Werk Ibo contract

Elo

New member
Hallo,
Ik heb wat hulp nodig en eventueel reacties die in dezelfde situaties zijn geweest als mij…
Ik zit momenteel onder ibo contract. Het ging in het begin redelijk goed, maar mijn verantwoordelijke gaat er tijdelijk uit waardoor ze me alles geleerd wil hebben in 2 weken wat ik op normaal gezien 4 maanden moet krijgen.
Nogal veel persoonlijke problemen gehad waar het loon ook niet helpt en al deze drukte op mijn schouders hebben ervoor gezorgd dat ik in een burn-out zit…ik heb mijn consulente gebeld om het haar te vertellen,dat ik zo echt niet verder kan… ze wilt er met mij en mijn verantwoordelijke over babbelen en uitleggen dat het zo niet werk, dat ik in opleiding ben en niet als een volledige collega mee moet draaien en eventueel afspraken maken voor het beter te laten verlopen. Moesten ze daarmee niet akkoord zijn dan het contract stop zetten.
De verantwoordelijke van mijn verantwoordelijke belde me juist voor te zien hoe het ging maar ook om mijn kant van het verhaal te horen. Ze vertelde ook meteen dat ik in deze job altijd onder druk ga zijn ( ik heb al eerder onder druk gewerkt en het is altijd goed gegaan) maar de druk is hier meer psychologisch dat ik alles nu moet kunnen en weten. Ook gaf ze me aan dat als ik het nu al niet aankan dat het dan beter voor mij is om het contract stop te zetten.Probleem is ik ben alleenstaande moeder en kan het niet maken dat ik totaal geen loon niet meer krijg… weet er soms iemand als het dan toch blijkt dat ik beter stop en de vdab akkoord is wordt ik dan ook geschorst van de RVA?
Dank u voor de eventuele reacties 🙏🏻
 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral: zelf NOOIT stoppen en ook geen document ondertekenen. Willen ze dat je een document tekent, zeg dan dat ze het je meegeven en ga ermee naar de vakbond ter controle. Willen ze TOCH dat je tekent (als je je onder druk gezet voelt), schrijf dan eerst "voor ontvangst" op het document en teken pas daarna. Ga dan de dag erna DIRECT naar de vakbond met dat document. Maar liefst gewoon niks tekenen!

Nu, dat gezegd:
- je tekst is wat onduidelijk. Probeer die eens te herlezen, want "dat als het met nu staat of kan volhouden" houdt geen steek, wss speelt de autocorrectie je parten
- als de VDAB de opleiding stopzet, heb je recht op uitkeringen TENZIJ men kan zeggen dat het stopzetten door jouw schuld komt. Dat gebeurt niet als je het gewoon niet aankan, wel als je bvb te vaak te laat komt etc. Dus normaal zal je wel werkloosheidsuitkeringen krijgen. Indien je toch mogelijks een fout gemaakt hebt, kan je je nog verdedigen bij de RVA. Een sanctie is pas voor daarna.
 
De tekst bevat inderdaad wat rare zinnen maar mogelijks is het van iemand die Nederlands niet als moedertaal heeft? Of autocorrect ja...

Je moet zelfs niet meteen naar een vakbond lopen. Als je werkgever je iets wilt laten tekenen dan kun je dit blad mee naar huis nemen en laten nakijken door iemand die er meer verstand van heeft. Dat kan een vakbond zijn, maar evengoed een vertrouwd familielid of vriend(in). Als je twijfelt, scan het blad in, verwijder uw echte naam en ik wil het gerust helpen analyseren voor u.
 
  • Leuk
Waarderingen: Elo
Bedankt voor de reacties. Ik ben tweetalig en inderdaad maak ik af en toe fouten met het autocorrectie…
Uiteraard ga ik het langs mijn kant niet stopzetten! Ik ga mezelf niet in de problemen zetten.
Maandag komt mijn vdab consulente voor een gesprek met mijn verantwoordelijke en ikzelf. Nu weet ik dat ze mijn burn-out al op mijn privé leven ga steken en dat ze er voor niks tussen zit. Dat ik het werk niet leuk vindt en dat ik totaal niet wil meewerken dat heeft ze me zelf aangegeven. Terwijl ik er altijd vroeger aanwezig ben mijn uren doet, ik neem zelf geen middagpauze omdat ze dat zelf ook niet nemen , ik doe mijn uiterst best maar blijkt nooit genoeg te zijn. Steekt fouten op mij terwijl zij het heeft gedaan enz.. ik hoop alleen dat mijn vdab consulente achter mij gaat zijn en ga inzien dat ik zo echt niet verder kan … nogmaals bedankt voor de tips!
 
Bedankt voor de reacties. Ik ben tweetalig en inderdaad maak ik af en toe fouten met het autocorrectie…
Uiteraard ga ik het langs mijn kant niet stopzetten! Ik ga mezelf niet in de problemen zetten.
Maandag komt mijn vdab consulente voor een gesprek met mijn verantwoordelijke en ikzelf. Nu weet ik dat ze mijn burn-out al op mijn privé leven ga steken en dat ze er voor niks tussen zit. Dat ik het werk niet leuk vindt en dat ik totaal niet wil meewerken dat heeft ze me zelf aangegeven. Terwijl ik er altijd vroeger aanwezig ben mijn uren doet, ik neem zelf geen middagpauze omdat ze dat zelf ook niet nemen , ik doe mijn uiterst best maar blijkt nooit genoeg te zijn. Steekt fouten op mij terwijl zij het heeft gedaan enz.. ik hoop alleen dat mijn vdab consulente achter mij gaat zijn en ga inzien dat ik zo echt niet verder kan … nogmaals bedankt voor de tips!
Zeg niet dat je het werk niet leuk vind, maar wel wat je je af en toe niet gesteund voelt bvb.

Discussie over wie fouten gedaan heeft: ga daar niet op in, want daar verlies je toch in de discussie.
 
Terug
Bovenaan