Oef wat een final scene.
Wanneer Lucerys in Storms End aankomt en je ziet Vhaegar door de bliksem verschijnen, chills!
Toen wist ik ook wel al hoever het ging komen helaas.
Deze aflevering toont dat Viserys gelijk had. "The idea that we control the dragons is an illiusion. They are a power man should never have trifled with." Zoals we dus ook zien met Lucerys en Aemond die beide hun draak niet onder controle hadden. Ze zijn geen huisdier, geen slaaf, dat je ze kan gebruiken betekent niet dat je er controle over hebt. Het zijn weapons of mass destruction met een eigen wil. Daemon heeft ook veel overweg met een draak. Hij staat aan je kant en zal voor je strijden als hij het wilt, maar hij kan ook uithalen naar vriend en familie.
 
1080p is toch zo slecht nog niet, ik bekijk meestal de 720p versie.
Hangt wat af van het scherm waar je het op kijkt natuurlijk.

Nieuwsgierigheid heeft het van geduldigheid gewonnen. Leuke aflevering met opnieuw een fijne trage opbouw naar S02. Dat gaat vonken geven.
 
Laatst bewerkt:
Was Deamon nu een 2de draak aan het temmen voor zichzelf?
Hier staat wat achtergrondinfo, maar ook spoilers voor de rest van het verhaal: https://screenrant.com/vermithor-house-dragon-daemon-song-future/

Dit is relatief spoiler vrij:
One is for Vermithor to become more socialized again, having not had a rider since King Jaehaerys I Targaryen (who has been dead for around 30 years). Similarly, Daemon is probably promising Vermithor he will get a new rider soon, setting up events to come later in House of the Dragon. At least one of the words sounds like “new” in High Valyrian (“arlie”), but also, given Daemon’s belief in dragons winning them the impending war it would make sense for him to be looking to find riders for House of the Dragon's other dragons.
 
Damn wat een seizoensfinale! :love:

Seizoen 2 kan niet snel genoeg komen,
al heb ik nu écht wel eventjes genoeg heftige bevallingsscènes gezien. :unsure:
 
Ja jongens, als finale kan dit toch tellen. Een uur aan het scherm gekluisterd. Prachtig in beeld gebracht daar op het einde.

Bravo showrunners, prachtig eerste seizoen :clap:
 
Elke keer ik Aegon zie krijg ik zin om naar Welcome To The Black Parade te luisteren. :unsure:
Ge zijt niet alleen.

Ta7pTcK.jpg



Zalige finale, enige smet op het seizoen is voor mij het einde van episode 7. Verder wel een aantal rare keuzes tov het boek, maar ik kan ermee leven.


Beste scène van de aflevering
was wel Vhagar die daar al zat in Storm's End.

Mocht ik Luke zijn:

yJpryvG.jpg
 
Ik ben nog altijd niet zo fel overtuigd als bij bepaalde seizoen van GoT, maar het is toch met momenten weer top.

Ik moet wel zeggen dat ik echt heb moeten kokhalzen bij die geboorte scène.

Die scène tussen de draken trouwens echt goed in beeld gebracht.
 
Was een beetje twijfelend gestart deze serie, maar de laatste afleveringen waren toch echt wel top en van een heel hoog niveau. Kan niet wachten op het 2de seizoen.
 
Ik was niet mee. Ik was ni meegezogen in het verhaal tot ep 8.
Maar nu mannekes :love: .

Wat een ongelofelijk sterke eindaflevering.

Het emotionele rond de bevalling kan ik begrijpen in het verhaal. De gore was puur om te tonen wat ze durven. Niet dat het mij shockeert maar ik vond het niet nodig.

De blik bij Rhaenyra op het einde. :love:
En bij Aemond wanneer hij beseft dat hij net echt de oorlog heeft ontketend. Daar aan kan je zien dat het langs zijn kant enorm veel dreigen en spielerei is maar dat hij ook niet de grote escalatie wil.
 
Ik was niet mee. Ik was ni meegezogen in het verhaal tot ep 8.
Maar nu mannekes :love: .

Wat een ongelofelijk sterke eindaflevering.

Het emotionele rond de bevalling kan ik begrijpen in het verhaal. De gore was puur om te tonen wat ze durven. Niet dat het mij shockeert maar ik vond het niet nodig.

De blik bij Rhaenyra op het einde. :love:
En bij Aemond wanneer hij beseft dat hij net echt de oorlog heeft ontketend. Daar aan kan je zien dat het langs zijn kant enorm veel dreigen en spielerei is maar dat hij ook niet de grote escalatie wil.
Die blik van Aemond was zoiets van "fffffuuuuuu". Terwijl hij gewoon wat wou dollen en een oog uitsteken.
 
Die blik van Aemond was zoiets van "fffffuuuuuu". Terwijl hij gewoon wat wou dollen en een oog uitsteken.
Intimideren, jagen, spelen. Net zoals Rhaenys geen vuurzee heeft gestart tijdens de kroning wou ook hij de oorlog niet in gang zetten. Dat is aan de hoofdrolspelers op het bord namelijk Rhaenyra en Aegon (/Alicent).
Simpel, maar mooi gebracht hoe verwarring, zoals de dood van Viserys dat geen moord was en deze aanslag op de prins, het vuur alleen maar aanwakkert.
 
Terug
Bovenaan