Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Ik heb, naast mijn voltijdse job toen, wel enkele maandjes nodig gehad om de rommel op te ruimen. 😁 Helaas geen foto van de living, inclusief visbak van +-1000liter met dode vissen nog in, een vuilzak of 15 die niet tot op de stoep geraakt waren,...
Vergelijkbare situatie gehad... :laugh:
Wij hebben samen een week verlof genomen + 2 containers laten komen om er ineens vanaf te zijn. 😅

Maar bij ons was de afspraak dat de woning + tuin opgekuist zou zijn tegen verlijden akte.
Bij notaris nog van de aankoopprijs gedaan omdat we het zelf nog dienden te doen.
Verkopers vroegen of ze de sleutel nog mochten houden na verkoop om alles leeg te halen. Nope... :laugh:

Diezelfde dag is de man van het koppel wel nog langs geweest om zijn schotelantenne af te vijzen. :unsure:
 
Respect dat je daar aan begint. Ik zou me omdraaien om nooit nog terug te komen... :D
Ik heb mijn huis van boven naar beneden gepoetst, buiten de klinkers, terras en betonplaten geschrobt, geverfd in de woonkamer en berging etc. Mss was dat niet nodig als ik dit zo zie... :p
Huske, we speelden wel in een andere prijsklasse ook hè. 😉
Het was een gedwongen verkoop, nadien gehoord dat mijn bod 10k minder was dan de geschatte prijs voor openbare verkoop in opgeruimde staat. Ondanks dat het volgens de immo wèl de bedoeling was dat ze nog gingen komen opruimen, wist ik al gelijk dat dat niet ging gebeuren. Gedwongen verkoop= deur toe en niet meer omkijken veelal hè.

@TNTim hier ook de container laten komen eens ik het echt beu was alles te sorteren voor het containerpark. 🙈
 
Je kan niet valideren of letterlijk elke aanpassing in die vergunning staat he.
Ja inderdaad. Maar soms zijn er al vastgestelde inbreuken die gekend zijn op stedenbouw.

Ondertussen heeft de nieuwe eigenaar een sceptische put gelegd
Altijd opletten met putten die alles in twijfel trekken ;)
die hebben de notaris aangemaand dat ze dit misschien wel moesten zeggen aan toekomstige kopers. En die notaris heeft gewoon gereageerd: "nee, wij moeten dat niet". Schandalig gewoon.
Dat is zeker gelogen, ik blijf bij mijn vroegere opmerking:

Onmogelijk.

Ik heb mij immers op BG laten vertellen dat de notaris een absolute expert is en zeer zware gerankte examens moet afleggen.

Dat die zich tot bandwerk zou verlagen in plaats van deskundig advies te geven, is ook in strijd met de hoge honoraria en dus totaal ongeloofwaardig.
 
Ja inderdaad. Maar soms zijn er al vastgestelde inbreuken die gekend zijn op stedenbouw.


Altijd opletten met putten die alles in twijfel trekken ;)

Dat is zeker gelogen, ik blijf bij mijn vroegere opmerking:
De notaris had gelijk hoor. Je bij verkoop van een woning niet aantonen dat je een vergunning zou krijgen om ze te verbouwen. Je moet kunnen aantonen dat de woning die er staat een vergunning heeft, maar als dat een krot is dat op instorten staat, moet je niet aantonen dat er wel een nieuw huis op mag komen...

Nu, als de bevoegde stadsdienst al aangeven dat het niet gaat mogen, dan is het gewoon een rotstreek om als notaris dat niet aan de verkoper en eventuele kopers te melden...
 
De notaris had gelijk hoor. Je bij verkoop van een woning niet aantonen dat je een vergunning zou krijgen om ze te verbouwen. Je moet kunnen aantonen dat de woning die er staat een vergunning heeft, maar als dat een krot is dat op instorten staat, moet je niet aantonen dat er wel een nieuw huis op mag komen...

Nu, als de bevoegde stadsdienst al aangeven dat het niet gaat mogen, dan is het gewoon een rotstreek om als notaris dat niet aan de verkoper en eventuele kopers te melden...
Eerder misdadig in plaats van een rotstreek, maar da's mijn mening, volgens de letter van de wet is dat dus gewoon oké.
 
Eerder misdadig in plaats van een rotstreek, maar da's mijn mening, volgens de letter van de wet is dat dus gewoon oké.
Het "huis" is ook online gekomen met een openingsbod van 30k€, en uiteindelijk verkocht voor 130k€ he...
Ik heb zelfs een mail van de gemeente waarin staat dat ze mijn plannen (voor een hobbygarage) zouden goedkeuren en dat ze blij waren dat er iemand was die nog iets nuttig met dat stuk kon doen. Dan vind ik het wel héél zuur voor die mensen die daar eigenlijk 100k te veel betaald hebben en nu vast zitten.
 
Huske, we speelden wel in een andere prijsklasse ook hè. 😉

Dan nog, respect :).

Heb het al eens gezegd, mijn eerste eigendom dateert reeds van 2008, was ook ‘maar’ 150k. Wat we nu gekocht hebben is nr 3 en vermoedelijk niet het laatste aangezien ik vooraan in de 40 ben en dat huis als de kinderen buiten zijn veel te groot is.

Links en rechts wat geluk gehad, anders zou het ook minder zijn wss. En hopen dat we niets serieus aan de hand krijgen. Mijn huidig huis zou ik eind van dit jaar zo kunnen betalen. Nu beginnen we ‘opnieuw’.
 
@Dexels (of anderen) wat denk je van dit huis?


Met het EPC kan je wel weer aanspraak maken op wat premie's denk ik, maar dus wel meteen investeren in nieuwe isolatie. Voor de rest moet er veel uit, maar ik denk dat er wel veel is dat je zelf kan doen. Ik verschiet wel van het KI.
 
