Hele goeie afsluiter toch die laatste episode, waardoor het wel naar meer smaakt :)

Serie begon voor mij op de juiste toon, maar zakte daarna wat in elkaar, maar is op het juiste moment terug opgeveerd. Zeker E8 en E10 waren voor mij heel sterk. Nu is het helemaal losgebarsten en zie ik S2 helemaal goedkomen :)
 
HOTD heeft alvast al mijn verwachtingen ingelost. Zowel qua tempo, GOT sfeer en actie.

En wat het vervolg betreft is het alvast geruststellend dat ze perfect weten waar ze naartoe moeten gaan en het bronmateriaal duidelijk is (met ruimte om screen likeable te maken zonder te overdrijven).
 
Is er al aangekondigd wanneer S2 eraan zou komen eigenlijk? 1 per jaar zoals bij GoT?
Ik wil het NU natuurlijk al maar ja. :)

Ik vond het eigenlijk over de ganse lijn best goed geacteerd eigenlijk. Zeker de hoofdpersonages hebben de nodige gravitas. Zeker ook Matt Smith waarvan ik noot had gedacht dat die zoveel dreiging kon uitstralen.
 
Goede afsluiter van goede seizoen. Zowel acteerprestaties, casting, verhaal, ... zitten goed. Enige dat me blijft storen is soundtrack en CGI...
Het einde van het drakengevecht met de blik van Aemond was voor mij wel een hoogtepunt. Ook de moment waarop de kinderen zeggen dat zij de boodschap willen brengen was heel knap in beeld gebracht. Daar zag je eigenlijk een mini-legertje van drakenrijders staan.

Algemeen vind ik heel de dynamiek over Alicent die feitelijk leider is en Rhaenyra die queen zou moeten zijn, echt goed. Is imo een heel overtuigend verhaal.
 
De verhaaltechnische truc van George RR Martin werkt ook hier weer perfect. Likeable characters die in een positie geduwd worden door hun omstaanders waardoor ze beslissingen moeten nemen die ze eigenlijk niet willen nemen of er een kettingreactie komt waardoor ze toch hun waarden en normen overboord gooien werkt ook hier weer perfect. Geen goed of kwaad en iedereen is in staat om de vreselijkste dingen te doen als er maar op de 'juiste' knop is geduwd.
 
Toch tweede keer dit seizoen dat ik heb moeten verder spoelen.

Mijn vriendin is hoogzwanger dus die bepaalde scène wil je dan niet zien. Zelfde als bij afl 1.
Voor de rest echt wel bangelijke aflevering grafisch en qua sfeer. Je wist dat er iets ging gebeuren met Luke of de andere!
Daemon en Aemond zijn toch de twee graafste characters imo :love:
 
Alle 10 gezien. Meer dan dik in orde. CGi boeit mij nooit niet, ksnap niet dat mensen daar blijven over vallen. Ok je ziet soms dat het niet echt is, maar doet niets af van het verhaal, de dialogen, de karakterontwikkeling en de acteerprestaties... en deze waren toch wel allemaal goed tot uitstekend. Nu LOTR als volgende op de agenda, open mind aan beginnen, hoop dat die reboot het even goed doet.
 
Alle 10 gezien. Meer dan dik in orde. CGi boeit mij nooit niet, ksnap niet dat mensen daar blijven over vallen. Ok je ziet soms dat het niet echt is, maar doet niets af van het verhaal, de dialogen, de karakterontwikkeling en de acteerprestaties... en deze waren toch wel allemaal goed tot uitstekend. Nu LOTR als volgende op de agenda, open mind aan beginnen, hoop dat die reboot het even goed doet.

Oh, naïeveling, ga jij even teleurgesteld zijn.

De Rings of Power is overigens allesbehalve en reboot van LOTR, Tolkien draait zich om in z'n graf als dat soort dingen geschreven worden.
Pas op, de CGI daar zal je misschien visueel verbluffen (op een aantal domme keuzes na), misschien ook de soundtrack, maar bijna al de rest?
Een puinhoop van jewelste.
 
