat land is blijkbaar een ramp qua bestuur en verloning. Als toerist is het daar heel leuk, als inwoner niet zozeer. Enkel in Zagreb zou je eventueel deftige lonen kunnen krijgen, maar zelfs dan nog is dat niets tegenover de lonen in naburige Westerse landen.

Supermarkten waren er inderdaad niet significant goedkoper dan hier. Als je loon slechts een fractie van het onze bedraagt, kan je je daar weinig veroorloven.
Ik zie het eerder als een pensioenplan dan als een realistisch plan om nu al te gaan. Eens genoeg kapitaal vergaard, is dat voor mij een paradijs.
 
Vroeger wel vaker op reis geweest maar nooit daar gewerkt buiten eens een week. Mijn beeld zal dus wel heel anders zijn dan bv. iemand die in Dublin werkt, met de vreselijk hoge vastgoedprijzen en in het algemeen sterk gestegen prijzen.

Waarom hadden de mensen die je kent er zo'n slechte ervaring?
Vastgoed idd, weer, de mensen, verouderd, beetje marginaal op veel plekken,..
Beetje het algemeen beeld wat veel mensen hebben van Ierland?

Mijn kennissen zitten in Dublin/Cork en die moeten wel cohousen en het eten is ook gewoon expensive. Vraag is dus vooral waarom Ierland als het elders wellicht beter kan voor dezelfde natuur bv?

Er wonen meer Ieren in het buitenland dan in Ierland, geloof ik?
 
Almunecar aan de Costa del Sol. Altijd zon en warme zee tot eind oktober. Volle winkelkar voor 40 euro. Restaurantbezoek 12 euro voor 3 gangen. Kapsalon bezoek kleuren, knippen en brushen voor 50 euro. Het eten is er gezond met veel groenten, fruit en vis. Mensen zijn er altijd goedgezind en hebben nog echt sociaal contact. Er is bijna geen Belg te zien en zeker geen naturaliseerde Belg. Ik heb altijd zo veel spijt als ik op het vliegtuig terug richting België zit.
 
Terug
Bovenaan