@Dexels (of anderen) wat denk je van dit huis?


Met het EPC kan je wel weer aanspraak maken op wat premie's denk ik, maar dus wel meteen investeren in nieuwe isolatie. Voor de rest moet er veel uit, maar ik denk dat er wel veel is dat je zelf kan doen. Ik verschiet wel van het KI.
Waaaauw, da's er eentje met enorm veel potentieel! 😍
 
Voila wij hebben sinds kort onze droomwoning gekocht, vooral trots omdat we dit kunnen verwezenlijken zonder al te veel hulp van ouders.

Wel heel wat 'chance' gehad met financiële beslissingen al dwing je sommige zaken ook ietwat af:

Vakantiewerk sinds 15j
100% Beleggen in de markt sinds 18j
1e instapwoning gekocht 23j (incl. woonbonus)
1e woning verkocht 28j (45K winst)
Finale woning gekocht via Biddit at 80K onder geschatte waarde
 
Voila wij hebben sinds kort onze droomwoning gekocht, vooral trots omdat we dit kunnen verwezenlijken zonder al te veel hulp van ouders.

Wel heel wat 'chance' gehad met financiële beslissingen al dwing je sommige zaken ook ietwat af:

Vakantiewerk sinds 15j
100% Beleggen in de markt sinds 18j
1e instapwoning gekocht 23j (incl. woonbonus)
1e woning verkocht 28j (45K winst)
Finale woning gekocht via Biddit at 80K onder geschatte waarde
Fotootjes van de nieuwe stek?:)
 
Voila wij hebben sinds kort onze droomwoning gekocht, vooral trots omdat we dit kunnen verwezenlijken zonder al te veel hulp van ouders.

Wel heel wat 'chance' gehad met financiële beslissingen al dwing je sommige zaken ook ietwat af:

Vakantiewerk sinds 15j
100% Beleggen in de markt sinds 18j
1e instapwoning gekocht 23j (incl. woonbonus)
1e woning verkocht 28j (45K winst)
Finale woning gekocht via Biddit at 80K onder geschatte waarde

Zeg nooit finale woning, ik had die 7 jaar geleden ook gebouwd. Vandaag staat ze te koop :).
 
Voila wij hebben sinds kort onze droomwoning gekocht, vooral trots omdat we dit kunnen verwezenlijken zonder al te veel hulp van ouders.

Wel heel wat 'chance' gehad met financiële beslissingen al dwing je sommige zaken ook ietwat af:

Vakantiewerk sinds 15j
100% Beleggen in de markt sinds 18j
1e instapwoning gekocht 23j (incl. woonbonus)
1e woning verkocht 28j (45K winst)
Finale woning gekocht via Biddit at 80K onder geschatte waarde
Chance maar ook hard werken, bewust met geld omgaan. Die laatste 2 zijn niet te onderschatten.

De woonbonus kunnen mee nemen?
 
@Dexels (of anderen) wat denk je van dit huis?


Met het EPC kan je wel weer aanspraak maken op wat premie's denk ik, maar dus wel meteen investeren in nieuwe isolatie. Voor de rest moet er veel uit, maar ik denk dat er wel veel is dat je zelf kan doen. Ik verschiet wel van het KI.

Geen idee van je budget natuurlijk. En ook geen technische achtergrond van de woning, dus er valt weinig over te zeggen.
maar het heeft zeker potentieel. En gezien de woning architectonisch nu niet echt een hoogvlieger is. Kun je via buiten isolatie nog spelen met verschillende afwerkingsmaterialen om de woning te pimpen.


Waardeloze website van de makelaar. Ik kan daar niet op scrollen om alle gegevens te zien van het pand

raming met dike stylo om conform te krijgen en nieuwe keuken + badkamer 265-315K

(zonnepanelen, saneren mazout + nieuwe warmtepomp, verwijderen dakbedekking (vermoeddelijk asbest) en nieuwe pannen + isoleren langs binnen. uitbreken vloer gelijkvloers in woonvertrekken + isoleren + vloerverwarming, gevel met crepi (uitgaande dat facadesteen niet verwijderd hoeft te worden) trap luchtgommen.

schatting op basis van wat ik zo 1 2 3 zie, zonder maatvoering.
 
Laatst bewerkt:
Chance maar ook hard werken, bewust met geld omgaan. Die laatste 2 zijn niet te onderschatten.

De woonbonus kunnen mee nemen?
Woonbonus kunnen meenemen voor het deel van de initiële woning, helaas hadden we daar meer moeten lenen en minder eigen inbreng gebruiken, maar dat is hindsight.
 
Woonbonus kunnen meenemen voor het deel van de initiële woning, helaas hadden we daar meer moeten lenen en minder eigen inbreng gebruiken, maar dat is hindsight.

Die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Veel geld zit in de huidige woning die verkocht moet worden. Dus lage initiele hypotheek die nu wel meekan. Betekend dus hogere uiteindelijke hypotheek + hogere overbrugging. Het geld dat nu overschiet op het einde van de rit kan je niet kosteloos in de nieuwe hypotheek steken.
 
Vandaag ook ons huis te koop gezet. Ben benieuwd hoeveel reactie we gaan krijgen en of het snel verkocht gaat zijn.
We gaan het zelf doen, paar immokantoren laten komen en 3% is toch al een serieuze smak geld waardoor we het toch zelf eerst willen proberen.
En vandaag het bod voor verkoop geaccepteerd. Het bod dat we geaccepteerd hebben is uiteindelijk de prijs waar de immo het op geschat had. Wij zijn dus content. (en moeten geen makelaarscommisie van 3% betalen :oi22:)
 
Terug
Bovenaan