Hongerstakers: illegalen of gelukszoekers? Regulariseren of niet? (migratiedebat)

Opnieuw regulariseren?

  • Ja

    Stemmen: 3 2,1%
  • Eerder ja, mits voorwaarden (verduidelijking in post)

    Stemmen: 6 4,3%
  • Neen, mits uitzonderingen (verduidelijking in post)

    Stemmen: 10 7,1%
  • Neen

    Stemmen: 121 86,4%

  • Totaal aantal stemmers
    140
Hoezo? Zodra je ook maar iets van toegiften doet, ga je al te ver imo.
Van zodra er een dode valt ga je te ver en eerlijk gezegd daar ziet het er nu toch naar uit dat we die richting uit gaan.
Dus regulariseren die hap met loodzware voorwaarden.
 
Van zodra er een dode valt ga je te ver en eerlijk gezegd daar ziet het er nu toch naar uit dat we die richting uit gaan.
Dus regulariseren die hap met loodzware voorwaarden.

Of forceer een gedwongen opname waarbij je sondevoeding kan geven tot ze sterk genoeg zijn om terug zelfstandig te eten. Als ze zien dat het een njet gaat worden zullen dat spelleke geen tweede keer doen.

Als maak je de voorwaarden nog zo zwaar, soms moet je het been stijf blijven houden. En moest er werkelijk iemand sterven dan hebben ze het enkel aan zichzelf te danken.
 
Of forceer een gedwongen opname waarbij je sondevoeding kan geven tot ze sterk genoeg zijn om terug zelfstandig te eten. Als ze zien dat het een njet gaat worden zullen dat spelleke geen tweede keer doen.

Als maak je de voorwaarden nog zo zwaar, soms moet je het been stijf blijven houden. En moest er werkelijk iemand sterven dan hebben ze het enkel aan zichzelf te danken.
Tot je minister bent die die verantwoordelijkheid draagt. Ik zou het niet kunnen allezins... zo iemand laten sterven uit principes.
 
Kan iemand bevestigen of de hongerstakers nog suikerwater nuttigen? Afgaande van de foto's en interviews die ik op tv zie komt de toestand van enkelen niet overeen met iemand die al 55 dagen geen enkele vorm van voeding heeft genuttigd
 
Van zodra er een dode valt ga je te ver en eerlijk gezegd daar ziet het er nu toch naar uit dat we die richting uit gaan.
Dus regulariseren die hap met loodzware voorwaarden.
Waarom zou Mahdi, of de regering in zijn geheel, verantwoordelijk zijn voor zo'n eventuele dood?
 
Waarom zou Mahdi, of de regering in zijn geheel, verantwoordelijk zijn voor zo'n eventuele dood?
Mja mss heb je gelijk. Politieke verantwoordelijkheid is zo iets van de oudheid. (dioxinecrisis e.d.) :unsure:

Kunnen we zo geen regels opleggen?
- binnen het jaar Nederlands of frans spreken controle door taaltest of anders return to sender
- Niet langer dan 1 jaar werkloos zijn over een periode van 10 jaar of anders return to sender
- Geen dubbele nationaliteit.
 
Mja mss heb je gelijk. Politieke verantwoordelijkheid is zo iets van de oudheid. (dioxinecrisis e.d.) :unsure:

Kunnen we zo geen regels opleggen?
- binnen het jaar Nederlands of frans spreken controle door taaltest of anders return to sender
- Niet langer dan 1 jaar werkloos zijn over een periode van 10 jaar of anders return to sender
- Geen dubbele nationaliteit.
De politieke verantwoordelijkheid moet hen nu gewoon uitzetten.

Dat zou al standaard moeten zijn voor de gewone asielzoeker.
Nee, ik blijf er bij, ze zijn uitgeprocedeerd en gaan nu chanteren om buiten de legale weg om toch te mogen blijven, dat geeft geen vertrouwen dat het aanwinsten zijn he.
 
Cru gezegd, die hongerstakers. Dat is toch een probleem dat zichzelf oplost.

Als er 1 sterft, en de regering valt, wie verwacht de PS dan dat die regularisaties gaat goedkeuren? De regering in lopende zaken?
 
Mja mss heb je gelijk. Politieke verantwoordelijkheid is zo iets van de oudheid. (dioxinecrisis e.d.) :unsure:

Kunnen we zo geen regels opleggen?
- binnen het jaar Nederlands of frans spreken controle door taaltest of anders return to sender
- Niet langer dan 1 jaar werkloos zijn over een periode van 10 jaar of anders return to sender
- Geen dubbele nationaliteit.

Dan terug hongerstaking doen hé. Het is je 1 keer gelukt zo wie weet lukt het nu ook weer.

