Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Het ziet er ook allemaal zo troosteloos uit.
Ik snap trouwens echt het nut van dat muurtje tussen de zithoek en eetkamer niet.
Een mogelijkheid is dat dat een aparte kamer was waarvan men achteraf de scheidingsmuur uitgebroken heeft om de woonruimte 1 geheel te maken.
Onderste stukje laat men dan staan omdat men anders ook vloer moet renoveren of omdat de stopcontacten erin nuttig zijn voor TV meubilair.

Maar ik ken ook iemand die zelf zon muurtje gemetst heeft in zijn living om een lounge hoekje te maken (en 5 jaar later terug uitgebroken heeft).

Hey allemaal!
Ik lees hier al een hele tijd stilletjes mee... Hopelijk is dit het juiste topic voor mijn vraag.
Ik ben een 28-jarige single en na enkele jaren goed doorsparen bij Hotel mama zou ik graag op zoek gaan naar een eigen stekje.
Mijn oog is gevallen op een project nieuwbouwappartementen bij mij in de buurt (helaas dure regio maar ik woon hier supergraag)...
Het gaat om volgend project: https://www.jennesproject.be/aanbod.php
En dan ben ik voornamelijk geïnteresseerd in appartement 21/0.1.
Iemand bedenkingen/opmerkingen hierover? Ik ben echt een totale leek op vlak van vastgoed (behalve het doorlezen van dit topic dan)...
Indien je geïnteresseerd bent in het lastenboek: Lastenboek
Aangezien er een aantal oudere huizen afgebroken worden om dit complex te zetten is het mogelijk om aan te kopen onder 6% BTW...
Alvast bedankt!
Je moet eens bekijken of je dat qua voorziene lichtpunten/stopcontacten voldoende acht
Budget keuken en sanitair en tegels is zeker ok, maar hangt uiteraard van uw smaak af :p

En afhankelijk van de oriëntatie ramen zou ik mss ook eens de kost om zonnewering reeds te voorzien (inbouw) vragen

Ben ik het of is het vreemd dat die advertenties voor huizen zelden een vloerplan hebben ?
Goh, ja en nee. Ik zou het ook liever meer zien; maar het is (indien niet beschikbaar, dus in de meeste gevallen ;) ) een pak extra werk om op te stellen voor de verkoper. En de meeste mensen willen het toch in't echt zien + geraakt meestal toch verkocht.

Als koper zie ik de meerwaarde, al besef ik dat veel mensen dat toch niet deftig kunnen inschatten op plan en in de ruimte willen staan.
Voor de verkopers snap ik dat het een pak meer werk is en eigenlijk niet nodig want is maar voor een beperkt aantal potentiële kopers nuttig.

Goh, ja en nee. Ik zou het ook liever meer zien; maar het is (indien niet beschikbaar, dus in de meeste gevallen ;) ) een pak extra werk om op te stellen voor de verkoper. En de meeste mensen willen het toch in't echt zien + geraakt meestal toch verkocht.

Als koper zie ik de meerwaarde, al besef ik dat veel mensen dat toch niet deftig kunnen inschatten op plan en in de ruimte willen staan.
Voor de verkopers snap ik dat het een pak meer werk is en eigenlijk niet nodig want is maar voor een beperkt aantal potentiële kopers nuttig.

Waarschijnlijk ook iets te maken met verwachtingen. Hier is er +/- altijd een vloerplan bij. Dat is iets dat de makelaar maakt normaal gezien en ik herinner me toch dat als dat er niet was ik zelf niet meer de moeite nam om te gaan kijken.

Waarschijnlijk ook iets te maken met verwachtingen. Hier is er +/- altijd een vloerplan bij. Dat is iets dat de makelaar maakt normaal gezien en ik herinner me toch dat als dat er niet was ik zelf niet meer de moeite nam om te gaan kijken.
Er zijn hier ook makelaars die het doen, of met zo'n virtuele rondleiding werken.

Maar ik weet niet hoe de immo-markt ginder in Noorwegen is, maar zoals ik al zei: als het zonder toch verkocht raakt (hier in België), waarom zouden ze dan de moeite doen? ;)

Immo waar wij mee hebben gewerkt maakt het standaard op. Vonden we heel handig aangezien we door de combinatie van foto's en plan al heel goed wisten hoe het in elkaar zat.

