Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Hier zag ik vanmorgen iemand haar hond gewoon laten loslopen op het kerkhof. Oud vrouwtje met haar hond. Ten eerste mogen er al helemaal geen honden het kerkhof betreden, ten tweede is het verdomd onbeschoft om uwen hond uit te laten op een kerkhof en daar even vrij zijn behoeften te laten doen. Vermoedelijk dacht die haar weekendgroet aan overleden familielid te combineren met het uitlaten van de hond, maar hou hem dan toch op zijn minst aan de leiband (in principe mag dat zelf al niet maar
kom ik snap het nog wel). Kerkhof grenst aan onze tuin, onze hond zat buiten en natuurlijk was’t spel aan den draad. Had den onze gebeten, ik zou deze keer niet vriendelijk meegegaan zijn naar de dierenarts ze, integendeel, ik zou een klacht ingediend hebben. Ik ga hem geen muilkorf aandoen in zijn eigen tuin voor mensen die de regels overtreden.

Hier zag ik vanmorgen iemand haar hond gewoon laten loslopen op het kerkhof. Oud vrouwtje met haar hond. Ten eerste mogen er al helemaal geen honden het kerkhof betreden, ten tweede is het verdomd onbeschoft om uwen hond uit te laten op een kerkhof en daar even vrij zijn behoeften te laten doen. Vermoedelijk dacht die haar weekendgroet aan overleden familielid te combineren met het uitlaten van de hond, maar hou hem dan toch op zijn minst aan de leiband (in principe mag dat zelf al niet maar
kom ik snap het nog wel). Kerkhof grenst aan onze tuin, onze hond zat buiten en natuurlijk was’t spel aan den draad. Had den onze gebeten, ik zou deze keer niet vriendelijk meegegaan zijn naar de dierenarts ze, integendeel, ik zou een klacht ingediend hebben. Ik ga hem geen muilkorf aandoen in zijn eigen tuin voor mensen die de regels overtreden.
Het stuk van dat loslopen snap ik volledig en daar heb je 100% gelijk in, maar ik snap wel dat mensen hun hond meenemen naar een kerkhof, bv. als 1 van de 2 baasjes gestorven is, is dat toch iets eerder emotioneel i.p.v. praktisch.

Het stuk van dat loslopen snap ik volledig en daar heb je 100% gelijk in, maar ik snap wel dat mensen hun hond meenemen naar een kerkhof, bv. als 1 van de 2 baasjes gestorven is, is dat toch iets eerder emotioneel i.p.v. praktisch.
Inderdaad, daarom dat ik het ook zou verstaan moest ze hem aan de leiband meenemen. Maar ze laat hem ongezien loslopen en overal zijn poot tegenaan zetten. Zou het niet leuk vinden moest er een hond tegen het graf van mijn grootouders plassen.
Vanmorgen zag ik een flinke plas tegen mijn arduinen brievenbus, is iets wat ik onze hond nooit toelaat, niet plassen tegen planten/struiken/attributen in mensen hun voortuin. De hond kan dat natuurlijk niet weten, is aan de baasjes om ze naar een alternatief te leiden.

Als in het gemeente of politiereglement staat dat honden zijn toegelaten op begraafplaatsen dan mag het gewoon.
(Hier bij ons in Heist mag het alvast niet)

Ik veronderstel dat jij ergens woont waar de gemeente een verbod heeft uitgevaardigd? Of waarbij er een verbodsbord staat? (honden niet toegelaten)
Zowiezo hondendrollen en laten loslopen is een NO GO. Je hebt zakjes mee om dat op te kuisen hé.

Let ook op: Blindegeleide honden zijn ALTIJD volledig vrijgesteld van een verbod.

Laatst bewerkt:
De hond mag bij mij in de gemeente op een kerkhof maar wel aangelijnd.
Zelfs dan lijkt het mij ook maar een zekere vorm van beleefdheid dat je dan zorgt dat hij daar niet gaat plassen tegen grafzerken.

Tegen (propere) gevels, brievenbussen en tegen bloemen in voortuinen laat ik de mijne zijn poot ook niet opheffen.
Gelukkig is hier wel genoeg openbaar groen in de buurt waar hij kan markeren zoveel hij wil :)

Hier heb ik een gracht voor mijn deur, op dat vlak is dat wel handig dat ze niet aan mijn voortuin kunnen.

Dat ziet er een schatje uit!! Hebt ge ze ondertussen in huis en hoe is het ermee?

Jaja, ze is super! Lief, rustig, kan snurken als een boomzaag en het was blijkbaar haar 13e verjaardag toen we ze gingen halen. Dat zagen we bij de afhandeling in haar boekje.
We hebben haar blaf nog niet gehoord want ze blaft nooit.
Maandag ook direct mee een algemene check-up gedaan bij de dierenarts en ze is in heel goede gezondheid. Enkel mogelijk wat last van allergische reactie (misschien het gras) want haar pootjes zijn wat rood maar dat volgen we op en behandelen als het nodig is.
Horen doet ze niet goed meer dus moeten we haar wakker maken door haar aan te raken maar dan is ze super schattig als ze haar ogen open doet en met haar staart begint te kwispelen terwijl ze haar nog eens uitrekt.