Politieke verantwoordelijkheid omdat ze zichzelf uithongeren omdat ze niet akkoord zijn met de spelregels (die op zich nog redelijk laks zijn)
Daar neem je geen politieke verantwoordelijkheid : het is die politieker hun job dat ze eindelijk eens goed uitvoeren.


Edit : stel je een keer voor ipv zichzelf uit te hongeren dat ze iemand gijzelen en zo hun verblijfsvergunning eisen. Moet de politiek ook verantwoordelijkheid nemen?
Er kan ook een dode vallen.
 
Laatst bewerkt:
De werkgevers van de hongerstakers zouden ook eens mogen opdraaien voor de kosten van hun immigratieprocedure of eventuele uitzetting. Zou al direct het zwartwerk in de bouw en horeca voor een groot stuk indijken.
 
Tot je minister bent die die verantwoordelijkheid draagt. Ik zou het niet kunnen allezins... zo iemand laten sterven uit principes.
Nogmaals, je moet ze niet laten sterven. Gewoon een gedwongen opname in het ziekenhuis of in een opvangcentra waar ze dergelijke zorg kunnen geven.
 
Of forceer een gedwongen opname waarbij je sondevoeding kan geven tot ze sterk genoeg zijn om terug zelfstandig te eten. Als ze zien dat het een njet gaat worden zullen dat spelleke geen tweede keer doen.

Als maak je de voorwaarden nog zo zwaar, soms moet je het been stijf blijven houden. En moest er werkelijk iemand sterven dan hebben ze het enkel aan zichzelf te danken.

Artsen mogen niet meewerken aan het onder dwang beëindigen van een hongerstaking. Dit gaat in tegen de declaraties van Malta en Tokyo.
 
Ik had Madhi volledig verkeerd ingeschat op vlak van immigratie. Die lijkt me nog een harder discours te volgen als Theo Franken.
Om de angel uit dit dossier te halen zou ik regulariseren met heel strikte voorwaarden.

Nog harder discours? De grap is dat Franken helemaal geen bepaald hard discours volgde. Maar ja, NVA = evil en dat verkoopt zeker?

Die angel er zo uithalen... Goed zot. CD&V kan misschien nog wat damage control verkrijgen tegen 2024 door net een nog strikter beleid te voeren. Haal wat wind uit de zeilen van extreemrechts. Ik wil de PS wel eens zien opstappen met dit begrotingstekort, corona en de grootste natuurramp in jaren in het achterhoofd... Geloof er niets van.
 
Kan iemand bevestigen of de hongerstakers nog suikerwater nuttigen? Afgaande van de foto's en interviews die ik op tv zie komt de toestand van enkelen niet overeen met iemand die al 55 dagen geen enkele vorm van voeding heeft genuttigd

Geen idee. Ik weet alleen dat de meesten serieus onderschatten hoe eenvoudig het is om dagenlang niet te eten. Ik doe zelf af en toe eens een 40+ uren fast en dan sport en werk ik ook nog gewoon. Heb op internet wel verhalen gelezen van mensen die 21+ dagen vasten op puur water en elektrolyten. Dus zeker geen suikerwater. Met suikerwater kan je héél lang "vasten", afhankelijk van hoeveel vet je hebt natuurlijk.

Maar stoppen met water hou je anderzijds in principe niet lang vol, zeker niet in die conditie. Ben benieuwd. Hoe lang zijn ze nu al bezig zonder water?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben absoluut geen voorstander van toe te geven, bij deze een neen. Maar laat ons wel de realiteit onder ogen zien dat deze mensen het via officieel kanaal proberen en dus een nee krijgen. Maar het eigenlijk op onofficiële manier dweilen met de kraan open is dus het een beetje ja dubbel is. Ik las ergens dat de meeste mensen zich hadden aangepast en aan het werk waren ( weliswaar zwart). Vergis u niet die mensen worden uitgebuit, er wordt van geprofiteerd en dat dan soms maar voor 3 eur of 4 euro per uur. Ja zelfs in hier in Belgie ( Antwerpen, Brussel, Verviers) maar dan ook weer in de specifieke wijken waar geen tekeningetje moet gemaakt worden, waar het nog al naar één populatie gericht is. Dus ja deze mensen die willen hier gewoon komen en aanpassen, dat vind ik dan toch al een ander gegeven dan hier komen en ocmw steun krijgen en heel de bazar zonder aanpassing. Desalniettemin vind ik dit drukkingsmiddel absoluut geen oplossing en ik vind niet dat er per defenitie moet geluisterd worden omdat zij hun acties doen. Chapeau aan Sami die wel degelijk voet bij stuk houdt.
 
Terug
Bovenaan