Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Merci voor de tips hierboven. Ik ga eens langsgaan bij het asiel van anderlecht en ik heb die mensen van pawer ne mail gestuurd :)
Wij hebben er 2 geadopteerd ondertussen. Eentje via Arca Noah en eentje via Hope for Pets. Als je vragen hebt mag je altijd pm’en (of ze hier stellen).

Verbazend veel mensen. Laatst stond de Deliveroo kerel liever midden de straat dan dat hij een centimeter van onze hond zag.
Vreemd, dat ziet er vriendelijk uit.
Ik kan wel niet vergelijken met de onze, want als wij gaan wandelen, zijn de straten plots leeg. :unsure:

Vreemd, dat ziet er vriendelijk uit.
Ik kan wel niet vergelijken met de onze, want als wij gaan wandelen, zijn de straten plots leeg. :unsure:
Als je compleet onwennig bent van honden dan is een Golden misschien al groot. Ik zie dat niet meer, ik ben die zo gewoon en ik hou tout court van alle honden. Het geeft wel een extra veilig gevoel thuis als je weet dat je hond toch wel afschrikt.
Zijn die straten dan leeg omwille van jou of je hond?

Wie heeft er nu schrik van een golden retriever?
The_Mountain_Tshirt_Golden_Retriever_Puppy.jpg
:unsure:

Als je compleet onwennig bent van honden dan is een Golden misschien al groot. Ik zie dat niet meer, ik ben die zo gewoon en ik hou tout court van alle honden. Het geeft wel een extra veilig gevoel thuis als je weet dat je hond toch wel afschrikt.
Zijn die straten dan leeg omwille van jou of je hond?
Toen ik nog alleen ging wandelen waren de straten halfleeg, enkel de vrouwen bleven binnen. Nu doen de mannen dat ook.

Toen ik nog alleen ging wandelen waren de straten halfleeg, enkel de vrouwen bleven binnen. Nu doen de mannen dat ook.
Ik ben denk ik dan weer té vertrouwend met honden. Ik ga mij nooit opdringen maar ik zou wel vriendjes maken met elke hond die ik tegenkom, zeker als ze zelf wat tegemoet komen. Een pittie eigenaar heeft mij ooit gewaarschuwd maar da’s de enige die ooit gezegd heeft ‘beter afblijven’.

Wij hebben hier ooit een installateur die ons bed kwam plaatsten gehad die bijna de kast opsprong toen die even in de woonkamer moest zijn waar de mops zat. :unsure:

Dat is enerzijds een cultureel ding denk ik (in die landen heb je veel meer straathonden en dient een hond vaak als bewaker, niet als huisdier).
Anderzijds merk je ook dat de kinderen dat meekrijgen van thuis.
Het ergste zijn wel de kinderen die totaal geen angst hebben, maar ook niet hebben geleerd hoe ze met een hond moeten omgaan...

Wij hebben hier ooit een installateur die ons bed kwam plaatsten gehad die bijna de kast opsprong toen die even in de woonkamer moest zijn waar de mops zat. :unsure:

Dat is enerzijds een cultureel ding denk ik (in die landen heb je veel meer straathonden en dient een hond vaak als bewaker, niet als huisdier).
Anderzijds merk je ook dat de kinderen dat meekrijgen van thuis.
Het ergste zijn wel de kinderen die totaal geen angst hebben, maar ook niet hebben geleerd hoe ze met een hond moeten omgaan...
Idd.

Onze jongste zoon gaat om het zo te zeggen naar elk dier, maar ik leer hem wel actief hoe hij honden moet benaderen en dat hij het altijd moet vragen aan de baasjes.

morgen is met vier tegelijkertijd op pad, drie gaat prima maar de vierde is de jongste en tegelijkertijd ook de krachtigste of op zen minst grootste, k ben benieuwd of het gaat lukken :unsure: .

(wel in een bos waar normaal nauwelijks mensen zijn, ergens in een stadscentrum zou ik er niet aan beginnen denk ik).

Zijn eend was al onthoofd, maar sinds gisteren is hij ook een poot kwijt. Benieuwd wanneer de eerste vleugel zal sneuvelen!

PXL_20220310_034043606.jpg

Wie heeft er nu schrik van een golden retriever? :unsure:
vriendelijke reminder dat er veel mensen zijn met schrik zonder verklaring (panisch).

hier in de buurt is een hondenschool en zo nu en dan loopt die opvoeder met een roedel rond in de straten (naar een plein).
Dat zijn dan tussen de 5 en de 10 (wolfs-)honden, NIET aan de leiband.
ik passeer daar regelmatig en een keer zag hij de schrik op mijn gezicht, hij uitte een welbedoelde 'ze doen niks, hoor'.

mijn response was 'en ik geloof u'. (hopelijk kwam het sarcasme over)
volgende keer zeg ik 'waarom bent u ze dan aan het opvoeden?'

niets tegen honden, maar hou ze zo vaak mogelijk aan de leiband please :)

Wij hebben volgens mij exact dezelfde soort eend, bij ons is het vooral de pluche uit den buik die eraan moest geloven. De eend heeft nu een figuur waar zelfs straight six zou van zeggen das nu wel mager.
Om mogelijke identificatie te vereenvoudigen, dit was hij in iets betere doch reeds half onthoofde tijden:

1646981030784.jpeg

Hier hebben we ook dezelfde eend. Die is gelukkig nog steeds heel na meer dan een jaar :p Die van ons is helemaal geen vernielzuchtige (gelukkig).

