Stilte voor de storm is zeer toepasselijk als je weet wat er volgende aflevering zou kunnen/moeten gebeuren... onvermijdelijk kan je dan even niet toppen aan de vorige aflevering die mogelijks één van de beste van dit seizoen was, maar de dans der draken is duidelijk begonnen!

Had me als iemand die het boek wel gelezen, heeft desondanks wel compleet niet verwacht aan:
voet-fetisjisme
Dit is nu eens echt iets waar ik gewoon niet weet wat ervan te maken... snap dat in het echte leven overigens ook compleet niet. Maar goed, ieder zijn meug dan maar zeker?
 
Dit is nu eens echt iets waar ik gewoon niet weet wat ervan te maken... snap dat in het echte leven overigens ook compleet niet. Maar goed, ieder zijn meug dan maar zeker?
Cultureel waren voeten vroeger onrein (in sommige culturen, bv Thailand nog steeds). Er zat/zit een soort taboe rond alles dat met voeten te maken heeft, verboden om als kind jezelf te zijn rond die onderwerpen zorgt vaak voor wensen in de volwassenheid om dingen daarrond te beleven. Het ene taboe wordt aan het anderen gelinkt en zo krijg je erotiserende gevoelens rond voeten.

Alles rond geaardheid heeft vaak een complexe origin.
 
Snap de kritiek niet op de aflevering. Vond de sfeer en snelheid perfect als aanloop naar de volgende aflevering.

Mooi om het besef bij Alicent te zien. Opnieuw zitten we in een klote situatie met een koning die niet waardig is door het geschaak van enkele mannen (al dan niet voor de vrede in het rijk).
 
Ik vond deze episode ook heel goed.
Enigste nitpick: Alicent haar uh misverstand (en ik spoiler zo niks den ik). Beetje goedkoop geschreven zo om dan een goeie episode in gang te zetten. De rest vond ik even goed als de vorige epi.

Als ze op dit elan verder doen met een goede finale komt het zeker goed met S2 denk ik.
Zalig einde vond ik, je zag het wel wat komen, maar dan een kleine twist op de twist.

Aangezien ik de boeken niet gelezen heb wist ik echt niet of gans Alicent haar entourage daar het loodje ging leggen door dragonfire, ze verdienden het ergens wel. Een bende laffe sceamers eigenlijk. Aegon die servants verkracht en een echte etter is, Larys een halve psycho die zn eigen pa ombrengt, The hand een manipulatief smeerlapke eigenlijk, Aemond power hungry en egoistisch. Sir Creston een labiele wacko moordenaar. Alicent wou eigenlijk nog goed doen en begreep haar vaders laatste woorden dus niet echt goed. Rhaenys besefte wel dat Alicent nog ergens goeie intensies ivm hoop op vrede had, dus ze laat haar en de anderen leven. Ze maakt wel een statement om u tegen te zeggen. Het leek allemaal zo makkelijk te gaan die kroning, maar het zal niet makkelijk worden of zware gevolgen hebben en mensen zullen afzien.

Als die personges nog belangrijk zijn kan je ze niet allemaal laten sterven natuurlijk ... Zou wel cool geweest zijn en een echt GOT moment.... maar het is HOTD.

Och ja een andere nitpick, die kinder gevechten die 40sec aaagehaald worden. Uit het niets zo, en dan plots een belangrijke bargain worden.
M'n kon iets beter geschreven hebben, idem met Alicents twijfels en motivatie dus om Aegon toch snel te kronen
 
Laatst bewerkt:
Toch wel een heel sterke aflevering die me erg doet uitkijken naar de finale volgende week. Shit is about to hit the fan.
 
Sterke opbouwende aflevering naar volgende episode.

Twee minpunten:
Die voetscene vond ik maar raar
Rhaenys die geen dracarys zegt? Je kan letterlijk iedereen doden en de throne winnen en oorlog voorkomen. Nuja die scene komt niet in de boeken voor een reden uiteraard.
 
Weer steengoede aflevering.

Die 2 broers die elk een andere kant kiezen gaat wel boeiend worden. Den Otto content na zijn plan dat een goeie 20 jaar in beslag heeft genomen. Dit was beetje de aflevering van Alicent en die actrice heeft dat toch goed gedaan. Beetje dubbel of ze het meeste verdriet had om de dood van haar man of om wat komen ging.

De CG is toch van tijd echt minder gedaan vind ik. Het is en blijft een tv serie maar toch is de wisselde kwaliteit jammer. Duidelijk dat er moest gekozen werden welke scènes meer budget kregen.
 
Ik ga er morgen aan beginnen. :) Kijk er naar uit na RoP eigenlijk, wou die twee niet door elkaar halen.
Was tot het laatste seizoen bijzonder zot van GoT eigenlijk. :)
 
Ik ga er morgen aan beginnen. :) Kijk er naar uit na RoP eigenlijk, wou die twee niet door elkaar halen.
Was tot het laatste seizoen bijzonder zot van GoT eigenlijk. :)

Dan heb je de goeie volgorde gekozen. Ik vreesde dat House of the Dragon na GoT S08 zou teleurstellen... en had hoge verwachtingen van Rings of Power maar dat is uiteindelijk compleet het tegenovergestelde uitgedraaid.

Geniet ervan!
 
Cgi is tegenwoordig overal wat minder.
Simpel voorbeeld: pirates of the caribbean
De film is van 2003 cgi door industrial light en magic.
Das gewoon fantastisch gedaan.
Sinds 10 jaar of langer al ligt de cgi echt wel plat. Mb een persoonlijke mening.
Maar de evolutie die zo een sprongen maakte rond de eeuwwisseling is precies verminderd
 
Weer steengoede aflevering.

Die 2 broers die elk een andere kant kiezen gaat wel boeiend worden. Den Otto content na zijn plan dat een goeie 20 jaar in beslag heeft genomen. Dit was beetje de aflevering van Alicent en die actrice heeft dat toch goed gedaan. Beetje dubbel of ze het meeste verdriet had om de dood van haar man of om wat komen ging.

De CG is toch van tijd echt minder gedaan vind ik. Het is en blijft een tv serie maar toch is de wisselde kwaliteit jammer. Duidelijk dat er moest gekozen werden welke scènes meer budget kregen.
Ja die brand in de White worm haar hoofdkwartier. Dat was bijna even slecht als de brand in Ter Smisse 10 jaar geleden 🤣
 
Wat ik wel raar vond was
Dat die draak uit de grond kwam en ff later op de grond kroop. Je zag dus het gat waardoor hij eerst kwam dus niet.
 
Wat ik wel raar vond was
Dat die draak uit de grond kwam en ff later op de grond kroop. Je zag dus het gat waardoor hij eerst kwam dus niet.
Vond ik ook het enigste minpunt aan de aflevering. Ook niet heel consistent met haar karakter dat ze zoveel mensen even vermoord. Ze had wel veel miserie kunnen besparen als ze gwn die familie daar had afgemaakt, benieuwd of ze daar een uitleg aan gaan geven. Vond dat dan weer wel consistent met haar karakter, maar moest ik Daemon zijn ik zou haar toch vragen waarom ze het daar niet even afgehandeld heeft…
 
waarom had sir creston zo’n prominente rol bij de kroning? Is die daar niet veel te onbelangrijk voor?
 
Terug
Bovenaan