Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Oh boy, kleine kinderen doen uw taalkennis dus echt gewoon terug naar lageschoolniveau zaken 😭
Ge bent niet de eerste die zoiets ziet van mij :p

Van uit een lichtstudie kan ik dat nog wel volgen. Dan komt het licht altijd van dezelfde kant en heb je minder last van oneffenheden op de muur die je ziet bvb. Maar of je er dan ook genoeg ligt bij hebt, dat is een andere vraag...
Erm....ik denk dat je het concept van een lichtstudie niet helemaal begrijpt. Die vertrekt altijd vanuit ...het licht... hoeveel licht is waar gewenst/noodzakelijk en adhv dat en andere factoren (zowel praktisch als esthetisch) worden dan verlichtingstoestellen gekozen.
Het spreekt voor zich dat een bureel/werkruimte beter verlicht moet worden dan bvb een gastentoilet.
Dan kunt gij dat 1 klein,fijn inbouwspotje nog zo mooi vinden, een deftige lichtstudie zal u er toch op wijzen dat dat alleen niet voldoende is voor uw kookeiland.

En recent is de mode/gewoonte ook wel om niet meer centrale verlichting te voorzien maar eerder (richtbare) rand/decentrale verlichting. Ergens logisch, uw meeste licht is bvb eigenlijk ook niet nodig boven uw bed maar eerder in de doorgangszone errond of aan de opbergplaatsen (kast, dressoir, rek,....) in dezelfde ruimte.

Net een compromis gaan teken 🙈
Niet wat ik wou, maar de laatste paar maanden is gebleken dat ik daarvoor ongeveer 30.000 euro te kort kom.

Dus voor een compromis gegaan: rijwoning op 300m2 ipv vrijstaand op minimum 600m2 maar wél gerenoveerd, goed epc, landbouwgrond achter de tuinen, heel goed gelegen want maar 2-3km van waar ik nu woon én gisteren een half uur met de buurvrouw staan babbelen die me een heel positieve indruk gaf over de ligging en de buren.
Hopelijk ga ik over enkele maanden die indruk delen! 🙈

Niet wat ik wou, maar de laatste paar maanden is gebleken dat ik daarvoor ongeveer 30.000 euro te kort kom.

Dus voor een compromis gegaan: rijwoning op 300m2 ipv vrijstaand op minimum 600m2 maar wél gerenoveerd, goed epc, landbouwgrond achter de tuinen, heel goed gelegen want maar 2-3km van waar ik nu woon én gisteren een half uur met de buurvrouw staan babbelen die me een heel positieve indruk gaf over de ligging en de buren.
Congrats!

Proficiat @Mulan, laat maar weten waar we moeten zijn voor de housewarming!!
@Tomski zal wel koken, ik zal wel eten :woohoo:.

@Mulan “Niet wat ik wou”

Geen schrik voor spijt erna? T is geen paar schoenen.
Soms moet ge compromissen maken in het leven. Als ge niet kunt wachten, dan is het de beste keuze maken die ge op dat moment kunt maken... en daarmee leren leven, anders zult ge een heel ongelukkig persoon worden.

Proficiat. Zelf een rijhuis gekocht en geen spijt van, liever dat in een leuke, goedgelegen buurt dan.

@Mulan “Niet wat ik wou”

Geen schrik voor spijt erna? T is geen paar schoenen.
Tja, als je niet kan betalen wat je wél wil... Het is (terug 🤪) een tussenwoning tot wanneer de dochter uit het huis zal zijn.

Ik ga er wel op vooruit : groter huis, grotere tuin, garage, oprit voor 2 wagens, allemaal zaken die ik nu moet missen.

Proficiat en vooral mooi om te zien dat er nog mensen met verstand zijn die tering naar de nering gooien ipv vast te houden aan een idealistisch huisbeeld dat buiten hun budget ligt.

Valt me trouwens op dat in de buurt hier de woningen toch net iets langer te koop staan dan vroeger. Ook als ik kijk op zimmo, net iets vaker “nieuwe prijs”.

het kan natuurlijk een subjectief gegeven zijn.

Laatst bewerkt:

Congratz. Veel plezier in de nieuwe woning binnenkort.

Dikke proficiat! Gedaan met de frustrerende zoektocht naar woningen die voor je neus weg zijn of bang afwachten of er nog een hoger bod binnenkomt. 💪

Valt me trouwens op dat in de buurt hier de woningen toch net iets langer te koop staan dan vroeger. Ook als ik kijk op zimmo, niet iets vaker “nieuwe prijs”.

Hier ook, maar ze zakken maar met 7000-10.000 euro ongeveer.
Heb ook ietsje onder de vraagprijs kunnen bieden 😇

Proficiat @Mulan, laat maar weten waar we moeten zijn voor de housewarming!!
@Tomski zal wel koken, ik zal wel eten :woohoo:.

Soms moet ge compromissen maken in het leven. Als ge niet kunt wachten, dan is het de beste keuze maken die ge op dat moment kunt maken... en daarmee leren leven, anders zult ge een heel ongelukkig persoon worden.

Hoe is die keuken daar uitgerust?

Proficiat hé @Mulan

Soms moet ge es een aanloopke nemen om verder te kunnen springen. Dus ge kunt uw huis later inruilen voor iets naar uw goesting met uw opgebouwd afbetaald kapitaal en meerwaarde als startbasis.

Valt me trouwens op dat in de buurt hier de woningen toch net iets langer te koop staan dan vroeger. Ook als ik kijk op zimmo, niet iets vaker “nieuwe prijs”.

Dat is me ook al opgevallen. En niet alleen bij van de pot gerukte prijzen, maar ook de licht te hoog geprijsde huizen.

Hoe is die keuken daar uitgerust?

Proficiat hé @Mulan

Soms moet ge es een aanloopke nemen om verder te kunnen springen. Dus ge kunt uw huis later inruilen voor iets naar uw goesting met uw opgebouwd afbetaald kapitaal en meerwaarde als startbasis.
Ongeveer 7 lopende meter keuken 10j geleden geïnstalleerd én gasvuur + terras voor een BBQ 🤪

Dat is me ook al opgevallen. En niet alleen bij van de pot gerukte prijzen, maar ook de licht te hoog geprijsde huizen.
Zowel mijn vader (die mee was voor de technische kant) als ik hebben het idee dat we eigenlijk iets onder de huidige marktprijs zitten met dit huis.

Terug
Bovenaan