Toen mijn hond werd gebeten was het door een Deense dog, en dat madamke kon de hond ook totaaall niet houden (duidelijk). Alle honden moeten kunnen gaan wandelen vind ik, maar hou het dan toch zo veilig mogelijk als je weet dat je hond zo'n dingen kan doen (en ze wist het want de hondhad een reputatie in de buurt). Er is soms wat training voor nodig maar een muilkorf kan bv echt een oplossing zijn in zo'n gevallen. Maar dat wilde ze niet want "MiJn HoNd iS NiEt gEvaARLiJk"...
Vraag is ook altijd wat de eigenaar van de andere hond gedaan heeft. Onze hond valt ook uit naar andere honden, met open reutjes heeft hij echt een probleem. Je kan het ook niet voorspellen, met sommige honden gaat het heel goed, andere moet hij totaal niet en valt hij naar uit. Daarom gaat onze hond nooit van de leiband en gaan wij spontaan de andere kant lopen als er een hond aankomt. Maar wat denken sommige eigenaars dan? 'Oh ma zo een klein lief hondje (teckel), den onze is ne rustige' en ze laten hun hond met uitschuifbare ketting jouw hond benaderen terwijl jij dat duidelijk niet wil en afstand neemt. Gevolg, onze hond heeft effectief gebeten, hij wil het niet, respecteer dat dan. Wij zijn met die mensen wel naar de dierenarts gegaan, er was niets aan de hand, geen wonden, was eerder een waarschuwende snauw, hondje heeft wat antibiotica gekregen om zeker geen infecties te krijgen. Daardoor let je er nog meer op en en zie je net nog meer mensen u toch benaderen terwijl jij dat absoluut niet wil. Gevolg: onze hond loopt nu op straat met een muilkorf, terwijl dat totaal niet zou nodig zijn moesten andere mensen uw signaal respecteren. Een muilkorf komt natuurlijk wel overweldigend aan en nu respecteren ze natuurlijk wel onze afstand. Onze hond is ook in begeleiding om niet uit te vallen, maar ik denk hoe langer hoe meer: 'wij leren hem mee de andere kant op te wandelen en als we dat doen reageert hij niet op andere honden. Moest iedereen dat gewoon respecteren, dan heb je geen problemen. Niet iedereen vindt iedereen even leuk, wij zouden ook niet zomaar van iedereen aanvaarden dat ze te dicht komen en ons aanraken'. Ik geloof niet dat elke hond zomaar elke hond leuk kan vinden. Dus soms moeten 'slachtoffers' ook eens stilstaan bij hun eigen gedrag want vaak is die andere hond evenzeer slachtoffer van de situatie. Onze hond vond dat bijtincident ook echt niet fijn, die heeft de rest van de dag met schrik in zijn mand gelegen. Dat was zo'n stressvolle situatie voor hem.

Anderzijds is een muilkorf wel makkelijk aan te leren. Je hebt er al veel die net comfortabel zitten. Hij doet helemaal niet moeilijk op zijn muilkorf. Als ik de muilkorf neem komt hij vrolijk aangelopen want dat is voor hem het signaal dat we gaan wandelen. Hij legt spontaan zijn muil erin (dat is natuurlijk ook wel aangeleerd geweest met onze trainer).

Laatst bewerkt:
Hier ook goeie ervaringen met de muilkorf al past deze net niet goed genoeg naar onze zin. Reden waarom hij die niet dagelijks draagt ook naast dat die stoten verdomd hard aankomen als hij me een neuspor geeft. 😭

En dat was absoluut snel aangeleerd! Hij heeft in Duitsland muilkorfplicht, vandaar dat we er 1 hebben. Geeft absoluut de baas een gevoel van veiligheid.
Eventueel kan je een persoonlijke boodschap op een tuigje laten borduren? Wij hebben zo een Julius k9 met "niet aaien" op en vooral kinderen reageren daar heel goed op! Hoe ouder de passant hoe slechter ze lezen wel... 😒

Spijtig dat het gele lintje hier in België nog niet zo bekend is.
Op onze hondenschool maken we daar gebruik van:
74905565_2216652358436633_7070161453692485632_n.png
Inderdaad.
Ook laten hier veel mensen jonge kinderen met hun hond alleen gaan wandelen (vaak kleiner hondje zoals Maltezerke ofzo). Vaak met uitschuifbare lijn. Die gaan dat geel touwtje al helemaal niet kennen. Een muilkorf schrikt natuurlijk altijd af, jammer genoeg.

Terug
Bovenaan