Hongerstakers: illegalen of gelukszoekers? Regulariseren of niet? (migratiedebat)

Opnieuw regulariseren?

• Ja

Stemmen: 3 2,1%
  • Eerder ja, mits voorwaarden (verduidelijking in post)

Stemmen: 6 4,3%
  • Neen, mits uitzonderingen (verduidelijking in post)

Stemmen: 10 7,1%
  • Neen

Stemmen: 121 86,4%

• Totaal aantal stemmers
    140
Dat is inderdaad echt een apart "circuit" van mensen en ons kent ons.
Veel van die bedrijven hebben daar wel een klein netwerk van mensen die huisvesting enzo voorzien.
Denk dat je daar als illegaal snel in rolt.

Ik heb nog een advocaat gekend in Gentse die dergelijke illegalen verdedigde. Grote werven lieven vol met illegalen/zwarte werkers; je zou verbaasd zijn welke shady onderaannemers er zelfs voor overheidsprojecten werken.

En bij elk arbeidsongeval dramas voor de familie. Geen uitkering, geen steun, en rechtzaken over Welles nietes "hij was in dienst"...

Tot je minister bent die die verantwoordelijkheid draagt. Ik zou het niet kunnen allezins... zo iemand laten sterven uit principes.
Ik hongerstaak tot 10% belastingen!!! Eat that politiekers. Kunnen ze daar mee leven???

Die hongerstaking is echt niet zomaar een groepje illegalen dat zich organiseert hoor. Dat zijn zaken die worden opgezet door NGO's en bepaalde linkse groeperingen die ook pancartes en borden maken voor illegalen en hen laten marcheren in optochten.

Jammer dat er zo weinig aandacht is naar de mensen achter de schermen die dit allemaal hebben opgezet en de illegalen een wortel voor de neus hangen. Schaamtelijk en op het randje van het criminele als je het mij vraagt.

Vooraleer ik hier weer een ban aan mijn krijg voor het gebrekkige argumenteren ga ik eens serieus moeite doen om het spoor van de Sihames van deze wereld bloot te leggen. Je vraagt je soms af waarom onze churnalisten dat niet doen, zij worden er immers voor betaald, ik niet. Gelukkig heb ik tijd te veel:

De organisatie die zowat de spokesperson is van deze illegalen is https://www.wearebelgiumtoo.be/
Een groepje mensen waar Sihame duidelijk nog kan van leren wanneer het over holle begrippen gaat.

Klikken we even verder zien we daar als verantwoordelijke een zekere Elisa Buccolini staan. Een snelle LinkedIn opzoeking gepaard met wat Google hits leert ons dan Elisa thuis is in de wereld van campagnes en media strategie. Wanneer je kijkt naar het legertje sponsoringen van WeAreBelgiumToo, kan ik als simpele BG-er er enkel van uitgaan dat Elisa niet voor een pakje friet werkt, maar serieus doorrekent en facturen opmaakt. Tenzij ze een VZW heeft, men weet nooit met dit soort types. De hele media wordt dus bespeeld door een groepje activisten die een bepaald beeld van de migranten willen schetsen om hun politieke doel te verwezenlijken, namelijk dat iedereen hier mag blijven en we de facto onze migratiepolitiek de vuilbak ingooien samen met onze nationale landsgrenzen.

Nog wat doorklikken en google searches gebruiken toont ons dat heel wat figuren uit sosmigrants (een groep linkse gekkies die zelfs Marokko aanvielen online voor het terugsturen van zwarte afrikanen) hun weg gevonden hebben naar we are belgium too en amisdelaterre, nog zo een hoopje werklozen die teren op de non profit sector en verslaafd zijn aan subsidies.

Dat laatste zet ik er mooi bij, want wanneer we even kijken waar amisdelaterre, die naam alleen al :puke: hun centjes halen staat er in grote letters:
"Ce projet a été financé avec l’aide de l’Union européenne. Le contenu de la publication relève de la seule responsabilité des Amis de la Terre Belgique et ne peut aucunement être considéré comme reflétant le point de vue de l’Union européenne."