Jaja, ze is super! Lief, rustig, kan snurken als een boomzaag en het was blijkbaar haar 13e verjaardag toen we ze gingen halen. Dat zagen we bij de afhandeling in haar boekje.
Maandag ook direct mee een algemene check-up gedaan bij de dierenarts en ze is in heel goede gezondheid. Enkel mogelijk wat last van allergische reactie (misschien het gras) want haar pootjes zijn wat rood maar dat volgen we op en behandelen als het nodig is.
Horen doet ze niet goed meer dus moeten we haar wakker maken door haar aan te raken maar dan is ze super schattig als ze haar ogen open doet en met haar staart begint te kwispelen terwijl ze haar nog eens uitrekt.
:love2::love2::love2: Dat klinkt als een schot in de roos, en zo'n lieverd! Hopelijk kunnen jullie nog een eind van haar genieten, en zij van jullie. Goed ook dat ze in goede gezondheid is, die pootjes komen wel in orde.

Ma zalig!! Wat n lieveke 🥰 geweldig ook van jullie om ze nog een liefdevolle thuis te geven!

:love2::love2::love2: Dat klinkt als een schot in de roos, en zo'n lieverd! Hopelijk kunnen jullie nog een eind van haar genieten, en zij van jullie. Goed ook dat ze in goede gezondheid is, die pootjes komen wel in orde.
Iedere dag is een jackpot gewonnen.:woohoo: En ik weet nu al dat er traantjes in ons gezin zal vloeien als ze ooit heengaat. Vooral ook omdat we nu weten dat ze dat 4j geleden al 1 jaar in het asiel gezeten heeft. Hadden we het toen geweten...Maar nu heeft ze haar mandje tot(hopelijk nog lang) haar kaarsje uitdooft. Zal nooit begrijpen waarom ze reeds 2x in het asiel terecht gekomen was. Zeker niet met dat in huis plassen excuus. Ze is perfect zindelijk en heeft geen urine problemen als je haar normale uren alleen laat. Als ze mij 5x/week 13u in een kamer opsluiten zal ik ook binnen pissen.

Ma zalig!! Wat n lieveke 🥰 geweldig ook van jullie om ze nog een liefdevolle thuis te geven!
Dank je. Ja, ze is super lief. Kleine wandelingen gaat nog en meerijden in de wagen vind ze leuk.

Hij heeft iets gevonden op de wandeling, zenne... Zo kwam hij ineens de keuken binnen.
PXL_20220319_142741465.jpg

De onthoofding staat voor ergens tegen morgenmiddag ten laatste gepland schat ik.

Nu ik die Minnie daar zie hangen, iemand een aanrader voor een stevige pluche? Mag wel wat kosten.

Hiervoor heeft de XL versie van de Kong teddybeer het relatief lang uitgehouden(+-3 maand). Maar de 2e versie heeft het nauwelijks 3 dagen overleefd :(

Nu ik die Minnie daar zie hangen, iemand een aanrader voor een stevige pluche? Mag wel wat kosten.

Hiervoor heeft de XL versie van de Kong teddybeer het relatief lang uitgehouden(+-3 maand). Maar de 2e versie heeft het nauwelijks 3 dagen overleefd :(
Daarvoor zou ik dan weer langs een kringloopwinkel passeren. 😁
Wat de onze met veel enthousiasme heeft verscheurd was een oude wollen deken. 🤷🏼

Zondag beslist om voor een 2de australische herder te gaan.

Een 2de reu, ditmaal een Blue Merle ipv een Red Merle.
We gaan hem noemen naar de (beetje hysterische) World of Warcraft streamer ' Payo ' :crazy:
Die gaan hopelijk goed met elkaar kunnen ravotten.

Nu hopen dat we ook snel verhuizen, zodat ze kunnen spelen in een grotere tuin.

Zondag beslist om voor een 2de australische herder te gaan.

Een 2de reu, ditmaal een Blue Merle ipv een Red Merle.
We gaan hem noemen naar de (beetje hysterische) World of Warcraft streamer ' Payo ' :crazy:
Die gaan hopelijk goed met elkaar kunnen ravotten.

Nu hopen dat we ook snel verhuizen, zodat ze kunnen spelen in een grotere tuin.
Waar ga je daarvoor?
Ik ben ook aan het zien voor eentje eventueel dus nog niet zeker beslist.

Had een mailtje gestuurd naar deze, maar geen antwoord gekregen.

Waar ga je daarvoor?
Ik ben ook aan het zien voor eentje eventueel dus nog niet zeker beslist.

Had een mailtje gestuurd naar deze, maar geen antwoord gekregen.
Beide honden komen van een kleinschalige fokker in Asbeek ,Asse.
Dit nestje is al helemaal toegewezen als ik me niet vergis.

Onze eerste hond kwam uit zijn eerste nest in april 2019.

Vandaag telefoon gekregen van het asiel dat de antwoorden op de vragenlijst een match geven met de hond die we willen adopteren.

Gesprek vandaag aan de telefoon was ook positief dus zaterdag mogen we hem eens gaan bezoeken en kijken of de klik er is 😊 Spannend!

Ik denk misschien ook aan nieuwe mechelse herder. Hij/zij zou gehaald worden met alleen voor te werk in de bush. Tracking animals en personen.

Onze security manager zou er ook 1 a 2 dagen mee werken als hij foot patrouilles doet.

Nadeel is dat ze eerst al pup paar testen moeten doorgaan en degene die ik oog had, gefaald bij testen. Dus terug paar maand wachten op nieuw nest.

Terug
Bovenaan