Late to the party, maar heb nu ook alles gezien. De sfeer zat goed, heel coole vibe ... maar die laag vernis kon toch niet geheel verstoppen dat de verhaallijnen, dialogen en plottwists allemaal heel mager uitvallen tegenover de eerste seizoenen van GoT. Plot wordt iets te vaak voortgestuwd door flauwe plotdevices, met kers op de taart de allerlaatste scene. Te veel personages ook die vooral cool moeten zijn, of vooral sympathie moeten opwekken. Te weinig echt memorabele personages met inhoud. Te weinig mysterie ook. En de verwijzingen naar A Song of Ice and Fire voelen extreem geforceerd aan.

Ik ben wel benieuwd naar het volgende seizoen, zal sowieso kijken.
 
Heb net de eerste aflevering gezien.
Heb alle boeken van Asoiaf gelezen en bij GoT ben ik na het derde seizoen gestopt omdat ik de afloop van het verhaal eerst wil lezen in de boeken -ja ja ik weet het, ben al tien jaar aan het wachten en er zullen nog wel wat jaren bijkomen jammer genoeg.

Zijn er in deze serie veel verwijzingen/spoilers naar GoT? Indien ja, laat ik dit ook al naast mij liggen.
 
Heb net de eerste aflevering gezien.
Heb alle boeken van Asoiaf gelezen en bij GoT ben ik na het derde seizoen gestopt omdat ik de afloop van het verhaal eerst wil lezen in de boeken -ja ja ik weet het, ben al tien jaar aan het wachten en er zullen nog wel wat jaren bijkomen jammer genoeg.

Zijn er in deze serie veel verwijzingen/spoilers naar GoT? Indien ja, laat ik dit ook al naast mij liggen.
Nee, kan je spoilervrij bekijken
 
Heb net de eerste aflevering gezien.
Heb alle boeken van Asoiaf gelezen en bij GoT ben ik na het derde seizoen gestopt omdat ik de afloop van het verhaal eerst wil lezen in de boeken -ja ja ik weet het, ben al tien jaar aan het wachten en er zullen nog wel wat jaren bijkomen jammer genoeg.

Zijn er in deze serie veel verwijzingen/spoilers naar GoT? Indien ja, laat ik dit ook al naast mij liggen.

Je kan inderdaad gerust kijken. De verwijzingen naar ASOIAF zijn zéér beperkt, want het is een prequel natuurlijk.
Zéér realistische kans dat je dus nooit de GoT serie zal uitkijken, want de kans is immens groot, en groter en groter met de dag, dat de boekenserie nooit voltooid zal worden. Ironisch genoeg is deze House of the Dragon serie maar evenzeer Elden Ring, en andere zijprojecten van George R. R. Martin daar mee de oorzaak van, naast zijn trage schrijfsnelheid en de dumptruck of geld die hij al verdiend heeft aan de serie en andere spin-offs. Martin zal nog wel lang genoeg leven om Winds of Winter 'ooit' te voltooien, maar A Dream of Spring? Wel, ik wens hem een zéér lang leven toe, maar zelfs dan... Hij heeft zich in een knoop geschreven waar hij niet uitgeraakt met z'n "gardener style".

Late to the party, maar heb nu ook alles gezien. De sfeer zat goed, heel coole vibe ... maar die laag vernis kon toch niet geheel verstoppen dat de verhaallijnen, dialogen en plottwists allemaal heel mager uitvallen tegenover de eerste seizoenen van GoT. Plot wordt iets te vaak voortgestuwd door flauwe plotdevices, met kers op de taart de allerlaatste scene. Te veel personages ook die vooral cool moeten zijn, of vooral sympathie moeten opwekken. Te weinig echt memorabele personages met inhoud. Te weinig mysterie ook. En de verwijzingen naar A Song of Ice and Fire voelen extreem geforceerd aan.

Ik ben wel benieuwd naar het volgende seizoen, zal sowieso kijken.

Denk dat ik je daar wel gelijk moet geven, de intrige, de dialogen, de plotwendingen van de eerste seizoenen van GoT/ASOIAF waren sterker, maar de meeste fans (inclusief mezelf) zijn blij met deze serie omdat ze gewoon terug een pak beter is dan de rushed ellende die seizoenen 5-7 en vooral 8 van de serie waren, en dat hier er een "garantie" is op een op voorhand duidelijk gepland einde, in plaats van een vaag doel, snel-snel naartoe gewerkt door mindere screenwriters.
 
Terug
Bovenaan