Cgi is tegenwoordig overal wat minder.
Simpel voorbeeld: pirates of the caribbean
De film is van 2003 cgi door industrial light en magic.
Das gewoon fantastisch gedaan.
Sinds 10 jaar of langer al ligt de cgi echt wel plat. Mb een persoonlijke mening.
Maar de evolutie die zo een sprongen maakte rond de eeuwwisseling is precies verminderd

Het cgi budget van deze serie is beperkter dan Hollywood-blockbuster films natuurlijk, of als een Amazon serie die net aantoont dat visuals een slecht verhaal ook niet kunnen rechttrekken.

CGI gaat vermoedelijk de laatste tijd ook achteruit omdat er meer en meer films én televisie-series gebruiken en het aantal studios die dit uitvoeren tegelijkertijd overbevraagd en onderbetaald zijn. Daar hoorde je een tijd terug in verschillende film/tv-serie podcasts meer over.
 
Ik vind die tante best wel bad-ass eigenlijk :D

Ik vond het een redelijke aflevering. Op zich niet slecht, maar je voelt nu al wel heel hard waar de rest van de reeks naartoe zal gaan.
Maar algemeen vind ik het goeie acteerprestaties, de sfeer zit goed. De grootste nadelen van de reeks vind ik eerder bij de productie zitten.
CGI is imo bedroevend (momenteel lijk LoTR daar véél beter in te scoren), soundtrack is niet super gemixt en de donkere scenes blijven problematisch imo.
 
Badass ja...

Maar met die scene schep je wel een moeilijk te verantwoorden interactie. Zij was basically op haar dood aan het wachten. Nu stond ze met een draak voor weerloosbare mensen die vanaf haar vertrek de oorlog tegen haar zouden voorbereiden en voeren. Waarvan één iemand de grootste draak ter wereld heeft ook. Zij kon daar toch niet anders dan die mensen te reduceren tot as? Dan had het meer steek gemaakt dat Alicent haar had zien vertrekken samen met iemand anders en haar nadrukkelijk had laten gaan, omdat zij voorlopig nog rekent op een vredevolle neerlegging van de andere kant van de familie.

Nu heeft Rhaenys eigenlijk een bende burgers vermoord en verzekerd dat het een lange oorlog wordt in plaats van een korte bbq.

Mooi beeld, dat wel.
 
Badass ja...

Maar met die scene schep je wel een moeilijk te verantwoorden interactie. Zij was basically op haar dood aan het wachten. Nu stond ze met een draak voor weerloosbare mensen die vanaf haar vertrek de oorlog tegen haar zouden voorbereiden en voeren. Waarvan één iemand de grootste draak ter wereld heeft ook. Zij kon daar toch niet anders dan die mensen te reduceren tot as? Dan had het meer steek gemaakt dat Alicent haar had zien vertrekken samen met iemand anders en haar nadrukkelijk had laten gaan, omdat zij voorlopig nog rekent op een vredevolle neerlegging van de andere kant van de familie.

Nu heeft Rhaenys eigenlijk een bende burgers vermoord en verzekerd dat het een lange oorlog wordt in plaats van een korte bbq.

Mooi beeld, dat wel.
Ik zag dat als reactie op haar als moeder, die zelf 2 kinderen verloren heeft aan de ambitie voor de troon (van haar man dan vooral), die Alicent haar voor haar kind ziet plaatsen om hem te beschermen. Scene voordien waar ze praten met elkaar vermeld ze ook dat ze Alicent nu hoger inschatte dan voordien na het voorstel dat ze gedaan heeft. Het is en blijft ook nog altijd (aangetrouwde) familie van elkaar. Dat je op het begin van dit conflict dan nog niet wil overgaan tot heel die kant van de familie te verbranden kan ik ergens wel begrijpen.

Dat ze daarvoor honderden mensen vermoord door door de vloer te barsten met haar draak slaagt wel op niets inderdaad.
 
Vond deze aflevering weer wat minder.
1. De zoektocht naar Aegon vond ik veel te lang duren en de lange duur ervan droeg weinig bij imo.
2. Larys is precies wel heel letterlijk een samensmelting van Littlefinger en Varys. Vreemde keuze om hem een voet fetish te geven en enkel informatie te willen geven wanneer Alicent haar tenen laat zien. Beetje random.
3. Het laatste moment waarbij Rhaenys door de grond komt was alles wat er mis was met de latere seizoenen van GoT. Spektakel voor spektakel sake. Jammer, creëert enkel plotholes en droeg ook niet al te veel bij.

Ik had gelezen dat de schrijver (Sarah Hess) van deze aflevering eigenlijk gewoon letterlijk zei "Ja ik wou gewoon een coole scene erin steken" want dit kwam niet in het boek voor. Het boek is eigenlijk een vertelling van Historians in de GOT wereld die de gebeurtenissen tijdens deze periode proberen neer te schrijven en is dus wel een "unreliable narrator" wat de schrijvers van de serie kansen geeft om dingen aan te passen. Maar je gaat me toch niet vertellen dat een gebeurtenis zoals "Princess Rhaenys kwam tijdens de kroning op haar draak door de grond en vermoordde daarbij 3 dozijn burgers." nergens opgeschreven werd ofzo ??
 
