Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Net een compromis gaan teken 🙈
Niet wat ik wou, maar de laatste paar maanden is gebleken dat ik daarvoor ongeveer 30.000 euro te kort kom.

Dus voor een compromis gegaan: rijwoning op 300m2 ipv vrijstaand op minimum 600m2 maar wél gerenoveerd, goed epc, landbouwgrond achter de tuinen, heel goed gelegen want maar 2-3km van waar ik nu woon én gisteren een half uur met de buurvrouw staan babbelen die me een heel positieve indruk gaf over de ligging en de buren.
Hopelijk ga ik over enkele maanden die indruk delen! 🙈
Proficiat!

Hey allemaal!
Ik lees hier al een hele tijd stilletjes mee... Hopelijk is dit het juiste topic voor mijn vraag.
Ik ben een 28-jarige single en na enkele jaren goed doorsparen bij Hotel mama zou ik graag op zoek gaan naar een eigen stekje.
Mijn oog is gevallen op een project nieuwbouwappartementen bij mij in de buurt (helaas dure regio maar ik woon hier supergraag)...
Het gaat om volgend project: https://www.jennesproject.be/aanbod.php
En dan ben ik voornamelijk geïnteresseerd in appartement 21/0.1.
Iemand bedenkingen/opmerkingen hierover? Ik ben echt een totale leek op vlak van vastgoed (behalve het doorlezen van dit topic dan)...
Indien je geïnteresseerd bent in het lastenboek: Lastenboek
Aangezien er een aantal oudere huizen afgebroken worden om dit complex te zetten is het mogelijk om aan te kopen onder 6% BTW...
Alvast bedankt!

Hey allemaal!
Ik lees hier al een hele tijd stilletjes mee... Hopelijk is dit het juiste topic voor mijn vraag.
Ik ben een 28-jarige single en na enkele jaren goed doorsparen bij Hotel mama zou ik graag op zoek gaan naar een eigen stekje.
Mijn oog is gevallen op een project nieuwbouwappartementen bij mij in de buurt (helaas dure regio maar ik woon hier supergraag)...
Het gaat om volgend project: https://www.jennesproject.be/aanbod.php
En dan ben ik voornamelijk geïnteresseerd in appartement 21/0.1.
Iemand bedenkingen/opmerkingen hierover? Ik ben echt een totale leek op vlak van vastgoed (behalve het doorlezen van dit topic dan)...
Indien je geïnteresseerd bent in het lastenboek: Lastenboek
Aangezien er een aantal oudere huizen afgebroken worden om dit complex te zetten is het mogelijk om aan te kopen onder 6% BTW...
Alvast bedankt!
Het salon is gedraaid in hun 3D (dit is van belang voor de aansluitingen). Voor de rest is het natuurlijk niet goedkoop, maar daar zit de regio voor iets tussen. Ik mis (zoals in elk appartement) wel bergruimte.

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Die prijs lijkt me extreem laag

ik gok omdat de "renovaties" die gebeurd zijn, enkel visueel zijn. Dus geen isolatie, nergens :)

verder, smalle straat maar wel cv + je hebt een oprit. ik denk niet dat dit er heel lang gaat op staan, lijkt me ook aan de iets goekopere kant.

Dus voor alle zekerheid mss zeker dat dak controleren (dakgebinte enzo)

edit: wel baf naast de kleuterschool. Dus elke ochtend/avond is het daar een drama qua parkeren, erdoor te geraken
zo zag het ervoor uit ;) https://www.google.be/maps/@51.0189...4!1sImOeukJLX001SYsP5P3WIg!2e0!7i13312!8i6656

Het was precies teveel moeite om dat dak volledig te vervangen. Vreemd.

ze spreken van een renovatie, maar ik zie alleszinds zeer weinig gerenoveerd tbh. Tenzij een nieuw toestel plaatsen ook al renovatie is

ze spreken van een renovatie, maar ik zie alleszinds zeer weinig gerenoveerd tbh. Tenzij een nieuw toestel plaatsen ook al renovatie is
Het ziet er ook allemaal zo troosteloos uit.
Ik snap trouwens echt het nut van dat muurtje tussen de zithoek en eetkamer niet.

Ik denk een nieuwe steen rond gezet, nieuwe ramen (alleen vooraan denk ik), dak wat bijgewerkt, ketel vervangen, een andere keuken gezet en een nieuwe douchecabine. Misschien ook nog een laagske verf.

Het was precies teveel moeite om dat dak volledig te vervangen. Vreemd.
Nog wat aanvulling:
- foto 6: nogal serieus gat uit het plafond waaruit die lamp komt
- dat muurtje in de living: dat kan gezellig lijken, maar daar gaat serieus op gefoeterd worden want dat gaat te vaak in de weg zitten
- foto 7: die kabels voor de tv komen uit het plafond?
- foto 7: die gele buis voor de centrale verwarming had nog opvallender gekund?
- ik snap niet waar die keuken eigenlijk in dat huis ligt? Moet je nog door 3 deuren voordat je aan een eettafel bent?
- foto 11: dat kotje met die witte deur is het toilet? :/
- foto 12: heel links zit je het doorkozijn dat precies rot is. Vocht?
- foto 13: dat is toch een enorm grote ruimte waar je dan uit de douche komt, dat gaat wss heel kil zijn/overkomen.
- Eventuele gasten moeten altijd in de badkamer zijn voor een toiletbezoek

Ik snap trouwens echt het nut van dat muurtje tussen de zithoek en eetkamer niet.
Is voor de humor

giphy.gif

Hoe kan ik weten wat er mag gebouwd worden op een locatie? OMgevingsloket.be ?

Heb een app op het oog maar erachter is een overwoekerde bouwput. Voorlopig is daar niets te vinden maar kans is natuurlijk reëel dat dit komende 10 jaar wel gebeurt. Zou graag weten wat daar MAG gebouwd worden (=kunnen ze mijn zonlicht afnemen of niet)

Bellen met de gemeente?

Die kunnen wel dikwijls dergelijke info geven (als ge bij de juiste persoon terechtkomt en als ze willen u verder helpen)

Terug
Bovenaan