Heb er bij Hudson een jaartje of 2 geleden eentje moeten afleggen.
Geen idee meer of er voordien ook wat van die IQ-testing aan te pas kwam; if yes, gewoon zien dat je op voorhand de type oefeningen die ze vragen (kan je op google wel zoeken) wat oefent en dan komt dat sowieso goed.
De assessment zelf is nogal straightforward; je komt toe op kantoor Hudson, ze zetten je in een zaaltje en iemand legt je het verloop van de dag uit. Dat is typisch een postvak-oefening waar je doorheen mails en documenten moet gaan, en een antwoord moet geven op een case. Er zit info in die je nodig hebt, er zit info in die je niet nodig hebt en er is ook gewoon info die je ontbreekt en waar ze willen zien of je logisch en gefundeerd assumpties kan maken. Typisch moet je die case brengen in een soort "presentatie for the board", waar ze uiteraard ook wat vragen zullen stellen. Daarnaast een soort rollenspel met een bezorgd/balorig/tegendraads/nukkig/... teamlid en vaak ook nog een gewoon interview met één van de begeleiders (wie je bent, wat je motiveert, wat niet, the usual stuff).
Feedback krijg je niet te horen, tenzij via de opdrachtgever of tenzij je het nadien expliciet gaat vragen.
Niet te hard doordenken, buiten dan de typische STARR-voorbeelden voor dat interview en wat voorbereiding voor de IQ-test als die er is. AC's kunnen een meerwaarde hebben, maar in veel bedrijven is het weinig meer dan procedure.