Laatst bewerkt:
Vond deze aflevering weer wat minder.
1. De zoektocht naar Aegon vond ik veel te lang duren en de lange duur ervan droeg weinig bij imo.
2. Larys is precies wel heel letterlijk een samensmelting van Littlefinger en Varys. Vreemde keuze om hem een voet fetish te geven en enkel informatie te willen geven wanneer Alicent haar tenen laat zien. Beetje random.
3. Het laatste moment waarbij Rhaenys door de grond komt was alles wat er mis was met de latere seizoenen van GoT. Spektakel voor spektakel sake. Jammer, creëert enkel plotholes en droeg ook niet al te veel bij.

Ik had gelezen dat de schrijver (Sarah Hess) van deze aflevering eigenlijk gewoon letterlijk zei "Ja ik wou gewoon een coole scene erin steken" want dit kwam niet in het boek voor. Het boek is eigenlijk een vertelling van Historians in de GOT wereld die de gebeurtenissen tijdens deze periode proberen neer te schrijven en is dus wel een "unreliable narrator" wat de schrijvers van de serie kansen geeft om dingen aan te passen. Maar je gaat me toch niet vertellen dat een gebeurtenis zoals "Princess Rhaenys kwam tijdens de kroning op haar draak door de grond en vermoorde daarbij 3 dozijn burgers." nergens opgeschreven werd ofzo ??
100% akkoord met punt 3. Verder vond ik het wel een goeie aflevering, 1 en 2 stoorden me niet zo.

En o ja
vermoordde
 
Vond deze aflevering zeker niet slecht, maar de vorige was natuurlijk zo goed dat die evenaren moeilijk gaat zijn.

Dat Rhaenys door de grond kwam met haar draak was mss wat overkill, maar dat ze daarbij tig burgers doodde lijkt me net bewust en in haar kraam te passen. Het volk dat daar aanwezig was aarzelde eerst bij de kroning van Aegon, maar was finaal plots wel enthousiast. Dat werd wellicht hierdoor weer helemaal de kop ingedrukt. Haar blik vlak voor ze weg vloog vertelde dan ook genoeg. En er zijn er maar weinig die inzitten met een dode meer of minder bij het volk hé, dat zijn "noodzakelijke" slachtoffers.
 
Vond deze aflevering zeker niet slecht, maar de vorige was natuurlijk zo goed dat die evenaren moeilijk gaat zijn.

Dat Rhaenys door de grond kwam met haar draak was mss wat overkill, maar dat ze daarbij tig burgers doodde lijkt me net bewust en in haar kraam te passen. Het volk dat daar aanwezig was aarzelde eerst bij de kroning van Aegon, maar was finaal plots wel enthousiast. Dat werd wellicht hierdoor weer helemaal de kop ingedrukt. Haar blik vlak voor ze weg vloog vertelde dan ook genoeg. En er zijn er maar weinig die inzitten met een dode meer of minder bij het volk hé, dat zijn "noodzakelijke" slachtoffers.
Mja, ik vat die laatste scene toch niet helemaal...

Misschien ben ik niet mee met het doel dat ze uiteindelijk voor ogen heeft...

Ze laat hier na om 'eenvoudig' haar vijanden uit te schakelen en 'goodwill' bij de bevolking zal ze hier ook niet mee scoren.

Dus waarom deed ze dat? Om angst bij de bevolking in te boezemen? Om te tonen aan de rest dat 'ze nog niet van haar af zijn?'

Enige wat ik dan kan bedenken is dat ze de positie van de nieuwe koning wil verzwakken en dat het volk uiteindelijk zich wel tegen de zwakke koning zal verzetten. Zo hoeft ze zelf geen king-slayer te worden.

Ik ben nog niet helemaal mee denk ik :p
 
Mja, ik vat die laatste scene toch niet helemaal...

Misschien ben ik niet mee met het doel dat ze uiteindelijk voor ogen heeft...

Ze laat hier na om 'eenvoudig' haar vijanden uit te schakelen en 'goodwill' bij de bevolking zal ze hier ook niet mee scoren.

Dus waarom deed ze dat? Om angst bij de bevolking in te boezemen? Om te tonen aan de rest dat 'ze nog niet van haar af zijn?'

Enige wat ik dan kan bedenken is dat ze de positie van de nieuwe koning wil verzwakken en dat het volk uiteindelijk zich wel tegen de zwakke koning zal verzetten. Zo hoeft ze zelf geen king-slayer te worden.

Ik ben nog niet helemaal mee denk ik :p
Natuurlijk ben je niet mee, want die scène houdt totaal geen steek. Ze komt dan ook niet voor in het boek (blijkbaar, ik heb het boek zelf niet gelezen), maar is erbij verzonnen door de serieschrijvers. De enige reden is "spektakel", de logica is echter ver zoek. Compleet overbodig imo.
 
Terug
Bovenaan