Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Vandaag naar een huis gaan kijken dat na een grondige renovatie geen ventilatiesysteem heeft, gaat dat geen problemen geven met kwaliteit van de lucht binnen of met schimmels? Beetje raar om heel het huis te strippen maar dan geen ventilatiesysteem te installeren.
 
Vandaag naar een huis gaan kijken dat na een grondige renovatie geen ventilatiesysteem heeft, gaat dat geen problemen geven met kwaliteit van de lucht binnen of met schimmels? Beetje raar om heel het huis te strippen maar dan geen ventilatiesysteem te installeren.
Totaal niets of ventilatoren in de natte ruimtes en roosters in de ramen?
 
Vandaag naar een huis gaan kijken dat na een grondige renovatie geen ventilatiesysteem heeft, gaat dat geen problemen geven met kwaliteit van de lucht binnen of met schimmels? Beetje raar om heel het huis te strippen maar dan geen ventilatiesysteem te installeren.
Zolang je genoeg verlucht maakt dat toch niet uit lijkt mij?
 
In de badkamer is verluchting en de ramen hebben wel roosters die je kan openzetten.
Dan is dat ventilatiesysteem C. 😉 Heb ik ook gedaan bij de renovatie omdat ik geen plaats had voor systeem D.
(Ik moest dat in de badkamer, toilet en keuken hebben om volledig in orde te zijn)
 
Wat vinden jullie van dit huis?

Leuk huis voor de prijs (oppervlak).
Hou rekening dat de baan niet super rustig is en de vliegtuigjes bijna over het huis zullen opstijgen vanuit vliegveld Brasschaat 😉

Ook de tuin komt uit tegen een weiland van de buren, dus mss last van vliegen ofzo van dieren die er zouden kunnen staan?
 
Ook de tuin komt uit tegen een weiland van de buren, dus mss last van vliegen ofzo van dieren die er zouden kunnen staan?
Hier een schaap en paard van de achterburen op een afstand die me gelijk lijkt aan dat huis: niets van last van, wekelijks wordt wel de drollenronde gedaan door de eigenaars. 😁

Schrijnwerk+ dak(isolatie alvast) moet opnieuw gedaan worden, zal ook enkele tienduizenden euro's kosten.
Zeker navragen hoe het zit met geluidsoverdracht van de buren, ik blijf daar maar last van hebben hoewel beide buren aangeven niets van mijn kant te horen. 🙈
En zeker ook vragen naar andere geluidsoverlast zoals de weg bvb.
 
Wat vinden jullie van dit huis?

Ik vind op eerste zicht de prijs wel goed voor dit pand. Ik zou hoger hebben geschat.

Het is zoals al reeds gezegd een drukke baan. Er is wel traject controle op die baan, dus qua snelheid valt het daar wel mee.

In 2020 zijn wij daar nog gaan kijken naar een stuk grond. (in die wijk ten westen daarvan). Was een stuk van geloof ik 1000m2 en vraagprijs was toen +300.000 euro.
 
Sinds onlangs beginnen kijken voor huizen. Huis met tuintje in Antwerpen is toch een hele zoektocht.

Welke prijs denken jullie dat dit naartoe zal gaan? 😅
https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/238274

Prachtig huis, groot, hoge kamers, genoeg potentieel voor toekomstplannen (bnb); Oké, geen 'echte' tuin, maar dat nemen we er wel bij.
Maarja, om realistisch te zijn denk ik wel dat de prijs nog gigantisch zal stijgen. We kunnen maar proberen zeker
 
Sinds onlangs beginnen kijken voor huizen. Huis met tuintje in Antwerpen is toch een hele zoektocht.

Welke prijs denken jullie dat dit naartoe zal gaan? 😅
https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/238274

Prachtig huis, groot, hoge kamers, genoeg potentieel voor toekomstplannen (bnb); Oké, geen 'echte' tuin, maar dat nemen we er wel bij.
Maarja, om realistisch te zijn denk ik wel dat de prijs nog gigantisch zal stijgen. We kunnen maar proberen zeker
400 - 450k.

Maar ik zou dat er niet aan geven om eerlijk te zijn.

Ik zou wel denken dat het voor meer dan dit gaat, al geef ik het er dan nog altijd niet aan:

C en esthetisch in orde is bij mij een no go...
 
Sinds onlangs beginnen kijken voor huizen. Huis met tuintje in Antwerpen is toch een hele zoektocht.