I rest my case, het gaat hier niet om Fatima en Ahmed die bij de lokale halal beenhouwer besloten hebben om over te gaan tot actie, het gaat hier om een bende georganiseerde activisten die met geld van de gemeenschap zulke acties ondernemen om nog meer geld lost te krijgen en hun politieke doeleinden te bereiken. Dat men daarvoor een hoopje illegalen moet opofferen zal hun worst wezen, zij zien elk probleem op dat vlak als de fout van de overheid die niet wil toegeven aan hun activisme.

Mja mss heb je gelijk. Politieke verantwoordelijkheid is zo iets van de oudheid. (dioxinecrisis e.d.) :unsure:

Kunnen we zo geen regels opleggen?
- binnen het jaar Nederlands of frans spreken controle door taaltest of anders return to sender
- Niet langer dan 1 jaar werkloos zijn over een periode van 10 jaar of anders return to sender
- Geen dubbele nationaliteit.
Meesten voldoen aan voorwaarde 1 (Frans), voorwaarde 2 is niet echt een groot probleem (je bent in België niet verplicht om je als werkloos aan te geven), voorwaarde 3 is onmogelijk voor inwoners van sommige landen (aangezien je niet in elk land je nationaliteit KAN kwijtspelen).

Laten verhongeren! Nee is nee... Het loopt hier al vol met gelukszoekers.

Wat is het volgende? Kinderverkrachters die morgen de vrijspraak eisen of anders in hongerstaking gaan?

Meesten voldoen aan voorwaarde 1 (Frans), voorwaarde 2 is niet echt een groot probleem (je bent in België niet verplicht om je als werkloos aan te geven), voorwaarde 3 is onmogelijk voor inwoners van sommige landen (aangezien je niet in elk land je nationaliteit KAN kwijtspelen).
mss voorwaarde twee wat strikter opvolgen dan het normale plebs?
Zwart werk telt uiteraard niet. Officieel meedraaien in het circuit maw.
Beetje zoals in Japan. Geen werk? Daar is de deur.

Laatst bewerkt:
In officiële partijprogramma's uiteraard niet. Als je naar de houding van partijen als Ecolo/Groen en PTB/PvdA kijkt, dan officieus natuurlijk wél want dat het is het logische gevolg van hun daden.
Wanneer dit soort uitspraken gedaan wordt over partijen als N-VA en VB staat het forum op haar achterste poten. Bon ja, ik ben het echt niet eens met jouw analyse.

mss voorwaarde twee wat strikter opvolgen dan het normale plebs?
Tot je weer zo'n situaties, zoals nu al gebeurt, tegenkomt: vrouw is geboren in België, maar buitenlandse en werkt. Ze loopt op straat en valt bij slecht aangeduide wegenwerken in een put. Arbeidsongeschikt, maar omdat ze geen vast contract heeft valt ze zonder werk en even later zonder uitkering. Oops, na 3 maand bevel tot verlaten van grondgebied.

Tot je weer zo'n situaties, zoals nu al gebeurt, tegenkomt: vrouw is geboren in België, maar buitenlandse en werkt. Ze loopt op straat en valt bij slecht aangeduide wegenwerken in een put. Arbeidsongeschikt, maar omdat ze geen vast contract heeft valt ze zonder werk en even later zonder uitkering. Oops, na 3 maand bevel tot verlaten van grondgebied.
De vraag is hoever mensen arbeidsongeschikt worden als ze het land uitgezet kunnen worden. Ik denk dat ze een pijntje links en rechts best wel opzij kunnen zetten dan. :unsure:
Dus geef ze een werkvisum. Zolang ze werken mogen ze in belgie blijven. Bij ongeval, werkloosheid hebben ze 3-6 maand overbruggingsmogelijkheden. Doe het anders 1 werkende per gezin. Is de man/vrouw out kan de vrouw/man werken.
Kinderen die hier niet naar school gaan mogen ook terug naar land van herkomst bij niet naleven van de regels.

De vraag is hoever mensen arbeidsongeschikt worden als ze het land uitgezet kunnen worden. Ik denk dat ze een pijntje links en rechts best wel opzij kunnen zetten dan. :unsure:
Dus geef ze een werkvisum. Zolang ze werken mogen ze in belgie blijven. Bij ongeval, werkloosheid hebben ze 3-6 maand overbruggingsmogelijkheden. Doe het anders 1 werkende per gezin. Is de man/vrouw out kan de vrouw/man werken.
De mevrouw in kwestie was alleenstaand en had 3 gebroken ribben en een klaplong. Iets meer dan een pijntje links en rechts.
zwarten zei:
Kinderen die hier niet naar school gaan mogen ook terug naar land van herkomst bij niet naleven van de regels.
ook voor illegale kinderen is er hier schoolplicht.

