Album of the week Idee thread

ik ;moet wel zeggen dat ik, nu ik het eerste album heb gehoord, eigenlijk geen album meer durf posten: het lijkt allemaal zo soft nu. Misschien moet ik maar mijn meest klassiek album kiezen om het contrast zo sterk mogelijk te maken. ben blij dat er toch nog een paar anderen eerst moeten. :p
Ah ik heb net het compleet omgekeerde moet ik zeggen...
Als dit de opener is van het jaar weet je nu toch gewoon al dat àlles kan en mag? Ik heb geen idee wat u muziekgenre is maar als avondland er in slaagt om tientallen mensen naar vuile black metal te laten luisteren mag je er toch vanuit gaan dat diezelfde tientallen ook naar jouw album gaan luisteren? Hoe ver het ook van hun comfortzone verwijderd is? Of, omgekeerd, hoe mainstream het ook is?

Of jij nu grindcore, hiphop, trap, ska, Bach of Britney Spears aanraadt, de mensen gaan luisteren, dat is nu wel bewezen :)

Ik ben ook gewoon gemeend benieuwd wat iedereen hier écht goed vind, en hoe veel/weinig ik er van ga kennen en ga appreciëren.
 
de metalheads moeten maar uit hun comfort zone durven komen, net als wij dat doen wanneer beelzebub in onze nek hijgt bij het opzetten van black metal.

Nu ik zie dat ik u opvolg, dus te veel metal of dergelijke zullen dan de eerste weken niet tegen komen?
Uit ervaring toch gemerkt dat de muzieksmaak van de meeste metalheads toch wel heel breed is :)
 
Uit ervaring toch gemerkt dat de muzieksmaak van de meeste metalheads toch wel heel breed is :)
Absoluut, ik ga het tegenovergestelde niet beweren.
Ik denk zelfs dat de stap van metal naar iets anders gemakkelijker wordt gezet dan de omgekeerde richting.

Het ligt mij vooral aan het timbre van de instrumenten dat gebruikt wordt in genres, die verschilt overduidelijk met die van jazz of dergelijke.
Ik kick bijvoorbeeld op het goed bespelen van een (pan)fluit, daar zijn waardige solo's in te vinden.
 
Ik heb de start van deze thread compleet gemist jammer genoeg, maar ik ga het wel proberen te volgen. De eerste van @Avondland was helemaal mijn ding maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd om wat meer (voor mij) uitdagende dingen te ontdekken.
 
Absoluut, ik ga het tegenovergestelde niet beweren.
Ik denk zelfs dat de stap van metal naar iets anders gemakkelijker wordt gezet dan de omgekeerde richting.

Het ligt mij vooral aan het timbre van de instrumenten dat gebruikt wordt in genres, die verschilt overduidelijk met die van jazz of dergelijke.
Ik kick bijvoorbeeld op het goed bespelen van een (pan)fluit, daar zijn waardige solo's in te vinden.
De stap naar metal moet je gewoon stap voor stap doen en niet onmiddellijk die grote sprong naar de 'extremere genres'. Ik heb heel wat vrienden die niet metal minded waren (totaal niet) maar dan eens mee gegaan zijn naar graspop bijvoorbeeld voor een Guns of Roses en de sfeer. En nu zijn die verkocht aan de meeste genres.
 
ik ;moet wel zeggen dat ik, nu ik het eerste album heb gehoord, eigenlijk geen album meer durf posten: het lijkt allemaal zo soft nu. Misschien moet ik maar mijn meest klassiek album kiezen om het contrast zo sterk mogelijk te maken. ben blij dat er toch nog een paar anderen eerst moeten. :p
Niks van aan trekken. De bedoeling is een album te kiezen dat jij goed vindt, wie ligt er wakker van of het soft is niet.
Hoe uiteenlopender, hoe meer kans dat we iets nieuws leren kennen.

Op mijn shortlist (die eigenlijk niet zo short is) staan oa Supertramp, Brel en Claude François. Al kan die laatste wel een pak rocken.
 
Alhoewel ik me geen kandidaat heb gesteld om een album in te zenden,ga ik toch proberen om zoveel mogelijk suggesties te beluisteren.
Zal dan ook proberen mijn mening te geven in het desbetreffende topic.
 
Ik heb ook een shortlist in mijn hoofd en zal op basis van hetgene al aan bod gekomen is kiezen.
 
We kunnen moeilijk terug nu de data al in steen zijn gebeiteld maar ik zou persoonlijk niks hebben tegen 2 albums op één week behandelen... Perfect behapbaar en dan gaat het vooruit.
 
Zal me ook maar kandidaat stellen,kan wel wachten tot begin januari.
Tijd genoeg om mijn keuze te maken en dus de kat uit de boom te kijken.
 
Ah, dat doet er mij aan denken.
Er was ook voorgesteld om na afloop een soort "nabesprekingsthread" te houden, maar zouden we dat niet beter periodiek (pakweg om de tien weken?) doen ipv begin 2022? :unsure:
 
Terug
Bovenaan