Als we dat dan vergeleken met andere panden die tegenvielen door geschapen verwachtingen via fotografische truukjes...

In die gevallen denk ik dat je 2u werk aan een plattegrond nog wel terugwint in een vermindering van het aantal bezoekmomenten.

Er zijn hier ook makelaars die het doen, of met zo'n virtuele rondleiding werken.

Maar ik weet niet hoe de immo-markt ginder in Noorwegen is, maar zoals ik al zei: als het zonder toch verkocht raakt (hier in België), waarom zouden ze dan de moeite doen? ;)
Meeste huizen gaan hier serieus over de vraagprijs :p Maar dat valt wel op ja, hier probeert iedereen de max uit zijn huis te halen dus vloerplan, professionele foto's zijn de standaard. Als je dat niet doet valt het op.

Terwijl in belgie zijn het precies altijd foto's getrokken met de gsm en we verkopen het voor 20% minder zodat we er maar vanaf geraken.

sellers market vs buyers market zeker?

Meeste huizen gaan hier serieus over de vraagprijs :p Maar dat valt wel op ja, hier probeert iedereen de max uit zijn huis te halen dus vloerplan, professionele foto's zijn de standaard. Als je dat niet doet valt het op.
Kan ook mentaliteit zijn hé.
Als je ziet dat (bij wijze van spreken) de panden zonder vloerplan en met beperkte foto's van rommelige kamers waar de naakte eigenaar te zien is in de weerspiegeling hier ook vlot over de vraagprijs gaan.
Veel van die dingen zijn verkocht op de eerste kijkdag. Ik heb het gevoel dat foto's en vloerplan leuk zijn als koper (ik appreciëer het toch) maar dat het merendeel van de mensen er zich niet door laten afschrikken en toch gaan bekijken.
En dat neemt niet weg dat ze nog steeds het meeste eruit halen.

[edit]nu pas je edit gezien: ja, dus sellers vs buyers market ;)

In NL is het ook gangbaarder, hier precies niet.

Langs de andere kant, veel van de panden die ik bezoek staan er hoop en al 1 dag op en ze zijn al verkocht. LIjkt me niet dat je dan nog gigantisch veel moeite daarin moet steken.

In Belgie is het momenteel toch ook echt wel een sellers market momenteel. Gigantisch verschil met bv al 5 jaar geleden (en toen vond ik ook al dat we vrij snel moesten zijn)

Terwijl in belgie zijn het precies altijd foto's getrokken met de gsm en we verkopen het voor 20% minder zodat we er maar vanaf geraken.

sellers market vs buyers market zeker?

Klopt totaal niet he huizen worden hier ook verkocht boven de vraagprijs ze.... Spijtig genoeg
Als ze zo al verkopen als zoete broodjes waarom er nog extra moeite insteken?

Klopt totaal niet he huizen worden hier ook verkocht boven de vraagprijs ze.... Spijtig genoeg
Als ze zo al verkopen als zoete broodjes waarom er nog extra moeite insteken?
zoals gezegd om er zoveel mogelijk uit te halen?

Maar hier is de normale procedure dat elk bod openbaar is en naar alle geïntresseerden wordt gestuurd ( per SMS). Men kan pas beginnen bieden vanaf 12:00 de dag na het eerste bezoeksmoment. Dus toen wij het onze verkochten kwam het eerste bod 12:05

Zelfde toen wij boden op een huis, denk dat het ene begon bij 490k en eindigde bij 585k ( wij zijn er toen uit gestapt bij 570)

zaterdag deze gaan bezoeken. Ziet er veelbelovend uit.

Lijkt me een woning die gemakkelijk te warm zal worden in de zomer. Anders best mooie woning, al ben ik geen fan van zo'n keuken in een "gang".

Mooie en ruime woning met een correcte prijs. Ik ben benieuwd of de renovatie de woning ook moderner heeft gemaakt op het gebied van energie. Het epc wordt namelijk niet vermeld.

Knap! Wel ook benieuwd naar het epc, zou C moeten zijn indien alles effectief gerenoveerd is zoals het moet.

Lede lijkt wel cheap ass zo te zien.

Terug
Bovenaan