Welke prijs denken jullie dat dit naartoe zal gaan? 😅
https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/238274

Prachtig huis, groot, hoge kamers, genoeg potentieel voor toekomstplannen (bnb); Oké, geen 'echte' tuin, maar dat nemen we er wel bij.
Maarja, om realistisch te zijn denk ik wel dat de prijs nog gigantisch zal stijgen. We kunnen maar proberen zeker
Ben vrij akkoord met renegade.

zal wel tegen 450k gaan.

Ik ken Berchem een klein beetje.
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/herenhuis/te-koop/berchem/2600/10431049 ietsjes groter en betere tuin en Berchem = 560k
 
Dan zet ik het direct terug uit mijn hoofd. Was te mooi om waar te zijn.

Ter info:
Budget rond €300k
Huis met tuintje in regio Borgerhout, Berchem of er rond
Mag te renoveren zijn (wel gedeeltelijk in budget op te nemen dan)

Pluspunt:
Meerdere kamers om eventuele (Air)bnb verhuurkamers van te maken

We hebben geen haast en beseffen dat het een moeilijke zoektocht is. Desondanks al enkele tegengekomen, maar toen nog niet serieus genoeg over budget en dergelijke geïnformeerd. Nu toch al een beter idee hierover en gaat de zoektocht verder.
 
Geen idee maar als je interesse hebt, kan het interessant zijn om het openingsbod te hebben. De eerste die biedt, en enkel die, krijgt 1% korting op zijn eerste bod.
 
Dat klopt, maar als de koper niet betaald en je wil dat voortrekken kan je je huis niet verkopen zolang de procedure loopt.
Dus toch best lastig.
Klopt, wij hebben dat 2 keer meegemaakt met de verkoop van ons appartement. Eerste keer hadden ze hun bod per mail terug ingetrokken en hebben we het zo gelaten wegens die reden. 2e compromis verkochten we het met een immomakelaar en die heeft het veel agressiever aangepakt en voor ons die 10% afgedwongen (eigenlijk 7% want hij had recht op zijn 3% commissie bij een getekende compromis). Voelde toen niet fair aan die commissie maar het stond zo wel in het contract dat we met hem hadden ondertekend. Met lichte tegenzin wel terug met die immomakelaar in zee gegaan maar dan aan 1,5% commissie en aan het gewenste bedrag verkocht.
 
Dan zet ik het direct terug uit mijn hoofd. Was te mooi om waar te zijn.

Ter info:
Budget rond €300k
Huis met tuintje in regio Borgerhout, Berchem of er rond
Mag te renoveren zijn (wel gedeeltelijk in budget op te nemen dan)

Pluspunt:
Meerdere kamers om eventuele (Air)bnb verhuurkamers van te maken

We hebben geen haast en beseffen dat het een moeilijke zoektocht is. Desondanks al enkele tegengekomen, maar toen nog niet serieus genoeg over budget en dergelijke geïnformeerd. Nu toch al een beter idee hierover en gaat de zoektocht verder.

Ik denk dat je je pluspunt gaat moeten schrappen. 2 slaapkamers + tuintje gaat al heel nipt zijn.



Maar dat krijg je niet gerenoveerd voor maar 10.000.
 
Ik denk dat je je pluspunt gaat moeten schrappen. 2 slaapkamers + tuintje gaat al heel nipt zijn.



Maar dat krijg je niet gerenoveerd voor maar 10.000.
Het is moeilijk, maar wel mogelijk.

https://www.immoweb.be/en/classified/mixed-use-building/for-sale/antwerpen-borgerhout/2140/10403229

Deze hadden we destijds gezien, maar waren toen nog niet echt opzoek en hadden geen gevoel naar marktwaarde en dergelijke. Maar had dus binnen onze wensen gevallen.
 
Heel zeker van dat dat maar aan 235.000 euro verkocht werd? Dat is quasi instabuy, vind ik
Ja, het was begonnen aan 325k - 280k - 250k en uiteindelijk 235k.

Toen waren we niet echt aan het zien, maar viel ons wel op dat het zolang duurde eer het verkocht was. Eenmaal gaan kijken omdat het toch om de hoek was, maar 325k was zeker teveel.

Uiteindelijk bij 235k een 2e afspraak geboekt en was het er juist voor verkocht.

Dusja, spijtig en hadden sneller moeten reageren. Maar toen geen besef van de markt en waren ook niet opzoek. Nu beginnen we serieuzer te zoeken, maar hebben geen haast.
 
Terug
Bovenaan