Hongerstakers: illegalen of gelukszoekers? Regulariseren of niet? (migratiedebat)

Opnieuw regulariseren?

  • Ja

    Stemmen: 3 2,1%
  • Eerder ja, mits voorwaarden (verduidelijking in post)

    Stemmen: 6 4,3%
  • Neen, mits uitzonderingen (verduidelijking in post)

    Stemmen: 10 7,1%
  • Neen

    Stemmen: 121 86,4%

  • Totaal aantal stemmers
    140
Maar evenzeer walg ik van die simplistische commentaar genre 'ze hebben het zelf gezocht'... Dat is absoluut niet moralistisch noch naïef.
Maar dat is nu eenmaal hoe het is, simpel. Er zijn duidelijke procedures. Ze hebben geprobeert. Het is niet gelukt. Simple as that.

Nu is het ook gewoon simpel om niet aan chantage toe te geven. Willen ze niet sterven, dan moeten ze gewoon starten met eten.
 
Heb jij een duurzame oplossing? Ze zitten erop te wachten dus laat je gaan he...

Neen, ik vind niet dat we ons moeten laten chanteren door wanhoopsdaden. Maar evenzeer walg ik van die simplistische commentaar genre 'ze hebben het zelf gezocht'... Dat is absoluut niet moralistisch noch naïef.
Laat mij duidelijk zijn, zij hebben het niet gezocht. Zij hebben gewoon pech. Dat is nu eenmaal het leven, de opeenvolging van gebeurtenissen (positief of negatief). En de 1 heeft meer pech of geluk dan de andere.

De duurzame oplossing waarover je spreekt is dan ook de oplossing die voorzien is in de procedure.

Maar een perfecte oplossing waarbij wij aan iedereen kunnen zeggen van kom maar naar België, je bent hier welkom, die bestaat nu eenmaal niet. En die moet er voor mij, en anderen zo te zien, ook niet bestaan in België.
 

Mooi, volgens mij leest Jeroen mijn posts hier. Of neemt hij zijn job als journalist serieus, wie zal het zeggen.


Heerlijk werk van Jeroen, geeft daar een mooi overzicht van de sponsors van deze acties. Nog een rede om geen donaties te doen in geld aan goeie doelen 😋, die centjes vallen uiteindelijk in de handen van allerhande vzw's of bij organisaties als Progress Lawyers (of hoe noemen ze nuweer).

De eisen zijn duidelijk, via hongerstaking en chantage regularisatie bekomen van alle illegalen in België.
 
Laatst bewerkt:

Mooi, volgens mij leest Jeroen mijn posts hier. Of neemt hij zijn job als journalist serieus, wie zal het zeggen.


Heerlijk werk van Jeroen, geeft daar een mooi overzicht van de sponsors van deze acties. Nog een rede om geen donaties te doen in geld aan goeie doelen 😋, die centjes vallen uiteindelijk in de handen van allerhande vzw's of bij organisaties als Progress Lawyers (of hoe noemen ze nuweer).

De eisen zijn duidelijk, via hongerstaking en chantage regularisatie bekomen van alle illegalen in België.
150.000 ??? Wtf. Wat doen die hier allemaal nog?
Hoog tijd dat die mensen eens op de hoogte gehouden worden wat van hun verwacht wordt
 
Op FB pagina van Francken zegt hij dat de dossies met spoed behandeld worden.
Ook ernstig zieken zullen tijdelijk geregulariseerd worden blijkbaar.
 
Ze halen hun slag toch helemaal niet thuis? Ze wouden een collectieve regularisatie, ze bekomen een individuele herkansing (indien al uitgeproduceerd) en degenen die te verzwakt zijn na hun actie kunnen tijdelijk in België blijven tot ze medisch terug in orde zijn.

Da's een beetje zoals beweren dat de Rode Duivels hun slag hebben thuisgehaald op het EK.
 
Ik heb staalhard "neen" gevote.

En welke slag hebben ze thuis gehaald? Ik lees alleen dat bestaande regels worden toegepast?
Dat die regels verkeerd zijn, dat kan (en zal ook wel zo zijn), maar ik lees (nog) géén toegevingen? Of lees ik daar over?


Ze halen hun slag toch helemaal niet thuis?
Sorry ik was nog aan het typen. Ik lees het ook niet, toch niet in het artikel.
 
Ik heb staalhard "neen" gevote.

En welke slag hebben ze thuis gehaald? Ik lees alleen dat bestaande regels worden toegepast?
Dat die regels verkeerd zijn, dat kan (en zal ook wel zo zijn), maar ik lees (nog) géén toegevingen? Of lees ik daar over?



Sorry ik was nog aan het typen. Ik lees het ook niet, toch niet in het artikel.
Natuurlijk zijn er toegevingen. Waarom moeten die dossiers herbekeken worden? Waarom voor hen wel en niet voor een ander?
 
Ze halen hun slag toch helemaal niet thuis? Ze wouden een collectieve regularisatie, ze bekomen een individuele herkansing (indien al uitgeproduceerd) en degenen die te verzwakt zijn na hun actie kunnen tijdelijk in België blijven tot ze medisch terug in orde zijn.

Da's een beetje zoals beweren dat de Rode Duivels hun slag hebben thuisgehaald op het EK.
Het is al grote onzin dat ze zelfs dit toegekend krijgen (die herkansing, niet de medische hulp), na pure walgelijke chantage. Dit is gewoon triestig voor de rechtsgang.
 
Natuurlijk zijn er toegevingen. Waarom moeten die dossiers herbekeken worden? Waarom voor hen wel en niet voor een ander?
In het artikel zelf staat er niet letterlijk in dat er toegevingen zijn (of is een beetje vaagjes). Dat is een (waarschijnlijk correcte) assumptie.

Het is al grote onzin dat ze zelfs dit toegekend krijgen (die herkansing, niet de medische hulp), na pure walgelijke chantage. Dit is gewoon triestig voor de rechtsgang.
True.
 
Natuurlijk zijn er toegevingen. Waarom moeten die dossiers herbekeken worden? Waarom voor hen wel en niet voor een ander?
Indeed, Mahdi is gezwicht voor de druk. Er moet helemaal niets herbekeken worden aan die dossiers, éénmaal afgehandeld is het klaar. Gaan ze dat voor de vorige duizenden geweigerde asielzoekers nu ook allemaal herbekijken? Of enkel voor degenen die de boel chanteerden?
 
Terug
Bovenaan