Ik lees op Het nieuwsblad dat ze vrijdag al begonnen zijn met hun dorststaking. Dan zijn we nu al dag 4. Volgens de literatuur overleef je maar 3 à 4 dagen zonder water...

Ik lees op Het nieuwsblad dat ze vrijdag al begonnen zijn met hun dorststaking. Dan zijn we nu al dag 4. Volgens de literatuur overleef je maar 3 à 4 dagen zonder water...
Inderdaad, ik geloof er geen barst van. Dat haal je niet na al die weken hongerstaking erbovenop.

Het grootste deel van Wallonië is onder water gelopen, tientallen mensen zijn gestorven, honderden zoniet duizenden zijn hebben en houden kwijt, verschillende gemeenten zien hun hele infrastructuur in duigen liggen, maar in plaats van in de federale regering alles op alles te zetten om zoveel mogelijk voor die mensen uit de brand te slepen dreigt de grootste partij van Wallonië met een regeringscrisis binnen het uur indien een actievoerder zou sterven die doelbewust zelf beslist heeft in hongerstaking te gaan om af te dwingen dat de regering voor hel of gaar de wet negeert. De Walen weten meteen wat ze waard zijn voor de PS. Plaatsvervangende schaamte voor zoveel gebrek aan politieke verantwoordelijkheid.
Districtsburgemeester van N-VA Paul Cordy, geciteerd op FB. Ik kan daar eigenlijk maar weinig aan toevoegen. Niet dat de N-VA heilig is, maar dat doet er nu even niet toe.

Districtsburgemeester van N-VA Paul Cordy, geciteerd op FB. Ik kan daar eigenlijk maar weinig aan toevoegen. Niet dat de N-VA heilig is, maar dat doet er nu even niet toe.
Goh ja, er zijn altijd ergere of dringendere problemen te vinden. De ene crisis sluit niet uit dat er ook een andere is. Typische praat van een partij die graag vuurtjes stookt en mensen tegen elkaar opzet - dat is mijn gedacht.

Goh, het wordt wat voorgesteld als een vals dilemma. Alsof het dezelfde personen / kabinetten zijn die zich met beide zaken bezig houden? Hoezo zet de federale regering niet alles op alles om hen te helpen, waar laat de federale overheid nu na om te helpen en hoe komt dat doordat ze bezig zijn met die hongerstakers? Vind het eerlijk gezegd heel makkelijke en populisfische kritiek, om niet te zeggen politieke recuperatie van Cordy.

Wordt dit soort nieuws ook gepost, of enkel als er zwart wit in clichés gepraat kan worden?
"Dit betekent informatie krijgen over de verschillende verblijfsprocedures, de mogelijkheid krijgen om ter plaatse een verblijfsaanvraag in te dienen en een versnelde behandeling van de aanvraag"

Waarom die voordelen na zo een dreigement? En dit is toch allemaal al eens doorgenomen, niet, waarna het antwoord negatief was en we in deze situatie zijn beland? Wat als het antwoord opnieuw negatief is, opnieuw een hongerstaking? Want het punt van de stakers is nochtans duidelijk lijkt me: dood of iedereen blijven. Ge maakt de vicieuze cirkel alleen maar groter op deze manier, we zijn al eens gepasseerd aan het stationnetje van de procedures. Waarom zou er niet meer opnieuw een hongerstaking uitgevoerd worden na een volgende afwijzing als het de vorige keer al zo was? Wat gaat de Groentrein doen als we een derde of vierde keer voorbij het stationnetje van de procedure zijn gereden op onze cirkelende rails en er nog steeds acties zijn? Die cirkel is enkel te doorbreken in het station van de procedure, over de rest zoals grondgebied verlaten heeft de overheid schijnbaar toch geen controle zoals deze situatie aantoont dus daar zal die trein niet ontsporen.

Ik vind het toch maar flauwtjes, eerlijk gezegd. "De Walen weten meteen wat ze waard zijn voor de PS."

Terug
Bovenaan